Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Uhm ja dat bedoel ik…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Zie https://corporate.ret.nl/over-ret/materieel/metro voor al het metromaterieel. Niet helemaal foutloos wat er staat, maar wel de officiële lezing zullen we maar zeggen :trein:
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

De metrobestuurder vergat vanochtend op Spijkenisse Centrum de deuren vrij te geven; dat resulteerde in een retourtje Heemraadlaan voor circa 15 reizigers. -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door henrivanderweijden »

Tram 2134 van lijn 23 heeft op Wilhelminaplein de geest gegeven om ongeveer 18 uur. De remmen kunnen niet gelost worden. Volgende wagen staat er achter en kan geen kant op.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

De 2113 heeft zojuist een tak in de pantrograaf gehad die is verwijderd. Hierdoor lag het tramverkeer rond Maashaven 30 min stil.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik heb de remise 's-Gravenweg in tijden niet zo leeg gezien als vanmiddag. Op de 360-363 sporen stond alleen wat werkmaterieel, hier staan normaal altijd wel een rij defecte metro's die op onderhoud wachten. Op de overige opstelsporen stond een drietje SG2/1 en een tweetje SG3 reserve en men was aan het rangeren met een tweetje SG3 en een tweetje MG2/1. Is al het achterstallig onderhoud weggewerkt of zijn deze stellen verplaatst naar de Waalhaven?
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Op sporen 360 en 361 staan de reguliere dienstwagens opgesteld. Op spoor 362 stonden idd 2 Buiten dienst rijtuigen die idd naar de Waalhaven zijn gegaan. Spoor 363 wordt gebruikt door infra (werkmaterieel, locomotief).
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KoenN »

Weet iemand wat er precies aan de hand is op Rotterdam CS? Zie op insta van de boa’s dat het station op last van politie is afgesloten.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tjoektjoek »

https://nos.nl/artikel/2476235-verdacht ... ij-abcoude

Een verdachte heeft de sprinter gepakt naar Amsterdam en is in Abcoude aangehouden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Bij de metro werd omgeroepen dat er een spoorloper was, maar het zou natuurlijk best om die verdachte kunnen gaan... Er reden geen metro's tussen Melanchthonweg en Beurs. Op Beurs klopte de info op de borden niet, waardoor veel mensen eindeloos op een metro naar Rotterdam Centraal of Den Haag stonden te wachten... Er werd maar heel af en toe iets omgeroepen en dat was ook nog eens onduidelijk. En onjuist, want er werd gezegd dat metro D tussen Melanchthonweg en Den Haag Centraal reed een metro E tussen Beurs en De Akkers. Dat moest natuurlijk precies andersom zijn...
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Er zijn de afgelopen dagen veel vervallen ritten bij de bussen. Dit is vooral het geval in Zuid. Komt dit door personeelstekort of door iets anders?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Het zijn ook vaak dezelfde ritten die uitvallen heb ik het idee. Oa lijn 69 om 08:56 vanaf Pernis en lijn 68 om 18:03 vanaf RDM vallen vaak uit.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 273
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Busseninportland schreef: wo 24 mei 2023, 08:16 Er zijn de afgelopen dagen veel vervallen ritten bij de bussen. Dit is vooral het geval in Zuid. Komt dit door personeelstekort of door iets anders?
Ik denk dat RET vaker personeel vrije dagen geeft. Volgens mij ook door personeeltekort.
This is a Manhattan bound (Q)express train. The next and last stop is: 96 St.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik weet niet hoe je dat denkt maar geloof je zelf dat bij tekort aan personeel het bedrijf juist meer mensen vrij gaat geven???

Er is gewoon een standaard aantal mensen die vrij kan krijgen over het algemeen. Ongeacht tekorten of niet. Dus als er meer mensen ziek melden, dan heb je uitval.
Dionysusnu
Berichten: 481
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Ja, deels zou ik dat best geloven. Als vervoerder wil je (hopelijk) liever je personeel 10% van hun uren vrij geven, dan dat 20% van de medewerkers zich ziek melden door een burnout van de werkdruk.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Over het algemeen werkt dat niet zo. Kost namelijk veel geld want je moet extra mensen in dienst hebben. Dus per dag, ik zeg maar iets, 10 mensen per stalling/remise die vrij kunnen krijgen. First come, first serve.

En het aantal verlofuren is gewoon in de CAO geregeld.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door diederickx »

Veerboot Maassluis-Rozenburg stopt plots met varen
De veerboot tussen Maassluis en Rozenburg is gistermiddag plotseling gestopt met varen. De exploitant van de veerdienst heeft faillissement aangevraagd en stopte er per direct mee. Daardoor strandden reizigers bij de aanlegsteigers. Er werden bussen ingezet om gestrande mensen alsnog te vervoeren en de KRVE, dat zich doorgaans bezighoudt met het vast- en losmaken van zeeschepen, zette een fiets- en voetveer in.
EDIT: Anderen waren mij voor, maar dan in het topic Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen.
Laatst gewijzigd door diederickx op vr 26 mei 2023, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Rijdt er überhaupt nog een bus vandaag bij de RET?

Er is op dit moment rituitval op de lijnen 84-140-142-44-145-146-183
en vanmorgen vervielen er ritten op de lijnen 30-31-36-38-40-42-51-53-54-66-67-68-69-72-76-174-290

Er worden diverse redenen gegeven zoals defecte bus-verkeersdrukte-stremmingen-vervallen rit(ten)
maar is er niet gewoon een heel groot personeelsprobleem gedurende de vakantieperiode waarin
veel ouderen juist in het voorseizoen (mei-juni) op vakantie gaan nog voor de vakantiedienstregeling van stal wordt gehaald?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Er zullen ongetwijfeld mensen op vakantie gaan maar lees mijn post even...
Er hebben niet meer mensen verlof, dan de vooraf vastgestelde verlofmogelijkheden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er vallen complete diensten uit ook vandaag weer...
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ray78 »

hauptbahnhof schreef: za 27 mei 2023, 12:48 Er zullen ongetwijfeld mensen op vakantie gaan maar lees mijn post even...
Er hebben niet meer mensen verlof, dan de vooraf vastgestelde verlofmogelijkheden.
uit een andere hoek bekeken: zolang de mensen geen verlof krijgen,worden het ziek meldingen. overwerk doet bijna niemand meer ivm de compensatie voor een verlofdag. (uit betrouwbare bron) en dus vallen er stilletjes aan diensten stil.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Deze ochtend geen metro's op de lijnen A, B, C, D en E door spanningsproblemen. Neem aan bij de CVL.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Klopt; de verkeersleiding was plat gegaan.
Ik las het al bij het opstaan in Gouda en ben via Schiedam gereisd en daar kwam verrassend snel een metro C naar Spijkenisse.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 273
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Matt5154 schreef: di 30 mei 2023, 06:18 Deze ochtend geen metro's op de lijnen A, B, C, D en E door spanningsproblemen. Neem aan bij de CVL.
Sommige metro’s rijden wel, maar het verzorgt wel voor drukte. _O-
This is a Manhattan bound (Q)express train. The next and last stop is: 96 St.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

(via spoorpro.nl - alle artikelen zitten daar tegenwoordig achter een peewol):

Afbeelding

Met 'uitgelopen werkzaamheden' ben ik uit en te na bekend, maar wat moet ik me voorstellen bij 'uit de hand gelopen werkzaamheden'? Hielden de werklui een dikke vette party en werden ze vanochtend laveloos aangetroffen op de bouwplaats door de inspecteur van dienst? Of hadden ze voor de lol gewoon een geheel nieuwe metrolijn naar Scheveningen gebouwd?

'Ja schat, met mij! Je raadt het nooit, maar de werkzaamheden van gisteren...die zijn een beetje...nou ja, uit de hand gelopen zegmaar! En nu sta ik plots in Scheveningen op een metro te wachten die we gisteren gebouwd hebben, haha!'
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten