Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Wat is de oorzaak van de storing geweest?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Geen idee, RET meld een 'eerdere verstoring Rotterdam Centraal' waardoor de lijnen 4, 7, 8, 21, 23, 24 en 25 tot 15 minuten vertraging hebben.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Alweer kampt lijn E met problemen op het Haagse Deel door technische storingen. Wat gebeurd daar elke keer precies? Dit gebeurd in mijn ogen al vaak genoeg.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Kan van alles zijn; in veel gevallen wordt het echter als een wisselstoring gezien en dan wordt lijn E ingekort tot Leidschenveen en moet daar overgestapt worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Kennelijk zijn ze vergeten een meter van te voren rem aan te tikken:
Afbeelding
Deze foto maakte ik in tramstel 2052 toen we stilstonden bij halte Sandelingeplein.

De bestuurder van deze tram vond ik al zo wild rijden dat de remacties later volgde dan normaal. Zelfs zo dat op de Dordtsestraatweg en de bocht richting Groene Hilledijk door rood werd gereden. Op de bocht van Randweg richting Beijerlandselaan gingen we weer door rood en raakte we tijdens de rit ( Langenhorst - Beijerlandselaan) twee keer bijna een auto. :N

Maar wat is het boetebedrag voor tramchauffers voor verkeersovertredingen als door rood rijden?

Toegevoegde bericht om 16:57: door een verkeersongeval bij het Kleinpolderplein hebben bussen 33 en 40 vertraging en rijden ze om. En vanwege grote verkeerdrukte in Rotterdam-Noord zijn alle bussen in Noord tot bijna 3 kwartier vertraging!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Karl »

Dat vind ik best een goede vraag. Kan mij voorstellen dat een trambestuurder voor de wet net zo goed een weggebruiker is als een fietser...
Het is een spectrum.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ook op de tram is er sinds 15:57 uur grote drukte. Alle tramlijnen hebben vertraging, lokaal tot 45 min extra reistijd. Op lijn 25, waar ik het altijd wel heb over (zware) vertraging, is het een meevalletje en is het maar tot enkele minuten extra reistijd, merk je niet veel van. Maar in Hillegersberg was er zware verkeersoponthoud en daar heeft lijn 4 met name veel last van. Bijvoorbeeld: 24:07 minuten later op de 2048.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Net door rood rijden is snel gebeurd met de tram. Als het licht op oranje vlak voor de tram springt, lukt remmen echt niet. Al helemaal niet deze periode van het jaar. Dan kun je als bestuurder maar beter zorgen dat je zsm doorrijdt en de kruising vrijmaakt.

Lichten die voertuigafhankelijk werken willen vaak wel wachten tot een tram bij het licht is voordat ze op oranje springen maar dat werkt niet altijd naar behoren en lichten die star werken houden uiteraard geen rekening met de tram.

Overigens niet vergeten dat een tram 30m lang is. Als de cabine door wit gaat, gaat de achterkant door rood. Stel je voor dat de cabine door oranje gaat.
Boete is trouwens zelfde als automobilisten.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het was niet net door rood rijden. Ik zat helemaal voorin in de tram en zag aan de trambestuurder dat hij haast had. Hij was zo asociaal dat wanneer er op 15 meter voorop een voetgangster overstak met de boodschappenkar en ze een beetje traag was, vond de trambestuurder het nodig bewust te rinkkelen zodat ze zou omschieten (lukte niet echt), maar zodat hij door kon rijden, vol door rood en dan loeihard te bocht om. En vooraf werd er gewoon 40 km per uur gereden terwijl te bocht op zo'n 20 meter afstand al genaderd zou worden.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Karl schreef: vr 26 nov 2021, 17:44Kan mij voorstellen dat een trambestuurder voor de wet net zo goed een weggebruiker is als een fietser.
Dat zijn ze ook ja, definitie van weggebruikers in de wet is "voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen". De tram kent weliswaar enkele uitzonderingsposities in de wet maar staat er zeker niet boven. Trambestuurders moeten ook gewoon stoppen bij een zebrapad bijvoorbeeld als er iemand wilt oversteken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Om dat op te lossen worden op vrije banen vrijwel nooit zebrapaden geschilderd, alleen strepen voor de geadviseerde looproute.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op de Oostzeedijk heb je wel twee zebrapaden op de vrije trambaan. Eentje is dan overigens weer met verkeerslichten beveiligd.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: vr 26 nov 2021, 21:35 Om dat op te lossen worden op vrije banen vrijwel nooit zebrapaden geschilderd, alleen strepen voor de geadviseerde looproute.
De gemeente wil dat wel anders, maar de RET schreeuwde meteen moord en brand. :')
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET heeft de pagina op de website voor de wijzigingen 2022 online gezet. Hierin zitten nog veel fouten tekstueel maar ook
per lijn staat het soms een beetje hakkie takkie en moet 2021 - 2022 zijn...

https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -2021.html

Paar dingen vallen op;
-Lijn 4 wordt ingekort tot Heemraadsingel
-StopGo stopt behalve StopGo 567
-Lijnen 37/47 vervallen
-Nieuwe buurtbuslijnen
-Lijn 69 krijgt 1 vroege ochtend- en 1 nachtrit van en naar het distripark Eemhaven
-Nieuwe lijn 142 die een deel van de route van lijn 144 overneemt zodat er meer duidelijkheid komt voor reizigers.
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ook nog allemaal onjuiste PDF bestanden; alles nog van 30 augustus
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Over de metro wordt niet gesproken, terwijl in het overzicht van maatregelen genoemd werd dat lijn A ingekort zou worden tot Alexander - Binnenhof in de rustige uren. Zal dat nu toch van de baan zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De nieuwe dienstregeling gaat ook pas op 10 januari in, dus de RET is er zowaar eens tijdig bij.

De inkorting van lijn 4 is gelukkig tijdelijk, vanwege de afsluiting van de Schiedamseweg tussen de Aelbrechtskolk en Spanjaardstraat vanwege de bouw van een nooduitgang voor metrostation Delfshaven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

De link naar de nieuwe lijnennetkaart verwijst dus naar de oude lijnennetkaart. -0-
Ik vind het (grotendeels) opheffen van Stop&Go wel een gemis, met name in Lansingerland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Suus schreef: za 27 nov 2021, 10:26 De nieuwe dienstregeling gaat ook pas op 10 januari in, dus de RET is er zowaar eens tijdig bij.

De inkorting van lijn 4 is gelukkig tijdelijk, vanwege de afsluiting van de Schiedamseweg tussen de Aelbrechtskolk en Spanjaardstraat vanwege de bouw van een nooduitgang voor metrostation Delfshaven.
9 januari al. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Nee, 10 januari. Dat staat groot bovenaan de gelinkte pagina op de website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Heb het nu pas gezien, oops. :oops:
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Even een vraagje tussendoor: zijn er technische verschillen tussen de 5500 en 5600 serie? En tussen de 5600 en 5700 serie?
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Geeft dit artikel jou (genoeg) informatie?: https://corporate.ret.nl/over-ret/materieel/metro
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Lijn 45 schreef: za 28 aug 2021, 15:04 Er zijn twee Caetano's op proef bij de RET.
Hoe verder met deze twee bussen? We zijn al paar maanden verder en ik weet nog steeds niet wat er mee gebeurd!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten