Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ik zit momenteel in de 5340 op lijn C richting de Akkers.
Het voorste informatiescherm in de a-bak thv de fiets/rolstoelplek heeft een irritante storing. Buiten dat het scherm het niet doet komt er een irritante repeterende pieptoon...
Piep...piep...piep dan houdt het ff op en dan begint het weer.

Dit was maandag ook al!!!
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Volgend maand is Centraal Station jarig!
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Eh, hoeveel jaar is het Centraal Station dan? Wat bedoel je, Julius?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ga je dan ook gebak trakteren, Julius?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Ik heb een voorkeur voor appelgebak :)
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waarom is de informatie op de DRIM’s niet aangepast op Rotterdam Centraal?
Lijn E naar Slinge werd pas op het allerlaatste moment aangekondigd op spoor 3 en lijn E naar Den Haag zie ik überhaupt niet op de DRIM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De reisinformatiesystemen van de RET zijn een beetje dom volgens mij, waarschijnlijk kan dat alleen aangepast worden door een compleet andere dienstregeling in te laden.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

waldo79 schreef: vr 02 feb 2024, 17:26 Eh, hoeveel jaar is het Centraal Station dan? Wat bedoel je, Julius?
10 jaar. *O* De nieuwe stationsgebouw is op 13 maart 2014 geopend.
Milco schreef: vr 02 feb 2024, 17:32 Ga je dan ook gebak trakteren, Julius?
Nee, helaas niet… :(
Laatst gewijzigd door Julius op vr 02 feb 2024, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik heb gehoord dat het die week erna in de vakantie nog erger afgeschaalt gaat worden
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Chollo schreef: vr 02 feb 2024, 17:39 Ik heb een voorkeur voor appelgebak :)
Of een stationsgebouw in de vorm van Chocolade zoals 10 jaar geleden uitgedeeld werd:
Afbeelding
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er rijdt vandaag weer eens een tweetje 5400 op metrolijn A.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bij de omleidingen op de site van de RET staat dat lijn 44 van 6 februari t/m 31 december alleen tussen Rotterdam Centraal en Dijkzigt rijdt. :shock:
In de dienstregeling zie ik dat echter niet terug en als ik zoek op werkzaamheden in de Maastunnel, zie ik alleen een afsluiting in de nacht van 5 op 6 februari.
Klopt die inkorting dan wel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mb90 »

Waarschijnlijk gaat dit duren totdat de werkzaamheden bij de kruising ‘s-Gravendijkwal / Rochussenstraat klaar zijn en de bijbehorende lange files weg zijn. Op de site van de gemeente is hier alleen geen duidelijke einddatum voor gegeven. Er zijn daarna namelijk ook werkzaamheden bij de kruising met de Middellandstraat, maar daar komt lijn 44 nu nog niet. Alles bij elkaar duren deze werkzaamheden tot 29 maart. De werkzaamheden zijn o.a. voor de vernieuwde lijn 44 die dan vanaf april moet gaan rijden.

Zie:
https://www.rotterdam.nl/hov-maastunnel
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Ik zag een maand geleden een bus die inderdaad eindigde bij Dijkzigt. Over die HOV Maastunnel: Ik weet niet of de RET genoeg bussen heeft voor 8x/uur.
Meltrain schreef: za 03 feb 2024, 12:17 Bij de omleidingen op de site van de RET staat dat lijn 44 van 6 februari t/m 31 december alleen tussen Rotterdam Centraal en Dijkzigt rijdt. :shock:
In de dienstregeling zie ik dat echter niet terug en als ik zoek op werkzaamheden in de Maastunnel, zie ik alleen een afsluiting in de nacht van 5 op 6 februari.
Klopt die inkorting dan wel?
Als de RET zo’n lange periode geeft, is het vaak tot nader bericht.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik snap nu ook wel waarom men lijn 30 en 31 niet via Alexanderlaan - Grote Beer heeft omgeleid, het (lege) pendelbusje 34 stond net ruim 5 minuten voor de verkeerslichten te wachten omdat de cyclus tot drie keer toe onderbroken werd door de slagbomen die naar beneden gingen.

Metrolijn A is trouwens een full house vandaag, ik heb zowel een solo SG3, tweetje SG2/1, tweetje SG3 als drietje SG2/1 gezien, dus elke mogelijke treinlengte komt voor. Aan het begin van de middag werden trouwens een aantal diensten op Kralingse Zoom verlengd met een tweede stel, dus er waren blijkbaar weer wat rijtuigen hersteld.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Heel irritant voor bewoners van Prins-Alexander en andere buurten/wijken met een metrospoorlijn.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vreemde situatie in Schollevaar, zowel op de Beatrijs Erf als Herenburg hangt een tijdelijk haltebord die volgens de sticker erop geldig zou zijn voor de lijnen 605/606. De RET website meld echter dat alleen via de Herenburg gereden wordt. Er zijn echter geen afsluitingen op de route Sara Burgerhart Erf - Beatrijs Erf, dus waarom rijdt men de omleiding via de Herenburg en slaat men deze twee haltes over? Enige wat ik me kan bedenken is eventuele verkeersdrukte in de spits, maar om dan de hele dag de halve wijk niet de bedienen lijkt me wat overdreven.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Dat verschilt per Chauffeur als die gene lijn 30 gaat rijden meestal skippen ze gewoon Saraburgerhart Erf en rijden hun de omleidings route maar sommige pakken ook Saraburgerhart mee dus dat verschilt per Chauffeur. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Het spoorgebruik op Rotterdam Centraal is weer zoals het hoort, met doorgaande metro’s op spoor 1 en 2 en kerende metro’s bij voorkeur op spoor 3 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MarkNL »

Wissel 909 is op zaterdag gerepareerd eindelijk.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Heeft iemand een idee van wat de frequentieverlagingen per 12 februari zijn? Ik kan niks vinden.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Details over welke lijnen een verlaagde frequentie krijgen worden later bekend gemaakt, tenzij de MRDH er een stokje voor steekt want die zijn het er niet mee eens en zouden hierover met de RET in gesprek gaan.

Ik hoop zelf niet dat ze het zo extreem gaan maken zoals afgelopen zomer met lijn(delen) die werden ingekort, alleen tijdens de spits ging rijden of helemaal werden opgeheven. Het OV in Rotterdam zit in een negatieve neergaande spiraal door al deze ellende. Mijn mening is ook dat het te lang heeft geduurd met het opstellen en uitvoeren van een plan om het lijnennet te optimaliseren. Het zou ook wat schelen als de gemiddelde snelheid van de trams sneller worden om zo rijtijden en dus DRU's te besparen.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De dienstregelingen zullen waarschijnlijk morgen verschijnen in de reisplanners. Het lijkt op het eerste oog vooral op dat men qua aantal ritten teruggaat naar de dienstregeling van voor de kerstvakantie, maar het is niet exact de oude dienstregeling.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Op Hoogvliet staat momenteel een onbekende Citea met de tekst “TikTok Bus” op het bestemmingsbord… Weet iemand wat hiervan de bedoeling is?
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

^^^^^
Vast iemand die met de bus een TikTok gaat filmen, of de RET/Rotterdam gebruikt het voor iets.
jesse-cruzu schreef: ma 05 feb 2024, 09:18 Details over welke lijnen een verlaagde frequentie krijgen worden later bekend gemaakt, tenzij de MRDH er een stokje voor steekt want die zijn het er niet mee eens en zouden hierover met de RET in gesprek gaan.

Ik hoop zelf niet dat ze het zo extreem gaan maken zoals afgelopen zomer met lijn(delen) die werden ingekort, alleen tijdens de spits ging rijden of helemaal werden opgeheven. Het OV in Rotterdam zit in een negatieve neergaande spiraal door al deze ellende. Mijn mening is ook dat het te lang heeft geduurd met het opstellen en uitvoeren van een plan om het lijnennet te optimaliseren. Het zou ook wat schelen als de gemiddelde snelheid van de trams sneller worden om zo rijtijden en dus DRU's te besparen.
Dan mag de MRDH dan wel wat geld geven aan de RET.

Tram defect, tram 23 en 125 oponthoud. De opnieuw opstarten mislukte, waardoor geen trams richting Beverwaard (en als de storing niet snel opgelost wordt, geen trams tussen Wilhelimaplein en Beverwaard. (Ik was in de tweede tram achter de defecte tram. Bleek een 23 zijn, want de bestemming was Limbrichtshoek.)
Laatst gewijzigd door Julius op ma 05 feb 2024, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 165 gasten