Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sam.h »

Suus schreef: di 18 jan 2022, 19:20 bij Marconiplein worden nu de vertrektijden van de Waterbus XL naar RDM/Heijplaat getoond.
Een kleine kilometer lopen volgens Maps. Afstand metro Coolhaven naar Sint Jobs was 600m. Voor een havenstad is de besparing op de ferry diensten erg jammer.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het is slechts 100 meter verder lopen, en de overtocht is korter en frequenter.
SLH
Berichten: 70
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Met ingang van maandag 24 januari gaat de metro de vakantiedienstregeling rijden -0-, meer details volgen binnenkort.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Materieeltekort, personeelstekort of iets anders? Materieeltekort wordt wel weer groter (vanmiddag in de spits zowel op lijn A als E een enkeltje) maar lijkt niet zo groot dat de dienstregeling niet meer uitvoerbaar is.

Update: net na ik dit bericht schreef werden de nieuwe data gepubliceerd op ndovloket.nl. Het wordt een vakantiedienst met spitsritten naar De Akkers en met twee spitsritten naar Pijnacker Zuid (kerend langs het perron, nog niet via het nieuwe keerspoor). Dienstregeling is vooralsnog geldig voor drie weken: https://omlopen.bemined.nl/RETMetro2022WK04.html
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

SLH schreef: wo 19 jan 2022, 18:23 Met ingang van maandag 24 januari gaat de metro de vakantiedienstregeling rijden -0-, meer details volgen binnenkort.
Oh oh oh, medelijden met diegene die afhankelijk zijn van de metro... :N
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Nou reis ik precies tegen de drukste richting in naar Spijkenisse, maar als ik zie wat er 's ochtends juist naar Rotterdam rijdt en 's middags terug dan gaat dat niet veel goeds beloven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanuit Spijkenisse blijven er 12 metro's per uur rijden in de spits, de verdeling wordt wel anders, 4x lijn C en 8x lijn D i.p.v. beide 6x per uur. Overdag wordt het wel 8 metro's per uur (4x lijn C en 4x lijn D).
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

SLH schreef: wo 19 jan 2022, 18:23 Met ingang van maandag 24 januari gaat de metro de vakantiedienstregeling rijden -0-, meer details volgen binnenkort.
Toelichting bij Kv1 is "Hoog ziekteverzuim bij metrobestuurders"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Dat probleem speelt natuurlijk landelijk, en met de toename in aantal gevallen van de omicron-variant wordt dat ook alleen maar erger.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat het hier zal verergeren is dat de metro slechts minimaal afgeschaald is, slechts in de spits rijden er enkele treinen minder waar bus en tram al de hele dag afgeschaald zijn. Daarom zal de speling bij de metro lager zijn.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik zie dat lijn D in de daluren 8× per uur tussen Slinge en Rotterdam centraal rijdt en in de spits wel doorrijdt naar De Akkers zonder de kerende ritten op Slinge.
Ik vraag me ook af waarom ze deze dienstregeling niet op vrijdag hebben?

Nog een vraag de bussen hebben ook andere omlopen omdat er werkzaamheden zijn op de Rhoonse baan en lijn 602 rijdt dezelfde route als lijn 82 naar Vrijheidsakker, maar het heeft voor deze lijn wel of geen gevolgen, want dat heeft de RET niet op de ovinfo app gezet
Laatst gewijzigd door Busseninportland op do 20 jan 2022, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Omdat men op vrijdag dezelfde dienstregeling rijdt, zonder ontkoppelen...
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Busseninportland schreef: do 20 jan 2022, 15:48 Nog een vraag de bussen hebben ook andere omlopen omdat er werkzaamheden zijn op de Rhoonse baan en lijn 602 rijdt dezelfde route als lijn 82 naar Vrijheidsakker, maar het heeft voor deze lijn wel of geen gevolgen, want dat heeft de RET niet op de ovinfo app gezet
Bij de bussen worden de omlopen vaak niet aangepast als er werkzaamheden zijn, alleen bij grote en/of langdurige werkzaamheden doet men dat.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Als ik naar oude foto's van RSG3 metro's (en SG3 metro's voordat ze in dienst waren) zie ik dat de streep langs het dak een stuk dunner was dan dat het nu is. Is dit een productiefout of hoorde dit zo te zijn?

afbeelding: https://flic.kr/p/6TTHRh
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is de oorspronkelijke kleurstelling, ook de HSG3 serie is zo geleverd: https://www.flickr.com/photos/23121380@N03/35832751681/
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

De bussluis op het Valeriusrondeel wordt vandaag vervangen, waarschijnlijk zodat de kleine buurtbussen hier ook kunnen keren. De oude was te breed. Een goede ontwikkeling :pos: Nu de bussluis aan de Zevensprong nog.
Let op: links uitstappen!
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Die bij de Sinjeur Sijmensburg mag ook wel wat smaller, het is daar al vaker misgegaan. In de beginperiode was er zelfs een paar weken lang een defecte bus door.
PSA: Links gaan, rechts staan
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Het zou helemaal af zijn als de gemeenten Rotterdam en Capelle besluiten om op de brug tussen de Poortmolen en Hammerfeststraat ook nog een bussluis te plaatsen. In de jaren '90 was dit een sluiproute voor autoverkeer, waarvan ik wel kan begrijpen dat ze dit voor het normale verkeer gesloten hebben. Maar door hier een bussluis te plaatsen, kan je veel efficiëntere routes van en naar het IJsselland Ziekenhuis creëeren en hebben hulpdiensten naar het noorden een veel kortere afstand af te leggen.
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het enige wat ik niet helemaal snap van de uitdunning bij de metro, is waarom niet alle ritten van lijn B van/naar Hoek van Holland rijden. Een halfuursdienst is namelijk wel erg mager.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Enige wat ik me kan bedenken is de pauzes, qua materieelomloop maakt 4x per uur Hoek van Holland niets uit, nu staat de metro op Steendijkpolder daar lang te keren met de halfuurdienst.
Chollo schreef: vr 21 jan 2022, 11:57 Het zou helemaal af zijn als de gemeenten Rotterdam en Capelle besluiten om op de brug tussen de Poortmolen en Hammerfeststraat ook nog een bussluis te plaatsen. In de jaren '90 was dit een sluiproute voor autoverkeer, waarvan ik wel kan begrijpen dat ze dit voor het normale verkeer gesloten hebben. Maar door hier een bussluis te plaatsen, kan je veel efficiëntere routes van en naar het IJsselland Ziekenhuis creëeren en hebben hulpdiensten naar het noorden een veel kortere afstand af te leggen.
Daar is al een doorsteek voor hulpdiensten die veelvuldig gebruikt wordt, niet alleen door de ambulance maar ook brandweer en politie. Als je daar een bussluis zou aanleggen moet deze dus ook geschikt zijn voor politiewagens.
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bedoel je de doorsteek naar de Prins Constantijnweg? Met een doorsteek naar de Hammerfeststraat ben ik niet bekend.
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is ook de bedoeling, dat zo min mogelijk mensen van die doorsteek afweten :p Er staan enkele bloembakken om de doorsteek uit het zicht te onttrekken en voor wie eigenwijs is hangt er een camera om boetes op kenteken uit te kunnen schrijven wie toch door rijdt.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BrengMe »

Volgens mij heeft Chollo het inderdaad over deze plek, een doorsteek voor nooddiensten zie ik daar inderdaad niet. Zou best een goed idee zijn, dan kun je lijn 31 via het IJsselland ziekenhuis sturen en is dat via een vrij directe route ook weer verbonden met station Alexander.

Edit: dan is die doorsteek inderdaad heel goed verstopt, maar met een beetje manouvreren over het fietspad en de stoep moet je dat inderdaad met een motorvoertuig ook kunnen passeren.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De doorsteek is te herkennen aan het ontbreken van stoepranden en paaltjes die daar in elke andere situatie wel zouden staan. Lijkt misschien krap maar ook voor grote brandweerwagens is het gewoon te doen, alleen niet op volle snelheid uiteraard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar dit is de situatie aan de andere kant van de brug. Hier kan toch niets langs/door? :s

Ik heb namelijk recentelijk óók nagedacht over een routewijziging van lijn 31 via het IJsselland Ziekenhuis, maar kwam toen tot de conclusie dat het niet lukt vanwege deze bloembakken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten