Hoeveel metro's per uur gaan er dan naar Strand? 8x per uur?BusFreakRotterdam schreef: ↑vr 31 mar 2023, 13:21Dat klopt, extra strandritten gaan tussen Station Blaak en HVH Strand v.v. rijden gedurende de zomermaanden
en tijdens evenementen zoals de strandopening. Wachten is nu nog op een vergunning voor deze extra ritten.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
OVinfo lijkt geen realtime info meer uit te zenden van de metro's. In de metro waar ik nu zit vanuit Hoek van Holland werd er voor Steendijkpolder Kralingse Zoom omgeroepen en daarna gaf het omroepsysteem en de infoschermen het op.
zij/haar/hen/hun
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De RET heeft waarschijnlijk in de dienstregeling lopen rommelen nadat deze voor de eerste keer naar OVinfo was gestuurd. Bij de RET gaat dan de realtime informatie kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ovinfo staat er om bekend niet altijd de laatste versie van de dienstregeling ingeladen te hebben. Op busposities gaat het wel goed dus aan de data lijkt het niet te liggen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar de ritnummers komen wél overeen, wat zou blijken dat het om de laatste versie zou moeten gaan ?
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hij is ook te vinden op de RET website: https://bestanden.ret.nl/user_upload/Do ... nkaart.pdf
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is er al bekend wanneer metrolijn D door gaat rijden naar Pijnacker Zuid? Benieuwd hoe dit kwa materieel inzet uitpakt. Gaan de oude sneltrams dan ook door naar Vlaardingen?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Om dit mogelijk te maken, moeten de 5400'en inderdaad ingezet worden op lijn A, hiervoor krijg je dan het volgende materieelbestand:
Lijn A (9): 5x 3*SG2/1 & 4x 2*SG3
Lijn B (13): 13x 2*SG3
Lijn C (10): 10x 3*MG2/1
Lijn D Aks-Rcs (8): 8x 3*MG2/1
Lijn D Aks-Paz (11): 11x 2*SG3
Lijn E (10): 10x 2*RSG3
(18x3) 54 van de 62 MG2/1
(5x3) 15 van de 18 SG2/1
(10x2) 20 van de 22 RSG3
(28x2) 56 van de 64 SG3
Lijn A (9): 5x 3*SG2/1 & 4x 2*SG3
Lijn B (13): 13x 2*SG3
Lijn C (10): 10x 3*MG2/1
Lijn D Aks-Rcs (8): 8x 3*MG2/1
Lijn D Aks-Paz (11): 11x 2*SG3
Lijn E (10): 10x 2*RSG3
(18x3) 54 van de 62 MG2/1
(5x3) 15 van de 18 SG2/1
(10x2) 20 van de 22 RSG3
(28x2) 56 van de 64 SG3
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar, stel dat de 5400-serie op lijn A op de hoekse lijn gaat rijden, is het dan mogelijk (of toegestaan) om ze met 100km/h te laten rijden? Ze zouden natuurlijk ook gewoon met 80km/h kunnen rijden, maar het zou kunnen dat dat dan weer gevolgen heeft op de dienstregeling.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De 5400-serie kan 100 km/u, dit is uitgeprobeerd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Denk dat dat net als vorig jaar beter te plannen was, dan een lijn door te treken.
Toen gingen ze ook vanaf Blaak naar HvH Strand
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat laatste lijkt me erg sterk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
HvH Haven dan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Alleen, om dat in de huidige dienstregeling passend te krijgen, zal de extra pendel op de reguliere dienst van/naar Nesselande moeten keren, anders past het niet op Hvh Strand.
En dat is plantechnisch net zo ingewikkeld als lijn A simpelweg verlengen naar Hvh Strand.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht dat het oorspronkelijk wel het idee was om lijn A naar strand te verlengen in de warme zomerdagen
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De afgelopen week heb ik die nieuwe lijnenkaarten in (bijna) alle metrovoertuigen gezien waar ik ingezeten heb.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
5400-serie mag maar tot Vlaardingen-West, dus als je lijn A wil verlengen moet deze helemaal met SG3 gereden worden. Waarschijnlijk zijn daar niet voldoende voertuigen voor.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jawel, want lijn A + lijn B pendel tot Blaak, kost meer materieel, dan elke lijn A naar Hvh Strand.
Lijn A met 5 omlopen en een extra lijn B tot Blaak met 6 omlopen kost meer dan enkel lijn A naar Hvh Strand, die daarvoor 9 omlopen nodig zal hebben.
Lijn A met 5 omlopen en een extra lijn B tot Blaak met 6 omlopen kost meer dan enkel lijn A naar Hvh Strand, die daarvoor 9 omlopen nodig zal hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik volg je niet helemaal: als lijn A verlengen 9 SG3s kost en een pendel lijn B er 6 nodig heeft, hoe is dat dan een argument dat er in tegenstelling tot wat Fred steld wel genoeg materieel is?
Je schrijft immers letterlijk dat er met lijn A verlengen meer SG3 nodig is. En op lijn A kan je dan ook ander materieel inzetten.
Je schrijft immers letterlijk dat er met lijn A verlengen meer SG3 nodig is. En op lijn A kan je dan ook ander materieel inzetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op lijn A én B-extra zijn gesamelijk dus 11 omlopen nodig, met enkel lijn A dus 9, 2 minder.
Weliswaar 9 omlopen die allen met SG3 moeten rijden, maar dat is samen met de 10 op reguliere lijn B nog altijd minder dan er tijdens de doordeweekse spits benodigd is (13 op lijn B; 9 op lijn A).
Weliswaar 9 omlopen die allen met SG3 moeten rijden, maar dat is samen met de 10 op reguliere lijn B nog altijd minder dan er tijdens de doordeweekse spits benodigd is (13 op lijn B; 9 op lijn A).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De extra strandmetro's zullen alleen rijden op momenten dat er een kwartierdienst is (zondagen en vakantiedienstregeling) en dan speelt het probleem met onvoldoende SG3 inderdaad niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die strandmetro's zouden wel eens sneller dan gedacht nodig kunnen zijn... Vanmiddag al staanplaatsen vanaf Strand in het stel het verst van de ingang, zo druk waren andere nieuwe stukjes metrolijn toch niet op de eerste dagen.
Bij aankomst stonden alle poortjes open met BOAs erbij, maar desondanks stroopte het aardig op met reizigers die wilden uitchecken.
Bij aankomst stonden alle poortjes open met BOAs erbij, maar desondanks stroopte het aardig op met reizigers die wilden uitchecken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar vandaag was nog een halfuurdienst toch? Vanaf Hemelvaartsdag komt er een kwartierdienst op zondagen. De extra strandmetro's waar het hier om gaat zijn de metro's die bovenop de kwartierdienst komen in de hoogzomer.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, maar als met een halfuursdienst bij net 10 graden met koude wind er al talrijke staanplaatsen zijn... Dan zit die kwartiersdienst waarschijnlijk ook al flink vol bij mooier weer na Hemelvaartsdag.
Ging ook niet om het laatste stukje: nadat ik in Schiedam uitstapte stonden er nog mensen, terwijl er onderweg niet uitzonderlijk veel instappers waren.
Overigens reed er al een lege metro tussen de lijnen B door aan het eind van de middag, dus blijkbaar wordt zelfs op zondag getest met de hogere frequenties.
Ging ook niet om het laatste stukje: nadat ik in Schiedam uitstapte stonden er nog mensen, terwijl er onderweg niet uitzonderlijk veel instappers waren.
Overigens reed er al een lege metro tussen de lijnen B door aan het eind van de middag, dus blijkbaar wordt zelfs op zondag getest met de hogere frequenties.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ben eigenlijk benieuwd hoe men er een kwartierdienst van wil maken, want met de huidige dienstregeling zou je heel ongunstig in de nieuwe enkelsporige tunnel elkaar kruisen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten