Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Op lijn E was vanmiddag ook een rit uitgevallen.
Helaas had bus 455, waarmee ik van Delft naar Pijnacker reed, vertraging, waardoor ik mijn geplande metro miste. De metro erna viel uit, waardoor ik in totaal +20 opliep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Dat de led-drims alleen de eerstvolgende drie ritten kunnen tonen is spijtig ja, maar er werd gemeld dat er op alle lijnen ritten uitvielen met een extra reistijd tot 15 minuten.

De 5351 staat trouwens nog steeds op de Kleiweg.
Laatst gewijzigd door SLH op vr 03 jun 2022, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat dus niet waar was, op lijn B en C reed alles, op lijn D en E was er tot 10 minuten vertraging en op lijn A tot 20 minuten vertraging. Maar waarom liet men dan niet simpelweg de spitsritten op lijn D vervallen zodat de normale diensten op D en E wel gevuld konden worden? :s Er was voldoende materieel om de basisdiensten te vullen, het materieel was alleen niet op de goede plek ingedeeld.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Ook vandaag zit er een 30 minuten gat op lijn A...
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is inmiddels opgelost. Er waren in eerste instantie 4 wagendiensten niet uitgerukt vanaf de 's-Gravenweg: de 653, 655, 656 en 771. De 655 is rond 12 uur alsnog uitgerukt en de 656 kwam zojuist rond 15:00 de baan op met de 5711+5706, waarvan de 5706 overigens een beetje verkouden klonk dus hopelijk blijft ie het doen. De 653 (Binnenhof - Schiedam) en 771 (Nesselande - Hoek van Holland) zijn op dit moment nog altijd opgeheven.

Overigens was er vanmiddag dus ook een moment dat 3 van de 4 uitgevallen diensten achter elkaar zaten op de sneltram, dat leverde dit beeld op:
Afbeelding

En voor wie zich afvraagt waar al die metro's gebleven zijn, nou die staan dus hier:
Afbeelding
Links staan de metro's die men nog in dienst probeert te krijgen, de twee achterste zijn de eerder genoemde 5711+5706 die kort na de foto in dienst gingen. Rechts staan diverse niet inzetbare metro's. Niet alle nummertjes waren zichtbaar, in heb ik ieder geval de 5304, 5333, 5335, 5338, 5362, 5408, 5415 en 5701 zien staan en ik dacht ook de 5410, maar er stonden er nog veel meer.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Maar hoe is het mogelijk dat er van de ene op de andere dag zo veel uitval is?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef: do 02 jun 2022, 11:14 Schijnt een nieuwe werkwijze achter te zitten, waardoor stellen niet zomaar meer de dienst op kunnen/mogen.
Managers... *O*
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wel een ingrijpende procedure dan, die metro's zijn daar echt bewust neergezet, ze zijn niet als dusdanig ingerukt naar spoor 362 en de volgende dag blijven staan, vrijwel alle stellen daar waren losgekoppeld uit diverse combinaties en naar dit spoor gerangeerd. Ik vermoed dat er zelfs stellen van de Waalhaven overgebracht zijn naar de 's-Gravenweg want zoveel stellen heeft men normaal niet hier.

Overigens reed men vandaag ook weer met oude bussen, ik kwam de volgende twee gele bussen tegen, en op Kralingse Zoom stond ook nog een rode en een groen/witte bus:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het is de eerste zaterdag van de maand, dus het Trammuseum aan de Kootsekade was geopend en er reden historische bussen en trams naartoe.
Ik kwam zelf een RET O405 tegen in de Rosestraat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Bemined schreef: za 04 jun 2022, 16:29 Wel een ingrijpende procedure dan, die metro's zijn daar echt bewust neergezet, ze zijn niet als dusdanig ingerukt naar spoor 362 en de volgende dag blijven staan, vrijwel alle stellen daar waren losgekoppeld uit diverse combinaties en naar dit spoor gerangeerd. Ik vermoed dat er zelfs stellen van de Waalhaven overgebracht zijn naar de 's-Gravenweg want zoveel stellen heeft men normaal niet hier.

Overigens reed men vandaag ook weer met oude bussen, ik kwam de volgende twee gele bussen tegen, en op Kralingse Zoom stond ook nog een rode en een groen/witte bus:

Was weer open dag in tramremise Hillegersberg vandaar de oldtimers buiten.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ja dat staat letterlijk één bericht boven jouw onnodige citaat. Opvallende was overigens niet dat ze reden maar dat ik maar liefst 4 historische bussen in korte tijd zag, ik had niet verwacht dat men zoveel bussen tegelijk zou inzetten.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ze rijden op zo'n open dag met 5 bussen op 3 lijnen. Er staat daarnaast een zesde reserve op Kralingse Zoom.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Metroverkeer tussen Spijkenisse Centrum en De Akkers is stilgelegd vanwege een defecte metro. Dat komt niet vaak voor dat men er niet enkelsporig omheen kan.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Geweldig die halfuursdienst van lijn 33 tot Overschie. Precies de ritten naar Airport zitten meer dan vol, vandaag 2x meegereden met een chauffeur en 2x propvol met reizigers+koffers tussen CS en Airport.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Je zou haast zeggen dat die bezuinigingen teruggedraaid moeten worden op deze lijn want het hoogseizoen is al een tijdje gaande voor de burgerluchtvaart, mensen gaan nu massaal op vakantie na corona + daarbovenop de extra vluchten die van Schiphol komen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Alle diensten bij de metro zijn vandaag weer gevuld zo te zien, wel rijden er nu een partij tweetjes 5300 op lijn D.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

jesse-cruzu schreef: di 07 jun 2022, 05:55
Etienne schreef: zo 05 jun 2022, 22:03 Geweldig die halfuursdienst van lijn 33 tot Overschie. Precies de ritten naar Airport zitten meer dan vol, vandaag 2x meegereden met een chauffeur en 2x propvol met reizigers+koffers tussen CS en Airport.
Je zou haast zeggen dat die bezuinigingen teruggedraaid moeten worden op deze lijn want het hoogseizoen is al een tijdje gaande voor de burgerluchtvaart, mensen gaan nu massaal op vakantie na corona + daarbovenop de extra vluchten die van Schiphol komen.
Dan moet RET wel chauffeurs hebben, hier wringt waarschijnlijk de schoen. BOB bussen en nachtmetro's rijden ook nog steeds niet omdat
er niet voldoende chauffeurs zijn.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De laadpalen bij Capelsebrug zijn bijna gereed De palen staan er al
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

En de 1295 rijdt op lijn 97 richting krimpen aan den IJssel.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Weer een reserve chauffeur van de Kleiweg.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op 2 en 3 juli is er een open dag bij de RET op de kleiweg. Aanmelden kan via de website.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ah dat valt mooi te combineren met het bezoek aan de ICNG op Rotterdam Centraal. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Kaalslag in Rotterdams OV dreigt: mogelijk 30 procent minder busritten, ook fors minder trams en metro's

De RET dreigt zwaar het mes te moeten zetten in de dienstverlening. Het aantal busritten gaat mogelijk met 30 procent omlaag, het aantal tramritten met 20 procent en het aantal metroritten met 5 procent. ‘We kunnen niet anders’, stelt de stadsvervoerder.
https://www.ad.nl/rotterdam/kaalslag-in ... &auth_rd=1
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Link is niet te lezen zonder account helaas, maar uit stukken van MRDH blijkt dat er een extra herijking van het transitieprogramma komt voor dienstregeling 2023. Besluitvorming staat gepland op 21 september 2022, dus vervoersbedrijven hebben nog deze zomer de tijd om wijzigingen voor dienstregeling 2023 te bedenken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

katvis schreef: wo 08 jun 2022, 11:17
Kaalslag in Rotterdams OV dreigt: mogelijk 30 procent minder busritten, ook fors minder trams en metro's

De RET dreigt zwaar het mes te moeten zetten in de dienstverlening. Het aantal busritten gaat mogelijk met 30 procent omlaag, het aantal tramritten met 20 procent en het aantal metroritten met 5 procent. ‘We kunnen niet anders’, stelt de stadsvervoerder.
https://www.ad.nl/rotterdam/kaalslag-in ... &auth_rd=1
Wel opvallend dat met 15% minder reizigers de bus en tram mogelijk 20% tot 30% minder gaan rijden. En dan vergeet ik voor het gemak even dat men nu al minder rijdt dan voor Corona.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten