Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Suus schreef:Er gaan in ieder geval hybride bussen rijden op de R-NET-lijnen die vanaf Rodenrijs Metro rijden, terwijl ik die lijnen juist wel geschikt had geacht voor de inzet van de dieselbussen.

Dan voorspel ik in ieder geval voor de dieselbussen inzet op lijn 126 en diverse lijnen die van/naar Kralingse Zoom rijden.
Wat ik gehoord heb is dat de diesel citea bussen volledig vanuit Ridderkerk gaan rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Aangezien Ridderkerk ook de meeste lijnen heeft die van/naar Kralingse Zoom gaat zat ik er dus niet zo ver naast met mijn vermoeden. De lijnen die over de Van Brienenoordbrug zijn gewoon de meest geschikte kandidaten voor dieselbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Wat komt er dan op de ringlijn 78 in Hoogvliet te rijden?
Daar rijden nu uitsluitend 200 en 300 series citaro's
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

BTW ook al bekend hoe men het te kort aan dienstvaardige bussen op de korte termijn gaat oplossen?
Zal men ritten gaan schrappen???
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Ik ben ook benieuwd naar wat er op de 31 en 37 komt te rijden.
PSA: Links gaan, rechts staan
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ik denk persoonlijk dat op dergelijke lijnen voorlopig de 300 series ingezet blijven worden...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.
Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Welke wagens vallen er niet uit bij RET? :N :N :N
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 aug 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Tis nog nooit zo erg geweest als dit jaar qua uitval. Je kunt duidelijk zien dat er op het onderhoud van de wagens het meest wordt bezuinigd.

Bedenk dat het beroep buschauffeur nog ook niet het meest aantrekkelijke beroep is. Naast het explosief toegenomen mate van geweld tegenover het personeel worden chauffeurs ook met slecht gebrekkig materieel opgescheept. Heb het met ze te doen.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 05 aug 2019, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

CB-e-bike-ov schreef:
Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.
Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?
Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SLToilet »

Bemined schreef:
Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.
Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).
Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.

Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Visgraatmodel schreef:
CB-e-bike-ov schreef:
Visgraatmodel schreef:
SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.
Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?
Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.
Het zijn de meest problematische wagens van de RET die de RET liever kwijt dan rijk zijn...
Jammer, ze hebben ondanks ietwat weinig beenruimte de lekkerste zit en het leken in het begin nog degelijke wagens. 11 jaar oud en nu al zo veel uitval. Waar is de tijd van de CSA wagens gebleven die je wel moest slopen na 15 jaar, want uit zich zelf gingen ze niet snel stuk.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ZO6176 »

Jaren geleden sprak ik iemand van de technische dienst in Eindhoven. Die gaf aan dat het maar afvragen is hoe lang de MAN's het zouden volhouden. Zo degelijk was het volgens hem allemaal niet. Nu heeft hermes (en nu dus tijdelijk ook ret) een ander type MAN maar toch.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hainje »

Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.
🍉
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

SLToilet schreef:
Bemined schreef:
Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.
Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).
Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.

Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.

Er lijkt echter wel een fout in de dienstregeling te zijn geslopen en hopelijk gaat dat niet kloppen:
LIjn D en E lijken gedurende de periode van de werkzaamheden, op vrijdagen geen nachtmetro te hebben en er wordt in de avond gewoon ontkoppeld, zoals op overige doordeweekse dagen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ZO6176 »

Hainje schreef:Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.
Volgens mij viel dat wel mee. Maar het was toch de serie van connexxion die zoveel problemen gaven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lijn 45 »

Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stefan »

Suus schreef:De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).
Bij Connexxion hadden ze de hoop ook al opgegeven, zeker als je de wagens ziet die we bij Qbuzz nog hebben. :') De R-Net wagens gaan nog wel, maar de StadsBuzz wagens zijn echt om te janken, hoe die er bij staan....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hainje »

Ja die wagens uit Amstelland waren inderdaad wel echt om te janken. Dan viel dat spul uit Eindhoven nog wel mee.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Lijn 45 schreef:Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.
Ik vermoed dat ze naar Buspartners worden gestuurd als er een "zeldzame" schade is opgelopen waar de reguliere werkplaatsen van de vervoerders te weinig ervaring mee hebben om het goed te kunnen repareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Heb nog wel vertrouwen in de nieuwe lichting Citea's, in tegenstelling tot de Ambasadors(de latere series waren wel beter dan de oudste series die ronduit slecht en in sommige gevallen gevaarlijk zelfs waren) schijnen de Citea's veel betere wagens te zijn, lees en hoor er alleen positieve verhalen over, dus enige valse hoop heb ik nog wel.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Pendelbus tussen KLZ en Capelsebrug wordt door TCR en POUW uitgevoerd. Bravo, Cxx, U-OV en Syntus Utrecht.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op ma 05 aug 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Je zou verwachten dat de RET dit zelf wel doet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten