Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Ik heb net op busposities.nl gezien dat er op lijn 35 de 407 en de 1206 reedt. De 1206 rijdt nu op lijn 98 en eerder op lijn 35 en 36.Weten julie er meer van waarom de waterstofbus hier reedt. :) :)
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

En volgensmij reedt ook lijn 29 en 28 langs de halte zevenkamp terwijl daar nu alleen de nachtbussen B1 en B5 rijden. ;)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Justinspotter30 schreef: zo 17 jul 2022, 20:59Weten julie er meer van waarom de waterstofbus hier reedt.
Zal wel gewoon een foutje geweest zijn want 5 minuten later was er een andere bus gekoppeld aan dezelfde rit. Komt wel vaker voor dat er een verkeerde dienst gekoppeld wordt bij het uitrukken, pas nog een MG2/1 metrostel die 3 minuten lang beweerde op lijn A te rijden en zich daarna toch maar als lijn C identificeerde :p
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

1206 is een bus van Stalling Sluisjesdijk (Ex Ridderkerk), dus dat zal een reserve chauffeur zijn.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Opnieuw uitval bij de tram, omloop 24-088 valt vandaag uit door tekorten, hierdoor opnieuw wachttijden tot 40 minuten op lijn 21/24 in Schiedam/Vlaardingen. Net als bij de eerdere problemen op metrolijn A vind de RET het niet nodig dit te vermelden op de website.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Wachttijden tot 40 minuten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De frequentie op de uitlopers van 21/24 is destijds teruggebracht naar 20 minuten, dus als er dan een rit uitvalt krijg je een interval van 40 minuten ja omdat de RET niet aan bijsturing doet. Na de zomer wordt lijn 24 overigens tijdelijk weer een tienminutendienst want dan worden de eerder uitgestelde werkzaamheden aan lijn 21 alsnog uitgevoerd en gaan alle trams naar Holy.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De extra reistijd is dus 20 minuten. Toch de helft minder dan wat je schrijft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik schreef dan ook niets over extra wachttijd maar had het over de wachttijd van iemand die bijvoorbeeld net z'n aansluiting had gemist.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Maar als je hem net minst, heb je dus een wachttijd van 39 minuten.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Een paar dingen die me vandaag opvielen.

Op de DRIMs knippert de 0 nu een stuk sneller. Vreemd genoeg gebeurde dit alleen bij ritten richting Slinge, De Akkers niet.

En, op de DRIM op Zuidplein richting Rotterdam Centraal (en waarschijnlijk ook de andere stations tot Rotterdam Centraal) werd er getoond: “Metrolijn E stopt ook op Rotterdam Centraal.”
Da’s allemaal leuk en aardig, maar is dat niet al zo’n 10 jaar zo?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het wordt dan ook al zo'n 10 jaar getoond. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

HSG3 schreef: di 19 jul 2022, 19:32 En, op de DRIM op Zuidplein richting Rotterdam Centraal (en waarschijnlijk ook de andere stations tot Rotterdam Centraal) werd er getoond: “Metrolijn E stopt ook op Rotterdam Centraal.”
Da’s allemaal leuk en aardig, maar is dat niet al zo’n 10 jaar zo?


Op zich is dit wel handig voor mensen die niet bekend zijn met het OV in Rotterdam, ik heb vaak genoeg mensen gezien die dit niet doorhebben. Op haltes Capelsebrug - Marconiplein zijn er bijvoorbeeld soms passagiers die naar Schiedam Centrum willen en op lijn A wachten, omdat ze niet doorhebben dat lijnen B en C hier ook langs komen.

Om over de lege pendelmetros 's-avonds tussen Binnenhof en Kralingse Zoom (vooral in die richting) nog maar te zwijgen...
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Overigens staat er ook met enige regelmaat een bericht op de borden over die pendelmetro van lijn A omdat op de routestrip nergens aangeduid staat dat lijn A in de rustige uren een ingekort route rijdt. En dat lijn C aansluiting bied op die pendel is al helemaal nergens te vinden, dus ja dan blijven reizigers wachten tot lijn B komt. Overigens is die aansluiting ook niet gegarandeerd, sommige ritten rijden buiten hun normale patroontijd waardoor de overstap van de A-pendel op lijn C vervalt, en ook bij werkzaamheden waardoor de rijtijden aangepast worden verzuimd men soms de aansluiting over te nemen.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Een gestreepte lijn op de routestrips (zoals de District line naar Kensington Olympia in Londen) voor lijn A van Schiedam Centrum naar Vlaardingen West zou de dienstregeling al een stuk verduidelijken. Hoe je pendelritten tussen Kralingse Zoom en Binnenhof duidelijker zou kunnen maken, heb ik geen idee voor.
Let op: links uitstappen!
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Misschien een idee om die pendelritten op lijn A onder te brengen onder een andere letter? Bijv. lijn F.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Zou kunnen werken, HTM had spitstram 34 op de Randstad rijden
Met vriendelijke groet,

Gideon.
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

BusFreakRotterdam schreef: di 19 jul 2022, 23:39 Misschien een idee om die pendelritten op lijn A onder te brengen onder een andere letter? Bijv. lijn F.
Reizigers kijken nauwelijks naar de letters voorop, laat staan de bestemming. Bij niet instappen staan ze nog op de deurknoppen te duwen...
HSG3 5722
Berichten: 48
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 14:26

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 5722 »

Op de vestiging Krimpen zijn afgelopen dagen weer wat diensten vanuit de kleiweg gereden.

Maandag waren de 1279 (lijn 35) en 1280 (lijn 96, 97, 98) actief en gisteren kwam de 1514 op lijn 97 terecht.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Waarschijnlijk omdat sommige chauffeurs van Krimpen overwerk hadden. Vandaar dat er een chauffeur vanuit de kleiweg komt daarop te rijden.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgens de actuele voertuigposities is metrostel 5640, die eerder dit jaar beschadigd raakte bij een aanrijding op de President Rooseveltweg, deze week teruggekeerd in de dienstregeling. De SG3 serie is daarmee weer compleet inzetbaar *O* Overigens zit de 5640 vandaag afwijkend op lijn C waar dit materieel normaal niet rijdt, op lijn A zitten dan weer de 5411+5415+5412 en 5403+5405+5408 die daar in de vakantieperiodes meestal niet rijden.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bemined schreef: zo 17 jul 2022, 20:01 Bij sporthal Zevenkamp staat ook nog een bushokje langs de route waar 25 jaar geleden lijn 35 reed.
De oude route van lijn 35 door Zevenkamp ipv richting Station Alexander is overigens wel aantrekkelijk, de route in tweëen splitsen vanaf de halte Terbregseweg lijkt me een goede optie:

35A (2x/uur) gaat via de huidige route door Ommoord tot de halte Barbarakruid, en vervolgens via de Zevenkampseweg en Zevenkampse ring via de oude route van lijn 35 naar Station Schollevaar of een ander mogelijk eindpunt. Hiermee wordt het lokale/sociale karakter van de lijn op dit gedeelte meer benadrukt. De haltes liggen hier erg dicht op elkaar en wie naar Alexander wilt heeft op maximaal 500 meter loopafstand de metro die verder en frequenter rijdt, daarnaast blijft de overstapmogelijkheid op Hesseplaats bestaan met deze route.

35B (2x/uur) gaat via een snellere route over de President Rooseveltweg direct naar Station Alexander. Hiermee zijn reizigers voor Schiebroek vanaf het treinstation veel sneller op hun bestemming en worden 2 spoorwegovergangen vermeden.
Eventueel zou er ook via de Hoofdweg gereden kunnen worden om het hieromheen liggende bedrijventerrein te kunnen bedienen.

Vooral reizigers vanuit Schiebroek lijken mij hiermee vooruit te gaan. Het blijft me soms verbazen hoelang het duurt om vanaf Alexander daar te komen.
Let op: links uitstappen!
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Behalve dat een kwartierdienst in Hillegersberg en Schiebroek nogal overtrokken is en zeker met een filegevoelige Molenlaan op drukke tijdstippen lijkt me niet dat dit enig kans van slagen zou hebben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

De huidige 35 rijdt nu ook over de Molenlaan, dus daar verandert niet zoveel lijkt mij? Wanneer de verlenging van de A16 ingebruik genomen gaat worden lijkt me dit fileprobleem grotendeels verholpen.
Let op: links uitstappen!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mb90 »

Vanavond rijdt tramlijn 12 tussen Rotterdam Centraal en P+R Beverwaard. Ik heb alleen geen idee waarom. In De Kuip is naar mijn weten geen groot evenement (de wijken in de omgeving, waar ik zelf ook woon, zijn gewoon geopend namelijk). Naar mijn weten is er alleen in Ahoy een evenement waar veel mensen op af komen, maar dan heb je volgens mij vrij weinig aan lijn 12.


Door het verhuizen van de stalling Ridderkerk naar de Sluisjesdijk had ik wel verwacht dat er diesel Citea’s op de Ridderkerkse lijnen terecht zouden komen (wat dus ook regelmatig voor komt), maar vanavond zag ik ook 2 elektrische Citea’s op die lijnen. De 1534 zag ik op lijn 143 en 187 en de 1541 op lijn 144.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten