Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Bemined schreef: zo 06 nov 2022, 14:27 Trams via de Claes de Vrieselaan blijft een drama, sinds lijn 21 hier rijdt door werkzaamheden wordt deze bijna dagelijks omgeleid door een foutgeparkeerde auto: https://twitter.com/hashtag/Tram21
Volgens mij heeft dat hoekje altijd last van hele lieve parkeerders *O* , maar zeker boos worden als ze een boete krijgen of worden weggesleept _O-
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Je kunt natuurlijk ook een paar dikke stalen bumpers op die trams zetten - leren ze het vanzelf af.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vrokky »

Toen ik vanmiddag een rondje aan het lopen was op het Rivium, viel het me op dat er langs de Park Shuttle baan (Afgeplakte) borden waren geplaatst met daarop de tekst: LET GOED OP, De Parkshuttle rijdt weer!

Gaat het dan eindelijk gebeuren?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Nee. Pas over 2 jaar rijd de parkshutlle weer met passagiers. Nu word er al getest met de voertuigen en soms worden ze nog bestuurt door iemand in de voertuig.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Men heeft al een streefdatum? Is dat niet een beetje vroeg? (A)
Chollo
Berichten: 133
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Voordat die dingen eindelijk met passagiers kunnen gaan rijden zijn ze alweer aan vervanging toe. Wie betaald dit geinige geintje eigenlijk?
Let op: links uitstappen!
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET heeft zojuist onderstaand bericht geplaatst op de facebook pagina;

Vanwege personeelstekort past de RET de dienstregeling van de tram aan.

Vanaf maandag 14 november gelden de volgende aanpassingen:
- tram 20 wordt tijdelijk opgeheven en rijdt ook niet op werkdagen
- tram 4, 7 en 8 rijden op zaterdag 3x per uur in plaats van 4x per uur
- tram 23 wordt op zaterdag en zondag ingekort tot Beverwaard – Rotterdam Centraal.


Verdere verschraling van de dienstregeling.
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Waarbij men per ongeluk de vakantiedienst van afgelopen zomer heeft gepakt voor lijn 8, dus je hebt nu zowel een lijn 8 als lijn 18 naar Spangen in het weekend volgens de reisplanner, en op zondag gaat lijn 21 opeens weer rijden naar Schiedam terwijl de trambaan daar nog half december opgebroken is. Zal hopelijk nog een update overheen komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Huh? Maar praktisch de hele zomer heeft lijn 8 niet naar Spangen gereden toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Niet bepaald actueel, maar dit mooie filmpje kwam ik tegen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nóg een keer uitstel: metro naar Hoek van Holland Strand rijdt op z'n vroegst pas volgend jaar
Het moest afgelopen zomer al kunnen, maar dat werd uitgesteld naar oktober. Daarna werd het november, maar ook dat blijkt onhaalbaar. Het laatste stukje van de Hoekse Lijn gaat op zijn vroegst pas volgend jaar open. Maar wanneer je precies naar station Hoek van Holland Strand kunt, is nog onduidelijk, zegt de Rotterdamse verkeerswethouder Vincent Karremans.
De wethouder laat weten dat er de afgelopen tijd is gewerkt aan het oplossen van 'de restpunten' die uit de testritten zijn gekomen. Het is niet duidelijk wat de oorzaak is van die problemen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chollo
Berichten: 133
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Nu het busstation in Krimpen gesloopt is ben ik benieuwd wat er in de toekomst met lijn B4 (als de Bobbussen ooit weer gaan rijden) gaat gebeuren. Die heeft geen keermogelijkheid nu meer daar, of er moet helemaal doorgereden worden tot aan de rotonde vlakbij de halte Van Ostadelaan.

Het liefste zie ik lijn B14 terugkeren voor Krimpen en B4 na Capelsebrug de route van lijn 383 nemen, of via de N219 naar Slotlaan rijden om vanaf Rembrandtsingel de route te vervolgen.

Voordat er comments over personeelstekort komen: weet ik, maar dromen mag altijd (vooral op dit tijdstip) (A)
Let op: links uitstappen!
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Beetje laat, maar goed.

Er gaat dus geinvesteerd worden in de stadsbrug, 35 nieuwe metrovoertuigen en verbeteringen op station Beurs.
https://corporate.ret.nl/nieuws/ret-ver ... capaciteit
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

35 nieuwe metro's, ik neem aan dat dat ter vervanging van de wat oudere tweetjes is plus nog iets extra voor de groei? Of is het volledig bedoeld voor netto uitbreiding van het wagenpark op de bestaande lijnen? Aangezien er op de toekomstige lijn Kralingse Zoom - Zuidplein expliciet is gekozen voor een hoogwaardige tramverbinding en niet een metro, neem ik aan dat metrostellen daar niet op dienst kunnen doen. Al vind ik het wel weer opvallend dat de stadsbrug (die bij mijn weten slaat op die toekomstige lijn) in één adem genoemd wordt met de metro...
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Denk eerder vanwege de dienstregeling. Want ze willen extra metro's laten inzetten op lijnen C en E. MG2/1 en SG2/1 worden pas 2034 vervangen van wat ik heb gehoord enkele jaren geleden.
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Frequentieverhoging lijn C tussen Capelsebrug en Hoogvliet (16 stellen) en lijn E tussen Slinge en Centraal en tussen Pijnacker Zuid en Den Haag Centraal (14 stellen), plus 5 stellenreserve. Materieel voor frequentieverhoging tussen Rotterdam Centraal en Pijnacker Zuid (6 stellen) was al besteld gelijk met materieel voor Hoekse Lijn en is al enkele jaren terug geleverd maar staat vanwege Corona nog te niksen (nou ja, ze rijden gewoon mee op A/B/D/E maar worden dus niet ingezet waar ze echt voor bedoelt zijn).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

En tóch was (is?) er een materieelkrapte.
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Tja, als je onvoldoende onderhoud uitvoert :roll: Overigens besef ik me nu dat er wel enige tijd een pendeltje gereden heeft naar Pijnacker Zuid in spits, toen werd dus wel alles ingezet. Al is die pendel volgens mij ook vaak genoeg uitgevallen door materieeltekort.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jossevb »

Gaat het bij die 35 nieuwe metro's om stellen ten grootte van een sg3, sg2/1, of volledige lengte metro? Als het deels is voor Hoogvliet-Capelsebrug kan het handig zijn iets aan te schaffen wat de volledige perronlengte kan gebruiken.
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het aantal is gebaseerd op een lengte van 45 meter. Veel langer gaat ook niet passen in de werkplaats. Maat het zou nog wel kunnen om twee eenheden semi-permanent te koppelen met alleen een hulpstuurstand om te rangeren van/naar de werkplaats. Dat levert je ook extra capaciteit op.

Persoonlijk zou ik nieuwe metro's voor lijn B kopen, die kan wel iets langere metro's gebruiken (90 ipv 85 meter) en het materieel wat nu op B rijdt is geschikt voor de RandstadRail en kan dus doorschuiven. Dan heeft het nieuwe materieel geen ZUB nodig en bied je gelijk iets extra capaciteit op lijn B zonder daar de frequentie te verhogen.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Er werd toen gezegd door een metrobestuurder dat op Youtube Livestream was (Video is inmiddels verwijderd) dat de nieuwe metros weer een soort SG3 gaan worden.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jossevb »

Zou mooi zijn als het iets als de Frankfurtse U5 wordt. Met volledige doorloop en koploze tussenbakken. https://de.m.wikipedia.org/wiki/U5-Triebwagen
Maar zal wel weer een soort SG3 worden aangezien dit de al jaren de standaard is.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

De standaard kan veranderen he. Kijk maar in Amsterdam. De standaard was twee-wagen-stellen van 30 meter. Dat is ineens 6 wagenstellen van 116 meter geworden en nu weer terug naar 3 wagenstellen van 60 meter.

Het is maar puur wat men wenselijk acht en in wilt investeren (ook wat betreft werkplaats en stallingsruimte).
Bemined schreef: wo 16 nov 2022, 09:26 Het aantal is gebaseerd op een lengte van 45 meter. Veel langer gaat ook niet passen in de werkplaats. Maat het zou nog wel kunnen om twee eenheden semi-permanent te koppelen met alleen een hulpstuurstand om te rangeren van/naar de werkplaats. Dat levert je ook extra capaciteit op.
RET die 90 meter lange voertuigen laat rijden, ook in de avonduren? Of wordt het nog meer plannen dat die metro's altijd op vroege inrukkers worden ingezet? Lijkt me niet handig voor de bakkilometers.
Chollo
Berichten: 133
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Idee: verleng de ritten van lijn 77 die tot Metro Rijnhaven rijden tot Station Zuid, via de Brede Hilledijk en dan een rondje via Laan op Zuid, Rosestraat en Vuurplaat. Zorgt voor een veel snellere verbinding richting Dordrecht voor Katendrecht.
Let op: links uitstappen!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Even geen idee of het al gemeld is, maar dienstregeling 2023 van de RET staat in de OVinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten