Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑ma 01 nov 2021, 11:58
Door verder te kijken dan je neus lang is, bovenaan die link staat een grote link "documentatie". Maar zoals op de website ook vermeld staat, dit is brondata, niet leesbaar voor mensen maar alleen voor computers.
Waar heb jij dan die dienstregeling vandaan gehaald? Ik kan het niet op internet vinden.
Meltrain schreef: ↑ma 01 nov 2021, 12:04
Maar jij kunt het blijkbaar wel lezen? Of ben je een computer?
Met klikken op "Documentatie" kom ik overigens ook niet verder.
Ja zo kunnen we wel doorgaan, maar voor de mens is het gewoon "een dode link".
Gewoon geduld hebben tot de reisplanners bijgewerkt zijn Daar gaat vaak enige tijd overheen na publicatie omdat veel reisplanners deze data pas de volgende nacht inladen.
Meltrain schreef: ↑ma 01 nov 2021, 12:04
Maar jij kunt het blijkbaar wel lezen? Of ben je een computer?
Met klikken op "Documentatie" kom ik overigens ook niet verder.
Je kunt de bestanden openen met kladblok (in Windows).
LINE.TMI bevat bijvoorbeeld alle lijnen.
Zo te zien gaat er ook een pendelbus lijn 705 rijden tussen Maassluis West en Hoek van Holland Haven. Neem aan die dat pas gaat rijden als Hoek van Holland Haven verplaatst gaat worden. En zo te zien gaat 283 maar tot Slinge rijden ipv Zuidplein.
Ik denk eerder dat het voor de spoorbeveiliging is, deze maand zou de definitieve softwareversie getest gaan worden. Aansluiting van de verlenging kost iets meer tijd vermoed ik, en er ontbreekt ook nog een heel stuk spoor.
Ik meen elders te hebben gelezen dat het nieuwe Havenstation eerder in gebruik zou worden genomen dan de verlenging naar het strand, weet alleen niet meer waar.
Bemined schreef: ↑ma 01 nov 2021, 09:58
Deze is zo te zien ook nieuw: lijn 610 Station Barendrecht - Keizerswaard. Rijdt elk half uur, alleen in de spits.
Bemined schreef: ↑ma 01 nov 2021, 08:16
De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
Regelrechte werkverdringing dit, al die buurtbuslijnen. Heel erg jammer weer dat er dus twee lijnen, namelijk de 37 en de 188 waar allemaal hele gemotiveerde beroepschauffeurs op reden, sneuvelen aan mensen die een beetje vrijwillig gaan hobbyen. Om toch nog een positieve noot te geven, fijn dat de nieuwe 610 doorrijdt naar de Keizerswaard.
Laatst gewijzigd door busfanNL op ma 01 nov 2021, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De 610 wordt niet zo zeer een vervanger van de 188 volgens mij, route lijkt niet echt overeen te komen. Lijken ook veel nieuwe haltes te zijn want ik kan de bushaltes niet terugvinden in google maps. De route van 610 zoals deze in de reisinformatie zit:
Station Barendrecht
Handelsweg II
Waterschap
Euroweg
Florijnstraat
Schaapherderweg
Zevenbergsedijkje
Zevenoord
Nieuwenoord
Akkeroord
De Hagen
Keizerswaard
Wagendienst 52 zo te zien, toch weer materieeltekort? Zou men toch niet beter de 5400tjes op lijn A kunnen inzetten, als tweetjes, om materieel uit te sparen maar wel alle ritten te rijden?
Busseninportland schreef: ↑ma 01 nov 2021, 15:14
Lijn A heeft de hele dag al een vervallen rit.
En een goede combinatie op lijn 283 bus 1283 rijd op die lijn naar Kralingse zoom
En de Ret is weer slecht voorbereid op herfstweer nu tramlijnen 21/23/24 en 25 vertraging oplopen
Nou, met die 1283 is het nog twee erbij en kom je al aan een R-NET bus. Die R-NET bussen horen echter op lijnen 170 en 173. En ja, de trams hebben inderdaad veel vertraging gehad. Zelfs dat de voorste beetje vroeger is en achterste tram 7 minuten later, en dan denk ik dat er op lijn 23 en 25 een paar keer is gekeerd op Rotterdam Centraal om dan gedeeltelijk te rijden en een groot deel van de vertraging/oponthoud weten te ontlopen. Alweer bizar tafereel als het gaat om de trams die elke keer veel vertragingen oplopen door diverse verstoringen op een dag.
Bemined schreef: ↑ma 01 nov 2021, 15:08
De 610 wordt niet zo zeer een vervanger van de 188 volgens mij, route lijkt niet echt overeen te komen. Lijken ook veel nieuwe haltes te zijn want ik kan de bushaltes niet terugvinden in google maps. De route van 610 zoals deze in de reisinformatie zit:
Station Barendrecht
Handelsweg II
Waterschap
Euroweg
Florijnstraat
Schaapherderweg
Zevenbergsedijkje
Zevenoord
Nieuwenoord
Akkeroord
De Hagen
Keizerswaard
Zoals ik al zei is het nieuwe traject naar de Keizerswaard prima. Waar ik over viel waren de betaalde krachten van de RMC die eerst deze diensten reden. Zij zijn gestopt door Corona en nu komt er doodleuk een buurtbus op een deel waar hun eerst reden, daar val ik over. Verder is de route prima hoor, ik hoop dat het veel reizigers trekt!
RMC rijdt ook voor Qbuzz. Daarnaast zijn de chauffeurs nodig op alle andere lijnen. Lijn 188 reed al sinds de Corona niet meer en lijn 610 zal alleen halte Waterschap aandoen op oude route van lijn 188. Voor de rest is dit een nieuwe buslijn die voor een verbinding moet zorgen met Cornelisland. Dit was al sinds de zomer bekend.
Paar dingen die mij opvallen;
-Lijn 32 staat in de lijst als Overschie-Noordereiland, is dat te vervanging van lijn 47?
-Lijn 37 staat gewoon in de lijst, blijft deze wel op een bepaald trajectdeel rijden?
-Lijn 38 rijdt niet meer naar Crooswijk?
-Lijn 47 blijft deze op bepaalde tijdvakken nog wel rijden of in combinatie met lijn 32?
-Lijn 70 staat als Zuidplein Laag - Keizerswaard v.v. vervalt deel van deze lijn naar Charlois?
-Lijn 79 staat in de lijst als Hoogvliet M - Delta - Hoogvliet M, gaat deze weer doorrijden naar Hoogvliet met koppeling aan de lijnen in Hoogvliet en in Poortugaal op lijn 65?
-StopGo blijft gewoon rijden?
Geen idee welke lijst je het over hebt, maar de nieuwe dienstregelingen voor Kleiweg, Ridderkerk en Krimpen zijn nog niet gepubliceerd dus je kijkt waarschijnlijk naar de oude dienstregeling. De nieuwe dienstregeling gaat pas 10 januari in en dus niet op 12 december zoals eigenlijk de bedoeling.
Bemined schreef: ↑di 02 nov 2021, 08:09
Geen idee welke lijst je het over hebt, maar de nieuwe dienstregelingen voor Kleiweg, Ridderkerk en Krimpen zijn nog niet gepubliceerd dus je kijkt waarschijnlijk naar de oude dienstregeling. De nieuwe dienstregeling gaat pas 10 januari in en dus niet op 12 december zoals eigenlijk de bedoeling.
Wss net zoals HTM en EBS dat die op 9 januari ingaat.
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 02 nov 2021, 08:15
In de lijst die je kan openen waar ook in staat dat lijn 605/610 gaat rijden en ook dat lijn 283 wordt ingekort tot Slinge.
Lijn 283 blijft gewoon naar Zuidplein rijden. Anders lopen de bussen in Portland weer overvol die naar Zuidplein gaan