Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 1035
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Maar ook in die volgorde? Er zijn nog geeneens foto's verschenen. :s
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Suus schreef:Voor de tweede keer deze week valt lijn A vertrek 7:31 op Schiedam Centrum uit.
Update: voor de derde keer deze week is dit nu het geval.

Edit: en de bestuurder van de daarachter rijdende rit van lijn B heeft weer besloten dat alle deuren op alle stations worden geopend :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HSG3
Berichten: 165
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Weer een tweetje 5300, WD 1
Laatst gewijzigd door HSG3 op do 04 nov 2021, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wagendienst 11 was ook een tweetje.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Waren er voor het materieeltekort soms ook tweetjes 5300s en 5400s (dus dat het soms normaal was)?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat ligt eraan wat je als "voor' het materieeltekort ziet. In de dienstregeling van 3 januari 2021 waren het drietjes, in de nooddienstregelingen van februari en maart waren de spitsritten opgeheven, en in de dienstregeling van 30 augustus waren de wagendiensten 1, 9, 10 en 11 tweetjes.
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daelea »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 15:08 De 610 wordt niet zo zeer een vervanger van de 188 volgens mij, route lijkt niet echt overeen te komen. Lijken ook veel nieuwe haltes te zijn want ik kan de bushaltes niet terugvinden in google maps. De route van 610 zoals deze in de reisinformatie zit:
Station Barendrecht
Handelsweg II
Waterschap
Euroweg
Florijnstraat
Schaapherderweg
Zevenbergsedijkje
Zevenoord
Nieuwenoord
Akkeroord
De Hagen
Keizerswaard
Zo te zien inderdaad grotendeels nieuwe haltes, ik heb de coördinaten op een kaartje geplot: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
katvis
Berichten: 794
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 08:16 De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
Als ik het goed heb begrepen worden dit de routes:
605:
Afbeelding

606:
Afbeelding

607:
Afbeelding
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

605/606 komen volgens de reisinformatie niet langs Schenkel, dus ik vermoed dat ze via de Prins Constantijnweg rijden en dan over het terrein van het IJsselland Ziekenhuis (met grote stadsbussen ging dat niet maar met de 8-persoonsbusjes gaat dat blijkbaar wel).
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

OVspotter070 schreef: wo 03 nov 2021, 13:20 Op een facebook groep is zo te zien dat Citea 1501 gearriveerd is. *O* Is exact dezelfde bus als de vorige generatie alleen hebben deze bussen een grotere accupakket.
De 1501 en 1502 zijn afgelopen vrijdag bij de Sluisjesdijk gelevert. Ik las dat net op deze site https://www.rdamov.nl/viewtopic.php?f=77&t=8291
katvis
Berichten: 794
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Bemined schreef: do 04 nov 2021, 15:58 605/606 komen volgens de reisinformatie niet langs Schenkel, dus ik vermoed dat ze via de Prins Constantijnweg rijden en dan over het terrein van het IJsselland Ziekenhuis (met grote stadsbussen ging dat niet maar met de 8-persoonsbusjes gaat dat blijkbaar wel).
Zou het? Lijkt me vrij omslachtig met de slagbomen. Tevens ook een gemiste kans als men metro Schenkel achterwege laat.
PSA: Links gaan, rechts staan
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Als het gaat om verstoringen wat veroorzaakt wordt door verkeersdrukte bij de bussen op Zuid dan is lijn 66 één van de grootste pechvogels. Dat merk je waarschijnlijk niet zo gauw omdat het vaak alleen raak is op de kruising Beijerlandselaan - Rosestraat. Dan sta je soms lang in de file en rijden er drie bussen achter elkaar één kant op door de extreme drukte. De voorste twee bussen zijn drukker en de achterste is dan velal leeg waardoor er bij bijna alle haltes wordt doorgereden en die is dan zelfs 5 minuten te vroeg. En de voorste bussen zijn dan soms ruim 10 minuten te laat. Het is wel echt een bizar tafereel dat dit elke dag gebeurd.

Op dit moment is het ook in Noord heel erg druk. Bussen zelfs met 40 minuten vertraging! Voor zover ik weet is de RET helaas niet zo netjes geweest de storing te melden! (Misschien alleen op informatieborden)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gideon
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Heb 1x meegemaakt met bus 173, waar 2 bussen achter elkaar rijden.
Toen ik even geen auto had. De 1ste bus reedt me voorbij en de 2de stopte weer wel.
Volgens mij stopte ze om en om, maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Wel grappig, want ik zou denken dat de 2de bus direct naar Rodenrijs zou rijden, maar er zal vast wel wat logisch zijn volgens RET?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
CamilleKreemers
Berichten: 4399
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

katvis schreef: do 04 nov 2021, 15:41
Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 08:16 De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
Als ik het goed heb begrepen worden dit de routes:
Welke app is dat?
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 05 nov 2021, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote een beetje ingedikt
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5298
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Google Maps met afstandsmeetfunctie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5368
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Dat ziet eruit als een hoop werk. ;) Met brouter ben je sneller klaar denk ik, en minstens zo overzichtelijk.
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Route van 607 is trouwens iets langer, dit is de route:
Capelsebrug
Damhertstraat
IJsselmondselaan
IJsselwerf
Admiraal Helfrichweg
Doormanstraat
Doormanplein
Franckstraat
Puccinistraat
Mendelssohnstraat
Scarlattistraat
De Blinkert
Valeriusrondeel
Da Costasingel
Rembrandtsingel
Meeuwensingel
Kievitlaan
Kerklaan
Capelle Centrum
Dus ten opzichte van het kaartje van katvis een uitstapje naar de IJsselwerf en heen en terug naar de Franckstraat.
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanmorgen wordt er zowel op lijn A als B rituitval gemeld door de RET. Op lijn A is wagendienst 52 weer 'gepland' opgeheven (melding was al van voor aanvang dienst), op lijn B is de laatste uitrukker van de ochtend defect gegaan.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

En weer tweetjes op lijn D, het zijn er een aantal. Vervolgens ook een RSG3 die ingeruild is op lijn D, bevat de 5516.

Even wat anders: het valt me erg op dat er veel Alstom Citadissen van de tweede serie, waaronder kleurrijke trams erg lang op Zuid blijven. Maar geen Alstom Citadis 2 die lijn 2 een keer aan mag doen, met uitzondering van één keer per week dan, zoals de 2125 lijn 2 weleens ontmoet. Maar kleurrijke trams zien ze in Charlois weken en zelfs maanden niet meer. Het zou puur toeval moeten zijn dat er alleen Alstom Citadissen in de eerste serie daar alleen komen en in de tweede daar niet meer komen. Toen er de afgelopen zomer werkzaamheden waren in Charlois waardoor trams tot Maashaven gingen en niet meer doorreden naar Kromme Zandweg en er minder voertuigen op lijn 2 actief waren, waren het wel meer Alstom Citadissen in de tweede serie! :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Net als gisterochtend zijn het twee tweetjes op lijn D, de 909 en 911. Gisteren in de middagspits reden ze wel allemaal als drietje overigens, dus blijkbaar schommelt de beschikbaarheid nogal.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Trouwens, ik dacht er vanochtend meer tweetjes te zien dan je net opnoemde. Maar misschien lijkt het maar zo... _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Heb je soms weer online lopen spotten met de niet betrouwbare treinlengtes in de app? :roll: Of via de webcam een tweetje dat op Slinge gekeerd is zowel heen als terug geteld?
bartjemestrom
Berichten: 1035
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Waarom moet elke uitvaller gemeld worden? :s
Matt5154
Berichten: 801
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Vanwege materieel tekort daarom. :)
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er is weer een teken van leven in het project om de overweginstallaties in Rotterdam-Oost te vervangen. Van 8 t/m 19 november staan er op drie locaties langs de sneltram grond- en kabelwerkzaamheden aangekondigd, en van 6 t/m 19 december is er een tijdelijke snelheidsbeperking op lijn A doorgevoerd in de dienstregeling (30 seconden extra rijtijd) ten behoeve van het buiten dienst kunnen nemen van een kruising. Nu hopen dat de werkzaamheden niet weer op het laatste moment afgeblazen worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 101 gasten