Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred »

HSG3 schreef: wo 22 mar 2023, 13:58 Sinds ergens deze week wordt er bij het openen van de deuren op Spijkenisse Centrum de metrolijn en bestemming omgeroepen. Is dit voor de overstappers van de bus of zoiets?
Dit gebeurt op diverse plekken op de metro- en tramlijnen. Blijkbaar is Spijkenisse Centrum toegevoegd. Meestal op plekken waar meerdere lijnen komen en waar passagiers dus mogelijk in de verkeerde metro/tram zijn gestapt.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Snelle update van de nieuwe westelijke ingang van Capelle Centrum, de ingang zelf is al een tijdje zo goed als af, maar is nog altijd afgesloten omdat deze uitkomt in de bouwplaats van het winkelcentrum. Afgelopen maanden is het skelet van de uitbreiding van het winkelcentrum gebouwd rondom de entree van het metrostation:
Afbeelding
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

fred schreef: wo 22 mar 2023, 21:24
HSG3 schreef: wo 22 mar 2023, 13:58 Sinds ergens deze week wordt er bij het openen van de deuren op Spijkenisse Centrum de metrolijn en bestemming omgeroepen. Is dit voor de overstappers van de bus of zoiets?
Dit gebeurt op diverse plekken op de metro- en tramlijnen. Blijkbaar is Spijkenisse Centrum toegevoegd. Meestal op plekken waar meerdere lijnen komen en waar passagiers dus mogelijk in de verkeerde metro/tram zijn gestapt.
Waarom niet iets wat op alle stations wordt omgeroepen zoals vrijwel elke metrobedrijf waar dat gebeurt?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Weet iemand waarom OVpay nog steeds niet officieel is geïntroduceerd in Rotterdam? Het is inmiddels een van de weinige regio's waar je OVpay nog niet kunt gebruiken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Omdat RET, die totaal afwijkende apparatuur hebben gekocht dan de rest van het land en wel vaker achterop lopen met dit soort innovaties. Contant geld in de voertuigen is in Rotterdam ook pas heel veel later afgeschaft dan in de rest van het land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Die nieuwe CiCo's zijn toch van hetzelfde type als van De Lijn, waar ze (uitsluitend) voor contactloos betalen worden gebruikt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ja. Maar bij De Lijn doen ze 1 ding: een bedrag afschrijven.

In Nederland moeten ze een stuk meer. Tot voor kort kon je een kaartlezer van de RET laten crashen als je er een pinpas tegenaan hield, dat doet al vermoeden dat er iets niet juist zat in de software.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door termatenjohan »

Ik heb mijn ov chipkaart een hele tijd in een simpel plastic hoesje bewaard. En zelfs als ik met mijn ov chipkaart in het hoesje uit chekte chraste de cico al. Volgens mij is er bij die RET dingen niet veel voor nodig.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik las het volgende op de site van MRDH:
Het gaat daarbij om uitbreiding en aanschaf van nieuwe voertuigen, en de aanvullend benodigde infrastructuur, zoals een stalling, extra stroomvoorziening, uitbreiding van de capaciteit van metrostation Beurs, mogelijke sanering van een overweg en geluidswerende voorzieningen.
Iemand enig idee om welke overweg dit zou gaan?
PSA: Links gaan, rechts staan
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Aangezien ze het alleen over lijnen C en E hebben, zal het waarschijnlijk de overweg Kleiweg (lijn E) zijn.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Weet iemand waarom er net twee RSG3’s buiten dienst bij de Aveling stonden? Ze zijn zojuist vertrokken richting Tussenwater.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Ik zag vandaag de eerste nieuwe lijnenkaarten in de 5630, waarbij de spitslijnen (A tot Vlaardingen West en D tot Pijnacker Zuid) met stippellijntjes waren ingetekend :trein:
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

D naar Pijnacker Zuid... volgens mij is dat wel heel erg toekomstvisie, nu na de coronapandemie :Y .
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

HSG3 schreef: di 28 mar 2023, 10:27 Weet iemand waarom er net twee RSG3’s buiten dienst bij de Aveling stonden? Ze zijn zojuist vertrokken richting Tussenwater.
Wss instructie
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Wat betreft morgen bij de opening van Strand, op ret.nl staat het volgende:

Code: Selecteer alles

Metro B 31/3 vanaf 10.00 uur naar Hoek van Holland Strand
Richting: Nesselande, Hoek van Holland Haven
Van: 28 maart 2023 16:43
Tot: 31 maart 2023 10:05
31 maart gaat metro B doorrijden naar Hoek van Holland Strand, vanaf 10.00 uur. In tegenstelling tot wat in de dienstregeling, in reisadviezen en op de borden op de stations wordt aangeven, rijden de ritten voor die tijd tot het nieuwe station Hoek van Holland Haven.

 

De volgende ritten vanaf Nesselande rijden tot Haven:

5:42 u

5:56 u

6:12 u

6:40 u

6:58 u

7:18 u

7:38 u

7:58 u

8:18 u

8:38 u

 

De eerste rit die wel doorrijdt naar Strand vertrekt om 8:58 uur vanaf Nesselande en komt om 10:03 uur bij Strand aan.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

SLH schreef: wo 29 mar 2023, 12:00 Ik zag vandaag de eerste nieuwe lijnenkaarten in de 5630, waarbij de spitslijnen (A tot Vlaardingen West en D tot Pijnacker Zuid) met stippellijntjes waren ingetekend :trein:
Er zijn nu ook nieuwe lijnenkaarten op de stations, waar alle RET-lijnen op staan… :shock:
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Frequentnet kaart?
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgende week wordt de waterbushalte Rivium in gebruik genomen voor de lijnen 20 en 21: https://www.waterbus.nl/nieuws/halte-ri ... april-2023
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

SLH schreef: wo 29 mar 2023, 12:00 Ik zag vandaag de eerste nieuwe lijnenkaarten in de 5630, waarbij de spitslijnen (A tot Vlaardingen West en D tot Pijnacker Zuid) met stippellijntjes waren ingetekend
Vanaf wanneer gaan deze spitslijnen rijden?
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover. :D

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1635371/ ... an-holland
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tjoektjoek »

Nu alleen OVpay nog, de RET is de enige vervoerder die het nog niet aanbiedt.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Zou me niet verbazen dat de extra ritten naar HvH Strand vanaf Blaak gereden zou worden.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

In plaats van lijn A verlengen, wat minder personeel en materieel kost :roll: .
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gideon schreef: vr 31 mar 2023, 12:10 Zou me niet verbazen dat de extra ritten naar HvH Strand vanaf Blaak gereden zou worden.
Dat klopt, extra strandritten gaan tussen Station Blaak en HVH Strand v.v. rijden gedurende de zomermaanden
en tijdens evenementen zoals de strandopening. Wachten is nu nog op een vergunning voor deze extra ritten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Met het doorlaten rijden van de metro naar het strand komt er ook een einde aan lijn 611, laatste rit vertrok om 09:58 uur vanmorgen vanaf bushalte Hoek van Holland strand naar Hoek van Holland haven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten