Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Een tramlijn naar Alexander, daar durf ik nog nieteens over te dromen...
Let op: links uitstappen!
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Chollo schreef: di 09 jan 2024, 11:47 Lijkt me erg interessant om die te zien, zet je ze in dit topic als je ze hebt gevonden?
Ik heb de kaarten uit het archief opgedoken; ik heb van 2003 t/m 2007 bijna allemaal.
Maar ik moet je teleurstellen dat die eindlus na 1998 niet meer gebruikt lijk te zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Gideon schreef: di 09 jan 2024, 20:19
010rdamm schreef: ma 08 jan 2024, 23:18 Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
De bus naar Lansingerland had ik zeker gebruik van gemaakt, i.p.v. bus>metro>metro>bus>lopen
Is de trein van Alexander naar Noord en dan bus 174 geen optie als je minder wil overstappen?
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Als ze tenminste aansluiten
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

De aansluiting op Noord met trein/bus is overdag prima. Maar wanneer de bus niet rijdt dan vervalt deze optie natuurlijk. Zie liever ook een soort R-NET lijn vanuit Alexander naar Langsingerland gaan met aansluiting op IC's en metro + andere buslijnen.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Bislijn 35 was toch bedoeld voor de verbinding tussen Alexander en de metro richting Berkel / Pijnacker?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

010rdamm schreef: ma 08 jan 2024, 23:18 Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
Je hebt al lijn 383 vanaf Nesselande richting Laringersland. Dan hoef je niet zo vaak over te stappen en ben je er zo
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Echter ligt het station wel een eindje van de kernen af, dus met de 383 moet je op Lansingerland-Zoetermeer weer overstappen op lijn 170 of 173.
zij/haar/hen/hun
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Busseninportland schreef: vr 12 jan 2024, 09:00
010rdamm schreef: ma 08 jan 2024, 23:18 Bizar hoe het lijnennet is uitgedund de afgelopen jaren als je terug kijkt op de lijnennet kaart van 2008. Zou toch graag weer een lijn 46 tussen Crooswijk en Charlois terug zien. Ook andere verbindingen. Ook de verbinding tussen Alexander en langsingerland is een interessante. Zeker straks met de nieuwe a16
Je hebt al lijn 383 vanaf Nesselande richting Laringersland. Dan hoef je niet zo vaak over te stappen en ben je er zo
Daar heb je niks aan als je in Alexander woont. Wel als je in nesselande woont. Zoals eerder geopperd. Goeie Rnet lijn introduceren. Liefst door naar Delft ook.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Vandaag veel lijnen met vervallen ritten, ik zag ongeveer 10 buslijnen met één
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Materieeltekort bij de metro is ook weer flink toegenomen, ik zag op de sneltram net 6 solo SG3s op rij en dat waren ze nog lang niet allemaal als ik de app mag geloven. Zowel op lijn A als B wordt massaal solo gereden.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Overweginstallaties metrolijnen in Prins Alexander minder lang dicht waardoor verkeer beter doorstroomt

Interessant artikeltje in De Havenloods over de spoorwegovergangen op metrolijnen A en B: https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... minder-lan
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

^^Grote blij *O*

Sinds die nieuwe overweginstallaties er staan moet je vaak op 3 metro passages wachten voordat je eindelijk een keer groen krijgt als weggebruiker. En het ergste is nog dat vaak het verkeer dat parallel met de metro rijd dan als eerst volgende groen krijgt als de bomen omhoog zijn _O-
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Ik zag net een instructierit Binnenhof sp1>Romeynshof sp1 >Binnenhof sp2 (via linkerspoor). Het waren de 5505 en de 5511, leuk om weer eens RSG3 in de wijken te zien.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Niet weer he -0- -0- :N
https://www.ret.nl/home/reizen/verstori ... 3faa5c4de9
Metrolijn A is wegens materieeltekort ingekort tussen Binnenhof en Graskruid dus je moet verder reizen met lijn B tussen Graskruid en Schiedam centrum
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijkt er ook weer op dat er een chauffeurstekort is want er zijn aardig wat vervallen ritten. Dit weekend vervielen er ook veel ritten... zijn er chauffeurs vertrokken of veel zieken? Op dit moment vervallen er ritten op lijn 66,68,69,72,75,76,82,84,143 en 146! Hele omlopen vervallen...
Laatst gewijzigd door BusFreakRotterdam op ma 15 jan 2024, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Busseninportland schreef: ma 15 jan 2024, 06:41 Niet weer he -0- -0- :N
https://www.ret.nl/home/reizen/verstori ... 3faa5c4de9
Metrolijn A is wegens materieeltekort ingekort tussen Binnenhof en Graskruid dus je moet verder reizen met lijn B tussen Graskruid en Schiedam centrum
Dat is wel een forse ingreep.
Is er niet eens voldoende materieel om lijn A tot Kralingse Zoom te laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Zijn er niet maar 1 of 2 stellen nodig voor Binnenhof <-> KLZ?
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Voor een tienminutendienst heb je 4 stellen nodig als je met solo SG3 rijdt. Maar ik vermoed dat de RET niet al het materieel in wilt zetten omdat dit het probleem alleen maar verergerd, bij defecten heb je dan niets om op terug te vallen en de achterstand in onderhoud wordt ook alleen maar groter. Een solo SG3 is beter dan geen lijn A natuurlijk, maar afgelopen week was het tekort zo groot dat ook lijn B regelmatig met solo SG3 reed en dat is niet echt wenselijk. Het betreft overigens niet specifiek een SG3 probleem, een deel van het tekort is juist ontstaan omdat er sinds vorige week twee diensten op lijn C met SG3 zijn gaan rijden door een tekort aan MG2/1.
steveng
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jul 2023, 08:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door steveng »

Ik meen vorige week reed er zelfs een solo SG3 rond op lijn C, kort daarna ook één op lijn B.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

De RET-app waarschuwt enerzijds voor de verstoring op lijn A, maar anderzijds bij de vertrekstaten dat lijn A gewoon nog 6x per uur naar Schiedam Centrum rijdt -0-
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ja, de reisinformatiesystemen van de RET zijn nog altijd niet in staat om ingekorte ritten weer te geven bij de metro :(
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Dat is wel kenmerkend voor de RET. Ik vraag me af waarom dit dan niet lukt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 15 jan 2024, 10:29 Voor een tienminutendienst heb je 4 stellen nodig als je met solo SG3 rijdt. Maar ik vermoed dat de RET niet al het materieel in wilt zetten omdat dit het probleem alleen maar verergerd, bij defecten heb je dan niets om op terug te vallen en de achterstand in onderhoud wordt ook alleen maar groter.
Hoeveel stellen zijn er dan nodig voor een pendeldienst Binnenhof - Graskruid?
Ik vrees nu namelijk wel een capaciteitsprobleem op het traject Graskruid - Capelsebrug, zeker als lijn B óók met losse stellen rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Rijden er losse stellen op lijn B dan? Het lijkt me dat met lijn A ingekort er genoeg materieel moet zijn om lijn B gewoon normaal te laten rijden. En qua capaciteitsproblemen lijkt me Kralingse Zoom - Schiedam een groter probleem en Graskruid - Kralingse Zoom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 183 gasten