Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Matt5154 schreef: vr 05 aug 2022, 17:54 Volgens mij gaat de 53 tijdelijk idd ook 's avonds en in het weekend rijden. Waarbij 's avonds en op zondag doorrijdt naar Bachplein. Op overige tijden is de 53 aan de 51 gekoppeld en andersom bij de halte De Akkers in Schiedam (Niet te verwarren met De Akkers in Spijkenisse).
51 en 53 rijdem gewoon hun gebruikelijke tijden, dus niet na 20:00 en in het weekend
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

HSG3 5722 schreef: vr 05 aug 2022, 19:54 De 'korte' 53 loopt over op de Akkers in de 51, de 'lange' is een versterkingsdienst met als eindpunt vivaldilaan. Beide zelfde route zodat er op het tramloze deel een halfuursdienst onstaat
Het punt is dat de RET dit verkeerd heeft ingevoerd in de reisinformatiesystemen, hierdoor staat er in de heen richting nu een halfuurdienst en in de terug richting een uurdienst terwijl er natuurlijk gewoon in beide richtingen elk half uur gereden wordt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef: vr 05 aug 2022, 17:16 Ook het vervolg van de overwegvernieuwingen in Rotterdam-Oost is aangekondigd, op 15 augustus gaat men verder met de kruising Spinet (bij metrostation Ambachtsland).
Is er een lijst van de nog om te bouwen overwegen beschikbaar?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

In Zevenkamp moeten de Tochtenweg, Spinet en Zevenkampse Ring nog, dus nog zo'n 2 maanden werk daar. En daarna alles van Oosterflank t/m 's-Gravenweg nog, daar is nog niets omgebouwd en dat is nog zo'n 4 maanden werk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Oei ... dat zijn er meer dan ik dacht. Bedankt voor je antwoord.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Bemined schreef: vr 05 aug 2022, 20:10
HSG3 5722 schreef: vr 05 aug 2022, 19:54 De 'korte' 53 loopt over op de Akkers in de 51, de 'lange' is een versterkingsdienst met als eindpunt vivaldilaan. Beide zelfde route zodat er op het tramloze deel een halfuursdienst onstaat
Het punt is dat de RET dit verkeerd heeft ingevoerd in de reisinformatiesystemen, hierdoor staat er in de heen richting nu een halfuurdienst en in de terug richting een uurdienst terwijl er natuurlijk gewoon in beide richtingen elk half uur gereden wordt.
Als ik op de website in de dienstregelingen kijk staat het gewoon goed. Incl 20 min dienstregeling in de spits, 2x lang en 1x kort per uur met de note dat de korte overloopt in de 51.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het gaat om de dienstregeling richting Schiedam Centrum, die geeft nu ten onrechte een uurdienst aan omdat de helft van de ritten in de dienstregeling richting Woudhoek verstopt staan (tijden van de heen en terugrit staan hier in dezelfde tabel).
Laatst gewijzigd door Bemined op za 06 aug 2022, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Nou écht logisch aangeduid is het niet.

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... l#09:24:00 (alle ritten naar Woudhoek, zowel de ritten die overgaan op de 51 als ritten die na een ronde dus terugkeren naar Schiedam, maar dus in "dezelfde" richting rijden)

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... l#09:24:00 (een uursdienst afkomstig van de 51)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik zie buurtbuslijn 603 niet meer in de OV reizigersinformatie staan en op de RET website staat geen dienstregeling voor volgende week en de week erna... rijdt deze buurtbus niet meer?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De 603 is voor twee weken uit de dienstregeling gehaald, op 22 augustus staat deze er vooralsnog weer in.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Op lijn 183 zie ik elke zaterdag bij Kralingse zoom dat deze bij alle ritten die aankomen vanuit Zuidplein (behalve de eerste rit vanuit Vaanpark IKEA) staan Kralingse zoom via Keizerswaard.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bemined schreef: za 06 aug 2022, 10:43 De 603 is voor twee weken uit de dienstregeling gehaald, op 22 augustus staat deze er vooralsnog weer in.
Ik zie het inderdaad, wat zou de reden zijn dat deze 2 weken uit de dienstregeling is gehaald?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Vroeger stond 602 ook op zaterdag gepland. Sinds de komst van lijn 612 is lijn 602 niet meer op de zaterdagen gaan rijden
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Daar tegenover staat dat er nu ook op zondag een bus in Rhoon dorp rijdt wat niet het geval was toen lijn 602 nog reed. Portland heeft inderdaad geen verbinding meer op zaterdag met Poortugaal en Rhoon nu 612 is gaan rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Weet iemand of lijn 9 vandaag heeft gereden? Ik heb hem in elk geval niet gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Een tijdje geleden dacht ik op dit forum gelezen te hebben dat de maximale snelheid op het sneltramgedeelte van de metro binnenkort omhoog gaat. Klopt dit en zo ja, is dit dan mogelijk door de nieuwe overwegen?
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Klopt, de nieuwe overwegen zijn dubbele bomen voor fietsers (beide weghelften) en hebben valhekken voor voetgangers waardoor men het veilig acht de snelheid te verhogen. Dit zal met name tussen Capelsebrug en Prinsenlaan zijn, daar liggen de stations verder uit elkaar en haal je de 70km/u ook echt. In Zevenkamp begreep ik dat de snelheid 60km/u zou worden omdat de stations daar dichter op elkaar liggen.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Meltrain schreef: za 06 aug 2022, 17:31 Weet iemand of lijn 9 vandaag heeft gereden? Ik heb hem in elk geval niet gezien.
Door logistieke problemen heeft lijn 9 vandaag niet gereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt. Personeelstekort wellicht?
Zoiets kan natuurlijk gebeuren, maar het is wel jammer dat dat niet op Twitter en/of de site is medegedeeld. Ik hoop dat niet al te veel reizigers voor niets hebben gewacht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Heeft op facebook gestaan
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Bemined schreef: za 06 aug 2022, 17:42 Klopt, de nieuwe overwegen zijn dubbele bomen voor fietsers (beide weghelften) en hebben valhekken voor voetgangers waardoor men het veilig acht de snelheid te verhogen. Dit zal met name tussen Capelsebrug en Prinsenlaan zijn, daar liggen de stations verder uit elkaar en haal je de 70km/u ook echt. In Zevenkamp begreep ik dat de snelheid 60km/u zou worden omdat de stations daar dichter op elkaar liggen.
Baanvaksnelheid tussen cpb en psl is daar al 70km/u. Alleen de overwegsectie is 50km/u
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgens de regelgeving is het precies andersom, de maximale snelheid op de sneltram is 50km/u en de genoemde trajecten zijn als uitzondering 70km/u: https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR602799/1
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het is vandaag alweer behoorlijk warm buiten. Dan kom ik de tram binnen en een verfrissende airco hebben ze daar. In de metro precies tegenovergestelde, de airco die ze daar aan hebben is ronduit heet. Is dit wel vaker zo?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
daandekrieger__
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door daandekrieger__ »

Dat denk ik wel, heb vandaag ook van iemand anders gehoord dat het erg warm was in de metro..
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

MG2/1 en SG2/1 hebben geen airco, maar je kant de ramen open doen. (R)(H)SG3 heeft ook geen airco, maar een topkoeling en dat is wat anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten