Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wordt overigens wel tijd dat men weer begint met de nieuwe overwegen, ik zie steeds vaker een melding van een overwegstoring. Overweg Grote Beer bij Oosterflank is berucht, maar vanmiddag lag de Martin Luther Kingweg bij Hesseplaats ook weer een tijdje dicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat het project om in de trams de kaartlezers te vervangen nog steeds niet voltooid is. Het leek voor de crisis uitbrak vrij snel te gaan maar ik zie nu nog steeds trams met oude lezers rondrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Wat mij opvalt is dat met name de nieuwere 21xx serie nog met de oude kaartlezers rijdt en de 20xx met nieuwe kaartlezers. Heeft dit een speciale reden??
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Op lijn 709 (metrodienst Capelsebrug - Ommoord) lijken vooral bussen uit de 200 serie te rijden. Te Alexander stond ook nog een reservebus klaar. Qua werkzaamheden was er vooral activiteit rondom Prinsenlaan, er stond een bovenleidingwagen in het spoor en er stonden een tweetal stellages opgebouwd bij de bovenleidingsmasten waar de voedingspunten zaten. Bij Alexander liepen ook mensen in het spoor, maar die leken vooral werk aan het voorbereiden te zijn, ik zag niet dat er daadwerkelijk geklust werd.
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Jelmer »

via ovzoeker zie ik op de 709 de volgende Citaro's rijden:
206 (omloop 1709009)
246 (omloop 1709006)
248 (omloop 1709010)
250 (omloop 1709002)
251 (omloop 1709007)
289 (omloop 1709004)
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Zo te zien is de route van de bussen ook niet rechtstreeks via de Alexanderlaan maar rijdt men via Capelle (Schenkselse Dreef - Rijckevorselweg ). Is dat puur omdat er geen bushaltes liggen op de Alexanderlaan bij Schenkel, of zijn er nog andere afsluitingen hier? Toch ruim een kilometer om met extra verkeerslichten. Zeker richting Capelsebrug is een halte zo neergelegd aangezien er al een vrije busbaan ligt, alleen de bestrating van een halte mist.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15358
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Is dat puur omdat er geen bushaltes liggen op de Alexanderlaan bij Schenkel,?
Je geeft het antwoord zelf al (Ja) :pos: :wink: .
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het een hoeft niet automatisch het andere te betekenen ;) Bij Prinsenlaan rijdt ook geen reguliere buslijn maar daar zijn wel dingen geregeld voor dit soort pendellijnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15358
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bij halte schenkel is het verkeerstechnisch niet mogelijk (twee t splitsingen met verkeerslichten kort achter elkaar) om zo'n voorziening op de Prins Alexanderlaan aan te leggen.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Alles is mogelijk, het kost alleen wat meer moeite. De bestaande bushalte aan de Kralingse Weg was eigenlijk ook niet mogelijk want die lag midden in een uitrit (geen idee of dat ondertussen verandert is, het verhinderde destijds de rolstoeltoegankelijkheid).

Volgende werkzaamheden zijn overigens aangekondigd, van zaterdag 1 augustus t/m vrijdag 7 augustus rijdt lijn E niet tussen Pijnacker Zuid en Nootdorp vanwege de aanleg van het nieuwe keerspoor.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Ben wel benieuwd waar de metro's tussen Den Haag Centraal en Nootdorp worden gestaald.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5277
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lijn 45 »

Werkplaats Leidschendam lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Dan moeten ze met de HTM overleggen, want de sporen die vroeger door de RET werden gebruikt, daar staan de trams van de HTM.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: Volgende werkzaamheden zijn overigens aangekondigd, van zaterdag 1 augustus t/m vrijdag 7 augustus rijdt lijn E niet tussen Pijnacker Zuid en Nootdorp vanwege de aanleg van het nieuwe keerspoor.
Er zijn wel meer werkzaamheden aangekondigd. ;)
Zo rijdt vanaf aankomende zaterdag lijn 25 voor anderhalve maand naar Lombardijen i.p.v. Carnisselande.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Die waren alleen al eerder aangekondigd :wink: De RET heeft een overzicht van werkzaamheden aan de trambaan t/m de herfst en zelfs enkele werkzaamheden voor volgend jaar zijn al aangekondigd (maar nog zonder datum). Voor de werkzaamheden aan de metrobaan heeft men dit jaar geen overzicht gepubliceerd en die verschijnen nu meestal slechts enkele weken van te voren in de reisplanner en kort daarop op de website.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Dit jaar en volgend jaar worden er heel veel tramsporen op Zuid vervangen, daarvoor is ook de site www.tramopzuid.nl bedacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15358
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

@Suus: De link doet het niet :? .
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15358
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

@OVspotter070: Bedankt :pos: :wink: .
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mverz »

Bemined schreef:Op lijn 709 (metrodienst Capelsebrug - Ommoord) lijken vooral bussen uit de 200 serie te rijden. Te Alexander stond ook nog een reservebus klaar. Qua werkzaamheden was er vooral activiteit rondom Prinsenlaan, er stond een bovenleidingwagen in het spoor en er stonden een tweetal stellages opgebouwd bij de bovenleidingsmasten waar de voedingspunten zaten. Bij Alexander liepen ook mensen in het spoor, maar die leken vooral werk aan het voorbereiden te zijn, ik zag niet dat er daadwerkelijk geklust werd.
De activiteiten waren ook omtrent het gelijkrichterstation Prinsenlaan
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mverz »

OVspotter070 schreef:Dan moeten ze met de HTM overleggen, want de sporen die vroeger door de RET werden gebruikt, daar staan de trams van de HTM.
Sterker nog, het kan geeneens meer want de sporen zijn aangepast aan de trams van de HTM, als ik de draaiboeken goed gelezen heb gaat men Den Haag Centraal en Nootdorp gebruiken in de nacht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Maakt de RET geen gebruik meer van Werkplaats Leidschendam?
Dat heb ik dan even gemist. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het opstellen van metro's in Leidschendam gebeurt al bijna 7 jaar niet meer (sept 2013). De aanpassingen aan de betreffende wissels is van de laatste 5 jaar (najaar 2015). :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Tja, het kon me blijkbaar gewoon niet genoeg interesseren om het in al die jaren eens op te zoeken. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

mverz schreef: Sterker nog, het kan geeneens meer want de sporen zijn aangepast aan de trams van de HTM, als ik de draaiboeken goed gelezen heb gaat men Den Haag Centraal en Nootdorp gebruiken in de nacht.
Ben wel benieuwd waar de technische reserve blijft. Neem aan bij het keerspoor van Leidschenveen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 123 gasten