Het aantal overstappers naar de lijnen B en C weegt niet op tegen het aantal reizigers die zich echt kapot moeten rennen om een metro te halen. Wat is er mis om midden op het perron te stoppen? Voor beide even ver lopen en een vlottere in-en uitstap van reizigers. Nu staan ze bij de achterste deur elkaar gewoon naar binnen te duwen en al vaker gezien dat er tassen/jassen/kinderwagens/fietsen klem zitten bij de laatste deur door dat het er zo druk is met als gevolg dat alle deuren weer open moeten, levert veel extra hinder en irritatie op voor zowel reiziger als metrobestuurder!Meltrain schreef:Eigenlijk getuigt dat juist wel van klantvriendelijkheid, aangezien overstappers van de lijnen B en C zo minder ver hoeven te lopen.BusFreakRotterdam schreef:en ook nog is helemaal doorrijden naar voren op station beurs ook zo'n irritatiepunt, getuigd niet van klantvriendelijkheid, gebeurd op zondagen ook week in week uit.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Misschien hebben ze wel eens goed bekeken waar de meeste reizigers het station inkomen en laten ze daar de metro stoppen. Vervelend voor jou, maar ik kan me niet voorstellen dat er een zelfde aantal mensen aan de koopgootzijde als aan de overstapopABCzijde het station binnen komen.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Er staan aan de koopgoot kant veel meer reizigers dan aan de Binnenwegplein kant en ook het aantal overstappers is niet in verhouding tot wat er aan de koopgootkant staat, het is gewoon treurig om te zien dat het week in week uit hetzelfde liedje is! Proppen, proppen, jassen/tassen/kinderwagens/fietsen klem tussen de laatste 2 deuren. Kleine moeite groot plezier om gewoon in het midden te stoppen, maar het lijkt wel of de bestuurders het leuk vinden om mensen te laten rennen!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Tja, en als de metro meer in het midden stopt is het gedrang weer bij de eerste twee deuren.
Sowieso, als je ziet dat bij de laatste twee deuren een enorme rij staat, loop je toch één deur verder naar voren? :')
Sowieso, als je ziet dat bij de laatste twee deuren een enorme rij staat, loop je toch één deur verder naar voren? :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het aantal mensen dat vooraan in de metro stapt is vele malen groter dan achterin.... Persoonlijk ga ik op Beurs altijd achteraan staan, juist omdat het daar altijd rustiger is.
Mensen zijn nou eenmaal kudde dieren als met een vervoersmiddel moet en zal halen.
Mensen zijn nou eenmaal kudde dieren als met een vervoersmiddel moet en zal halen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vooraan is het inderdaad veel drukker dan aan de koopgoot kant. Richting Zuid verzamelt iedereen zich altijd vooraan, wat nogal vaak voor opstoppingen kan leiden. Daarom sta ik ook altijd aan de koopgoot kant omdat het achterin vaak een stuk rustiger is. Op Centraal stappen de meeste mensen ook voor- middenin in. Ook richting Rotterdam Centraal staan de mensen vaak achteraan. De meeste bestuurders stoppen 's avonds ook altijd zo dicht mogelijk aan de zuidzijde. Stap zelf regelmatig over en kan je vertellen dat het gros van de mensen overstapt op de ABC lijnen of het station via de uitgang aan de zuidzijde verlaat.MetroRET schreef:Het aantal mensen dat vooraan in de metro stapt is vele malen groter dan achterin.... Persoonlijk ga ik op Beurs altijd achteraan staan, juist omdat het daar altijd rustiger is.
Mensen zijn nou eenmaal kudde dieren als met een vervoersmiddel moet en zal halen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Op beurs hoort de metro vooraan bij de trappen naar lijn ABC te stoppen staat zo aangegeven op het station voor de bestuurders.BusFreakRotterdam schreef:Er staan aan de koopgoot kant veel meer reizigers dan aan de Binnenwegplein kant en ook het aantal overstappers is niet in verhouding tot wat er aan de koopgootkant staat, het is gewoon treurig om te zien dat het week in week uit hetzelfde liedje is! Proppen, proppen, jassen/tassen/kinderwagens/fietsen klem tussen de laatste 2 deuren. Kleine moeite groot plezier om gewoon in het midden te stoppen, maar het lijkt wel of de bestuurders het leuk vinden om mensen te laten rennen!
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dan heb je het zeker over de lijnen D en E die richting Leuvehaven gaan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In beide richtingen..... de zuidelijke cabine staat altijd aan het uiteinde van de perron. Wat ook volgens de bak- (rijtuig)borden staat aangegeven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gisteren lag metro E er een tijdje helemaal uit wegens een 'storing aan het bedieningssysteem'.
Wel aardig om te lezen hoe de directeur daarover werd geïnformeerd:
https://twitter.com/pgpeters/status/680664092848328704
https://twitter.com/pgpeters/status/680664569132531712
https://twitter.com/pgpeters/status/680665199108583424
Afbeelding uit laatstvermelde tweet:
Niet zo handig trouwens dat de bussen uit de 900-serie (Alliance) niet allemaal direct inzetbaar bleken te zijn...
Wel aardig om te lezen hoe de directeur daarover werd geïnformeerd:
https://twitter.com/pgpeters/status/680664092848328704
https://twitter.com/pgpeters/status/680664569132531712
https://twitter.com/pgpeters/status/680665199108583424
Afbeelding uit laatstvermelde tweet:
Niet zo handig trouwens dat de bussen uit de 900-serie (Alliance) niet allemaal direct inzetbaar bleken te zijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar op een niet-piek moment moeten het toch niet perse Allicanes zijn, dan voldoen Citaro's toch ook? Of zijn de Alliances van het railbedrijf en de citaro's van het busbedrijf?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Voor zover ik weet zijn er speciale bussen (Alliances in dit geval) voor metrovervoer. En er zijn ook speciale chauffeurs voor deze bussen die worden opgeroepen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Waarom gaat het nou zo vaak fout met de reisinformatie van de RET? Nu heeft men een mooi overzichtje op de website gezet van de laatste ritten van elke metrolijn op oudejaarsdag. Alleen is men de laatste rit van lijn A vanaf Binnenhof vergeten, en staat er voor lijn B een verkeerde tijd aangegeven (als in een rit die niet door gaat tot het eindpunt terwijl vermeld staat dat deze wel door zou gaan). Er zijn echt zo vaak slordigheden op dit gebied waardoor je altijd alles moet controleren in de reisplanner om niet voor verassingen te staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Volgens mij is er een update geweest, want ik zie nu ineens een ander schema, waar de tijden van lijn A wel staan weergegeven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, als je iets via twitter doorgeeft ondernemen ze vaak wel actie (hoewel er meestal wel een tweede tweet voor nodig is voor ze het door hebben), op mijn email van anderhalve week geleden heb ik nog geen reactie gehad. Maar het zou nog beter zijn als het gewoon de eerste keer juist is. De dienstregeling op de site is ook nog altijd een drama, men krijgt het nog steeds niet voor elkaar om bij in- en uitrukkers op de lijnen A en B de juiste lijn te selecteren in welk systeem ze ook gebruiken hiervoor, waardoor de ritten niet verschijnen. Zo is de laatste rit Nesselande-Alexander op oudejaarsavond ingevoerd onder lijn A, waardoor deze dus niet te zien is als je lijn B kiest bij dienstregelingen. Diezelfde fout heeft men bij de zaterdagsdienst van 2016 gemaakt, waar de uitrukkers naar Binnenhof onder lijn B staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In de weekdienst staan er ook A Nesselande tussen.
Tevens kloppen er een aantal zaken nog altijd niet in die 'update'.
3 ritten die als leeg-materieel wordt gereden, staan hier in deze lijst vermeld.
(B Capelsebrug van 20:46, E Slinge van 20:51 en E Rotterdam Centraal van 20:44).
Tevens kloppen er een aantal zaken nog altijd niet in die 'update'.
3 ritten die als leeg-materieel wordt gereden, staan hier in deze lijst vermeld.
(B Capelsebrug van 20:46, E Slinge van 20:51 en E Rotterdam Centraal van 20:44).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Tja, ze zouden het toch eens in één keer goed doen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik snap nooit, waarom men 'het schema' van inrukken niet gewoon 4 uur naar voren haalt.
Dus:
Binnenhof -> Kralingse Zoom: 00:08 -> 20:08
Binnenhof -> Alexander: 00:37 -> 20:37
Kralingse Zoom -> Binnenhof: 00:20 -> 20:20
Kralingse Zoom -> Capelsebrug: 00:29 -> 20:29
Nesselande -> Schiedam Centrum: 00:12 -> 20:12
Nesselande -> Alexander: 00:49 -> 20:49
Schiedam Centrum -> Nesselande: 00:10 -> 20:10
Schiedam Centrum -> Capelsebrug: 00:40 -> 20:40
De Terp -> De Akkers: 00:00 -> 20:00
De Terp -> Kralingse Zoom: 00:12 -> 20:12
De Akkers -> De Terp: 23:55 -> 19:55
De Akkers -> Capelsebrug: 00:10 -> 20:10
Rotterdam Centraal -> De Akkers: 00:10 -> 20:10
Rotterdam Centraal -> Slinge: 00:40 -> 20:40
De Akkers -> Rotterdam Centraal: 00:02 -> 20:02
Den Haag Centraal -> Slinge: 00:17 -> 20:17
Den Haag Centraal -> Rotterdam Centraal: 00:47 -> 20:47
Slinge -> Den Haag Centraal: 23:57 -> 19:57
Het moet elk jaar weer anders en op een dusdanige manier dat de gemiddelde reiziger er helemaal niks meer van snapt.
Dus:
Binnenhof -> Kralingse Zoom: 00:08 -> 20:08
Binnenhof -> Alexander: 00:37 -> 20:37
Kralingse Zoom -> Binnenhof: 00:20 -> 20:20
Kralingse Zoom -> Capelsebrug: 00:29 -> 20:29
Nesselande -> Schiedam Centrum: 00:12 -> 20:12
Nesselande -> Alexander: 00:49 -> 20:49
Schiedam Centrum -> Nesselande: 00:10 -> 20:10
Schiedam Centrum -> Capelsebrug: 00:40 -> 20:40
De Terp -> De Akkers: 00:00 -> 20:00
De Terp -> Kralingse Zoom: 00:12 -> 20:12
De Akkers -> De Terp: 23:55 -> 19:55
De Akkers -> Capelsebrug: 00:10 -> 20:10
Rotterdam Centraal -> De Akkers: 00:10 -> 20:10
Rotterdam Centraal -> Slinge: 00:40 -> 20:40
De Akkers -> Rotterdam Centraal: 00:02 -> 20:02
Den Haag Centraal -> Slinge: 00:17 -> 20:17
Den Haag Centraal -> Rotterdam Centraal: 00:47 -> 20:47
Slinge -> Den Haag Centraal: 23:57 -> 19:57
Het moet elk jaar weer anders en op een dusdanige manier dat de gemiddelde reiziger er helemaal niks meer van snapt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik komt uit op de volgende lijst met laatste vertrekken..
Code: Selecteer alles
------------+--------------------------------+----------
A | Alexander | 20:38:00
A | Binnenhof | 20:20:15
B | Schiedam Centrum | 19:57:00
B | Nesselande | 19:25:30
C | De Akkers | 20:00:30
C | De Terp | 20:06:15
D | Slinge | 20:40:30
D | Rotterdam Centraal | 20:03:00
E | Rotterdam Centraal | 20:32:30
E | Den Haag Centraal | 19:56:30
38 | Crooswijk | 19:56:00
38 | Station Schiedam Centrum | 19:54:00
40 | Station Delft | 18:37:00
40 | Rotterdam Centraal | 19:24:00
42 | Bedr.park Noord-West | 18:35:00
44 | Rotterdam Centraal | 20:00:00
44 | Zuidplein | 20:18:00
47 | Noordereiland | 20:25:00
79 | Delta Psych. Centrum | 20:03:00
80 | Zalmplaat | 20:32:00
80 | Hoogvliet Centrum | 18:55:00
83 | Keizerswaard | 20:16:00
83 | Kralingse Zoom | 19:14:00
96 | Krimpen Stormpolder | 20:18:00
98 | Krimpen van Ostadelaan | 19:55:00
53 | Station Schiedam Centrum | 19:11:00
53 | Woudhoek via 's-Graveland | 18:56:00
54 | Gorzen | 20:00:00
56 | Vijfsluizen | 19:54:00
56 | Vijfsluizen | 20:01:00
30 | Schollevaar | 20:19:00
30 | Station Alexander | 20:04:00
66 | Feijenoord | 20:02:00
67 | Zuidplein | 20:13:00
67 | Pendrecht | 19:58:00
68 | RDM Campus | 20:07:00
68 | Zuidplein | 20:28:00
70 | Keizerswaard | 19:56:00
70 | Charlois | 20:18:00
97 | Krimpen Busstation | 20:07:00
76 | Keizerswaard | 20:00:00
76 | Zuidplein | 20:13:00
31 | Oostgaarde | 19:42:00
77 | SS Rotterdam | 20:15:00
77 | Rijnhaven | 20:38:00
78 | Westpunt | 20:27:00
78 | Oudeland | 20:12:00
2 | Charlois | 19:57:00
2 | Keizerswaard | 20:29:00
4 | Rotterdam Centraal | 20:29:00
4 | Rotterdam Centraal | 20:29:00
7 | Rotterdam Centraal | 20:07:00
7 | Rotterdam Centraal | 20:21:00
8 | Station Noord | 20:42:00
8 | Rotterdam Centraal | 20:12:00
23 | Marconiplein | 20:10:00
23 | Beverwaard | 20:36:00
84 | Station Barendrecht | 20:38:00
84 | Zuidplein | 20:08:00
32 | Station Zuid | 19:58:00
32 | Overschie | 20:11:00
25 | Schiebroek | 20:15:00
25 | Rotterdam Centraal | 20:39:00
82 | Portland | 20:02:00
126 | Maassluis | 19:53:00
126 | Maassluis | 20:34:00
170 | Zoetermeer Centrum West | 20:38:00
170 | Rodenrijs Metro | 20:31:00
33 | Meijersplein Metro via Airport | 20:09:00
33 | Centraal Station via Airport | 20:23:00
173 | Bleiswijk | 20:30:00
173 | Rodenrijs Metro | 20:22:00
174 | Berkel Westpolder | 19:36:00
174 | Rotterdam Noord via Berkel | 19:37:00
140 | Slikkerveer | 19:49:00
144 | Keizerswaard | 20:23:00
144 | Ridderkerk tot Jan Luykensstr. | 20:49:00
146 | Ridderkerk (sneldienst) | 20:30:00
146 | Zuidplein (Sneldienst) | 19:59:00
183 | Barendrecht via Keizerswaard | 19:14:00
183 | Keizerswaard | 20:16:00
245 | Ridderkerk Drievliet | 19:03:00
35 | Melanchthonweg Metro | 19:57:00
35 | Station Alexander | 20:25:00
36 | Kralingse Zoom | 20:19:00
36 | Station Alexander | 19:58:00
24 | Rotterdam Centraal | 20:05:00
24 | Avenue Concordia | 20:55:00
121 | Woudhoek | 20:45:00
121 | Hof van Spaland | 20:51:00
37 | Capelle Centrum | 19:19:00
37 | Station Alexander | 19:46:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat gaat niet bij elke lijn omdat er niet altijd een rit is exact 4 uur eerder. Tramlijn 25 rijdt bijvoorbeeld van 18:00 tot 23:00 een kwartierdienst en daarna tot einde dienst een twintigminutendienst. Men zou kunnen zeggen dat alle ritten die na 20:00 van het beginpunt vertrekken vervallen, dat is op zich duidelijk, maar grote kans dat het qua logistiek niet uitkomt en er alsnog enkele ritten zullen zijn na 20:00 (deze leeg laten rijden puur vanwege de reisinformatie lijkt me nou ook niet nuttig). Kortom, men moet gewoon duidelijk aangeven welke ritten er (gedeeltelijk) vervallen op oudejaarsavond. Zowel op de website als bij de haltes.MetroRET schreef:Ik snap nooit, waarom men 'het schema' van inrukken niet gewoon 4 uur naar voren haalt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik doel dan meer op alleen dat van de metro ;-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik vind het wel opvallend dat alleen van de metro een overzicht van de laatste vertrektijden is gegeven. Van de andere modaliteiten zou zo'n lijst ook wel handig zijn.
@MetroRET: Hoe weet je dat er ritten in de lijst staan die als ledig materieel worden gereden?
@MetroRET: Hoe weet je dat er ritten in de lijst staan die als ledig materieel worden gereden?
Ja, ik zie het. :? Vorig jaar reed lijn 25 volgens mij nog wel tot einde dienst een kwartierdienst.Bemined schreef:Tramlijn 25 rijdt bijvoorbeeld van 18:00 tot 23:00 een kwartierdienst en daarna tot einde dienst een twintigminutendienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
9292 en de inmiddels dramatisch verslechterde digitale dienstregeling op ret.nl
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Tsja ... communiceren naar de reiziger toe is nou eenmaal niet het sterkste punt van de RET.Bemined schreef:Waarom gaat het nou zo vaak fout met de reisinformatie van de RET?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat is nou typisch de RET. En ze geven aan dat het zo moet van de stadsregio.MetroRET schreef:Het moet elk jaar weer anders en op een dusdanige manier dat de gemiddelde reiziger er helemaal niks meer van snapt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 175 gasten