Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam: Station Marconiplein

Bericht door Gideon »

Heeft iemand ooit de ingang naar spoor 3 gevonden. De ene die niet gebruikt word.
Het gaat trouwens over station Marconiplein!
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

Toevallig dacht ik daar vanmiddag ook aan omdat ik daar de metro nam :) Als je eenmaal door de poortjes bent kom je er volgens mij niet meer?
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Zelf vind ik het ook een mysterie.
Als ik het me goed herinner kon je vroeger gewoon op spoor 3 komen door de trap te nemen. Die lijkt nu verdwenen te zijn! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

Maar aan de andere kant nog wel ;)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

Volgende week woensdag/donderdag komen RET metro's op OVradar.nl als het goed is.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Busfoto.nl »

Mooi. Hoe wordt een trein met meerdere voertuigen weergegeven?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Mooi. Hoe wordt een trein met meerdere voertuigen weergegeven?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, binnen de standaard is daar niet echt ruimte voor behalve dan dat je het aantal stellen kan aangeven. RET wordt ook de eerste die het voor metro's in productie gaat nemen.
Dave_MHL
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 11:48
Locatie: Hoeksche Waard

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Dave_MHL »

Ik zag vanochtend op het Zuidplein een Den Oudsten Alliance B96 in de nieuwe huisstijl van de RET (grijze onderkant en de rood/ groene strepen achteraan) Was een opvallende verschijning tussen al die Citaro's en Lion's City's. :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

Er worden een aantal Alliances omgespoten naar de huidige RET huisstijl, Onder andere de 940 en 943 zijn al omgespoten.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Lijn 77 rijdt met ingang van de nieuwe dienstregeling al vanaf 12 uur 's middags elke 10 minuten tussen Metro Rijnhaven en Katendrecht :pos:
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

In de ochtendspits naar het Waalhavengebied: Overvolle bussen die haltes noodgedwongen over moeten slaan. Dit probleem wordt echter niet op korte termijn aangepakt. Terwijl de scholen daar flink aan het uitbreiden zijn.
Dave_MHL
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 11:48
Locatie: Hoeksche Waard

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Dave_MHL »

jesse-cruzu schreef:In de ochtendspits naar het Waalhavengebied: Overvolle bussen die haltes noodgedwongen over moeten slaan. Dit probleem wordt echter niet op korte termijn aangepakt. Terwijl de scholen daar flink aan het uitbreiden zijn.
Lijn 68 en 71 zijn dat toch? Want op die lijnen worden Lion's City's ingezet, en streekbussen (weinig staanplaatsen) zijn nou niet echt geschikt voor die drukke (scholieren)lijnen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Misschien kunnen er wat gelede bussen vanuit het GVU naar de RET.
RIjden die 2 gelede citaro's nog rond? Als je deze structureel tijdens de spits op bijv. Lijn 71 laat rijden, heb je toch net ietsjes meer capaciteit.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vandaag bleek de RET trouwens metingen uit te voeren in de dienstregeling van de tramlijnen 8, 23 en 25. Zal wel te maken hebben met het opheffen van de halte churchillplein. Echt sneller zijn de trams nu nog steeds niet geworden, vaak staan de trams bij de stoplicht t.h.v. de Whitte de Wit stil.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Heel stiekem blijk de RET de nieuwe lijnennetkaart al geplaatst te hebben :P : http://www.ret.nl/reizen-met-ret/kaarten.html --> Lijnennetkaart.
Een overzicht van alle wijzigingen is echter nog steeds niet te vinden. :(

De gelede Citaro's rijden als het goed is voornamelijk op lijn 68 en 70. Als het goed is gaan er op de lijnen 68, 69 en 71 ook (weer) Alliances rijden. Deze zijn toch net wat handiger dan een MAN en hebben ook twee achterdeuren!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Meltrain schreef:Heel stiekem blijk de RET de nieuwe lijnennetkaart al geplaatst te hebben :P : http://www.ret.nl/reizen-met-ret/kaarten.html --> Lijnennetkaart.
Een overzicht van alle wijzigingen is echter nog steeds niet te vinden. :(

De gelede Citaro's rijden als het goed is voornamelijk op lijn 68 en 70. Als het goed is gaan er op de lijnen 68, 69 en 71 ook (weer) Alliances rijden. Deze zijn toch net wat handiger dan een MAN en hebben ook twee achterdeuren!
Er zijn 2 Citaro G's bij de RET, die ook worden ingezet op lijnen 70 en 73, ook soms op lijn 68 inderdaad. Wat ik mij dus afvraag is of er nog meer worden besteld. Want ik neem aan dat de RET tevreden is over deze twee bussen? Ze zijn nu al vrij lang in dienst zonder een vervolg order.
En de Lion City's bieden toch iets meer zitplaatsen aan dan de Citaro's. Dus opzich heeft ieder type bus z'n voor- en nadelen :D
Libra
Berichten: 13
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 20:37

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Libra »

Meltrain schreef:Een overzicht van alle wijzigingen is echter nog steeds niet te vinden. :(
Is dit wat je zoekt?

http://www.ret.nl/reizen-met-ret/dienst ... -2014.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

De nieuwe lijnennetkaarten staan er al bijna een week op, maar ik was vergeten te posten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

jesse-cruzu schreef:
Meltrain schreef:Heel stiekem blijk de RET de nieuwe lijnennetkaart al geplaatst te hebben :P : http://www.ret.nl/reizen-met-ret/kaarten.html --> Lijnennetkaart.
Een overzicht van alle wijzigingen is echter nog steeds niet te vinden. :(

De gelede Citaro's rijden als het goed is voornamelijk op lijn 68 en 70. Als het goed is gaan er op de lijnen 68, 69 en 71 ook (weer) Alliances rijden. Deze zijn toch net wat handiger dan een MAN en hebben ook twee achterdeuren!
Er zijn 2 Citaro G's bij de RET, die ook worden ingezet op lijnen 70 en 73, ook soms op lijn 68 inderdaad. Wat ik mij dus afvraag is of er nog meer worden besteld. Want ik neem aan dat de RET tevreden is over deze twee bussen? Ze zijn nu al vrij lang in dienst zonder een vervolg order.
En de Lion City's bieden toch iets meer zitplaatsen aan dan de Citaro's. Dus opzich heeft ieder type bus z'n voor- en nadelen :D
Je zou inderdaad verwachten dat ze wel meer gelede bussen zouden willen hebben, maar volgens mij mag dat niet vanuit de stadsregio.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Wat zou dan de reden zijn voor de stadsregio om niet meerdere gelede bussen in de vloot toe te voegen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Libra schreef:
Meltrain schreef:Een overzicht van alle wijzigingen is echter nog steeds niet te vinden. :(
Is dit wat je zoekt?

http://www.ret.nl/reizen-met-ret/dienst ... -2014.html
Dank je wel. :D Nu kan ik deze pagina binnenkort completeren.
Hoe heb je deze pagina gevonden? Op de hoofdpagina staat geen link.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

ik zag trouwens op het lijnennetkaart dat lijn 81 in spijkenisse is ingekort tot Heemraadlaan en niet meer naar De Akkers rijdt. dacht alleen dat de route versneld zou worden :?: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Nee, de route is ingekort. Twee haltes van lijn 81 vervallen hierdoor, maar de lijnen C, D, 84 en 105 komen nog steeds bij De Akkers en vanaf de halte Ploegvoorde is het maar een klein stukje lopen naar de halte Heemraadlaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

Oorspronkelijk was het plan dat de 81 helemaal opgeheven zou worden en de gelden die dan vrijkomen zouden geïnvesteerd worden in nieuwe spitslijnen naar de Botlek.
Daar is later toch vanaf gezien en in combinatie met bezuinigingen is lijn 81 ingekort tot de Heemraadlaan.

Edit: Wat Meltrain hierboven zegt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Mooi. Hoe wordt een trein met meerdere voertuigen weergegeven?
Het aantal rijtuigen wordt ingevuld geen idee hoe dat precies werkt. Ken Rotterdamse metronetwerk totaal niet. Voertuignummer wordt overigens alleen op lijn E ingevuld.

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 127 gasten