Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Je hebt dan te maken met reizigers die denken dat die metro helemaal naar centrum rijdt terwijl dat niet zo is na Alexander.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Maar waarom niet gewoon naar Kralingse Zoom en daar kopmaken (of Capelsebrug gewoon bedienen, dat doet een inrukker van lijn A aan het begin van de avond tenslotte ook).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ja, of gewoon dus tot en met Schenkel rijden en daarna buiten dienst gaan.
Op lijn 25 is iets soortgelijks aan de hand: inrukkende ritten rijden met reizigers tot en met de Randweg, terwijl Breeplein ook gewoon bediend kan worden.
hauptbahnhof schreef: ma 31 okt 2022, 21:14 Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Het gaat hier om metro's vanaf Nesselande en Binnenhof.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

hauptbahnhof schreef: ma 31 okt 2022, 21:14 Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
Bij de trams en metro's soms wel, soms niet. Kijk bijv. Station De Akkers, als de metro moet inrukken op de 's-Gravenweg, gaat die als lijndienst rijden tot Capelsebrug en als die naar de Waalhaven gaat, dan gaat die MAT daarheen zonder reizigers. De bussen gaan altijd MAT naar de garage zonder reizigers.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Toen dit ingevoerd werd was Alexander het laatste bemande station op de sneltram waar men kon controleren of iedereen was uitgestapt. Hoe dat nu zit weet ik niet, de dienstruimte van de RET op het perron is met de verbouwing van het station volgens mij verdwenen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Op het perron richting Oosterflank zit nog wel een kleine afgesloten ruimte van de RET, net buiten het viaduct. ;)
Niet dat ik daar ooit iemand in heb gezien overigens.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: ma 31 okt 2022, 21:24 Ja, of gewoon dus tot en met Schenkel rijden en daarna buiten dienst gaan.
Op lijn 25 is iets soortgelijks aan de hand: inrukkende ritten rijden met reizigers tot en met de Randweg, terwijl Breeplein ook gewoon bediend kan worden.
hauptbahnhof schreef: ma 31 okt 2022, 21:14 Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Het gaat hier om metro's vanaf Nesselande en Binnenhof.
Weet ik. Ik ben het woordje "die" vergeten. Uit "die" hoek... :lol:
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bemined schreef: ma 31 okt 2022, 21:26 Toen dit ingevoerd werd was Alexander het laatste bemande station op de sneltram waar men kon controleren of iedereen was uitgestapt. Hoe dat nu zit weet ik niet, de dienstruimte van de RET op het perron is met de verbouwing van het station volgens mij verdwenen.
Dat verklaart een hoop waarom vroeger die beslissing ooit is genomen, maar niet waarom de situatie nu nog zo is. Ik heb net als Etienne nog nooit daadwerkelijk RET personeel gezien op Alexander na de verbouwing. Overigens zou je die 2 of 3 BOAs die dit moeten controleren ook gewoon op Schenkel kunnen laten patrouilleren.
hauptbahnhof schreef: ma 31 okt 2022, 21:14 Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
Er zal inderdaad maar een handjevol mensen zijn die naar die 3 extra haltes willen reizen, maar zoals ik al zei: er wordt toch al gestopt (vanwege vertrekverbod dacht ik), dus het zal hooguit 2 of 3 minuten langer duren voordat die metro terug op de remise staat. Dus waarom niet gewoon die service bieden?
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
Ik ken bij lijn 25 iig ritten tot Randweg en bij lijn 21/24 ritten tot Avenue Concordia, maar bij andere tramlijnen heb ik het nooit gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chauf21 »

Bij lijn 4 en 8 (in de reguliere dienstregeling) rijden de laatste ritten vanaf Molenlaan of Kleiweg nog tot en met station Noord.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De laatste tijd zie ik op busposities.nl dat er meer elektrische bussen (de 1500 serie) op lijnen rijden die door Hybride bussen worden gereden. Dit gebeurt vooral bij Sluisjesdijk in het weekend en op werkdagen na 3 uur in de middag.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Suus schreef: di 01 nov 2022, 07:07
hauptbahnhof schreef:Op dat tijdstip zul je vanaf hoek vooral instappers hebben richting het centrum idd en niet echt mensen die naar Prinsenlaan of Schenkel moeten.
Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
Ik ken bij lijn 25 iig ritten tot Randweg en bij lijn 21/24 ritten tot Avenue Concordia, maar bij andere tramlijnen heb ik het nooit gezien.
Lijn 23 ook tot P+R Beverwaard.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Net ongeveer tegelijkertijd een defecte metro op lijn B (5630+5618) als een onbekende verstoring op lijn A (meerdere metro's die +10 kregen bij Romeynshof) waardoor er een gat van bijna 20 minuten ontstond vanaf de sneltram richting het centrum.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vandaag mee gegaan met lijn 603 om 12:52 uur van Station Barendrecht naar Mandenmakerij in Smitshoek. Stapte met nog 4 andere reizigers in, totaal 5. 1 reiziger stapte bij Spinetstraat uit de andere 3 in Carnisselande. Blijkt dat er toch wel animo voor is zo op de 2e dag dat de lijn weer is gaan rijden. :pos:
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Etienne schreef: ma 31 okt 2022, 21:30 Op het perron richting Oosterflank zit nog wel een kleine afgesloten ruimte van de RET, net buiten het viaduct. ;)
Niet dat ik daar ooit iemand in heb gezien overigens.
Word snachts gebruikt door de beveiliging die daar de treinen leegloopt. Vandaar ook nog steeds op alexander en niet op schenkel.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Matt5154 schreef: ma 31 okt 2022, 21:25
hauptbahnhof schreef: ma 31 okt 2022, 21:14 Overigens, is dat altijd bij de RET zo dat metro's/trams/bussen op hun inrukrit nog passagiers meenemen ?
Bij de trams en metro's soms wel, soms niet. Kijk bijv. Station De Akkers, als de metro moet inrukken op de 's-Gravenweg, gaat die als lijndienst rijden tot Capelsebrug en als die naar de Waalhaven gaat, dan gaat die MAT daarheen zonder reizigers. De bussen gaan altijd MAT naar de garage zonder reizigers.
Niet waar wat je nu zegt. C wagens rukken in vanaf de Terp en niet vanaf Capelsebrug. Overigens zijn er ook bd ritten tussen 'sGravenweg en de Akkers.

Een bd rit is ALTIJD zonder passagiers
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Je hebt gelijk. Dat was vroeger het geval dat sommige metro's tot Capelsebrug reden vanaf De Akkers. Nu idd De Terp BD naar 's-Gravenweg.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Langs lijn 383 ligt tussen De Terp en Station Nieuwerkerk een hele nieuwbouwwijk die nog geen OV-verbinding heeft. Ben benieuwd of hier nog extra haltes ingepast gaan worden *bus*
Let op: links uitstappen!
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Dat is een wens van de gemeente Zuidplas voor de nieuwe concessie ZHN.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De straten zijn volgens mij niet echt ingericht op een buslijn door de wijk zelf, maar een halte bij de rotonde op de N219 moet toch wel in te passen zijn, ook gedurende de lopende concessie?
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Onlangs is er per ongeluk een drietje SG2/1 ingedeeld op lijn B. Deze is vrijwel direct verwisseld voor een tweetje SG3.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Weet iemand hoe de proef met lijn 34 door Park Zestienhoven loopt? Zal deze blijven bestaan?
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Trams via de Claes de Vrieselaan blijft een drama, sinds lijn 21 hier rijdt door werkzaamheden wordt deze bijna dagelijks omgeleid door een foutgeparkeerde auto: https://twitter.com/hashtag/Tram21
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er lijkt niet spoedig een einde te komen aan de personeelstekorten, de tijdelijke dienstregelingen lijken inmiddels allemaal tot en met het einde van het jaar verlengd te zijn. Bij de metro gaat lijn A vanaf 21 november ook weer ontkoppelen in de avond, dat werd in eerste instantie niet gedaan, waarschijnlijk omdat de tijdelijke dienstregeling een haastklus was, maar nu het langer gaat duren heeft men ook het ontkoppelen weer in de diensten verwerkt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten