Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Gelukkig hebben ze er wel een bordje met het einde van de bebouwde kom neergezet. Stel je voor dat je dat niet zou weten voor je daar het grasveld op zou lopen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: do 13 mei 2021, 14:54 De verlenging van de Parkshuttle:
Afbeelding
Hé, dat verkeerslicht had ik nog niet eerder gezien. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Wubbo schreef: do 13 mei 2021, 17:31 Gelukkig hebben ze er wel een bordje met het einde van de bebouwde kom neergezet. Stel je voor dat je dat niet zou weten voor je daar het grasveld op zou lopen...
Die hebben ze daar niet neergezet, die stond daar al. Op Google Maps is te zien dat de weg voorheen niet doodliep, maar doorliep tot aan de Schaardijk. Toen had dat bord dus nog nut, nu niet meer dus ze hadden het inderdaad beter weg kunnen halen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

jesse-cruzu schreef: do 13 mei 2021, 15:20 In kader van het R•NET gebeuren mogen ze wel alle haltes upgraden langs de Zo-Ro buslijnen. Vind het nogal een armoedige boel en lijkt niet 'af' te zijn. Die standaard abri's in Rotterdam zijn sowieso erg slecht vind ik.
Mogen ze ook eindelijk eens de lijnnummers upgraden naar R•NET-waarde.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Na meerdere keren uitgesteld te zijn is er weer een nieuwe datum verschenen voor het proefbedrijf van lijn D naar Pijnacker Zuid: zaterdag 12 juni. Ben benieuwd of het nu eindelijk doorgaat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Michael »

WSM schreef: di 11 mei 2021, 21:45 En ik maar denken dat het OV zo in geldnood zat -0-.

Daar kunnen dus best nog een paar miljoen af.
Bushaltes zijn niet van de vervoerder. Maar van de gemeente of provincie (afhankelijk van de weg waar de bushalte aan ligt).
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Bemined schreef: ma 12 apr 2021, 08:01 Komende zomer zal de keerlus bij Wilhelminaplein voor het eerst regulier gebruikt gaan worden. Vanwege werkzaamheden in Charlois gaat lijn 2 naar Wilhelminaplein rijden vanaf 17 juli.
Lijn 2 rijd vanaf 17 juli het traject Rotterdam centraal - Keizerswaard en rijdt dus niet meer over de Keerlus van Wilhelminaplein
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Dat is al gezegd he over lijn 2. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Nee hoor. :N
Bemined zei dat lijn 2 vanaf 17 juli de keerlus bij Wilhelminaplein zou gaan gebruiken, maar blijkbaar zijn de plannen veranderd en gaat lijn 2 van/naar CS rijden, zoals Busseninportland aangeeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Oh. Mijn schuld. :oops:
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Keerlus toch niet op tijd klaar misschien? Overigens krijgen hierdoor in het weekend alle lijnen van Zuid dezelfde eindbestemming, lijn 23 wordt deze zomer namelijk in het weekend ingekort tot Rotterdam Centraal als onderdeel van de Coronamaatregelen en lijn 25 is opgeknipt vanwege werkzaamheden in lijn 25 naar voorzijde Centraal en lijn 125 naar achterzijde Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Als lijn 2 naar Rotterdam Centraal rijdt, is het niet meer nodig om lijn 20 te laten rijden. Hoppa, geldbesparing *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Volgens de Corona-maatregelen zou lijn 20 deze zomer niet rijden, dus dat lijn 2 naar Rotterdam Centraal rijdt, is een goed alternatief.
Overigens gaat lijn 2 via de Putselaan rijden in plaats van via de Beijerlandselaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Inderdaad, de zomerdienstregeling bij de tram wordt uitgekleed met geen lijn 20, in het weekend een ingekorte 23 en op zaterdag een lagere frequentie voor 4, 7 en 8. Ik ben wel benieuwd naar de zomerdienstregeling van de metro, die is nog niet verwerkt in de reisinformatie. Een kwartierdienst in de spits lijkt me erg schaars, dat er nu weer een proefbedrijf van lijn D naar Pijnacker gepland staat geeft hoop dat men de spitsritten mogelijk weer gaat invoeren? Overigens zijn er de hele vakantie baanwerkzaamheden gepland tussen Rhoon en Slinge dus er zal geen normale vakantiedienst komen voor de metro.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Ben benieuwd hoe men dan nu de Beneluxlijn zal gaan versterken, nu verlengen van lijn B naar De Akkers niet meer gaat.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Voorlopig is lijn A nog ingekort tot Schiedam, in de bezuinigingsvoorstellen sprak men de verwachting uit dat de spitsdiensten naar Pijnacker als eerste weer opgestart zouden worden, de rest mogelijk pas later. Aan spitsdiensten naar Vlaardingen heb je ook niet veel, op warme zomerdagen heb je meer aan de versterkingsritten van lijn B naar Hoek van Holland.
010rdamm
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010rdamm »

Ik denk dat ze de C lijn dan wat vaker zullen gaan laten rijden? Of de A lijn de gehele dag door naar De Akkers. Zal sowieso wel wat extra’s ingezet moeten worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 17 mei 2021, 22:08 en op zaterdag een lagere frequentie voor 4, 7 en 8.
Alleen op zaterdag? Je zou juist eerder op zondag verwachten. :s
Maar wat wordt dan de frequentie? 3x/uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het lijkt mij dat een twintigminutendienst op weekenddagen onvermijdelijk is, aangezien de vakantiewerkdagdienst al een kwartierdienst is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: di 18 mei 2021, 08:46 Alleen op zaterdag? Je zou juist eerder op zondag verwachten. :s
Maar wat wordt dan de frequentie? 3x/uur?
Op zondag was de frequentie al verlaagd, nu volgt dus de zaterdag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

O, per wanneer was dat dan? Dat heb ik helemaal gemist. :o
Maar 3x/uur is echt niet aantrekkelijk. :N Dan heb ik liever dat lijn 2, 4, 7, 8, 23 en 25 4x/uur rijden en 21 en 24 beide 3x/uur rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: di 18 mei 2021, 07:52 Voorlopig is lijn A nog ingekort tot Schiedam, in de bezuinigingsvoorstellen sprak men de verwachting uit dat de spitsdiensten naar Pijnacker als eerste weer opgestart zouden worden, de rest mogelijk pas later. Aan spitsdiensten naar Vlaardingen heb je ook niet veel, op warme zomerdagen heb je meer aan de versterkingsritten van lijn B naar Hoek van Holland.
Doelde meer op de dienstregeling wanneer Slinge-Tussenwater gestremd is en dus meer metro's via Schiedam naar Spijkenisse zouden moeten rijden.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ik ook, want zolang lijn A niet naar Vlaardingen rijdt kan deze gebruikt worden als versterking naar De Akkers. Volgens de RET website gaat het overigens om 4 weken aan volledige stremming tussen Rhoon en Slinge en 4 weken aan enkelspoorbedrijf, waarbij de werkzaamheden bij Waalhaven en Slinge 2 weken overlappen (dus in totaal 6 weken aan werkzaamheden).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dan is het dus slechts 8x/uur naar De Akkers (iets wat in coronatijd wel kan denk ik zo)
In de zomer van 2014 was het nog elke 5 min naar De Akkers met alles naar De Akkers vanuit de stad.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Als men de ritten een beetje normaal over het uur weet te verdelen is dat misschien wel voldoende ja. Dus geen 11/4 interval zoals lijn A en C nu hebben in de kwartierdienst richting west. Ochtendspits zal sowieso wel rustig blijven want thuiswerken zal deze zomer nog wel de norm blijven, het zal vooral om de middagspits gaan verwacht ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten