Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

In de huidige dienstregeling is de kering op Hoek van Holland Strand juist exact 15 minuten, dus met een extra wagendienst kruist precies op het station.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

14 minuten toch?
:00/:30 aankomen
:14/:44 vertrekken
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is tijdelijk vanwege de werkzaamheden bij De Tochten (30 seconden extra rijtijd vanwege de tijdelijke snelheidsbeperking 20km/u).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan met die extra metro's in de hoogzomer willen doen. Als de reguliere metro's elk kwartier rijden en elkaar kruisen langs het perron van Strand is elk perron dus steeds maximaal een kwartier achter elkaar vrij.
Wil je dan naar behoefte die extra metro's kunnen rijden (dus in een los liggende omloop), dan zouden die dus onmiddellijk weer terug moeten na aankomst. Haven - Strand is 3 minuten rijden, maar is het überhaupt mogelijk een metro in 1,5 minuut te laten keren inclusief het uit- en instappen van grote mensenmassa's?

De overwegen in Hoek van Holland zullen dan trouwens ook niet bepaald lang open zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Minimale keertijd is sowieso 2 minuten, 2,5 minuut bij de niet meer regulier indienstzijnde 4-wgtr.

MetroRET schreef: za 01 apr 2023, 22:01
Gideon schreef: za 01 apr 2023, 17:49
MetroRET schreef: vr 31 mar 2023, 12:12 In plaats van lijn A verlengen, wat minder personeel en materieel kost :roll: .
Denk dat dat net als vorig jaar beter te plannen was, dan een lijn door te treken.
Toen gingen ze ook vanaf Blaak naar HvH Strand
Alleen, om dat in de huidige dienstregeling passend te krijgen, zal de extra pendel op de reguliere dienst van/naar Nesselande moeten keren, anders past het niet op Hvh Strand.

En dat is plantechnisch net zo ingewikkeld als lijn A simpelweg verlengen naar Hvh Strand.
Dat gaf ik dus al aan.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het is 2,5 minuut rijden van Haven naar Strand, dus je kunt precies in 5 minuten keren door de reguliere metro in Haven te kruisen. Alleen zit je dan heen in het pad van lijn C en terug in het pad van lijn A dus je moet wel iets uitbuigen. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een snelmetro die enkele (of alle) stations voorbij rijdt op de Hoekse Lijn, want de meeste reizigers zullen toch doorrijden naar de stad en de overige reizigers hebben de reguliere rit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Eigenlijk precies wat NS heel veel jaren geleden op die lijn deed. Toen reden er op drukke hoogzomerdagen ook extra niet-stoppende strandpendels.
Zou met de dienstregeling zoals jij 'm schetst ook wel moeten lukken omdat de strandpendel en de reguliere metro dan in een 10/5 interval vertrekken, waardoor je met stations overslaan niet direct achter de reguliere metro komt te hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Hoe langer ik naar de lijnenkaart op https://www.ret.nl/home/reizen/kaarten- ... onden.html kijk hoe meer fouten ik ontdek.

Bus 143 naar Drievliet staat er nog niet op
Bus 175 naar Alexander (al een jaar ingekort tot Nesselande)
Bus 547 mist de verlenging naar Blaak
Bus 610 nieuwe route ontbreekt volledig
Waterbus nog het oude lijnennet

Ik vermoed dat er nog wel meer fouten zijn, maar door de vele dienstregelingwijzigingen ben ik zelf ook een beetje kwijt welke lijn nu waar rijdt. En dan is zo'n foute lijnenkaart extra vervelend want je wordt op het verkeerde been gezet. Weet iemand of de kaarten die op de haltes hangen wel kloppen of zijn die net zo fout?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: zo 02 apr 2023, 20:58 Ik vermoed dat er nog wel meer fouten zijn
Bij lijn 196 staat voor de route naar Lekkerkerk alleen dat 'ie 's avonds gereden wordt, maar daar rijden in het weekend ook bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ow, ik vind er gelijk al een paar meer:
Lijn D naar Pijnacker Zuid ontbreekt, waar lijn A wél naar Vlaardingen West ingetekend staat.
Lijn D heeft blijkbaar een eindpunt op Slinge, waar dat voor lijn A op Schiedam Centrum ontbreekt.
Lijn 115 naar Rozenburg ontbreekt.
Lijn 69 ontbreekt op de Slinge.
Lijn 34 (Melanchthonweg), 73 (Zoetermeer), 192 (Hendrik-Ido-Ambacht) rijden ook al even niet meer.
Lijn 295 heeft geen beperkte dienstregeling, dus hoeft geen witte achtergrond te hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nog meer:
Lijn 7 in Dordrecht staat via de Havenstraat ingetekend, terwijl die via de Spuiboulevard rijdt (over de Havenstraat komt niet eens een bus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

- Buurtbus Voorne kent in de vesting Brielle een grotere route
- Lijn 104 een raar uitsteekje bij de Haringvlietdam
- Lijn 84 in Spijkenisse is schijnbaar een R-netlijn geworden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Nee, maar heeft wel de frequentie ervan, daarom dus rood, net als vele andere lijnen, zoals de 68 of de 146.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

De lijnennetkaart heeft als ingangsdatum 22 augustus 2022. Geen wonder dus dat wijzigingen van latere datum niet verwerkt zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ook enkele wijzigingen van januari 2022 ontbreken, terwijl Hoek van Holland Strand er wel op staat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik vermoed dat de RET er bij het maken van de lijnennetkaart van uitging dat lijn B niet lang na eind augustus naar Strand zou rijden.... :X
Welke wijzigingen van januari 2022 staan er dan niet op (afgezien van de Waterbus)?

Overigens vind ik het ook slordig dat er nog geen nieuwe kaart gemaakt is.
MetroRET schreef: zo 02 apr 2023, 21:14 Lijn 115 naar Rozenburg ontbreekt.
Die ontbreekt zelfs op de kaart van EBS. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nog meer wat niet klopt aan de RET lijnennetkaart;

Lijn 603 heeft al sinds eind oktober 2022 een nieuwe route door Barendrecht... deze is niet bijgewerkt.

Lijn 608 rijdt niet meer naar Middenbaan maar heeft eindpunt op Station Barendrecht en heeft andere route via Waterschap, vd Valk en Nieuw-Reijerwaard.

Lijn 612 rijdt niet naar Portland in het weekend maar tot Overhoeken (eindpunt lijn 65)

Lijn 716 heeft station Barendrecht als eindpunt ipv Middenbaan en rijdt grotere lus in Barendrecht...
Vrokky
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vrokky »

Bemined schreef: do 30 mar 2023, 19:59 Volgende week wordt de waterbushalte Rivium in gebruik genomen voor de lijnen 20 en 21: https://www.waterbus.nl/nieuws/halte-ri ... april-2023
Ik zie in OVinfo alleen lijn 21 staan, is dit een foutje?
Update 5-4-2023: opgelost!
Laatst gewijzigd door Vrokky op wo 05 apr 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

SLH schreef: za 01 apr 2023, 11:20 De 5400-serie kan 100 km/u, dit is uitgeprobeerd.
Als bestuurder kan je dan alleen gelijk door voor een setje nieuwe knieën
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Momenteel is er een defect wissel bij De Akkers, hierdoor keert lijn C op Hoogvliet.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ik zag iets vreemds vandaag.
Op buslijn 61 in Hoogvliet had ik 2 keer vandaag een elektrische wagen uit de 1500 serie gespot.
Vreemd gezien er geen laadvooziening is in Hoogvliet.
Wat is hier de reden voor, te veel 1200 wagens in storing/onderhoud?, normaal rijden er 1200 en 1300tjes.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

De 1500 bussen hebben een range van +- 300km
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Metrolijn D naar Pijnacker Zuid? Op de metrokaart van de RET stond dat lijn D naar Pijnacker gaat maar het staat nergens anders behalve de lijnnetkaarten. Ook was er bij een lijnnetkaart bij Spijkenisse Centrum een grote kaart met bijna alle ov in Rotterdam en de omliggende plaatsen, daar stond dat er een paar lijnen gaan eindigen bij Slinge. Weten jullie er meer over?
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is iets wat met het vervoerplan van 2021 ingevoerd zou worden maar voor onbekende tijd is uitgesteld vanwege de terugvallende reizigersaantallen sinds Corona. Voorheen reden er 3 extra ritten in de ochtend en 3 in de middag tussen Slinge en Pijnacker Zuid, die zouden geïntegreerd worden in de spitsdiensten van lijn D zodat er de gehele spits een 5 minuten dienst zou ontstaan naar Pijnacker i.p.v. alleen in het drukste half uur. Maar omdat de spitsdiensten afgeschaald zijn rijden die dus nog altijd niet.

Spitsdiensten naar Pijnacker rijden overigens nog wel in de vakantiedienstregeling (zoals gisteren met goede vrijdag), maar dan weer als vanouds als losse pendel i.p.v. geïntegreerd als lijn D. Misschien is de nieuwe lijnenkaart een stille hint dat ze vanaf deze zomer wel geïntegreerd worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten