Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Weet niet waar je dat vandaan tovert... maar check eerst je bronnen.
https://bestanden.ret.nl/Online_folder_ ... v_2022.pdf
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Lijn 7 rijdt via de Noordsingel en dus nauwelijks via de Schiekade. Dat is wat Busseninportland bedoelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

In metrostel 5418 heeft iemand een fietszadel tussen een stoel en de zijwand weten te proppen :lol: Kan er nog niet zo heel lang zitten, de vloer is kraakhelder dus het lijkt erop dat het stel zeer recent uit de revisie is gekomen.

Overigens klopt de reisinformatie in het weekend niet, op de borden staat dat lijn A ingekort is tot Kralingse Zoom, terwijl dat alleen doordeweeks is, in het weekend rijdt lijn A gewoon tot Schiedam Centrum.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Op CS was vanmiddag de 2122 defect geraakt op perron A. Dit kwam niet aan bij Romeo tram 834 (zgt) die gewoon perron A op kwam rijden. Het was wel gemeld maar niet aan de machinist die toen reed, omdat die op dezelfde rit pas bij Kootsekade erin kwam. Hierdoor reed deze 100 meter naar achteren en ging daarna naar perron B.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat eerste informatie over de werkzaamheden op Zuid volgend jaar: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... p-kruising

Grootste impact is er voor de trams:
Januari t/m april: lijn 20 opgeheven, lijn 23 normale route, lijn 25 Maashaven - Carnisselande, lijn 125 Stadion Feyenoord - Schiebroek.
Mei t/m oktober: lijn 20 Maashaven - Beverwaard, lijn 23 Wilhelminaplein - Marconiplein, lijn 25 Maashaven - Carnisselande, lijn 125 Willemsplein - Schiebroek.
Vanaf november is de informatie wat tegenstrijdig, tekst suggereert dat lijn 20 en 25 er ook nog last van hebben maar kaartje suggereert (als je flink inzoomt) dat alleen de bussen nog omgeleid zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik vroeg me even af of lijn 20 dan ook buiten de spitsuren gaat rijden, maar blijkbaar wordt lijn 2 ook verlengd naar Beverwaard.
Ik hoop wel dat lijn 2 dan 's avonds en in het weekend minimaal 4x/uur gaat rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Van 21 oktober t/m 2 november vinden er in de nacht spoedwerkzaamheden plaats aan de wissels op Rotterdam Centraal. Hierdoor kan het voorkomen dat vanaf 01:00 uur ’s nachts tot 7:00 uur ‘s ochtends geen metro rijdt tussen Beurs en Den Haag Centraal. Ook de pendelbus 710 tussen Melanchthonweg en Pijnacker Zuid rijdt dan niet.
Bron: RET
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

We hebben het waarschijnlijk alweer gemerkt. Het is weer glad op de tramsporen door herfstbladeren. Gisteren bijvoorbeeld zat ik in de tram en er werd weer slomotion gereden.-0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Liever in slowmotion rijden dan ergens tegenaan rijden doordat je niet meer kunt remmen lijkt mij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Metro E vertrekt bij Den Haag Centraal al enige tijd vanaf spoor 1 i.p.v. het gebruikelijke spoor 2. Weet iemand wat de reden is? Een defect aan het spoor of aan een wissel wellicht?
Laatst gewijzigd door Hendrik op di 25 okt 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Spoor 2 is de gebruikelijke spoor van lijn E op Den Haag cs. Deze doet dat al sinds de nieuwe station in 2016 is geopend.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

De metro die ik vanochtend om 07:49 bij het Zuidplein vertrok, deed dat met een slakkengangetje. Achteraf bleek ook waarom; er was een storing aan de omvormer (?) voor de 3e rail en met uitrollen haalden we Slinge net niet. Boven de Oldegaarde kwamen we stil te staan. Na 5 minuten werd de metro op Slinge buitendienst genomen en moest iedereen met de volgende metro naar De Akkers.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Busseninportland schreef: di 25 okt 2022, 19:03 Spoor 2 is de gebruikelijke spoor van lijn E op Den Haag cs. Deze doet dat al sinds de nieuwe station in 2016 is geopend.
Excuses, ik schreef het per abuis precies verkeerd om. De metro vertrekt de laatste tijd dus van spoor 1. Op de DRIM bij spoor 2 staat de melding (ook zichtbaar in bijv. OVinfo): "Let op! Metro richting de Slinge vertrekt vanaf spoor 1."
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

het zijn de 2025 en 2116.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Vanochtend heeft er ergens een tram defect gestaan tussen Leidschenveen en Den Haag. De E-lijn is wel blijven rijden, maar dat had flinke vertragingen en uitgevallen metro's tot gevolg. Gelukkig is het herfstvakantie en was er nauwelijks scholierendrukte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Buurtbuslijn 603 gaat vanaf as maandag 31 oktober weer rijden tussen ca 10:00 en 15:15 uur.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Ja, met een hele andere route waardoor deze werkelijk waar niks meer toegevoegd aan het lijnennetwerk. Het is nu puur en alleen een projectje om een of andere bejaarde hobbychauffeur achter de geraniums vandaan te halen. Daar komt nog bij dat de bedieningstijd dusdanig belabberd is dat het 0 kans van slagen meer heeft. Gauw opheffen die handel!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Wat wordt de route dan?
Lijn 603 staat niet meer op de site van de RET, dus ik heb geen idee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Hij staat wel in de OVinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

busfanNL schreef: vr 28 okt 2022, 20:14 Ja, met een hele andere route waardoor deze werkelijk waar niks meer toegevoegd aan het lijnennetwerk. Het is nu puur en alleen een projectje om een of andere bejaarde hobbychauffeur achter de geraniums vandaan te halen. Daar komt nog bij dat de bedieningstijd dusdanig belabberd is dat het 0 kans van slagen meer heeft. Gauw opheffen die handel!
Behalve dat het het gat opvult van het station naar Carnisselande in de daluren wanneer lijn 283 niet rijdt, waardoor deze wijk nu de hele dag een verbinding heeft met het station van 7 tot 18 uur. Spitsuren lijn 283 en daluren lijn 603.

Lijn 603 is gestopt omdat de weginfrastructuur zo is aangepast door de gemeente dat er niet meer fatsoenlijk gereden kon worden...!
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Gisteren reed er een elektrische bus op onder andere lijn 36. Diezelfde lijn 36 gaat trouwens binnenkort een kleine omleiding rijden, de overweg Grote Beer wordt van 7 t/m 20 november afgesloten waardoor de bus tijdelijk via de normaal ongebruikte halte op de Alexanderlaan gaat rijden. De reisinformatie is wel een beetje onduidelijk hierover, volgens de werkzaamhedenpagina begint de afsluiting pas op 7 november, maar in de app staat dat de omleiding al vanmiddag in gaat...

Bij lijn 606 staat de datum wel goed, maar beweert men dat de vervangende halte "Prins Alexanderlaan thv Metrostation Schollevaar" is...
Chollo
Berichten: 140
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Iets wat ik nooit goed heb begrepen is waarom de laatste ritten van metro A en B vanuit Ommoord en Nesselande alleen de haltes t/m Station Alexander bedienen. Ik begrijp dat de meeste reizigers hier naartoe zullen willen, maar zal het dan zoveel extra kosten om Oosterflank, Prinsenlaan en Schenkel ook te bedienen? Afremmen en stoppen moeten de metro's toch meestal wel bij deze haltes, ondanks dat ze buiten dienst zijn.
Let op: links uitstappen!
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Dit omdat de inrukkers bij Capelsebrug niet langs Spoor 1 of 3 naar de 's-Gravenweg gaan maar via Spoor 351 en die bevat geen perron om uit te stappen.
Chollo
Berichten: 140
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Ik begrijp dat Capelsebrug niet bediend kan worden, maar de andere haltes moeten toch wel mogelijk zijn?
Let op: links uitstappen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 80 gasten