Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Geen idee wie de dienstregeling gemaakt heeft voor lijn 77 SS Rotterdam - Feijenoord - SS Rotterdam maar die is wel heel erg ruim....

Rijden nu bussen met -19 minuten langs haltes... hierdoor rijden er vaak 2 direct achter elkaar en dan een hele tijd niks....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Aii, zou men gedacht hebben dat de bussen bij de halte Spoorweghaven de tijd kunnen afwachten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 66 heeft ook al 2 dagen ritten er bij zitten die met enige regelmaat -10 / -15 aankomen op Zuidplein en er meerdere bussen achter elkaar rijden...
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Dan lijkt aanpassing van de rijtijden een mooie kans om het personeelstekort op een reizigersvriendelijke manier op te lossen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: di 10 jan 2023, 13:18 Geen idee wie de dienstregeling gemaakt heeft voor lijn 77 SS Rotterdam - Feijenoord - SS Rotterdam maar die is wel heel erg ruim....
Ik kan die dienstregeling zelfs niet meer vinden op de site van de RET. :s

Overigens vind ik het ook wel onvriendelijk dat de verbinding Rijnhaven - Randweg - Zuidplein nu niet meer geboden wordt (en Breeplein - Zuidplein alleen op doordeweekse dagen).
De RET had lijn 77 ook gewoon via de Hillevliet naar Rijnhaven kunnen laten rijden. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Is lijn 77 echt te vroeg of is het een bug in het systeem doordat de bus nu drie keer langs de halte Burgdorfferstraat rijdt? Lijn 77 is ingevoerd als ringlijn, hij rijdt eerst van de SS Rotterdam naar de Spoorweghaven waar deze een geplande stop van enkele minuten heeft, daarna maakt deze een rondje Feijenoord om vervolgens de halte Burgdorfferstraat een derde keer aan te doen (waarvan 2x in dezelfde richting) voor deze weer teruggaat richting de SS Rotterdam.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En er is zojuist weer een update online gezet met een nieuwe nooddienstregeling voor de tram vanaf volgende week maandag, het lijkt erop dat nu de TramPlus lijnen de klos zijn, de frequentieverhoging van 21/24 in de middag wordt na een week weer teruggedraaid en lijnen 23 en 125 lijkt van 8x naar 6x per uur te gaan. Voorlopig voor twee weken maar zo begon het vorig jaar ook.

Ook de bussen vanuit Krimpen krijgen een nooddienstregeling, wat daar precies verandert weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Die nooddienstregeling komt door materieeltekort bij de tram. Remise Kralingen was helemaal leeg in de spits en in Beverwaard stonden er veel trams kapot.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

In de remise Hillegersberg staat heel veel rijvaardig materieel (A)
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Busseninportland schreef: di 10 jan 2023, 19:27 Die nooddienstregeling komt door materieeltekort bij de tram. Remise Kralingen was helemaal leeg in de spits en in Beverwaard stonden er veel trams kapot.
Ik wil net zeggen... Hoe kan er nu materieeltekort zijn...
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Er zijn 24 stellen defect en 4 stellen zijn vanwege reparatie aan de schade aan de buitenkant niet beschikbaar. Remise Beverwaard komt tussen de 10 en 15 stellen tekort en neemt daardoor trams van remise Kralingen
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgens het overzicht op https://busposities.nl/materieel/RET/Rdamcitadis zijn er 23 trams met een laatste inzet van meer dan een week geleden, waarvan er bij 15 de laatste inzet zelfs al meer dan een maand geleden was.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Gaat lekker op lijn 2. Vanochtend was de 2015 ontspoord op de rotonde groenix van zoelenlaan en Grote Hagen. Nu is er een boom ter hoogte van Beukendaal gevallen waardoor lijn 2 alleen tussen Charlois en Maashaven rijd.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De RET heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst, een van de genoemde oorzaken is een hoog verzuim bij de onderhoudsafdeling waardoor men een achterstand heeft in onderhoud: https://corporate.ret.nl/nieuws/aanpass ... eling-tram

De nooddienstregeling van de bus vanuit Krimpen lijkt een week uitgesteld te zijn, maar staat vanaf 23 januari nog altijd in de brondata. Zo te zien zijn dit de wijzigingen:
Lijn 30: buiten de spits elke 20 i.p.v. elke 15 minuten.
Lijn 35: in de spits elke 30 i.p.v. elke 20 minuten.
Lijn 36: buiten de spits elke 20 i.p.v. elke 15 minuten.
Lijn 97: in de spits elke 12 i.p.v. 10 minuten, buiten de spits elke 20 i.p.v. elke 15 minuten.
Lijn 98: in de spits elke 12 i.p.v. 10 minuten, buiten de spits elke 20 i.p.v. elke 15 minuten.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En ook voor de bussen vanuit de Sluisjesdijk is nu een nooddienstregeling verschenen per 23 januari. Getroffen worden zo te zien de lijnen 61, 62, 66, 67, 69, 70, 72, 76 en 79. Bij sommige lijnen gaat het om slechts 1 of 2 ritten minder, maar bij lijn 70 vervallen ruim 30 ritten per dag.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waar is de nooddienstregeling te vinden? Als lijn 79 minder ritten krijgt zou lijn 65 ook minder ritten moeten krijgen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Als de RET de rijtijden van lijn 77 eens zou aanpassen, scheelt dat ook al minimaal één bus. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
daandekrieger__
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door daandekrieger__ »

Drie kwartier geleden in Schiedam:

Afbeelding

Heb gezien dat de trams hierdoor over de 's-Gravelandseweg reden, wat op zijn beurt ook weer een verkeersravage met zich meebracht op de Burgemeester van Haarenlaan :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Op lijn 547 rijdt een Mercedes-Benz Vito van Ringelberg touringcars; totaal niet bekend als buurtbus overigens. _O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door les7 »

Hier is lijn 547 op beeld te zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Die meid op 0:30 heeft helemaal gelijk: vanaf de Erasmusbrug is het inderdaad ver lopen naar het Noordereiland. :mrgreen:
Maar ik mis wel (minimaal) een A4'tje achter de voorruit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik dacht dat ze bij Ringelberg echte buurtbussen hebben voor dit soort diensten. :p
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vandaag ook eindelijk een nieuwsbericht van de RET over het afschalen van de busdienstregeling komende weken: https://corporate.ret.nl/nieuws/aanpass ... 23-januari
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Meltrain schreef: wo 18 jan 2023, 22:29 Die meid op 0:30 heeft helemaal gelijk: vanaf de Erasmusbrug is het inderdaad ver lopen naar het Noordereiland. :mrgreen:
Maar ik mis wel (minimaal) een A4'tje achter de voorruit.
Maar je kan toch bus 32 nemen naar Blaak zelf?
Als ik kijk naar sommige dorpen en gebieden, hebben die het vaak erger dan dit eilandje.
Soms moeten ze naar een ander dorp gaan om een goede verbinding te hebben of moeten ze blij zijn met een buurtbus ma-vr.
Lijn 45 schreef: wo 18 jan 2023, 23:30 Ik dacht dat ze bij Ringelberg echte buurtbussen hebben voor dit soort diensten. :p
Volgens mij heet het een boordcomputer, waar o.a. RET kaartjes verkoopt.
Is de buurtbus van RET de enige die dit niet heeft en waarom?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 16 jan 2023, 09:06 En ook voor de bussen vanuit de Sluisjesdijk is nu een nooddienstregeling verschenen per 23 januari. Getroffen worden zo te zien de lijnen 61, 62, 66, 67, 69, 70, 72, 76 en 79. Bij sommige lijnen gaat het om slechts 1 of 2 ritten minder, maar bij lijn 70 vervallen ruim 30 ritten per dag.
Zijn er daadwerkelijk frequentieverlagingen of vervallen er losse ritten?
Uit het bericht van de RET word ik ook niet veel wijzer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten