Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
HSG3 5722
Berichten: 46
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Busseninportland schreef: vr 02 sep 2022, 13:07 Van buschauffeurs die ik ken
Ben wel benieuwd welke chauffeurs dat lopen te roepen
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Dat men iets wil (en dus roept), hoef het nog niet waar te zijn. :roll:
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Busseninportland schreef: vr 02 sep 2022, 11:0760% van de 1200 series staan defect en wordt vervangen door een 300 serie of de 1500 serie.
Dit is redelijk simpel te ontkrachten, 80 bussen uit die serie momenteel live zijn in de reisinformatie.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De beschikbaarheid van metromaterieel leek vandaag wel weer op orde te zijn. Waar er vorige week nog enkeltjes ingezet werden in de spits, stonden er vandaag in de spits maar liefst 4 treinen reserve op de 's-Gravenweg. Een defecte metro op lijn A vanmorgen kon dan ook direct door een nieuwe trein vervangen worden. Ook de laatste schadestellen van overwegongevallen uit het tijdperk zonder slagbomen op de Hoofdweg en Rooseveltweg zijn weer hersteld, de 5717 (die na schadeherstel ook nog weg is geweest voor een revisie gezien de glimmende draaistellen) en 5719 rijden weer vrolijk rond en de 5640 was al eerder teruggekeerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: vr 02 sep 2022, 16:52
Busseninportland schreef: vr 02 sep 2022, 11:0760% van de 1200 series staan defect en wordt vervangen door een 300 serie of de 1500 serie.
Dit is redelijk simpel te ontkrachten, 80 bussen uit die serie momenteel live zijn in de reisinformatie.
Wat dus betekent dat minder dan 23% van de hybride bussen defect is. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zou raar zijn als de 1200 serie er uit gaat, er is toch afgesproken dat er zoveel mogelijk emissieloos gereden moet gaan worden in en rond om Rotterdam in deze concessie?
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op 14 en 15 september zijn er nachtelijke werkzaamheden aan de Algeraweg gepland. Dit lijkt invloed te hebben op enkele vroege bussen omdat deze niet op de normale manier kunnen uitrukken. Vroege diensten zijn aangepast en enkele diensten zullen ook vanaf de Kleiweg gereden worden i.p.v. vanaf Krimpen.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De voormalige RET bus 401 leeft nog, en hoe: https://corporate.ret.nl/nieuws/ret-dra ... rijden-bus
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Opvallend dat ze daarvoor gelijk beginnen met een gelede bus.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De RET heeft denk ik een materieeltekort bij de bus. De 319 rijd op lijn 70
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door les7 »

Gisteren reed de 1294 (Hybrid R-NET) op lijn (1)56.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op Kralingse Zoom kwam ik net de 5722+5601 tegen waarbij de 5722 met goed gevulde gangpaden reed en de 5601 helemaal leeg leek. Beide stellen filmden 'Sorry, Geen Dienst' maar het leek wel om een vertraagde lijn B naar Hoek van Holland te gaan. Ik vermoed dat de 5722 solo vanuit Nesselande is gekomen en de 5601 achterop is bijgeplaatst op Kralingse Zoom, er was eerder in de ochtend een melding van een defecte metro op lijn B.

Op de 's-Gravenweg stond trouwens weer een verdwaalde RSG3+SG3 combo in de tuin.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Afgelopen nacht om 00:15 uur zat ik in lijn 146 in een elektrisch bus, de 1535. Is dat gebruikelijk, worden er vaker 1500 serie bussen op Ridderkerk ingezet of is dit een uitzondering?
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Komende weken werkzaamheden metrostation Binnenhof, er is maar één perronspoor beschikbaar waardoor de vertrektijden in het begin van de avond aangepast zijn. Er wordt tevens op Kralingse Zoom ontkoppelt i.p.v. op Binnenhof.

In oktober lijken nachtelijke buitendienststellingen van de RandstadRail aan te komen, er is een pendelbus 710 verschenen in de reisinformatie tussen Melachthonweg en Pijnacker Zuid van 10 oktober t/m 25 oktober, telkens op zondag t/m donderdag vanaf 21:00 tot einde dienst. Dienstregelingen van de metro zelf zijn nog niet aangepast maar dat zal wel bij de volgende update volgen, de bus zal niet voor de lol gaan rijden.

Tijdelijk uitgedunde diensten van bus en tram zijn weer met 2 weken verlengd tot slot en staan nu tot eind september ingepland.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Meltrain schreef: vr 02 sep 2022, 19:42
Bemined schreef: vr 02 sep 2022, 16:52
Busseninportland schreef: vr 02 sep 2022, 11:0760% van de 1200 series staan defect en wordt vervangen door een 300 serie of de 1500 serie.
Dit is redelijk simpel te ontkrachten, 80 bussen uit die serie momenteel live zijn in de reisinformatie.
Wat dus betekent dat minder dan 23% van de hybride bussen defect is. :Y
60% van de hybride bussen hebben defecten, maar minder dan 23% worden gemaakt en zijn daardoor niet in dienst. Bij de 1266 is de hele interieur weggehaald. Vermoedelijk wordt deze bus de slimme bus.
BusFreakRotterdam schreef: zo 11 sep 2022, 21:31 Afgelopen nacht om 00:15 uur zat ik in lijn 146 in een elektrisch bus, de 1535. Is dat gebruikelijk, worden er vaker 1500 serie bussen op Ridderkerk ingezet of is dit een uitzondering?
Dit komt omdat Sluisjesdijk hybride bussen tekort komt. De laatste tijd zijn er ook meer elektrische bussen die vooral de avondomlopen rijden en rijden er meer citaros op de spitsomlopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het valt me nu pas op dat lijn 2 en lijn 20 in beide richtingen vlak achter elkaar rijden. Kan dat nu echt niet beter verdeeld worden? :s
Daarnaast is er op lijn 2 een rit uitgevallen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

In de middagspits in Portland komt als eerst de 283 en 5 minuten later al de 183 :s
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Tot aan halte Trambaan in Barendrecht rijdt lijn 283 achter lijn 183 als een soort veegwagen. Omdat lijn 183 wel naar Ikea rijdt en lijn 283 niet rijdt lijn 283 vanaf halte Waterkant in Carnisselande voor lijn 183 tot aan Zuidplein ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: wo 14 sep 2022, 17:04 Het valt me nu pas op dat lijn 2 en lijn 20 in beide richtingen vlak achter elkaar rijden. Kan dat nu echt niet beter verdeeld worden? :s
Daarnaast is er op lijn 2 een rit uitgevallen.
Rijdt lijn 2 niet vaker dan lijn 20? Met andere woorden? Een goede spreiding is lastig te realiseren, zeker voor die paar haltes.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Door de aangepaste dienstregeling zijn de frequenties nu juist gelijk, normaliter wijken ze echter wel af waardoor afstemmen niet mogelijk is. Om voor die paar weken aangepaste dienst de tijden af te stemmen vond men blijkbaar niet nodig.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ben net gaan kijken en je hebt idd gelijk, al moest ik wel twee keer kijken. Lijn 2 rijdt al om de 20 minuten (wat een frequentie ook) maar had in eerste instantie gedacht dat het 10 was.

Maar anyway, ik lees wel vaker dat afstemmen van de verschillende lijnen (metro/tram/bus onderling per modaliteit) niet zo vaak gebeurt bij de RET. Klopt dit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

In de avonduren rijden lijn 23 en 24 tussen Beurs en Marconiplein ook vlak achter elkaar in kwartierdienst. Ik heb wel eens hierover geklaagd bij de RET, maar die geven aan dat dit is vanwege verbeterde overstapmogelijkheden?

Afbeelding


Ik sta nu soms 12 minuten te wachten op een tram op Rotterdam Centraal om er dan tegelijkertijd twee naar huis te hebben :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Datzelfde geldt voor de 23+25 op het resterende samenloopdeel.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De verdeling tussen 23 en 25 is nog redelijk (rood is 23, blauw is 24 en groen is 25), alleen richting centrum is deze aan het begin van de avond wat scheef maar vanaf 20:30 wordt dat beter:
Afbeelding
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door les7 »

In het WOS-nieuws beelden van het testen van de Metro aan Zee afgelopen weekend: https://wos.nl/televisie/gemist/wos-nie ... wos-nieuws vanaf 3:15

Het uitgeschreven artikel is hier terug te vinden:

Succesvolle hertest Metro aan Zee
Met succes zijn afgelopen weekend op maximale snelheid een aantal testritten gereden op de metrolijn tussen Hoek van Holland Haven en Hoek van Holland Strand.
bron: https://wos.nl/nieuws/artikel/laatste-l ... ro-aan-zee
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten