Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als er niet altijd wordt gewerkt, gegraven, geheid, geasfalteerd, gespit, gesloopt en gebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik geloof dat de sporen versleten waren en dat er daar woningbouw gepland is.jesse-cruzu schreef:Zag ook dat naast de verwijderde wissels van en naar de tunnel, ook de bovenleiding over de Claes de Vrieslaan en G.J. De Jonghweg zijn verwijderd. Weet iemand waarom dit is gedaan en of het nog terugkomt?
In principe komt die tramroute niet meer terug.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De trambaan op de G.J. De Jonghweg is inderdaad bouwterrein geworden. Hoewel er niet op de trambaan zelf gebouwd wordt staat deze wel vol met prefab gevelplaten en dergelijk dus dan is bovenleiding niet echt handig. En omleidingen via de Statentunnel zijn ook helemaal niet handig omdat je dan een groot deel van je route overslaat. Lijnen 4, 8 zouden het hele centrum overslaan, terwijl ze nu nog bij Beurs en/of Eendrachtsplein kunnen komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dit gebeurd niet alleen in Rotterdam hoor. Dit gebeurd vrijwel in elke stad op aarde.Suus schreef:Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als er niet altijd wordt gewerkt, gegraven, geheid, geasfalteerd, gespit, gesloopt en gebouwd.
Ik begin wel het vermoeden te krijgen dat de tram en metrorails in Rotterdam tegenwoordig harder slijten dan vroeger (Zo'n 10 / 20 jaar geleden).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Al zijn ze in Rotterdam wel heel fanatiek.KM46 schreef:Dit gebeurd niet alleen in Rotterdam hoor. Dit gebeurd vrijwel in elke stad op aarde.
🍉
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Lijn A en B rijden op zaterdag 19 en zondag 20 oktober verkort wegens werkzaamheden op station Alexander.
Sowieso mag wat mij betreft de aftakking naar Romeynshof en Binnenhof opgeheven worden. Die twee haltes staan elke dag vrijwel leeg waardoor een peperdure metroverbinding nagenoeg voor niets rijdt. Misschien kan men Ommoord beter bedienen met de bus of eventueel een verlenging van tramlijn 4 vanaf de Molenlaan naar station Rotterdam Alexander.
Sowieso mag wat mij betreft de aftakking naar Romeynshof en Binnenhof opgeheven worden. Die twee haltes staan elke dag vrijwel leeg waardoor een peperdure metroverbinding nagenoeg voor niets rijdt. Misschien kan men Ommoord beter bedienen met de bus of eventueel een verlenging van tramlijn 4 vanaf de Molenlaan naar station Rotterdam Alexander.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Breaking news: Eindpunt van OV-lijn is rustigste deel van de route.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het is natuurlijk wel zo dat zonder lijn A je kunt proberen de frequentie van lijn B te verhogen. Dat wordt echter wel een puzzel, want voor elke 5 minuten naar Nesselande is onvoldoende materieel, dus zul je toch een deel van de ritten eerder moeten keren. En omdat je ook nog met lijn C zit kom je dan snel uit op een onregelmatig uurpatroon. Oftewel, lijn A als een soort 'keerspoor' om de frequentie tussen Alexander en Capelsebrug hoog te houden is zo gek nog niet.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die lijn ligt er eenmaal, slopen kost ook weer geld.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik kan mij ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat de lijn naar Zevenkamp en Nesselande een hogere frequentie dan de huidige nodig heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Een hogere frequentie voor Zevenkamp en Nesselande is niet nodig. Maar wat wel meespeelt is dat in de wijk Ommoord (waar lijn A komt) er parallel aan de metrolijn nog een bus rijdt. En dat is in de wijken Zevenkamp en Nesselande (waar lijn B komt, behalve op stations Hesseplaats) er verder geen bus rijdt en dus er geen ander ov vervoer mogelijk is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zit de laatste jaren zelden meer in lijn B, maar toen ik nog daar woonde had je vaak bij Hesseplaats al staanplaatsen in de spits, dus een hogere frequentie zou op zich geen luxe zijn. Qua reizigersaantallen gaan er ook 3x zo veel reizigers naar Nesselande als naar Binnenhof. Maar het combineren van verschillende frequenties op lijnen met gezamenlijk traject is lastig, zeker met de relatief lage frequenties waar wij mee rijden. Je zou het verschil beter kunnen opvangen door lijn B langere treinen te geven, maar ja....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De Elektrische Citea 1401 schijnt gisteren de eerste ritten in de reizigersdienst te hebben gereden, op lijn 38:
https://twitter.com/MarcoVerzijl/status ... 6336050176
https://twitter.com/MarcoVerzijl/status ... 6336050176
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zo te zien zijn de foto's genomen in 1996 :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat komt dan weer omdat er in de wijken Zevenkamp en Nesselande geen RET bus door de wijken rijdt. Dus als je op het openbaar vervoer bent aan gewezen in die wijken moet je wel met de metro.Bemined schreef:Ik zit de laatste jaren zelden meer in lijn B, maar toen ik nog daar woonde had je vaak bij Hesseplaats al staanplaatsen in de spits, dus een hogere frequentie zou op zich geen luxe zijn. Qua reizigersaantallen gaan er ook 3x zo veel reizigers naar Nesselande als naar Binnenhof. Maar het combineren van verschillende frequenties op lijnen met gezamenlijk traject is lastig, zeker met de relatief lage frequenties waar wij mee rijden. Je zou het verschil beter kunnen opvangen door lijn B langere treinen te geven, maar ja....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Plus dat de bussen 175 en 383 vanuit Waddinxveen en Zevenhuizen tegenwoordig hun doorgaande reizigers richting Rotterdam bij Nesselande 'dumpen'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat speelt ook mee ja :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vandaag zag ik bij de halte in Geervliet nieuwe R-NET hokken en prullenbakken staan. Hehe eindelijk hoor na bijna een jaar. *bus* De digitale borden met klok en de R-NET fietsenstalling had ik dan nog niet gezien. :neg: Wellicht wordt Haaglanden streek en binnenkort Bus Rotterdam ook voorzien van die R-NET hokken en al die andere haltetroep die erbij hoort. Iemand die dat misschien weet?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nee, dat komt omdat er veel meer mensen wonen rondom het grotere aantal stations van deze aftakking.KM46 schreef:Dat komt dan weer omdat er in de wijken Zevenkamp en Nesselande geen RET bus door de wijken rijdt. Dus als je op het openbaar vervoer bent aan gewezen in die wijken moet je wel met de metro.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
@Bemined: Ik kan geen buslijn vinden van de RET die door de wijk Zevenkamp loopt. Dus als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer ben je toch echt op de metro aangewezen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En dat heeft totaal geen invloed op het feit dat lijn B 3x zo druk is als lijn A ;)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Misschien omdat lijn B een groter gebied (3 haltes meer) bedient en beter aansluit op de treinen in Alexander?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat speelt ook mee.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zie op de site van de RET dat lijn A vanaf 4 november (tijdens de spitsuren) naar Vlaardingen West gaat rijden en dat ook de wijzigingen in het busnet in Schiedam, Vlaardingen en Maassluis worden doorgevoerd.
Zo wordt in Vlaardingen lijn 56 gesplitst in 56 en 156, die alleen in Holy van route verschillen. Alleen staat de dienstregeling van lijn 156 nu als 756 op de site van de RET. Is het geplande lijnnummer misschien gewijzigd of is dit een fout?
Zo wordt in Vlaardingen lijn 56 gesplitst in 56 en 156, die alleen in Holy van route verschillen. Alleen staat de dienstregeling van lijn 156 nu als 756 op de site van de RET. Is het geplande lijnnummer misschien gewijzigd of is dit een fout?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dit zal waarschijnlijk zijn, omdat er anders overlap zal zijn geweest met de oude 156.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten