Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Ik heb hem nu inderdaad ook gevonden. Nooit geweten dat die er was! Zou een elektronische bussluis dan een optie zijn? Zo niet, in de huidige situatie moet een buurtbus hier wel doorheen passen lijkt me.
Laatst gewijzigd door Chollo op vr 21 jan 2022, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op: links uitstappen!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BrengMe »

Meltrain schreef: vr 21 jan 2022, 13:29 Maar dit is de situatie aan de andere kant van de brug. Hier kan toch niets langs/door? :s
De stoep links hiervan is vrij breed en heeft geen stoeprand, dat is de uitweg aan deze kant. Was voor mij ook even zoeken ;)
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Als je goed kijkt zie je de bandensporen op streetview, er wordt best vaak gebruik gemaakt van deze doorsteek (ook voor niet-spoedritten) dus dat laat zijn sporen na.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

In het weekend van 19 februari en 20 februari en van zaterdag 5 maart tot zondag 13 maart zie ik dat lijn B de gehele dag niet tussen Hoek van Holland Haven en Steendijkpolder rijdt. In plaats daarvan rijd pendelbus 705 van Maasluis West naar Hoek van Holland Haven.
Hier is de link van lijn B in het weekend van 19 tot 20 februari
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... l#15:03:00
De andere dagen van lijn B en de gehele dienstregeling van lijn 705 vind je op de ovinfo app.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zie ook het draadje over de hoekse lijn, in die periodes wordt het oude station haven afgekoppeld en de verlenging naar het strand aangesloten.
SLH
Berichten: 70
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Op 20 januari 2022 (gisteren) in de avonduren is de 5640 op de President Rooseveltweg beschadigd geraakt na een aanrijding met een personenauto.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Die 5640 staat inmiddels op spoor 362 op de 's-Gravenweg, maar ik heb geen zichtbare schade kunnen zien vanaf de kant. De 5719 leek er erger aan toe te zijn gezien de foto's van de aanrijding, maar waar die is weet ik niet. Stond in ieder geval niet buiten op de 's-Gravenweg, daar stonden alleen de 5308, 5408, 5412, 5414, 5507, 5518, 5633, 5640 en 5707, waarbij de 5408 na ruim een week nog steeds z'n beschadigde pantograaf op het dak heeft liggen:
Afbeelding
Ondanks deze recente schadegevallen viel het materieeltekort vandaag mee, slechts drie tweetjes op lijn C en geen SG2/1 inzet meer op lijn A. Men leek zelfs reservematerieel te hebben voor vandaag, de 5411+5416 stonden op het emplacement te niksen. Het leek er trouwens op dat iemand nummertjes op volgorde heeft lopen zetten bij de metro, ik kwam combinaties tegen als de 5417+5317+53xx, 5621+5622, 5615+5716 en nog een paar, en op de remise stonden de 5507 en 5707 achter elkaar :lol:
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Op dit moment rijdt metrolijn C door spanningsproblemen niet tussen Pernis en Tussenwater.

Ten eerste: Hoe wordt er op Tussenwater gekeerd? Op Tussenwater richting Hoogvliet keren kan toch niet eens? Tenzij er op het wisselcomplex na Tussenwater wordt gekeerd, maar dat lijkt me sterk.

En ten tweede: dit is al de tweede keer deze week dat metrolijn C voor een deel wordt ingekort. Enkele dagen geleden werd er ook al niet gereden tussen Hoogvliet en De Akkers.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Verstoringsinformatie van de RET moet je nooit letterlijk nemen is mijn ervaring. In dit geval is de belangrijkste boodschap dat er geen metro's tussen Tussenwater en Pernis rijden, of er nog een lijn C pendelt tussen Tussenwater en De Akkers of niet of dat je daar uitsluitend van lijn D gebruik kunt maken is bijzaak.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Over de schade van de 5640: 1 Stroomafnemer zijkant eraf gereden en beplating beschadigd.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

De aankomende 2 weken wordt er niet ontkoppeld op lijn D. Iets met stroomrail richting opstelspoor De Akkers.
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Lijn 607 rijdt door 's-Gravenland een andere route dan op de website van de RET en in de RealTime app wordt aangegeven, de haltes Puccinistraat en Franckstraat worden niet bediend, de bus rijdt vanaf de Gounodstraat direct linksaf over de rotonde naar de Sibeliusweg en dan rechtsaf over de volgende rotonde over de Schonberglaan naar de halte Mendelssohnstraat. Blijkbaar is hier een miscommunicatie geweest, want deze route geldt al sinds de ingebruikname van de nieuwe lijn 607, terwijl bij de desbetreffende haltes wel nieuwe halteborden en vertrektijden geplaatst zijn door de RET.

Verder iets over lijn 607: deze is echt veel te druk om het gebruik van een buurtbus te rechtvaardigen. Vanmiddag stond ik met zn 11en in de bus, en ik heb hem wel vaker stampvol voorbij zien rijden. Ik hoop echt dat dit tijdelijk is, maar ik ga er niet van uit.
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

In de metrotunnel aan beide kanten van station Dijkzigt en op Dijkzigt zelf staat nu al een week de tunnelverlichting aan. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Claus Plein
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Claus Plein »

Ik hoorde vorige week ook dat de machinist kort toetert als hij van het station wegrijdt. Lijkt me verband houden met elkaar.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Chollo schreef: di 25 jan 2022, 19:05 Verder iets over lijn 607: deze is echt veel te druk om het gebruik van een buurtbus te rechtvaardigen. Vanmiddag stond ik met zn 11en in de bus, en ik heb hem wel vaker stampvol voorbij zien rijden. Ik hoop echt dat dit tijdelijk is, maar ik ga er niet van uit.
Rijdt die niet een halfuursdienst?
Chollo
Berichten: 131
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Lijn 383 rijdt in de spits een halfuursdienst, daarbuiten een uurdienst. Lijn 607 rijdt de gehele dag een uurdienst. Lijn 607 doet de halte Valeriusrondeel aan waar driekwart van de reizigers naartoe wilt.
Let op: links uitstappen!
CB-e-bike-ov
Berichten: 118
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Hoe staat het eigenlijk met de levering van de nieuwe bussen???
Wat is de planning?
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Claus Plein schreef: wo 26 jan 2022, 20:47 Ik hoorde vorige week ook dat de machinist kort toetert als hij van het station wegrijdt. Lijkt me verband houden met elkaar.
Tunnelverlichting aan = typhoneren.
Dus is het gevolg van de tunnelverlichting die aan staat. :Y
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Zeg, zijn er zoveel trams bestickerd met getir branding of zie ik steeds dezelfde langsrijden op lijn 8?
PSA: Links gaan, rechts staan
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Nee, het is inderdaad niet dezelfde tram, er rijden in de stad 17 van dit soort trams rond. Zelfs meer dus dan het aantal Flink trams de afgelopen maanden (10)
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op do 27 jan 2022, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

17 Getir-trams? Dat is meer dan 1 op de 10 :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

:Y

Ik heb het vermoede dat er nog 3 bij komen waardoor het totale aantal 20 wordt.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Door "defecte rails" bij metrostation Heemraadlaan wordt er al sinds gisteravond met metrolijn C niet gereden tussen Hoogvliet en De Akkers, en rijdt metrolijn D tussen Spijkenisse Centrum en De Akkers in beide richtingen over spoor 1.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanaf 14 maart zal de eerste overweg voor autoverkeer omgebouwd gaan worden bij metrostation Hesseplaats. De Martin Luther Kingweg zal dagelijks tussen 21:00 en 6:00 afgesloten worden voor autoverkeer, fietsers moeten de hele dag omrijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

HSG3 schreef: do 27 jan 2022, 14:48 Door "defecte rails" bij metrostation Heemraadlaan wordt er al sinds gisteravond met metrolijn C niet gereden tussen Hoogvliet en De Akkers, en rijdt metrolijn D tussen Spijkenisse Centrum en De Akkers in beide richtingen over spoor 1.
De metro's vanuit Spijkenisse rijden redelijk op tijd en de metro's vanuit Hoogvliet moeten aan het van de tunnelbak wachten tot het spoor vrij is en rijden dan links naar De Akkers.
De informatievoorziening is niet echt geweldig te noemen, want opvallend genoeg bleven vanmiddag veel mensen op het perron staan vanmiddag in Spijkenisse Centrum nadat een D-lijn vertrokken was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten