Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En nadat lijn A een paar dagen weer volledig reed, is er vandaag weer uitval. Wagendiensten 54 en 57 zijn door materieeltekort niet uitgerukt. Ook ten minste een van de 5400tjes die afgelopen week op lijn A reed is weer terug naar lijn D gegaan, waar ondanks dat weer meerdere tweetjes rijden.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Lijn B rijdt op 20 november toch niet tot Maasluis West maar tot Steendijkpolder. Om 20:35 is de laatste rit vanaf Steendijkpolder naar Hoek van Holland. na 20:35 rijd lijn B tot Steendijkpolder tot eind dienst. Las het net op de Ret app en zach het op de ovinfo app
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Lijn 705 rijdt (wss tbv het keren) wel totaan Msw.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Een tram is bestikkert met de Media Markt reclame en het bevat de 2125. Dit tramstel bleef lange tijd Op Zuid teuselen en was af en toe aan de andere kant van Rotterdam te vinden (tram 4, 7, 8, 21 en 24). Zo is deze tram in 2020 vaker bestikkert geweest en dit jaar nog geen een keer, nu dus de eerste keer. Terwijl ik had verwacht dan de bestikkering eerder zou plaatsvinden anders zou die niet elke keer alleen op tramlijnen 23 en 25 rijden. Hetzelfde is met de 2107, die is ooit bestikkert geweest maar niet van hoevaak ik me kan herinderen, alhoewel deze maandenlang ook omwisselde van lijn 23 en de volgende dag weer 25, en zo heen en weer...

Maximaal zijn er tegenwoordig omtreeks 5 trams bestikkert maar het zijn er nu 6: de 2101 (BATAVIA), 2103 (al ruim twee jaar Kunsthal), 2108 (KPN), 2109 (samentegendementie.nl), 2114 (Disney), 2125 (MediaMarkt). Alhoewel ik aan een ding twijfel: de 2109 is lang afwezig. In Beverwaard wordt die vermoedelijk lang onderhouden. Alleen de afgelopen zondag reed die op lijn 23. Dat was het ook wel, en heb ik me al ruim 20 dagen niet gezien. Is deze dus nog bestikkert?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mverz »

Kalil Nieuw schreef: vr 12 nov 2021, 15:44Maximaal zijn er tegenwoordig omtreeks 5 trams bestikkert maar het zijn er nu 6: de 2101 (BATAVIA), 2103 (al ruim twee jaar Kunsthal), 2108 (KPN), 2109 (samentegendementie.nl), 2114 (Disney), 2125 (MediaMarkt). Alhoewel ik aan een ding twijfel: de 2109 is lang afwezig. In Beverwaard wordt die vermoedelijk lang onderhouden. Alleen de afgelopen zondag reed die op lijn 23. Dat was het ook wel, en heb ik me al ruim 20 dagen niet gezien. Is deze dus nog bestikkert?
De 2127 is ook bestickerd, ditmaal voor Cool Blue, de 2147 was ook bestickerd voor Cool blue maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ray78 »

de 2111 & 2112 zijn bestickerd met FLINK reclame (boodschappendienst) sinds 11-11
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Blijkbaar heeft de RET aan het begin van de middagspits nog twee extra metro's gevonden, lijn A rijdt weer volledig sinds ongeveer 16:30. De 5413+5414 rijden ook nog steeds op lijn A.
katvis
Berichten: 792
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik zag net ook een tweetje MG2/1 op lijn C
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

ray78 schreef:de 2111 & 2112 zijn bestickerd met FLINK reclame (boodschappendienst) sinds 11-11
Kon je op wachten. In Den Haag hadden die al meerdere trams rijden, ze adverteren ook in de metrotunnel tussen Blaak en Beurs en ze hebben aan de Willemswerf een enorm spandoek hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

wd 14 op lijn D is een 3tje terwijl het online en op de stations aantoont als een 2tje.
Zat er net in
bartjemestrom
Berichten: 1030
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Is toch al vaker gemeld dat de online bronnen kunnen afwijken?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik had het ook over de borden op de stations :D

De 407 was vandaag wel heel erg verdwaald. Deze bus reed namelijk op lijn 38: link
https://busposities.nl/omlopen/2021-11-12/ret/1038009
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

mverz schreef: vr 12 nov 2021, 17:03
Kalil Nieuw schreef: vr 12 nov 2021, 15:44Maximaal zijn er tegenwoordig omtreeks 5 trams bestikkert maar het zijn er nu 6: de 2101 (BATAVIA), 2103 (al ruim twee jaar Kunsthal), 2108 (KPN), 2109 (samentegendementie.nl), 2114 (Disney), 2125 (MediaMarkt). Alhoewel ik aan een ding twijfel: de 2109 is lang afwezig. In Beverwaard wordt die vermoedelijk lang onderhouden. Alleen de afgelopen zondag reed die op lijn 23. Dat was het ook wel, en heb ik me al ruim 20 dagen niet gezien. Is deze dus nog bestikkert?
De 2127 is ook bestickerd, ditmaal voor Cool Blue, de 2147 was ook bestickerd voor Cool blue maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
De 2127 bleef al zolang Op Zuid en vroeg ik me ook af wanneer die tram een keer bestikkerd zou worden, aangezien het af en toe ook een reclametram geweest is. De 2127 heb ik toch al een tijdje niet meer gezien en de 2147 is al 21 dagen in Beverwaard, blijft dus even onzichtbaar denk ik.
ray78 schreef: vr 12 nov 2021, 17:17 de 2111 & 2112 zijn bestickerd met FLINK reclame (boodschappendienst) sinds 11-11
De FLINK trams zag ik ruim 2 maanden geleden in Amsterdam en aangezien dezelfde reclametrams vaak ook in Rotterdam te vinden zijn, wachtte ik hierop.
Suus schreef: vr 12 nov 2021, 17:35
ze adverteren ook in de metrotunnel tussen Blaak en Beurs en ze hebben aan de Willemswerf een enorm spandoek hangen.
Mooi zo dat er weer meer geadverteerd wordt. Dit jaar viel het in mijn ogen net als iets voorgaande jaren beetje tegen. Wel is er op metrostation Beurs beneden wel vaak advertentie geweest, 2 maanden geleden over Feyenoord, nu over.... "ben ik vergeten"... _O-

Grootschalig gekleurde trams komen niet meer vaak voor, als dat wel zo is, gaat het vaak over één ding waar meerdere trams mee bestikkert zijn zodat het bedrijf dus van alle kanten op alle trams in de Stadsdelen aandacht krijgt door diezelfde advertenties. Nu zijn er ook meerdere trams dus bestikkert, waar ik helemaal niet vanaf wist, behalve die ik opnoemde. De 2111 bijvoorbeeld heb ik eigenlijk wel gezien, maar juist net toen die niet geadverteerd was.

De meeste tramreclame was echt wel in de vorige periode in de jaren voor 2018 en waren tientallen trams heel de jaren met reclame, zowel half als helemaal. Dat zien we niet meer, alleen nu breekt zo'n periode een klein beetje aan. Maar ze zijn wel tegenwoordig altijd geheel bestikkert. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Busseninportland schreef: vr 12 nov 2021, 19:55 Ik had het ook over de borden op de stations :D

De 407 was vandaag wel heel erg verdwaald. Deze bus reed namelijk op lijn 38: link
https://busposities.nl/omlopen/2021-11-12/ret/1038009
Dan is de reservechauffeur van Sluisjesdijk met een bus op pad gegaan om in te vallen voor een dienst van Kleiweg... ;)
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

mverz schreef: vr 12 nov 2021, 17:03
Kalil Nieuw schreef: vr 12 nov 2021, 15:44Maximaal zijn er tegenwoordig omtreeks 5 trams bestikkert maar het zijn er nu 6: de 2101 (BATAVIA), 2103 (al ruim twee jaar Kunsthal), 2108 (KPN), 2109 (samentegendementie.nl), 2114 (Disney), 2125 (MediaMarkt). Alhoewel ik aan een ding twijfel: de 2109 is lang afwezig. In Beverwaard wordt die vermoedelijk lang onderhouden. Alleen de afgelopen zondag reed die op lijn 23. Dat was het ook wel, en heb ik me al ruim 20 dagen niet gezien. Is deze dus nog bestikkert?
De 2127 is ook bestickerd, ditmaal voor Cool Blue, de 2147 was ook bestickerd voor Cool blue maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Ik wil hier na het tijdje nadenken toch nog even op terug komen. Dat de 2127 bestikkerd zal zijn, geloof ik best. Die is voor 6 november een tijdje in Beverwaard gebleven en is op die bewuste datum na een tijdje weer uitgerukt, maar alleen op lijn 23 waardoor ik hem niet heb kunnen zien. Daarna is die ook naar Kralingen gegaan, dus echt uit mijn buurt. Ik had ook geen idee dat deze bestikkert is deed ik er toen dus ook niks mee.

Maar ik wil nou ook weten hoe het zit met de 2147. De 2147 bleef een lange periode afgelopen (na)zomer en herfstmaanden volledig uit beeld. Na een tijdje in Beverwaard te blijven, is het tramstel nog uitgerukt op lijn 23 en 25, al meerdere keren. Tot ongeveer 20 oktober was dat zo en heb ik hem niet meer gezien. En toen ik hem tot 20 oktober wel gezien had, had die geen reclame. Dan zou die nu alleen in Beverwaard bestikkert zijn, maar dat ziet natuurlijk niemand, behalve de medewerkers daar. Het zou raar zijn dat ze die bijvoorbeeld nu hebben laten onstikkeren want dat zou binnen 3 of 4 weken zijn, terwijl zo'n campagne veel langer duurt (over het algemeen 6 weken).

Of het kan ook zijn dat ze deze inderdaad wel hebben bestikkert maar het daarna niet meer hebben door laten gaan omdat deze tram toch de weinig rijdt met dus ook nutteloze reclame want dat stelt natuurlijk wienig voor als die dan zolang in een soort van garage bungeld. Dit kan ook de reden zijn dat ze dan de 2127 bestikkert hebben, alhoewel deze ook niet heel veel heeft gereden, maar de afgelopen maanden gaat het veel beter met deze tram. In mijn ogen leek het met toch sowieso handig de 2126 te laten bestikkeren want het is wel handig op reclame te maken dat die tram elke dag in de Stad rijdt en niet soms heel middelmatig als het weleens gebeurd is, dit tramstel is er tot nu toe elke dag bij.
Suus schreef: vr 12 nov 2021, 17:35
ray78 schreef:de 2111 & 2112 zijn bestickerd met FLINK reclame (boodschappendienst) sinds 11-11
Kon je op wachten. In Den Haag hadden die al meerdere trams rijden, ze adverteren ook in de metrotunnel tussen Blaak en Beurs en ze hebben aan de Willemswerf een enorm spandoek hangen.
Ook in Amsterdam reed er niet één maar ik geloof minimaal 4 van deze trams. En het is wellicht niet alleen de 2111 en 2112 die hier bestikkert worden met deze reclame, maar heel misschien wel de andere trams zoals bijvoorbeeld de 2126 of 2132 die nog niet bestikkert zijn, maar die wel vaak reclame hebben gehad. Dit is wel een grootschalige advertentie, daarom heb ik dit vermoede.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dus ook de 2113 is de Flink tram. Zojuist gespot op lijn 25 voor mijn huis :Y :D

De 2120 heeft ook de Flink reclame.
Er zijn in totaal voor zover ik weet 12 gekleurde trams in Rotterdam.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De 2010 zag ik net bestikkert op lijn 2 rijden met de FLINK reclame zojuist gespot bij Molenvliet
Eindelijk weer een Citadis 1 bestikkert
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

:trein: :trein: :trein:

Ik zei de afgelopen dagen nog dat er geen Citadissen 2 lijken te komen op lijn 2, dus ook geen kleurrijke. Maar zo kan dat dus wel! :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

ray78 schreef: vr 12 nov 2021, 17:17 de 2111 & 2112 zijn bestickerd met FLINK reclame (boodschappendienst) sinds 11-11
Zag er net eentje bij Remise Beverwaard!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik zat in zo'n FLINK tram, de 2120 richting Beverwaard. Die tram ontmoete precies dezelfde tram op de Vuurplaat op lijn 25 Schiebroek van de 2113. Ze stonden even naast elkaar.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Ook stond net de 5351 nog steeds bij de Kleiweg. Is er al iets erover bekend?
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

In metrostel 5338 maakte ik op de Eendrachtsplein iets onthutsend mee. Doodnormaal dat je rechts uitstapt net als bij andere stations, maar echter ging daar ook de linkdeur open terwijl er een metro naast stond! :o

Het zou maar zo druk zijn en toevallig vind er wat geduw plaats (perongeluk of bewust) of er wordt er tegenaan geleund. Bedenk maar hoe dat had kunnen aflopen... :N


Trouwens, hier nog die tramfoto (Flink): https://busposities.nl/foto/50046
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
hauptbahnhof
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn net mensen die metrobestuurders. Trams hebben wel een beveiliging waardoor de linkerdeuren niet zomaar geopend kunnen worden maar dat bestaat niet bij metro's.
Daarom worden de deuren bij voorkeur ook niet centraal geopend. Maar jah, pandemie enzo dus vindt men het wel nodig om dat verplicht te stellen. :X
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ja, de trams hebben een best wel efficiënte beveiliging hiertegen: er zijn geen linkerdeuren :D De systemen bestaan overigens, alleen niet hier. In Londen hebben ze wel een systeem hiervoor, dat tevens beveiligd tegen het openen van de deuren als de metro niet goed langs het perron staat (een andere potentiële menselijke fout, denken dat je met een tweetje rijdt terwijl het een drietje is).
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

De 2012 is ook weer mooi bestikkert met FLINK. Hier rijdt ie: https://busposities.nl/voertuig/ret_Rdamcitadis_2012
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten