Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 11:58 Door verder te kijken dan je neus lang is, bovenaan die link staat een grote link "documentatie". Maar zoals op de website ook vermeld staat, dit is brondata, niet leesbaar voor mensen maar alleen voor computers.
Waar heb jij dan die dienstregeling vandaan gehaald? Ik kan het niet op internet vinden.
Meltrain schreef: ma 01 nov 2021, 12:04 Maar jij kunt het blijkbaar wel lezen? Of ben je een computer?
Met klikken op "Documentatie" kom ik overigens ook niet verder.
Ja zo kunnen we wel doorgaan, maar voor de mens is het gewoon "een dode link". _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Gewoon geduld hebben tot de reisplanners bijgewerkt zijn :roll: Daar gaat vaak enige tijd overheen na publicatie omdat veel reisplanners deze data pas de volgende nacht inladen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Meltrain schreef: ma 01 nov 2021, 12:04 Maar jij kunt het blijkbaar wel lezen? Of ben je een computer?
Met klikken op "Documentatie" kom ik overigens ook niet verder.
Je kunt de bestanden openen met kladblok (in Windows).
LINE.TMI bevat bijvoorbeeld alle lijnen.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Zo te zien gaat er ook een pendelbus lijn 705 rijden tussen Maassluis West en Hoek van Holland Haven. Neem aan die dat pas gaat rijden als Hoek van Holland Haven verplaatst gaat worden. En zo te zien gaat 283 maar tot Slinge rijden ipv Zuidplein.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Lijn 705 zal wel gaan rijden voor de eerder genoemde inkorting tot Msw.
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn 705 rijdt inderdaad alleen op 20 november.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Wordt dan het spoor aangesloten op het nieuwe Havenstation?
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik denk eerder dat het voor de spoorbeveiliging is, deze maand zou de definitieve softwareversie getest gaan worden. Aansluiting van de verlenging kost iets meer tijd vermoed ik, en er ontbreekt ook nog een heel stuk spoor.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik meen elders te hebben gelezen dat het nieuwe Havenstation eerder in gebruik zou worden genomen dan de verlenging naar het strand, weet alleen niet meer waar.
PSA: Links gaan, rechts staan
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 09:58 Deze is zo te zien ook nieuw: lijn 610 Station Barendrecht - Keizerswaard. Rijdt elk half uur, alleen in de spits.
Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 08:16 De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
Regelrechte werkverdringing dit, al die buurtbuslijnen. Heel erg jammer weer dat er dus twee lijnen, namelijk de 37 en de 188 waar allemaal hele gemotiveerde beroepschauffeurs op reden, sneuvelen aan mensen die een beetje vrijwillig gaan hobbyen. Om toch nog een positieve noot te geven, fijn dat de nieuwe 610 doorrijdt naar de Keizerswaard.
Laatst gewijzigd door busfanNL op ma 01 nov 2021, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De 610 wordt niet zo zeer een vervanger van de 188 volgens mij, route lijkt niet echt overeen te komen. Lijken ook veel nieuwe haltes te zijn want ik kan de bushaltes niet terugvinden in google maps. De route van 610 zoals deze in de reisinformatie zit:
Station Barendrecht
Handelsweg II
Waterschap
Euroweg
Florijnstraat
Schaapherderweg
Zevenbergsedijkje
Zevenoord
Nieuwenoord
Akkeroord
De Hagen
Keizerswaard
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Lijn A heeft de hele dag al een vervallen rit.
En een goede combinatie op lijn 283 bus 1283 rijd op die lijn naar Kralingse zoom

En de Ret is weer slecht voorbereid op herfstweer nu tramlijnen 21/23/24 en 25 vertraging oplopen
Laatst gewijzigd door Busseninportland op ma 01 nov 2021, 16:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wagendienst 52 zo te zien, toch weer materieeltekort? Zou men toch niet beter de 5400tjes op lijn A kunnen inzetten, als tweetjes, om materieel uit te sparen maar wel alle ritten te rijden?
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Busseninportland schreef: ma 01 nov 2021, 15:14 Lijn A heeft de hele dag al een vervallen rit.
En een goede combinatie op lijn 283 bus 1283 rijd op die lijn naar Kralingse zoom

En de Ret is weer slecht voorbereid op herfstweer nu tramlijnen 21/23/24 en 25 vertraging oplopen
Nou, met die 1283 is het nog twee erbij en kom je al aan een R-NET bus. Die R-NET bussen horen echter op lijnen 170 en 173. En ja, de trams hebben inderdaad veel vertraging gehad. Zelfs dat de voorste beetje vroeger is en achterste tram 7 minuten later, en dan denk ik dat er op lijn 23 en 25 een paar keer is gekeerd op Rotterdam Centraal om dan gedeeltelijk te rijden en een groot deel van de vertraging/oponthoud weten te ontlopen. Alweer bizar tafereel als het gaat om de trams die elke keer veel vertragingen oplopen door diverse verstoringen op een dag.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 15:08 De 610 wordt niet zo zeer een vervanger van de 188 volgens mij, route lijkt niet echt overeen te komen. Lijken ook veel nieuwe haltes te zijn want ik kan de bushaltes niet terugvinden in google maps. De route van 610 zoals deze in de reisinformatie zit:
Station Barendrecht
Handelsweg II
Waterschap
Euroweg
Florijnstraat
Schaapherderweg
Zevenbergsedijkje
Zevenoord
Nieuwenoord
Akkeroord
De Hagen
Keizerswaard
Zoals ik al zei is het nieuwe traject naar de Keizerswaard prima. ;) Waar ik over viel waren de betaalde krachten van de RMC die eerst deze diensten reden. Zij zijn gestopt door Corona en nu komt er doodleuk een buurtbus op een deel waar hun eerst reden, daar val ik over. Verder is de route prima hoor, ik hoop dat het veel reizigers trekt!
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

RMC rijdt ook voor Qbuzz. Daarnaast zijn de chauffeurs nodig op alle andere lijnen. Lijn 188 reed al sinds de Corona niet meer en lijn 610 zal alleen halte Waterschap aandoen op oude route van lijn 188. Voor de rest is dit een nieuwe buslijn die voor een verbinding moet zorgen met Cornelisland. Dit was al sinds de zomer bekend.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Paar dingen die mij opvallen;
-Lijn 32 staat in de lijst als Overschie-Noordereiland, is dat te vervanging van lijn 47?
-Lijn 37 staat gewoon in de lijst, blijft deze wel op een bepaald trajectdeel rijden?
-Lijn 38 rijdt niet meer naar Crooswijk?
-Lijn 47 blijft deze op bepaalde tijdvakken nog wel rijden of in combinatie met lijn 32?
-Lijn 70 staat als Zuidplein Laag - Keizerswaard v.v. vervalt deel van deze lijn naar Charlois?
-Lijn 79 staat in de lijst als Hoogvliet M - Delta - Hoogvliet M, gaat deze weer doorrijden naar Hoogvliet met koppeling aan de lijnen in Hoogvliet en in Poortugaal op lijn 65?
-StopGo blijft gewoon rijden?
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Geen idee welke lijst je het over hebt, maar de nieuwe dienstregelingen voor Kleiweg, Ridderkerk en Krimpen zijn nog niet gepubliceerd dus je kijkt waarschijnlijk naar de oude dienstregeling. De nieuwe dienstregeling gaat pas 10 januari in en dus niet op 12 december zoals eigenlijk de bedoeling.
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

In de lijst die je kan openen waar ook in staat dat lijn 605/610 gaat rijden en ook dat lijn 283 wordt ingekort tot Slinge.
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De 283 rijdt gewoon naar Zuidplein hoor :s
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vanaf januari maar tot Slinge. :pos:
Bemined
Berichten: 5958
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Niet volgens de dienstregelingen :neg:
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Bemined schreef: di 02 nov 2021, 08:09 Geen idee welke lijst je het over hebt, maar de nieuwe dienstregelingen voor Kleiweg, Ridderkerk en Krimpen zijn nog niet gepubliceerd dus je kijkt waarschijnlijk naar de oude dienstregeling. De nieuwe dienstregeling gaat pas 10 januari in en dus niet op 12 december zoals eigenlijk de bedoeling.
Wss net zoals HTM en EBS dat die op 9 januari ingaat.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

BusFreakRotterdam schreef: di 02 nov 2021, 08:15 In de lijst die je kan openen waar ook in staat dat lijn 605/610 gaat rijden en ook dat lijn 283 wordt ingekort tot Slinge.
Lijn 283 blijft gewoon naar Zuidplein rijden. Anders lopen de bussen in Portland weer overvol die naar Zuidplein gaan
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Vandaag alleen tweetjes op lijn C. Worden ze alleen bereden met de MG2/1 of soms ook SG3's?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten