Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door n-evo »

Zo'n geluidsfragment afspelen heeft inderdaad weinig zin. Via de intercom iemand persoonlijk aanspreken is veel effectiever. Laatst ook een vrouw die het fragment negeerde maar wel zo weg was toen er keihard omgeroepen werd "Wil die dame met de fiets en groene jas de metro NÚ verlaten?! Fiets mee tijdens de spits is NIET toegestaan." :Y
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

MarkNL schreef: ma 08 jan 2024, 10:18 Vorige week zat een stuk of vijf keer op 1 halte gehoord omdat er iemand met de fiets in de metro was gestapt in de spits :') (en uiteraard is iedereen die dat doet spontaan doof).
Willen mensen zo graag de fiets in de metro meenemen?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

MarkNL schreef: ma 08 jan 2024, 10:18 Vorige week zat een stuk of vijf keer op 1 halte gehoord omdat er iemand met de fiets in de metro was gestapt in de spits :') (en uiteraard is iedereen die dat doet spontaan doof).
Ja dat doof en dom en blind verhaal ken ik wel, werk namelijk in een winkel.
De meeste noemen het Karens, maar ik noem ze sinds kort Dementors. _O-
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Dat zijn noch wat Karens, noch wat Dementors zijn (A)
🗣
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Misschien dat iemand dit weet: bij Metrostation Slotlaan ligt er een keerlus voor bussen, in welke dienstregeling is deze voor het laatst door een reguliere buslijn gebruikt?
Let op: links uitstappen!
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Vermoedelijk door lijn 34 tot 24 mei 1998.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Dankje, interessant! Weet je (of iemand anders) of er ergens online archieven te vinden zijn van oude lijnennetkaarten? (En dan het liefste een waar lijn 34 dus nog op staat)
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik kan op de wiki geen lijn vinden na mei 1998 die de keerlus nodig had, maar dat wil niet zeggen dat er sindsdien nooit meer gebruik van is gemaakt, want voor de RET zit er een gat van 1998 tot 1997 in de geschiedenis in de wiki.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Ik heb wel oude lijnennetkaarten van begin deze eeuw; zal van de week eens kijken of ik daar iets van kan vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

In 2008 stond er nog een haltebord volgens Streetview… van een lijn 41 die er inderdaad stopte maar niet via de keerlus reed. Deze lijn: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... le_Centrum

Zie ook de lijnennetkaart in het archief van Cas: https://dienstregeling.stackstorage.com ... files/5007
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Opvallender aan Streetview is dat er in 2008 nog een chauffeursverblijf bij de keerlus stond, wat in 2009 weg was. Nou kunnen die hokjes soms lang achterblijven, maar dat suggereert dat er werkelijk iets bij die keerlus geëindigd heeft.
Op de wiki kom ik echter niet verder dan Lijn 18 tot 1975.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Je gebruikt nu alleen in je voorbeeld wel een buslijn waar praktisch nooit reizigers in zaten en die oorspronkelijk vooral in het leveren is geroepen als zoethoudertje voor Crooswijk nadat lijn 7 een routewijziging kreeg die inmiddels al lang weer is teruggedraaid.
Suus schreef: ma 08 jan 2024, 20:45 want voor de RET zit er een gat van 1998 tot 1997 in de geschiedenis in de wiki.
Bedoel je dit niet andersom? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Ik mis vooral bus 49 die verschillende delen van Noord met elkaar verbond.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Zelf als Overschienaar mis ik vooral een verbinding met Schiedam Centrum wat hemelsbreed nog geen 3 km is maar net eigenlijk te ver is om te lopen (Al gauw op z'n minst 25-30 min.) En je moet ook door Spaanse Polder wat niet echt fijn is om te lopen. Op de fiets is prima. Ook naar Noord is het onaantrekkelijk om met het OV te gaan waardoor ik als het regent maar de auto pak. Verder blijf ik Crooswijk - Alexander een van de grootste missing links in de stad vinden...
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Door bijv. lijn 35 door te trekken over de v.d. Duijn v. Maasdamweg richting Overschie en vervolgens over de Spaansebrug richting Schiedam Centrum zou je in mijn optiek een hele mooie noordelijke Oost-West verbinding krijgen. Sowieso vind ik het vreemd dat die hele nieuwbouwwijk 16hoven (weer) zonder OV zit.
Etienne schreef: ma 08 jan 2024, 20:56 Ik heb wel oude lijnennetkaarten van begin deze eeuw; zal van de week eens kijken of ik daar iets van kan vinden.
Lijkt me erg interessant om die te zien, zet je ze in dit topic als je ze hebt gevonden?
Let op: links uitstappen!
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

^^In plaats van dat nieuwbouwwijken om OV worden ontwikkeld, gaat het in Rotterdam juist andersom... :')

Kijk maar ook naar Nieuw Terbregge en Nieuw Kralingen, ook compleet nieuwe wijken maar niet echt goed bediend door fatsoenlijk OV.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Nog een goed voorbeeld hiervan is de wijk Nesselande.

En in mindere maten tel ik de wijk Zevenkamp ook mee.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Nesselande snap ik niet helemaal, wat zou hier in jouw optiek verbeterd kunnen worden? Heeft al z'n eigen (volwaardige, dus geen sneltram) metrostation en 2 buslijnen.

Ander onderwerp: de Algeracorridor loopt al jaren vast en nu zijn er plannen van de gemeente om dit aan te pakken. Één van die plannen: verwijderen van de busbaan van Krimpen richting het Capelseplein (in de andere richting blijft die dus wel). Zeg me dat je als beleidsmaker nooit met het OV reist zonder het te zeggen. En dan een omwonende die in een bewonersbrief pleit: op sommige momenten (lees: spits) rijden er tot wel 70 bussen per uur over de Algerabrug. Dit zouden er minder moeten worden.

Nee, minder mensen in bussen en meer in hun eentje in auto's, dat zal het probleem oplossen. :')
Let op: links uitstappen!
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Die Algerabrug zou ook eigenlijk 2x2 rijstroken moeten tellen of de A38 vanuit Ridderkerk de rivier laten kruisen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Krimpen aan den IJssel heeft dit zelf gewild. Er is ze in het verleden een metrolijn aangeboden. Dat hebben ze afgewezen.

Een brug met meer autocapaciteit zal ook niets oplossen, want er is aan beide kanten helemaal geen plek of behoefte aan al dat extra autoverkeer dat een bredere brug zal aantrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

010rdamm schreef: ma 08 jan 2024, 23:18 Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
De bus naar Lansingerland had ik zeker gebruik van gemaakt, i.p.v. bus>metro>metro>bus>lopen
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Daniel schreef: ma 08 jan 2024, 21:24 Opvallender aan Streetview is dat er in 2008 nog een chauffeursverblijf bij de keerlus stond, wat in 2009 weg was. Nou kunnen die hokjes soms lang achterblijven, maar dat suggereert dat er werkelijk iets bij die keerlus geëindigd heeft.
Op de wiki kom ik echter niet verder dan Lijn 18 tot 1975.
Op de wiki kom je niet veel informatie tegen van lijnen voor 2010.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

jesse-cruzu schreef: di 09 jan 2024, 13:54 ^^In plaats van dat nieuwbouwwijken om OV worden ontwikkeld, gaat het in Rotterdam juist andersom... :')

Kijk maar ook naar Nieuw Terbregge en Nieuw Kralingen, ook compleet nieuwe wijken maar niet echt goed bediend door fatsoenlijk OV.
Er zijn plannen om lijn 7 te verleggen naar Nieuw-Kralingen.

Iets anders: lijn 23 zit nu erg vol vanwege de frequently die omlaag gingen. Ik denk dat 23 wel 8x/uur most rijden in de spits.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

^^Ja dat plan om tram 7 naar Nieuw Kralingen te verleggen is allemaal leuk en aardig. Maar inmiddels zijn de eerste woningen al uit de grond gestampt om opgeleverd te worden en is er nergens rekening gehouden met een tramlijn (überhaupt OV) in of om de wijk heen. Als men echt een visie had met deze wijk zo goed mogelijk te omsluiten met hoogwaardig openbaar vervoer had je nu al zowel in de richting van het centrum en naar station Alexander een tramlijn kunnen aanleggen zodat je ook beide kanten op kunt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 176 gasten