Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dylanwild94 »

Daantje schreef: ma 20 jun 2022, 15:37 Ik vermoed 2 en 3 juli voor de NSRF slotwedstrijden maar daarna is het wedstrijdseizoen voorlopig weer klaar.
In de laatste 2 weken van juli zijn er nog een aantal activiteiten bij de Roeibaan in het kader van de world police and fire games.
maar of daar een pendeldienst voor gaat rijden is natuurlijk de vraag. :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

De 5217 is overgebracht naar remise Hillegersberg (Kootsekade) en staat naast de 5024 :trein:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam het transport zonder deuren en ramen in het casco tegen op de N3 in Dordrecht (geen foto, want ik reed het spulletje tegemoet met mijn auto). Als het goed is heeft RoMeO dus nog wat werk te verzetten aan het exterieur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

En ook aan het interieur. Want de banken zijn nog groen. Dat gaat dus terug naar rood.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

DPDelft schreef: ma 20 jun 2022, 19:37
ODRAIL schreef: ma 20 jun 2022, 11:44 Afgelopen weekend reed de RET een pendeldienst tussen metrostation Nesselande en de roeibaan in Zevenhuizen i.v.m. een evenement.
Heeft deze lijn ook een lijnnummer gekregen?
Ja en nee: Ik heb een aantal bussen zien rijden zonder lijnnummer en ik heb een aantal bussen zijn rijden met lijnnummer 100.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Op 29, 30 en 31 juli staat een lijn 125 tussen Schiebroek en Marconiplein gepland via Rotterdam centraal achterzijde. Heeft iemand een idee waarom deze tramlijn is gepland? Ik zag dit op de ovinfo app
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zomercarnaval is dat weekend, naast wijzigingen het hele weekend zijn er op zaterdag tussen 13:00 en 18:00 nog extra omleidingen. De gewijzigde diensten voor Kralingen staan er al bij (125 rijdt vanuit Kralingen), die van Beverwaard zo te zien nog niet vandaag de reisinformatie nu dubbel op is die dagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Met Zomercarnaval is toch altijd de Weena vanaf CS en het Hofplein afgesloten? Hoe gaan ze daar een tram laten rijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik vermoed dat de omleidingen zijn voor de op- en afbouw van het festival, gezien de omleidingen al op vrijdag starten en t/m zondag duren. Op zaterdagmiddag wordt het tramverkeer volledig gestremd rondom het Hofplein, 125 rijdt dan alleen Schiebroek - Achterkant CS, 21/24 rijden vanuit Schiedam/Vlaardingen tot CS, 4/8 gaan naar Oostplein en 7 via Oostplein naar De Esch.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Busseninportland schreef: di 21 jun 2022, 19:27 Op 29, 30 en 31 juli staat een lijn 125 tussen Schiebroek en Marconiplein gepland via Rotterdam centraal achterzijde. Heeft iemand een idee waarom deze tramlijn is gepland? Ik zag dit op de ovinfo app
Marconiplein ook nog wel! :o
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Afbeelding
free pictures work
VanHool waterstofbus 407 is defect gegaan op Spinozaweg.

Daar gaan we weer... -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Kalil Nieuw schreef: wo 22 jun 2022, 10:18
Busseninportland schreef: di 21 jun 2022, 19:27 Op 29, 30 en 31 juli staat een lijn 125 tussen Schiebroek en Marconiplein gepland via Rotterdam centraal achterzijde. Heeft iemand een idee waarom deze tramlijn is gepland? Ik zag dit op de ovinfo app
Marconiplein ook nog wel! :o
Die stond er ook bij.
Lijn 25 staat zaterdag wel de hele dag langs het Hofpleinroutonde gepland. Moet dit nog veranderd worden?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dylanwild94 »

Bemined schreef: di 21 jun 2022, 19:37 Zomercarnaval is dat weekend, naast wijzigingen het hele weekend zijn er op zaterdag tussen 13:00 en 18:00 nog extra omleidingen. De gewijzigde diensten voor Kralingen staan er al bij (125 rijdt vanuit Kralingen), die van Beverwaard zo te zien nog niet vandaag de reisinformatie nu dubbel op is die dagen.
De extra omleidingen komt ook waarschijnlijk omdat er dat weekend ook nog een halve marathon wordt georganiseerd als onderdeel van de world police and fire games.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Nadat er vorige week eenmalig enkele voertuignummers zichtbaar waren in de reisinformatie op metrolijn A zijn ze vandaag voor het eerst zichtbaar op de lijn B. Ook lijn C, waar ze tot nu toe slechts zeer incidenteel zichtbaar waren, is nu zichtbaar. Hopelijk blijft het werkend, kun je eindelijk zien of er een MG2/1, SG2/1 of SG3 aankomt wat wel fijn is als je met een fiets of rolstoel reist.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

En de gemiddelde reiziger heeft wat aan die nummers?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op basis van de voertuignummers kan afgeleid worden waar de rolstoelingang zit. Reizigers die daar gebruik van maken zullen dat snel genoeg door hebben, en anders kunnen er speciale apps ontwikkeld voor worden die dat aangegeven.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Om 10:10 kwam de 5706 linkerspoor door Blaak richting de verbindingsboog, lijn C moest hierdoor enkele minuten wachten op Beurs.

Tijdens het North Sea Jazz festival zullen de extra nachtmetro's weer gaan rijden dit jaar, er is een halfuurdienst van Slinge naar Den Haag van middagnacht tot half twee, en van Slinge naar Rotterdam Centraal wordt tot ongeveer een uur een 7,5 minuut dienst gereden en daarna een kwartierdienst tot drie uur 's nachts. Station Beurs wordt om 0:45 afgesloten, de overigens stations blijven open tot einde dienst.

In de reisinformatie zijn trouwens vanaf deze zomer twee extra late ritten zichtbaar bij metrolijnen B en E. De laatste metro's die nu nog buiten dienst naar de remise rijden staan vanaf de zomerdienstregeling opgenomen als reguliere ritten. Het gaat om de ritten om 1:10 vanaf Rotterdam Centraal naar Slinge en om 1:11 vanaf Schiedam naar Capelsebrug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Kalil Nieuw schreef: VanHool waterstofbus 407 is defect gegaan op Spinozaweg.

Daar gaan we weer... -0-
De 407 rijd inmiddels weer op lijn 77 :D
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Buslijn 668 valt al de hele week uit door een "technische storing"...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarschijnlijk geen chauffeurs? Welke technische storing kan je hebben op een scholierenlijn?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Ach ... bij de RET schuiven ze tegenwoordig alles af onder de noemer "Technische Storing" :s .
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Tenzij ze het gevolg als oorzaak aanmerken natuurlijk, ik zie ook vaak "door een uitgevallen rit is er vertraging" staan bij de RET.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het lijkt erop dat de RET de vakantiedienst een week gaat vervroegen op diverse lijnen :!: Ik zie een update langskomen waarbij de vakantiedienst van de bussen vanaf Kleiweg en Sluisjesdijk al vanaf 4 juli volgens de vakantiedienst gaan rijden i.p.v. vanaf 11 juli. Lijn 668 was al eerder geschrapt vanaf 4 juli maar nu volgen dus ook de normale lijnen. De RET website toont momenteel nog wel de normale dienstregeling, 9292 is wel al bijgewerkt.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Inmiddels zijn de slagbomen voor het autoverkeer klaar bij de kruising President Rooseveltweg en lijkt het allemaal te werken.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En over 1,5 week starten ze bij de Hoofdweg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten