Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Voor de afwisseling had een andere fabrikant ook wel leuk geweest, maar ik ben best tevreden over de Citea's van de RET.
Wel hebben de elektrische bussen relatief veel "stoelen" die slchts bestaan uit een plank met een stofje.
De nieuwe voertuigen hebben een moderne inrichting, beschikken over USB-laadpunten en zijn aanmerkelijk stiller dan de dieselbussen die zij vervangen. De uitstoot in de omgeving gaat bovendien direct naar nul.
Mwa, de nieuwe bussen gaan voor een behoorlijk deel juist hybride bussen vervangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De planning was inderdaad dat de oude Citaro bussen eind 2021 afgeschreven zouden worden, behalve de bussen van de mottenballenvloot die ingezet wordt bij werkzaamheden en verstoringen van tram en metro. Die mottenballenvloot zou nog tot eind 2024 moeten blijven.
Goed nieuws! Toch iets positiefs in deze Corona tijd. Maar het gaan zeker weer van die standaard 12 meter bussen worden zonder geleding of extra achterdeur...
In deze coronatijd is zo'n 12 meter meer welkom dan een gelede bus of een bus met drie achterdeuren .
En hoe een en ander na afloop van de pandemie zich gaat ontwikkelen blijft voor ons allemaal een raadsel.
Een stadsbus met een tweede dubbele uitstap deur zoals in Den Haag of eventueel een enkele extra uitstap deur zoals in Amsterdam is in een grote stad altijd handig, zeker met een gezondheidscrises waar we ons nu in bevinden. Juist in deze tijd wil je de drukte goed kunnen verspreiden in een bus. En daarnaast gaat de uitstap proceduren op drukke momenten ook sneller met een extra uitstap deur..
Is er al iets bekend over de wijzigingen in de dienstregeling die RET per 3 januari 2021 gaat in-/doorvoeren? Als je de kaalslag bij Connexxion ziet vrees je het ergste...
Wat ik tot nu toe bij Connexxion gezien heb is wel zo'n beetje het ergste wat er kan gebeuren. Bij andere vervoerders waarvan ik plannen gezien heb zijn de aanpassingen minder ingrijpend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bij de metro is ook iets vaags in de kerstvakantie, geen idee of dit een fout is of zo bedoeld. Op maandag t/m vrijdag rijdt men overdag (inclusief spits) elke 7,5 minuut tussen Centraal en Slinge, op zaterdag en zondag elke 5 minuten.
Wellicht dat mensen door het thuiswerken nu juist meer in het weekend gebruik zullen maken van de metro om naar het centrum te gaan, bijvoorbeeld voor de kerstinkopen.
Bemined schreef: ↑di 17 nov 2020, 11:13
Volgens mij snap jij niet wat het woord 'kortzichtig' betekend Uiteindelijk worden alle bussen elektrisch en deze paal is dus sowieso nodig, het gaat hier puur om de volgorde waarin dit uitgerold wordt. En die volgorde wordt gelukkig bepaald door mensen die er verstand van hebben.
Die mensen denken dat ze er verstand van hebben....er is theorie en praktijk en die lopen heel vaak niet gelijk, ik werk dagelijks met die bussen net als vele andere collega's maar diegene die het bedacht hebben snappen niets van de problemen die we hebben want in de theorie zijn die er niet
Ook staat er niets over de verse buslijn 34...
Vind het bestandje ook karig weergegeven. Gewoon simpel opgesomd wat er gaat gebeuren en voor de rest, zoek het maar uit en geen bijhorende kaartjes of visueel aantrekkelijk gemaakt om het door te nemen.
Dat van tram 7 1x p.u. na 22:00 is draaien met de kraan open.
jesse-cruzu schreef:Ook staat er niets over de verse buslijn 34...
Vind het bestandje ook karig weergegeven. Gewoon simpel opgesomd wat er gaat gebeuren en voor de rest, zoek het maar uit en geen bijhorende kaartjes of visueel aantrekkelijk gemaakt om het door te nemen.
Dat van tram 7 1x p.u. na 22:00 is draaien met de kraan open.
De reisinformatie aan de reizigers volgt later. Dit is een persbericht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam schreef: ↑do 26 nov 2020, 17:19
Lijn 47 wordt in het overzicht helemaal niet genoemd. Betekend dit er voor lijn 47 geen wijzigingen zijn of dat deze lijn vervalt?
Er worden wel meer buslijnen niet genoemd, zoals 75 en 77. Ik ga er dus van uit dat er voor de niet-genoemde lijnen geen wijzigingen zijn.
Overigens vallen de wijzigingen me mee en zijn het gelukkig vooral frequentieverlagingen (en dus geen opheffingen). Het terugdraaien van een frequentieverlaging is, indien nodig, namelijk een stuk eenvoudiger dan het terugbrengen van een opgeheven lijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.