Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Chauf21 schreef: ↑di 14 dec 2021, 21:07Op welke manier is dat een verbetering?
De 'verbetering' is dat het geld voor het lokale vervoer op het Noordereiland nu uit een ander potje komt dan waarmee de RET zijn concessie uitvoert, want de gemeente koopt dit project apart in bij de RET.
Die ene echte bus die nu rijdt kost je wel gewoon dienstregelinguren: exclusief pauzes en stilstand zegge 12 per dag, dus 12 x 6 x 52 = 3.744 DRU per kalenderjaar. Sla het om naar het aantal (unieke) gebruikers van die buslijn en me dunkt dat er elders in de stad nog wel meer behoefte aan die bus is.
En waarom het dan zo moet, met zo'n elektrische riksja in een werkgelegenheidsproject? Dan is er toch een tegemoetkoming aan de boze Noordereilanders en ontstemde gemeenteraadsleden die zelf ook nooit de bus pakken maar 'het zo vervelend vinden voor de ouderen'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gisteren heb ik 5 tweetjes 5300/5400 gezien (2 op lijn A, 2 op lijn C en 1 op lijn D), zouden er meer kunnen zijn want ik heb niet alle wagendiensten op C gezien.
De situatie is niet meer zo nijpend als eerst heb ik het idee. Alle SG3’tjes rijden in principe weer dubbel, als is dankzij de inzet van een aantal SG2/1 op lijn A. Uitvallende ritten zijn gelukkig weer zeldzaam. Falende infrastructuur op lijn E lijkt een nieuw thema te zijn geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat ik heel vaak op mijn werk zie (werk in HvH) is dat er savonds op lijn B doorgereden worden met tweetjes tot sowieso 21:00 uur. Wordt er niet meer ontkoppeld?
Oei. Aangezien iedereen nu snel nog inkopen aan het doen is voor de aanstaande lockdown raadt de RET momenteel af om met de metro naar het centrum te reizen.
Vandaag rijdt lijn A voor het eerst in lange tijd weer volledig met tweetjes [H]SG3. De twee SG2/1 combinaties die vorige week nog dienst deden zijn gestart op lijn C, eentje als tweetje, de andere verlengd tot drietje.
Voor 2022 heeft de MRDH maar liefst een budget van 2,6 miljoen vrijgemaakt voor doorstroommaatregelen bij de tram. Iemand enig idee wat er allemaal gedaan gaat worden voor dat geld?
In de vergaderstukken van mei staat een lijst met diverse maatregelen waar op gestudeerd werd, welke het geworden zijn weet ik niet. Het waren o.a. maatregelen zoals het beter afschermen van de vrije trambaan, verplaatsen van oversteekplaatsen of verplaatsen van haltes naar voorbij de kruising i.p.v. ervoor zodat de VRI geoptimaliseerd kan worden.
Gewoon doorgegleden door glad spoor lijkt mij, niet heel bijzonder. Hier staan overigens andere stootjukken dan op het spoor bij De Akkers, dit type is een stuk zwaarder en het spoor heeft een veel langere doorschietlengte, volgens mij moet dit juk in staat zijn een metro van 50km/u op te vangen. Dus weinig gevaar hier.
Het feit dat het nu pas in het nieuws komt doet vermoeden van dat er weinig aan de hand was. Ik heb zelfs geen melding van een uitgevallen metro langs zien komen, meestal meld de RET dat wel op twitter (al zet men er niet bij welke rit er uitvalt, dat mag je zelf uitzoeken). Zou dus kunnen dat het een inrukker betrof, die komen ook meestal op spoor 2 binnen wat extra glad kan zijn (spoor 2 wordt maar een paar keer per dag gebruikt).
Vanmiddag omstreeks 13:30 uur hebben boze bewoners van het Noordereiland een uur lang bij Meeuwenstraat de bus op lijn 47 tegen gehouden door er om heen te gaan staan.
Ze zijn boos dat de buslijn wordt opgeheven. Dienstregeling was tegen 14:45 uur weer normaal.
Suus schreef: ↑di 21 dec 2021, 12:59
Voor 2022 heeft de MRDH maar liefst een budget van 2,6 miljoen vrijgemaakt voor doorstroommaatregelen bij de tram. Iemand enig idee wat er allemaal gedaan gaat worden voor dat geld?
Tunnels kosten ook wel wat meer dan 2,6 miljoen. Er was ooit geopperd bij Rotterdam Central een tramtunnel onder het spoor door te maken naar de Provenierssingel, dat zou voor de trams richting noord korter zijn en tevens het drukke Hofplein ontlasten, maar dat is er nooit van gekomen.
Nog even een laatste update van het materieeltekort bij de metro voor dit jaar (aangezien dit de laatste werkdag was voor de kerstvakantie): beschikbaarheid van SG3 materieel lijkt weer op orde te zijn, lijn A reed weer volledig met 2xSG3 en op de 's-Gravenweg stonden zelfs nog wat stellen in de tuin te niksen. RSG3 was vandaag niet volledig beschikbaar maar dat werd opgevangen door een SG3 van lijn D door te schuiven naar lijn E en een reserve drietje MG2/1 in te zetten op lijn D. Alleen op lijn C was nog een tekort van 4 rijtuigen MG2/1 vandaag, ondanks dat de SG2/1 serie weer van lijn A naar lijn C is teruggeschoven.
De komende 2 weken wordt er volgens de vakantiedienstregeling gereden en zal er dus geen materieeltekort zijn. Hooguit dat er zondag of maandag nog enkele tweetjes rijden omdat deze nou eenmaal in de omloop zitten, twee van de vier tweetjes rijden op een dienst die op kerstavond op De Akkers uitloopt en tenzij men nog wat bijstuurt starten deze daar dus zondag of maandag weer op als tweetje. Morgen op eerste kerstdag is er overigens geen inzet van MG2/1 en SG2/1 gepland, vanwege de traditionele lage reizigersaantallen op eerste kerstdag wordt er dan de gehele dag met enkeltjes SG3/RSG3 gereden.
Op 10 januari zal de verbouwing van metrostation Capelle Centrum eindelijk verder gaan. De oostelijke ingang van dit station is al in 2017 verbouwd maar de verbouwing van de andere helft van het station liet lang op zich wachten waardoor het station er nogal apart uit zag de laatste jaren. Maar volgend jaar gaat de westelijke ingang dan ook eindelijk in de verbouwing en tegen de zomer is het station dan volledig vernieuwd: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... -van-start
Ook op 10 januari wordt de Alexanderlaan afgesloten voor werkzaamheden, bus 35 zal langdurig ingekort worden. Hierbij zal ook de inrichting van de weg verbeteren waardoor de halte van lijn 35 beter toegankelijk zal worden (er is nu wel een toegankelijk perron maar er is geen toegankelijke stoep van het station naar de halte): https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/pr ... anderlaan/