Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

BusFreakRotterdam schreef: zo 19 nov 2023, 15:00 Vraag me ook af of er goed gebruik van lijn 383 in Capelle wordt gemaakt aangezien die een groot gedeelte van lijn 37 over genomen heeft.
Met de 383 en 607 is wel een vreemde situatie, de 383 rijdt vaak vrijwel leeg tussen Capelle Centrum en Capelsebrug, terwijl de 607 vaak (over)vol zit. Veel reizigers willen naar de halte Valeriusrondeel, en laat de 383 die halte nou net overslaan. Ook de halte Kievitlaan heeft wel een aantal vaste klanten, die wordt ook overgeslagen door de 383.
Let op: links uitstappen!
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Ik reis vaak van Lage Land naar Capelle Centrum en heb ook beide rondjes meegereden.
Vind gewoon leuk om te zien, dat er redelijk wat reizigers zijn.
Nog niet meegemaakt, dat er niemand mee kon
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Nog een enkeltje op lijn A, deze keer de 5610.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

hauptbahnhof schreef: di 14 nov 2023, 20:48 Dat de buschauffeur geen kaartjes verkoopt juich ik alleen maar toe.
De bussen worden alleen maar laat van de kaartjesverkoop in de bus.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Dat bedoel ik. Het kost tijd waardoor de chauffeurs wellicht sneller gaan rijden om hun vertraging in te halen of tijdens rijden gaan verkopen. Dus daarom, heel goed dat het afgeschaft wordt.
Daarnaast heb ik niet echt het idee dat RET de dienstregeling echt afstemt op vertragingen die consequent opgelopen worden. Allemaal erg krap.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De meeste chauffeurs zijn er juist niet blij mee, want betaalpassen werken niet altijd. (Vooral van ING) en toeristen hebben vaak een andere soort betaalpas. Ook voor mensen die meerdere kaartjes willen met 1 pas kunnen dit dan ook niet meer gaan kopen. Hierdoor gaan de chauffeurs meer discussiëren en lopen ze juist vertraging op. (Ik ben er zelf ook niet blij mee nu ik later op de bus ga bij RET)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Chollo schreef: zo 19 nov 2023, 16:06Met de 383 en 607 is wel een vreemde situatie, de 383 rijdt vaak vrijwel leeg tussen Capelle Centrum en Capelsebrug, terwijl de 607 vaak (over)vol zit. Veel reizigers willen naar de halte Valeriusrondeel, en laat de 383 die halte nou net overslaan. Ook de halte Kievitlaan heeft wel een aantal vaste klanten, die wordt ook overgeslagen door de 383.
Wat ook wel zal schelen is dat de gemeente Capelle gratis OV aanbiedt voor mensen in de AOW-leeftijd. Dat is een Vrij Reizen-product van de RET; in de buurtbus reis je dus voor nop, in de 383 alleen met leeftijdskorting.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Ik hoorde onlangs van een oudere dame dat dit deels klopt. In de spits kunnen zij alleen gratis reizen met de 607, en in de daluren ook met de 383. In de beginfase moesten de ouderen altijd betalen voor de 383. Misschien dat sommigen nog niet weten dat ze nu ook in de daluren gratis met de 383 mee kunnen. Vervelende is dat in de buurtbussen maar plaats is voor 2 rollators of boodschappenkarretjes wanneer de lagevloersbussen ingezet worden. Een enkele keer een busje zonder lage vloer gezien, vraag me af hoe dat beviel bij de klanten.

Eigenlijk moet de grote bus gewoon terug qua capaciteit, maar dat zal voorlopig wel niet gebeuren :')
Let op: links uitstappen!
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Julius schreef: ma 20 nov 2023, 14:45
hauptbahnhof schreef: di 14 nov 2023, 20:48 Dat de buschauffeur geen kaartjes verkoopt juich ik alleen maar toe.
De bussen worden alleen maar laat van de kaartjesverkoop in de bus.
Dan is de rijtijd gewoon te krap. Er hoort tijd genoeg in te zitten om kaartjes te kunnen verkopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Busseninportland schreef: ma 20 nov 2023, 15:50 De meeste chauffeurs zijn er juist niet blij mee, want betaalpassen werken niet altijd. (Vooral van ING) en toeristen hebben vaak een andere soort betaalpas. Ook voor mensen die meerdere kaartjes willen met 1 pas kunnen dit dan ook niet meer gaan kopen.
Met dat laatste heb je op zich nog wel een punt, maar als betaalpassen niet goed werken, kun je ook geen andere kaartjes kopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Dat is wat kort door de bocht. Betaalpassen hebben namelijk twee verschillende systemen: één voor contactloos betalen, één voor insteken. Bij mij is bijvoorbeeld mijn chip voor contactloze betalingen al een tijdje defect, maar werkt insteken nog perfect.

Daarnaast heb je nog de beperking dat je eens in de zoveel tijd je pincode moet invoeren nadat een bepaald plafond aan contactloze betalingen is bereikt, maar ik weet niet of dat bij OVpay ook speelt of dat zo'n contactloze check-in wel altijd geaccepteerd wordt.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Het besluit om per 10 januari geen kaartverkoop meer in de bus aan te bieden is teruggedraait en blijft voorlopig dus nog even.
Let op: links uitstappen!
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

umbusko schreef: di 21 nov 2023, 15:11 Dat is wat kort door de bocht. Betaalpassen hebben namelijk twee verschillende systemen: één voor contactloos betalen, één voor insteken. Bij mij is bijvoorbeeld mijn chip voor contactloze betalingen al een tijdje defect, maar werkt insteken nog perfect.

Daarnaast heb je nog de beperking dat je eens in de zoveel tijd je pincode moet invoeren nadat een bepaald plafond aan contactloze betalingen is bereikt, maar ik weet niet of dat bij OVpay ook speelt of dat zo'n contactloze check-in wel altijd geaccepteerd wordt.
Het is zelfs vaak zo dat men wel contactloos kan betalen voor een kaartje, maar niet kan inchecken.

Maar jah, aan de andere kant... de chauffeur hoeft niet perse altijd in discussie te gaan he.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Een 82 vertrok voor een 183 bij Zuidplein en de 183 was als goed als leeg toen die vertrok, ik zag 3 mensen instappen…
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Het is weer een heerlijke maandagochtend op de metro, met enkele SG3 en een tweetje 5300 op lijn C en D, en de verwarming die overal op de magnetronstand staat :Y
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op de minst drukke lijn A rijdt dan wel weer een drietje 5400.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

HSG3 schreef: ma 27 nov 2023, 08:15 Het is weer een heerlijke maandagochtend op de metro, met enkele SG3 en een tweetje 5300 op lijn C en D, en de verwarming die overal op de magnetronstand staat :Y
Nu nog steeds alsof je aan het bakken bent. Heerlijk. *O* -0- _O-
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Weet iemand wel wat de wijzigingen voor de RET zijn?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Welke wijzigingen bedoel je?
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Zoals altijd bij de nieuwe dienstregeling. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is de ingangsdatum voor de nieuwe dienstregeling uitgesteld tor het HOV-traject door de Maastunnel helemaal klaar is.
Ik zie wel dat lijn 44 van 3 t/m 18 januari is ingekort tot het traject CS - Dijkzigt, dus waarschijnlijk is de Maastunnel dan afgesloten.
Na die tijd rijdt lijn 44 overigens weer zijn bestaande route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

(Ik weet niet of dit waar is) maar ik zie op ovinfo dat lijn 143 weer terugkomt in de spitsuren tussen Ridderkerk Drievliet en Zuidplein en dat lijn 142 terug komt op de zaterdagen tussen Zuidplein en Sporttunnel in Slikkerveer.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Meltrain schreef: do 30 nov 2023, 07:42 Volgens mij is de ingangsdatum voor de nieuwe dienstregeling uitgesteld tor het HOV-traject door de Maastunnel helemaal klaar is.
Ik zie wel dat lijn 44 van 3 t/m 18 januari is ingekort tot het traject CS - Dijkzigt, dus waarschijnlijk is de Maastunnel dan afgesloten.
Na die tijd rijdt lijn 44 overigens weer zijn bestaande route.
Eindelijk dan een snellere busverbinding door de Maastunnel.
Busseninportland schreef: do 30 nov 2023, 07:54 (Ik weet niet of dit waar is) maar ik zie op ovinfo dat lijn 143 weer terugkomt in de spitsuren tussen Ridderkerk Drievliet en Zuidplein en dat lijn 142 terug komt op de zaterdagen tussen Zuidplein en Sporttunnel in Slikkerveer.
Lijn 142 blijkt helemaal niet te rijden op feestdagen…
De wijzigingen worden pas in week 2 ingevoerd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Lijn 142 heeft nog nooit op zon- en feestdagen gereden, dus dat is niet zo gek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De volgende tranche elektrische bussen van de RET, die eigenlijk eind 2024 in zouden stromen, wordt uitgesteld tot naar verwachting eind 2026. Een van de redenen is dat de nieuwe stalling in Beverwaard nog niet eind 2024 gereed zal zijn en de huidige stalling geen ruimte heeft voor voldoende laadpalen. Daarnaast zijn de levertijden van elektrische bussen momenteel flink langer dan voorheen. Dit zal ook betekenen dat de dieselbussen langer in dienst zullen blijven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten