Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het probleem zit 'm in veel regio's in welke reizigers zijn teruggekeerd, dat zijn precies niet de reizigers die het grootste deel van de inkomsten opleveren (met vol tarief spitsreizen of dure abonnementen): de forens mist vaak nog.
Vandaar dat er een onbalans lijkt tussen het aantal teruggekeerde reizigers en het aantal ritten minder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

https://www.ret.nl/home/reizen/omleidin ... ingen.html

De RET meld zojuist dat er een tram is ontspoord tussen de Hofpleinroutonde en de kruising Heer Bokelweg - Schiekade
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vrokky »

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ekomst.png

Ik kwam bovenstaand plaatje tegen, in hoeverre is dat bevestigd? Ik kan er verder op internet niet zo heel veel over vinden
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat is een verzinsel van degene die het geupload heeft.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Maar ... ook wel een ideetje van de RET voor in de (verre) toekomst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Nee. De RET en de MRDH zetten in op een frequentere sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht met meer tussenstops, zoals Schiedam Kethel en Rotterdam Spangen. Daar gaat ook bijna een miljard in geïnvesteerd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Ja ... Suus ... zo'n (soort) kaartje heb ik een paar jaar geleden (vlak voor de coronacrisis) bij een presentatie over de (mogelijke) toekomst van het ov in de regio Rotterdam langs zien komen.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Vrokky schreef: do 09 jun 2022, 15:44 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ekomst.png

Ik kwam bovenstaand plaatje tegen, in hoeverre is dat bevestigd? Ik kan er verder op internet niet zo heel veel over vinden
Even niet gekeken naar het feit dat het maar iemands hersenspinsel is, lijkt het mij veel logischer om lijn A naar Delft te laten gaan in plaats van een losse lijn G
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Beide lijken me even onlogisch eerlijk gezegd ;)

Terug naar heden, RET had vandaag weer een nieuwe verassing voor de reizigers op lijn A: spookmetro's. Metro's die gewoon getoond worden op de borden op de perrons, maar niet reden. Er werd gewoon afgeteld tot 0min en zelfs de treinlengte verscheen, maar na 3 minuten op 0min geknipperd te hebben verdween de metro weer van het bord zonder dat er iets was komen opdagen. Op lijn B was ook een rit uitgevallen maar die ontbrak wel gewoon op de borden, dus geen idee waarom de uitgevallen metro's van lijn A wel verschenen op de borden. Overigens waren ook de lijnen D en E weer een drama vanmorgen met naast uitval ook minstens vier enkeltjes SG3/RSG3/HSG3.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ook op lijn C minimaal 3 omlopen op 60mtr.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Tja, prioriteiten? Op lijn A, volgens mij toch de minst drukke lijn, reden de 6 wagendiensten (2 waren er nog uitgevallen om 16:00) die wel reden vanmiddag allemaal met 85 meter.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

Er werd in het verleden door de RET gepraat over een lightrail tussen Delft en Dordt, met RandstadRail en de Hoekse Lijn als genoemde voorbeelden. Uit de OV-visie 2040 (2018, PDF):
OV-visie Rotterdam 2018-2040 schreef:5. Oude lijn als derde metrolijn
[...]
Op regionaal niveau rijden nu sprinters,
RandstadRail en metro. Door op de
spoorcorridors een meer lightrailachtig product
aan te bieden, met hogere frequenties en
meer stops, gaan ze onderdeel uitmaken
van het regionale dragende hoofdnetwerk.
Een soortgelijke transformatie heeft al op de
Hofpleinlijn plaatsgevonden en komt nu tot
stand op de Hoekse Lijn.
In de media werd dit dan ook gebracht als metrolijn: bijvoorbeeld bij RTV Rijnmond en op treinreiziger.nl. Gezien de framing met de kop en de voorbeelden vind ik dat ook zeker niet vreemd, ondanks dat er bij nauwkeurig lezen alleen staat dat de ambitie een metro-achtig lightrailproduct is, waarbij een frequente sprinterdienst dus niet wordt uitgesloten.

Later is er inderdaad definitief voor gekozen om dit uit te voeren met stoptreinen van de NS, maar dan wel met meer stops: zie ook de Pre-verkenning city-sprinter oude lijn (2020, PDF). Hierin worden de twee concepten vergeleken, maar is het duidelijk dat de politiek heeft gekozen voor de treinvariant.
請勿靠近車門
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanwege verkeersdrukte is het busverkeer in Rotterdam-Oost weer ernstig ontregeld met vertragingen van door de 30 minuten. Alle bussen van lijn 31 lijken weer vast te staan rondom Alexander.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Als ik kijk naar hoe het sindskort zo druk is in de Stad, vooral op dinsdagen en donderdagen, wordt dit de komende tijd niet veel beter.
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op do 09 jun 2022, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Groot probleem is vooral dat viaduct bij de hoofdweg wat afgesloten is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Precies. Dat viaduct zou niet afgesloten worden, maar verkeert in dusdanig bouwkundig slechte staat dat het nu tot 2024 amper te passeren valt, terwijl het een omleidingsroute is voor de afgesloten Prins Alexanderlaan tussen Hoofdweg en President Rooseveltweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Tot 2024 :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef: do 09 jun 2022, 23:06 Groot probleem is vooral dat viaduct bij de hoofdweg wat afgesloten is
Suus schreef: vr 10 jun 2022, 10:03 Precies. Dat viaduct zou niet afgesloten worden, maar verkeert in dusdanig bouwkundig slechte staat dat het nu tot 2024 amper te passeren valt, terwijl het een omleidingsroute is voor de afgesloten Prins Alexanderlaan tussen Hoofdweg en President Rooseveltweg.
Over welk viaduct hebben jullie het?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Het viaduct van de A16 over de Hoofdweg. Zie https://rotterdamonderweg.nl/hoofdweg
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Sinds vanmiddag lijken alle metro's weer te rijden, vanmorgen begon nog met uitval op lijn A maar in de loop van de middag zijn deze gaten weer opgevuld en zo te zien is er ook op de andere lijnen geen uitval meer, alleen nog enkele te korte metro's.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Niet te vroeg juichen: Op lijn C was er rond 15:45 een rit uitgevallen van "De Terp" naar "De Akkers". En op lijn B richting "Nesselande" reden een aantal metro's met +5 rond.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Als het alleen richting De Akkers is uitgevallen, dan zal het niet met materieeltekort te maken hebben he.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 10 jun 2022, 10:03 Precies. Dat viaduct zou niet afgesloten worden, maar verkeert in dusdanig bouwkundig slechte staat dat het nu tot 2024 amper te passeren valt, terwijl het een omleidingsroute is voor de afgesloten Prins Alexanderlaan tussen Hoofdweg en President Rooseveltweg.
Daantje schreef: vr 10 jun 2022, 13:50 Tot 2024 :shock:
Tsja ... werkzaamheden in Rotterdam duren vaak twee keer zo lang dan eigenlijk noodzakelijk is :s .
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het gaat hier zoals gezegd niet om werkzaamheden, het viaduct bleek bij inspectie niet meer te voldoen aan de normen en moest dus afgesloten worden om ruimte te maken voor extra ondersteuning die moet blijven staan tot het viaduct vervangen wordt. Dat was niet voorzien en je kan niet binnen een paar maanden een nieuw viaduct ontwerpen en bouwen, dus vandaar 2024.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Aha ... oké ... op die manier. Sorry voor mijn bovenstaande reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten