Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑wo 23 aug 2023, 14:59Op de Kleiweg staat een Citadis op een dieplader, overbrenging van/naar zuid?
2054 ging van Zuid naar Kleiweg en de 2040 is van Kleiweg naar Zuid gegaan.
2037 ook van Kleiweg naar Beverwaard verhuisd per dieplader
Zo zijn er meer wagens op de dieplader heen en weer gegaan van noord naar zuid en andersom
2149 is heen en weer gegaan, nu weer op zuid in dienst.
2005 heen naar de Beverwaard en blijft op zuid, staat nu in onderhoud in werkplaats.
2017 heen en terug
2054 heen naar de kleiweg
2144 heen en terug
2105 heen en terug
2108 heen en terug
2125 heen en terug
2131 heen en terug
2138 heen naar de Beverwaard en blijft op zuid.
Goed nieuws, rechtdoorgaand tramverkeer op de Roséknoop is waarschijnlijk alweer mogelijk vanaf 2 oktober. Dat zou eerst 29 oktober zijn. Daarmee is er dan weer één tramnet in plaats van twee
Dat is goed nieuws, maar weet iemand of er nu eigenlijk ook een verbinding tussen de 2e Rosestraat en het Varkenoordseviaduct is aangelegd?
De laatste keer dat ik er was, zag ik die verbinding nog niet, terwijl de rest er al behoorlijk "af" uitzag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined schreef: ↑ma 28 aug 2023, 17:18
Het lijkt er op dat enkele buslijnen op 2 oktober weer iets vaker gaan rijden. Nog niet alle dienstregelingen zijn beschikbaar, alleen die van Krimpen en Sluisjesdijk, Kleiweg is nog niet geüpdatet en Ridderkerk is helemaal geen dienstregeling van beschikbaar vanaf oktober. Zo snel gezien gaan de lijnen 30, 36, 77, 97 en 98 vaker rijden in de spits en gaan de lijnen 70 en 283 weer de volledige route rijden.
Ik heb nog een toevoeging voor lijn 77. Na 2 oktober rijdt deze buslijn weer via Vuurplaat en Lodewijk Pincofsbrug en is de frequentie weer 6× per uur in de spits voor de volledige route.
Meltrain schreef: ↑za 09 sep 2023, 10:06
Dat is goed nieuws, maar weet iemand of er nu eigenlijk ook een verbinding tussen de 2e Rosestraat en het Varkenoordseviaduct is aangelegd?
De laatste keer dat ik er was, zag ik die verbinding nog niet, terwijl de rest er al behoorlijk "af" uitzag.
Zou zonde zijn als deze boog niet is aangelegd. Zal eens opletten als ik er in de buurt kom.
Fijn dat er weer een gedeelte open gaat! Zeker voor de mensen uit Beverwaard en IJsselmonde.
Meltrain schreef: ↑za 09 sep 2023, 10:06
Dat is goed nieuws, maar weet iemand of er nu eigenlijk ook een verbinding tussen de 2e Rosestraat en het Varkenoordseviaduct is aangelegd?
De laatste keer dat ik er was, zag ik die verbinding nog niet, terwijl de rest er al behoorlijk "af" uitzag.
Ik ben er langs gegaan en nee, er is geen verbinding
Wel is er een nieuwe halte voor de kruispunt.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Vanmorgen toen ik aan het wandelen was zag ik lijn 612 rijden, helemaal leeg. Wordt er nog een beetje gebruik gemaakt van deze buurtbuslijn die alleen in het weekend rijdt?
Het 'waarom' deze verbindingsboog niet direct aangelegd wordt is dus voor iedereen een raadsel terwijl het inderdaad wel ingetekend is op de art impression. Het zou inderdaad gewoon handig zijn om evt. Bij toekomstige stremmingen op de Laan op Zuid vanaf het viaduct naar de Maashaven/Charlois te kunnen rijden of zelfs in de vorm van een ringlijn op zuid te rijden.
Het valt me trouwens op dat veel wissels in een soort ruststand liggen en handmatig bediend moeten worden als een tram een andere route wilt nemen. (Er hangt dan een gele 'H' aan het wisselsein). Ze liggen gunstig voor de normale dienst maar bij afwijkingen moeten de bestuurders dus hun wisselijzer pakken en omleggen.
Op metrolijn A rijdt weer eens een solo HSG3 metrostel rond vanmiddag.
Bij de bus zijn alle dienstregelingen van de lijnen die vanaf garage Kleiweg rijden per 25 september verdwenen uit de brondata en van de RET website. Mogelijk dat hier ook een wijziging aankomt, maar dat is wel erg kort dag dan.
Op de RET website kan ik het nog niet terugvinden, maar in de bronbestanden van de reisinformatie staat bus 38 volgende week weer naar Crooswijk ingepland. Ook bus 126 staat er weer in, al is het slechts met een uurdienst.
Is lijn 83 gekoppeld aan lijn 140? Ik neem elke ochtend de rit dat vertrek van Keizerswaard om 7:46 en elke keer dat het bij Kralingse Zoom is verandert het in 140.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.
This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bijna alle lijnen in Nederland hebben wel enkele of meerdere ritten die op andere lijnen keren.
Inmiddels zijn de wijzigingen per 25-9 ook in de ovinfo-app te zien. Zo rijden lijnen 38 en 44 weer hun volledige route en gaat lijn 126 weer rijden. Werk voor de wiki dus…
Op de RET website staat nu een overzicht met wijzigingen. Het wordt nog niet de volledige dienstregeling maar wel een flinke stap in de goede richting.
Milco schreef: ↑di 19 sep 2023, 09:56
Zo rijden lijnen 38 en 44 weer hun volledige route en gaat lijn 126 weer rijden. Werk voor de wiki dus…
Ja, ik was/ben er niet gelukkig mee dat Julius voor die lijnen nieuwe pagina's heeft aangemaakt.
Wat kunnen we nu het beste doen?
(Voor lijn 44 maak ik eind dit jaar nog wel een nieuwe pagina aan vanwege de fors gewijzigde route.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Als we RET moeten geloven gaat lijn 83 ook rijden tussen Keizerswaard en Station Barendrecht of moet dat lijn 183 zijn die niet bij Station Barendrecht komt?
Lijn 283: rijdt vanaf 2 okt weer de volledige route
meer reismogelijkheden tussen Keizerswaard en station Barendrecht, in combinatie met buslijn 83
Milco schreef: ↑di 19 sep 2023, 09:56
Zo rijden lijnen 38 en 44 weer hun volledige route en gaat lijn 126 weer rijden. Werk voor de wiki dus…
Ja, ik was/ben er niet gelukkig mee dat Julius voor die lijnen nieuwe pagina's heeft aangemaakt.
Wat kunnen we nu het beste doen?
(Voor lijn 44 maak ik eind dit jaar nog wel een nieuwe pagina aan vanwege de fors gewijzigde route.)
Ik zeg: de nieuw aangemaakte pagina’s op tijdelijk zetten en de oude/voormalige pagina’s herstellen met een duidelijke uitleg in de geschiedenis.