Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Metrodienst is vooral in het weekend uitgekleed. 08:16 uur starten op Spijkenisse is veel te laat op zondagen. 07:36 uur is prima, 07:16 uur zou nog beter zijn zodat je ook de eerste treinen op CS mee kan pakken. Blijft een kwestie van geld en personeel...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

En als die eerste rit vervroegd wordt en dan de huidige eerste rit laat vervallen. Is een optie die ik eigenlijk nergens zie. Je hoeft toch niet gelijk de volledige dagfrequentie te gaan rijden. Eventueel de tweede rit ook iets vervroegen. En vanaf de derde rit gewoon zoals nu.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Opstarten met een 30 of 20-mindienst ?
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Je kan ook 07:16 uur starten en dan 08:16 uur weer volgende rit. Nachtmetro in het weekend rijdt ook om het half uur op lijn D.
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

MetroRET schreef: zo 11 jun 2023, 10:34 In het weekend mag er ook wel wat geschroef worden aan de begintijden, 8:06 op De Akkers naar Rtd is echt te laat op zondagen, dat was ooit in een verleden nog 7:36.
Even pedantisch doen: Lijn C rijdt om 7:56 al. Met overstap in Beurs ben je dan 6 minuten eerder op Rtd, 8:33 ipv 8:39. Of 08:28 op Rtb als je richting Ddr wil.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Welke overstap op Beurs, die is 0 minuten op lijn E.
Dionysusnu
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

3 minuten op een rit van D uit Slinge. En als je die mist, dan heb je alsnog die van 08:06 uit de Akkers.
Even voor de duidelijkheid, ik ben het zeker met je eens dat dat alsnog matig is.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Oow, aan die rit had ik overigens nog nooit gedacht, ook vreemd dat die uitrukkers lekker uit de basistijden liggen, lekker 2/13 interval met lijn E :N.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

MetroRET schreef: zo 11 jun 2023, 12:59 Opstarten met een 30 of 20-mindienst ?
Zoiets. Ik heb nooit begrepen dat meer vervoerders dit doen. Wanneer ik naar mijn eigen stad kijk zijn de eerste en laatste ritten altijd wel goed bezet. De tweede en de voorlaatste stuk minder. Daar valt denk ik best wel wat te winnen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET rijdt op dit moment met enkeltjes op lijn B van en naar HvH strand wat een zeer slechte keuze blijkt te zijn, er moeten gewoon mensen blijven staan op HVH Strand & Haven omdat er niks meer bij past... 5715 betrof het waar het als sardientjes vervoer was...
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Uitval op de bus is inmiddels een dagelijks terugkerend probleem, maar vandaag is ook de metro getroffen, de laatste twee uitrukkers vanaf de 's-Gravenweg zijn vanmorgen niet vertrokken waardoor er op zowel lijn A als lijn B een dienst ontbreekt.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

De 312 rijdt al zolang ik me kan herinerren met een glitchende koersdisplay voor rond. Zou de RET het repareren van de Citaros niet meer de moeite waard vinden?
Let op: links uitstappen!
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Wat moet ik me voorstellen bij glitchende? Ik heb nog nooit van dat woord gehoord als het uberhaupt al een woord is.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Foto genomen in 2018, rijdt er nu nogsteeds zo bij :N
Let op: links uitstappen!
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Via een chauffeur vernomen dat er een forse zomer-afschaling aan zit te komen en er worden gewoon hele lijndelen opgeheven en forse frequenties verlaagd, ook bij de Frequentbussen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mb90 »

Chollo schreef: vr 16 jun 2023, 20:42 Foto genomen in 2018, rijdt er nu nogsteeds zo bij :N
Die 312 is volgens diezelfde site al 120 dagen niet meer ingezet en wordt volgens de opmerking erbij helemaal niet meer ingezet, dus lijkt mij niet dat ze nog iets aan de 312 gaan doen.

Iets anders. De afgelopen 2,5 week was ik op vakantie en in die tussentijd is de dienstregeling van RET-lijn 175 (digitaal ook wel bekend als 723) doordeweeks overdag aangepast. De eerste weken werd er elke 10/20 minuten gereden, zodat er samen met lijn 75 elke 10 minuten gereden werd. Nu rijdt de 175 gewoon elke 15 minuten. Ook hangen er nu eindelijk vertrektijden bij de haltes.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Heb de 312 vrijdag in de namiddag nog zien rijden op lijn 31, dus die informatie klopt niet helemaal
Let op: links uitstappen!
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

De enige Citaro die gisteren op lijn 31 gereden heeft, is de 319.
https://busposities.nl/lijn/ret_4/?dag=2023-06-16
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Etienne schreef: vr 16 jun 2023, 20:45 Via een chauffeur vernomen dat er een forse zomer-afschaling aan zit te komen en er worden gewoon hele lijndelen opgeheven en forse frequenties verlaagd, ook bij de Frequentbussen. :|
Dan hoop ik ook dat de vertrektijden in mijn wijk (Portland) worden aangepast. Zowel doordeweeks als zaterdag rijden de lijnen 82, 183 en 283 bijna achter elkaar.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 283 kan in het weekend helemaal niet achter 82 en 183 aanrijden in Portland... ;) maar dat ze soms, echt niet altijd, achter elkaar aan rijden is omdat lijn 283 vangnet is voor lijn 183 ivm de scholen onderweg (vaak scholieren laten staan oa in Barendrecht) en als beide bussen vertraging oplopen onderweg oa op de Brienenoordbrug of eerder op lijn 75 of 140 (183 is op KZM gekoppeld - lijn 283 is ook aan andere lijnen gekoppeld) dan komt het voor dat ze achter elkaar aan rijden.

Pas geleden was lijn 82 3 minuten te vroeg, 183 te laat, 283 te laat en 602 in Portland precies op tijd... 4 bussen achter elkaar aan...

Welke lijnen zouden er volledig geschrapt kunnen worden deze zomer? Lijn 63 in Hoogvliet, 65 Poortugaal/Rhoon, 69 in Pernis rijden tot Industrieterrein Eemshaven in Albrandswaard? Lijn 40? Lijn 38 CS-Crooswijk? Lijn 66 naar Polderlaan?

Iemand een idee?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik merk steeds vaker dat metrobestuurders maar eigenhandig dichter bij de uitgang gaan halteren bij Alexander aangezien de borden nog steeds niet aangepast zijn. Dat gaat echter niet altijd goed, vanmiddag halteerde een bestuurder richting Steendijkpolder Hoek van Holland Strand zo vroeg dat de achterste as nog in de middensectie van de overweg stond en de slagbomen dus gesloten bleven. Wordt toch tijd dat de RET de boel goed gaat neerzetten hier, de vebouwing is al een tijdje klaar maar de officiële stoppositie is nog steeds niet aangepast.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Is dat puur een kwestie van bordjes aanpassen of moeten ATB-potjes verplaatst worden?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Een beetje van beide. Er zit nu zo'n 15 à 20 meter tussen de sectiescheider en de stopbordjes, dus men zou al een stuk dichter op de nieuwe ingang kunnen halteren. Alleen voor die laatste 10 meter zou de sectiescheider verplaatst moeten worden.

Overigens heeft men wel redelijk recent de sectiescheiders bij Prinsenlaan spoor 1 verplaatst, die lag eerst langs het perron waardoor een halterende metro mogelijk met 1 as voorbij de perronsectie stond, maar is nu verplaatst naar voorbij het perron.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt lijn 12 niet?
Lijn 2 zit vol met Kroaten op weg naar De Kuip.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten