Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik mag hopen dat men niet speciaal daarop gaat wachten en de lus gewoon zo snel mogelijk in gebruik genomen gaat worden. Overigens was het de bedoeling dat de lus vorig jaar al gebruikt zou worden bij de werkzaamheden aan lijn 2, maar dat ging toen dus niet door omdat het papierwerk nog niet rond was.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Tram 8 komt toch helemaal niet op Zuid?
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Abracadabram »

Ze gaan van het zomer knutselen aan de kuising op het Vaste Land. Dan knippen ze tram 8 in twee. Kleiweg <>Wilhelminaplein en Parksluisen <> Spangen
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Ah okee
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Overzicht van werkzaamheden staat zoals gewoonlijk op de RET website: https://corporate.ret.nl/contact/tramwerkzaamheden-2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dank, ik was dit zojuist aan het zoeken. Maar uhhh, dat worden dadelijk wel veel trams in Holy.

En wat anders over dit, hoe vaak wordt het spoor nou vernieuwt bij kruising Bergweg - Schiekade? Is volgens mij al tweede keer.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn 24 gaat elke 10 minuten rijden. Zo vaak reed men overigens ook toen de lijn naar Holy net geopend was, pas later is dat beperkt tot een kwartierdienst, de vrijgekomen trams werden toen gebruikt om de frequentie in het centrum te verhogen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: zo 16 jan 2022, 22:34 Lijn 24 gaat elke 10 minuten rijden.
Ik ga vanuit dat dat anders niet echt te redden valt. Lijn 24 rijdt elke 10 minuten (naar Holy?) Lijn 21 rijdt daar dan ook. Bedoel je misschien dat er gewoon bij beide lijnen een kwartierdienst komt of begrijp ik het verkeerd?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Nee, lijn 21 en 24 rijden elk 3x/uur, dus samen heb je dan 6x/uur een lijn 24.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Abracadabram schreef: zo 16 jan 2022, 21:29 Ze gaan van het zomer knutselen aan de kuising op het Vaste Land. Dan knippen ze tram 8 in twee. Kleiweg <>Wilhelminaplein en Parksluisen <> Spangen
Juist tijdens deze werkzaamheden is het jammer dat de tramsporen in de Claes de Vrieselaan en G. J. de Jonghweg verwijderd zijn. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De sporen bij de Claes de Vrieselaan staan er nog maar alleen de bovenleiding is daar verwijderd
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Je hebt er alleen zo weinig aan want de sporen in de G. J. de Jonghweg zijn dus wel weggehaald ;)

Wat nieuwtjes over de metro: spoor 2 op station De Terp is buiten dienst, mogelijk naar aanleiding van het incident met het stootjuk daar? De twee SG2/1 stellen die kun pantograaf eraf gereden hebben staan nog op de 's-Gravenweg, de vervormde panto's zitten er nog op, men is er dus nog niet aan toegekomen deze te demonteren. Om ondanks het gemis van deze twee stellen de dienstregeling uit te voeren is er weer wat geruild tussen lijn A en C, op lijn C reed een tweetje SG3 rond, op lijn A meerdere tweetjes SG2/1.

Overigens staan er nu ook twee RSG3 stellen defect op de 's-Gravenweg, de 5507 en 5518. Laatstgenoemde ontbreekt al sinds november in de actuele reisinformatie, al kan dat natuurlijk ook een storing aan de reisinformatie zijn, het komt wel vaker voor dat niet alle stellen op lijn E zichtbaar zijn.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

En de 5719, die vorige week een aanrijding had?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er stonden nog wat meer stellen, maar het ging te snel om alle nummertjes te onthouden. Maar het ligt aan hoe groot de schade was, het stel dat het stootjuk op De Terp heeft aangetikt reed geloof ik na een paar dagen weer in dienst.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Abracadabram schreef: zo 16 jan 2022, 21:29 Ze gaan van het zomer knutselen aan de kuising op het Vaste Land. Dan knippen ze tram 8 in twee. Kleiweg <>Wilhelminaplein en Parksluisen <> Spangen
De deel Parksluisen <> Spangen wordt door lijn 18 gedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Behoorlijk omslachtig met zo’n pendeltram die nergens aansluit bij Parksluizen, als ik de RET was zou ik een bus laten rijden tussen Marconiplein en Leuvehaven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Vraagje: Als je naar het tracé kijkt van de metro rondom Zuidplein zie je dat deze afbuigt naar het oosten. Is het ooit de idee geweest om de metrolijn door de Goereestraat te laten lopen, waar om welke reden dan ook later van afgeweken is?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Goereestraat is aan de westkant van metrostation Zuidplein en er was ooit een plan voor een metrolijn naar Ridderkerk die naar het oosten ging, maar die is er nooit gekomen.
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Busseninportland schreef: ma 17 jan 2022, 12:37 De sporen bij de Claes de Vrieselaan staan er nog maar alleen de bovenleiding is daar verwijderd
Dat is dus bewust gedaan omdat er nooit meer trams op dat gedeelte van de Claes De Vrieslaan gaan rijden wat erg zonde is overigens want men had eigenlijk nooit de tramsporen moeten verwijderen op de G.J. De Jonghweg. Had makkelijk en mooi kunnen toegepast kunnen worden in het gras aan Little C.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het is nog niet eens 9:00 en de derde defecte metro van de dag is al gemeld. Heeft het weer hier toevallig invloed op? Het lijkt best vaak voor te komen dat op bepaalde dagen er meerdere defecte metro's zijn op de vroege ochtend.
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door termatenjohan »

Ik heb weleens horen zeggen dat er s'ochtens vaak rijp op de bovenleiding ligt en dat de pantograaf dan soms geen stroom krijgt van de bovenleiding waardoor de stroom even uitvalt en dat kan het systeem niet aan.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Twee van de drie uitvallers was zo te zien al bij het uitrukken uitgevallen, dus nog voor ze op de sneltram waren geweest. De derde viel na een slag Binnehof - Schiedam uit. Twee van de drie zijn inmiddels hersteld, de derde valt nog steeds uit (update: sinds het middaguur rijdt ook lijn A weer volledig).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Nieuw in de reisinformatie van de metro: bij Marconiplein worden nu de vertrektijden van de Waterbus XL naar RDM/Heijplaat getoond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Vanochtend zat ik in de metro richting De Akkers, en bij het uitrijden van de tunnel onder de Oude Maas schoten er, gepaard met een vreemd geluid, veel vonken onder de metro vandaan, waardoor de metro een beetje afremde, maar wel normaal verder reed. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gezien, weet iemand wat het zou kunnen zijn? Het was een MG2/1 mocht dat iets uitmaken.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ter hoogte van het wisselcomplex toevallig? Daar zit een stroomrailonderbreking die je neutraal moet passeren, doe je dat niet dan krijg je vonken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten