Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Inderdaad gewoon een typefout
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Is de RET een busje kwijt? Ik kwam deze vandaag tegen in het Twentse Westerhaar
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Haha wat leuk om te zien zeg. Dit is een ex RMC taxibusje, daar heb ik zelf vaak genoeg in gezeten. Die hadden hun langste tijd wel gehad dus die mogen ze lekker houden daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... m=referral
Zijn er wel dan enige plannen dan op metrolijn D? Viertjes misschien?
Zijn er wel dan enige plannen dan op metrolijn D? Viertjes misschien?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nee. Het gaat per keer om 3500 aanwezigen, allen afkomstig uit Nederland. Dat is prima binnen de bestaande OV-capaciteit op te vangen, alleen na de finale die rond 0:30 afgelopen zal zijn moet je misschien heel beperkt nachtvervoer aanbieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Metro D en E op maximale lengtes?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er is zo te zien nog niets verwerkt in de dienstregeling, voorlopig is de planning om op de zaterdagavond van de finale nog ontkoppeld te rijden op zowel lijn D als E. Maar dat kan nog veranderen, de situatie is te veranderlijk om dienstregelingen weken vooruit te plannen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Kun je in de dienstregeling zien of de RET met gekoppelde metro's rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nee, maar je kan wel zien of de metro's wel of niet splitsen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Je kunt inderdaad zien dat de ritnummers zijn niet langer opeenvolgend als men gaat ontkoppelen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zie überhaupt geen ritnummers in de online dienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In OVinfo kan je die wel gewoon zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Top.
Nu zie ik echter wel de ritnummers, maar enige logica is er niet in te ontdekken (en dus ook niet of ze "niet langer opeenvolgend" zijn).
Voorbeeld, bij lijn E richting Den Haag zie ik de volgende ritnummers:
Nu zie ik echter wel de ritnummers, maar enige logica is er niet in te ontdekken (en dus ook niet of ze "niet langer opeenvolgend" zijn).
Voorbeeld, bij lijn E richting Den Haag zie ik de volgende ritnummers:
- 320934
- 321054
- 320959
- 320977
- 321002
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als je de omloop volgt zijn ze het wel. Net bijvoorbeeld de eerstvolgende rit van lijn E in Den Haag geopend, dat was rit 320878. Op Slinge gaat die 5 minuten na aankomst weer terug, dat is rit 320879. En die keert in Den Haag weer op rit 320880
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En om het af te maken, na rit 320880 volgt rit 320882, want 320881 is de rangeerbeweging bij het ontkoppelen
Overigens kun je het vaak ook aan de perronsporen zien, als de aankomst op een ander spoor staat gepland als de terugrit heb je vaak te maken met dat de aankomende metro een inrukker wordt en het ontkoppelde rijtuig van de vorige rit de terugrit overneemt. Alleen bij De Akkers gaat dat niet omdat men daar heen en weer rijdt naar de keersporen tijdens het ontkoppelen.
Overigens kun je het vaak ook aan de perronsporen zien, als de aankomst op een ander spoor staat gepland als de terugrit heb je vaak te maken met dat de aankomende metro een inrukker wordt en het ontkoppelde rijtuig van de vorige rit de terugrit overneemt. Alleen bij De Akkers gaat dat niet omdat men daar heen en weer rijdt naar de keersporen tijdens het ontkoppelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Duidelijke uitleg. Bedankt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoe rijdt bus 824 precies naar de bloemenveiling? Google Maps geeft iets anders aan dan de wiki. Bij station Blaak is het me eigenlijk pas recent opgevallen dat bus 824 op bushaltepaal staat.
Gaat deze lijn alleen langs haltes waar vooraf is aangegeven dat er mensen instappen? Ook vraag ik me af hoe mensen terug gaan want deze lijn rijdt kennelijk maar in één richting.
Gaat deze lijn alleen langs haltes waar vooraf is aangegeven dat er mensen instappen? Ook vraag ik me af hoe mensen terug gaan want deze lijn rijdt kennelijk maar in één richting.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De lijn heeft gewoon een route en dienstregeling die gevolgd worden. Terug gaan de mensen met het reguliere OV, wat ‘s ochtendsvroeg nog niet rijdt waardoor deze speciale veilinglijnen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Inmiddels zijn er wel weer enkele wijzigingen doorgevoerd, er wordt die week zo te zien niet ontkoppeld en in het weekend zijn de al enige tijd opgeheven nachtritten weer opgenomen in de dienstregeling.OVspotter070 schreef: ↑do 29 apr 2021, 19:38 Zijn er wel dan enige plannen dan op metrolijn D? Viertjes misschien?
Ook gaat vanaf Hemelvaartsdag de zomerdienstregeling weer in op de Hoekse Lijn, dus op zon- en feestdagen elk kwartier naar Hoek van Holland Haven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de documenten van de volgende MRDH vergadering wordt gesproken over de toekomst van het tramnet:
https://mrdh.notubiz.nl/vergadering/857 ... 19-05-2021
Er loopt een studie 'Plan Ander Tramnet' waarin gekeken wordt naar het herschikken van de tramlijnen. Daarnaast is onderzoek gedaan naar reistijdverbetering van tram en bus. Omdat de uitkomst van de studie nog niet bekend is stelt men voor tramlijn 25 te versnellen aangezien men verwacht dat deze lijn niet zal wijzigen. Men verwacht tot 5,5 minuut tijdwinst te kunnen boeken op deze lijn. Ook wordt ingezet op buslijn 70 met een verwachte reistijdwinst van 4 minuten.
https://mrdh.notubiz.nl/vergadering/857 ... 19-05-2021
Er loopt een studie 'Plan Ander Tramnet' waarin gekeken wordt naar het herschikken van de tramlijnen. Daarnaast is onderzoek gedaan naar reistijdverbetering van tram en bus. Omdat de uitkomst van de studie nog niet bekend is stelt men voor tramlijn 25 te versnellen aangezien men verwacht dat deze lijn niet zal wijzigen. Men verwacht tot 5,5 minuut tijdwinst te kunnen boeken op deze lijn. Ook wordt ingezet op buslijn 70 met een verwachte reistijdwinst van 4 minuten.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Interessant om te lezen en eigenlijk ook wel frappant tegelijk. Nu pas wordt er beseft dat er vele falende factoren zijn zoals in het infrastructuur. I.c.m. de komst van de metro en nu de opmars van de elektrische bus, was de Rotterdamse tram eigenlijk al bijna koppie onder gegaan.
Nu lijkt men toch met een soort survivalplan te komen om de tram toch weer een flinke impuls te geven. Ziet er veel belovend en positief uit, en het mooie is dat veel maatregelen al op korte termijn kunnen gerealiseerd kunnen worden.
Aan de andere kant is er nog vrijwel niets bekend over de lange termijn visie voor de tram en heeft men het alleen over de huidige netwerk gehad met de sterkste lijnen. Zelf heb ik het gevoel dat er de afgelopen 15 jaar alleen maar flink is gesneden en nauwelijks uitbreidingen zijn bijgekomen. Sporen en wissels worden verwijderd om te bezuinigen, elke keer werkzaamheden met vaak onlogische omleidingen omdat de huidige trams veel sneller slijtage toebrengen en er geen flexibiliteit is in het netwerk.
Ik ben benieuwd wat men gaat brengen voor de toekomst.
Nu lijkt men toch met een soort survivalplan te komen om de tram toch weer een flinke impuls te geven. Ziet er veel belovend en positief uit, en het mooie is dat veel maatregelen al op korte termijn kunnen gerealiseerd kunnen worden.
Aan de andere kant is er nog vrijwel niets bekend over de lange termijn visie voor de tram en heeft men het alleen over de huidige netwerk gehad met de sterkste lijnen. Zelf heb ik het gevoel dat er de afgelopen 15 jaar alleen maar flink is gesneden en nauwelijks uitbreidingen zijn bijgekomen. Sporen en wissels worden verwijderd om te bezuinigen, elke keer werkzaamheden met vaak onlogische omleidingen omdat de huidige trams veel sneller slijtage toebrengen en er geen flexibiliteit is in het netwerk.
Ik ben benieuwd wat men gaat brengen voor de toekomst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Laatste serieuze plannen voor de tram stammen uit de jaren '90, toen men TramPlus lanceerde. Doel was een gemiddelde snelheid van circa 25km/u geloof ik, maar dat was gewoon niet realistisch. Zelfs met al de maatregelen die men nu voorstelt zou lijn 25 slechts tot 23km/u gemiddeld komen in de spits en dat is daarmee de snelste tramlijn.
Ik heb het idee dat men in de politiek altijd met een roze bril naar trams kijkt, trams worden als hoogwaardig vervoermiddel gezien maar men kijkt niet verder dan het voertuig en vergeet de infrastructuur. Terwijl de infrastructuur van groot belang is voor zowel het comfort als snelheid.
Ik heb het idee dat men in de politiek altijd met een roze bril naar trams kijkt, trams worden als hoogwaardig vervoermiddel gezien maar men kijkt niet verder dan het voertuig en vergeet de infrastructuur. Terwijl de infrastructuur van groot belang is voor zowel het comfort als snelheid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het gaat inderdaad al een tijdje slecht met het tramnet, al over 2019 was er een reizigersdaling en toen moest de hele gezondheidscrisis nog komen. Uiteraard moet je meenemen dat in 2019 een tijdje amper/geen trams naar Rotterdam Centraal of over de Coolsingel hebben gereden, maar dan nog is het gewoon een treurige toestand.
Maar om deze voorstellen meteen serieus te nemen. Ook nu komen ze niet verder dan her en der wat heggen neerzetten om overstekers op de trambaan te voorkomen en de bestuurders trainen om 70 km/uur te rijden op het viaduct over de A20 naar Schiebroek. Waar is de visie welke gebieden echt zouden kunnen profiteren van een nieuwe aansluiting op het tramnet, waar heeft de tramdienst forse concurrentie van het busnet. Maar niets van dat alles, de meest schokkende wijziging aan het tramnet de afgelopen jaren is dat de 21/23/24 richting Marconiplein nu het Hofplein driekwartrond moeten rijden
Maar om deze voorstellen meteen serieus te nemen. Ook nu komen ze niet verder dan her en der wat heggen neerzetten om overstekers op de trambaan te voorkomen en de bestuurders trainen om 70 km/uur te rijden op het viaduct over de A20 naar Schiebroek. Waar is de visie welke gebieden echt zouden kunnen profiteren van een nieuwe aansluiting op het tramnet, waar heeft de tramdienst forse concurrentie van het busnet. Maar niets van dat alles, de meest schokkende wijziging aan het tramnet de afgelopen jaren is dat de 21/23/24 richting Marconiplein nu het Hofplein driekwartrond moeten rijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat ook mee zal spelen is dat er al jaren gesproken wordt over een nieuwe HOV lijn Kralingse Zoom - Zuidplein via Feyenoord City maar er nog steeds geen besluit genomen is. Je gaat niet fors investeren in je tramnet als je lijnennet mogelijk op termijn op de schop gaat door de komst van een nieuwe metrolijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ben benieuwd naar de toekomst van de tram.
Versnellen zou al een eerste goede stap zijn. Ik vind de tram relatief traag, vooral in het centrum schiet het niet echt op. Ondanks dat er overal bijna vrij baan ligt. De rij eigenschappen van de citadis helpen ook niet echt mee. Het rammelt soms aan alle kanten. Heb het idee dat het in Amsterdam en Den Haag allemaal wat soepeler gaat.
In het document valt ook te lezen dat de tram moet gaan concurreren met de metro op korte ritten. Zodat er capaciteit vrij komt in de toch al drukke metro’s. Klinkt als een goed idee. Er zijn wel wat tramlijnen die parallel lopen aan de metro (lijn 4, en 7).
Iemand een idee of de metro in Alexander uiteindelijk ook nog een snelheidsverhoging krijgt na vervanging van alle ahobs?
Versnellen zou al een eerste goede stap zijn. Ik vind de tram relatief traag, vooral in het centrum schiet het niet echt op. Ondanks dat er overal bijna vrij baan ligt. De rij eigenschappen van de citadis helpen ook niet echt mee. Het rammelt soms aan alle kanten. Heb het idee dat het in Amsterdam en Den Haag allemaal wat soepeler gaat.
In het document valt ook te lezen dat de tram moet gaan concurreren met de metro op korte ritten. Zodat er capaciteit vrij komt in de toch al drukke metro’s. Klinkt als een goed idee. Er zijn wel wat tramlijnen die parallel lopen aan de metro (lijn 4, en 7).
Iemand een idee of de metro in Alexander uiteindelijk ook nog een snelheidsverhoging krijgt na vervanging van alle ahobs?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten