Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Volgens de DRI's op Maashaven waren de eerste drie metro's in noordelijke richting (over 0, 10 en 20 minuten) allemaal lijn D. Daarnaast zit ik nu in een 5500 op lijn D.
Is er een verstoring op lijn E?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

"Door een eerdere verstoring is er op lijn E in beide richtingen vertraging. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 min."
Aldus de RET-website.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn E had last van een defecte tram op het samenloopdeel, en door gebrek aan wissels daar is de boel ernstig verstoord geraakt. Die RSG3 zal gewoon een vervangende metro geweest zijn vanwege een defecte MG2/1, beschikbaarheid van materieel blijft krap bij de RET waardoor je nog regelmatig een verkeerde materieelinzet zal tegenkomen. Ik zag pas ook nog een SG3 op lijn C rijden en vorige week zat er weer eens een tweetje SG2/1 op lijn A.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Momenteel staat wagendienst 651 defect op Capelsebrug, pantograaf van de 5706 wil niet meer omlaag. Staat gelukkig langs spoor 1 dus metroverkeer kan via spoor 3 omgeleid worden. Omdat er geen geschikt reservermaterieel was (het drietje SG2/1 wat normaal op lijn A rijdt zit vandaag op lijn C) viel de volgende slag naar Binnenhof ook uit, uiteindelijk is de 5714 die achterop hing samen met een losse SG3 die nog op de 's-Gravenweg stond weer in dienst gegaan zo'n 1,5 uur later.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 09 mei 2022, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Suus schreef: ma 09 mei 2022, 08:40 Wacht, er rijdt drie maanden geen enkele tram in Delfshaven door deze werkzaamheden? Komt er nog een busdienst voor bijvoorbeeld de haltes Schiemond en Oostkousdijk?
Tussen Euromast en Spangen zou lijn 18 rijden
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Die lijn 18 is in de reisinformatie nog niet terug te vinden, maar de vakantiedienst druppelt mondjesmaat binnen dus die kan nog toegoevoegd worden. De manier waarop de RET dienstregelingen publiceert heeft helaas tot gevolg dat reisplanners in de toekomst vaak onjuiste informatie geven omdat sommige dienstroosters wel al bijgewerkt zijn en andere nog niet. Bij de metro is de vakantiedienst nu alleen voor de eerste vier weken ingevoerd, dit jaar trouwens weer met spitsdiensten op de lijnen D en E.

Overigens zijn er vanaf volgende week weer nieuwe diensten voor de bussen vanaf de Kleiweg, vermoedelijk vanwege de instroom van elektrische bussen. Bij Krimpen nog geen zicht op de nieuwe bussen, werkzaamheden voor de laadpalen bij Capelsebrug liggen nog steeds stil.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

En het is weer raak op de Hoekse lijn
https://www.ret.nl/home/reizen/verstori ... 2b2d275219
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Shoot. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Bemined schreef: ma 09 mei 2022, 13:59 Overigens zijn er vanaf volgende week weer nieuwe diensten voor de bussen vanaf de Kleiweg, vermoedelijk vanwege de instroom van elektrische bussen. Bij Krimpen nog geen zicht op de nieuwe bussen, werkzaamheden voor de laadpalen bij Capelsebrug liggen nog steeds stil.
Bij de Sluisjesdijk iniedergeval een teken van leven bij de elektrische bussen. De 1532 rijd nu op lijn 70
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ferdinand »

Gewoon een beetje aan het fantaseren;

Is een buslijn van Oostplein via Boezemstraat, Boezemlaan, Station Noord, Kleiweg naar metrostation Melanchtonweg geen goede toevoeging aan het OV-netwerk van Rotterdam? Dan hoeven Kralingen en Crooswijk niet meer te reizen via Blaak of Centraal om in Den Haag te komen.
Daarnaast bedien je buurten die vrij summier OV op dit moment hebben (Crooswijk-Noord).
Roeland
Berichten: 2257
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Deze busverbinding wordt pas echt interessant (of nodig), wanneer de door de MRDH voorgestelde efficiencyslag op tram 7 en 8 doorgaat.
Ik vermoed trouwens dat veel overstappers tussen Den Haag en Kralingen liever hoogfrequent overstappen op Blaak of op Beurs, dan op een laagfrequente (en vertragingsgevoelige) stadsbus.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door aadvannijen »

De Boezemlaan staat vaak vast door het drukke verkeer, en is dan dus een vertragingsgevoelige route.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Ferdinand schreef: di 10 mei 2022, 14:07 Gewoon een beetje aan het fantaseren;

Is een buslijn van Oostplein via Boezemstraat, Boezemlaan, Station Noord, Kleiweg naar metrostation Melanchtonweg geen goede toevoeging aan het OV-netwerk van Rotterdam? Dan hoeven Kralingen en Crooswijk niet meer te reizen via Blaak of Centraal om in Den Haag te komen.
Daarnaast bedien je buurten die vrij summier OV op dit moment hebben (Crooswijk-Noord).
Ik zie de toegevoegde waarde hiervan niet in. Het is niet echt een missing link en je zou beter kunnen inzetten voor een (snel)busverbinding vanaf Alexander richting Den Haag of Zoetermeer/Alphen a/d Rijn. Ook zouden Noord en Crooswijk in één klap veel beter bediend worden alleen al met het verlengen van lijn 38 vanuit Crooswijk naar Alexander. Hier wordt wel serieus al naar gekeken. De reistijden tussen deze wijken zijn per OV fors terwijl ze hemelsbreed niet eens zo ver uit elkaar liggen.

Ook staat er in een van de plannen een verlenging van lijn 8 naar Melanchthonweg ingetekend. Echter zie ik dit niet zo snel gebeuren over dat smalle strookje langs de metrobaan waar nu een fietspad ligt. Over de Ringdijk lijkt mij realistischer.
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Vandaag is vlak voor de deur van remise Kleiweg een tram ontspoord en tegen een wachthuisje gebotst. :shock:
https://www.ad.nl/rotterdam/ontspoorde- ... ~a2ca8d44/
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Wss is het de 2107 geweest. Is vervangen door de 2054.

https://busposities.nl/voertuig/ret_Rda ... edenritten
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

jesse-cruzu schreef: di 10 mei 2022, 20:39 Ook staat er in een van de plannen een verlenging van lijn 8 naar Melanchthonweg ingetekend. Echter zie ik dit niet zo snel gebeuren over dat smalle strookje langs de metrobaan waar nu een fietspad ligt. Over de Ringdijk lijkt mij realistischer.
Als je de tram en metro zou samenvoegen zoals dat tussen Laan van NOI en Leidschenveen ook gebeurd, zou het moeten kunnen. Dan lijkt mij het logisch om de tram gelijk door te pakken van Kleiweg - Melanchtonweg - Meijersplein - Fairoaksbaan - Airport.
Let op: links uitstappen!
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Chollo schreef: do 12 mei 2022, 20:39
jesse-cruzu schreef: di 10 mei 2022, 20:39 Ook staat er in een van de plannen een verlenging van lijn 8 naar Melanchthonweg ingetekend. Echter zie ik dit niet zo snel gebeuren over dat smalle strookje langs de metrobaan waar nu een fietspad ligt. Over de Ringdijk lijkt mij realistischer.
Als je de tram en metro zou samenvoegen zoals dat tussen Laan van NOI en Leidschenveen ook gebeurd, zou het moeten kunnen. Dan lijkt mij het logisch om de tram gelijk door te pakken van Kleiweg - Melanchtonweg - Meijersplein - Fairoaksbaan - Airport.
Dat is niet zo logisch. Er komt veel meer bij kijken dan even een paar wissels aanleggen en aansluiten op het tram/metronet. Trams en metro's verschillen qua profiel behoorlijk. Kijk maar naar de perron hoogte verschillen. Ook hebben de trams geen vorm van beveiliging en ik denk niet dat de trams om kunnen gaan met 750 volt tegen de draad.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op metrolijn A rijdt vandaag weer eens een enkeltje rond, de 5715 moet het in z'n eentje doen op wagendienst 657. Het laatste drietje 5400 dat tot vorige week nog standaard op lijn A rondreed is inmiddels ook uit elkaar gehaald, de 5401 staat buiten dienst naast de 5416 (die al zo'n 2 weken defect op de 's-Gravenweg staat). De overige 5400tjes lijken allemaal weer gecombineerd te zijn met 5300tjes en rijden op de lijnen C en D waardoor de sneltram nu dus weer met een materieeltekort zit terwijl er genoeg 5300en op reserve staan.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Op dit moment staat een defecte metro t.h.v Zuidplein richting De Akkers. De metro staat niet helemaal netjes het station, is zelfs een aantal meters vooruit dus dan moet er iets misgegaan zijn tijdens het optrekken. Het metroverkeer rijd vooralsnog via 1 spoor.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het lijkt er nu op dat die defecte metro in de richting van Rotterdam Centraal staat. Al bijna 3 uur geleden melde de RET in de app dat er een defecte metro op lijn D is. Ik begin me dan nu af te vragen of het vandaag voor de tweede keer raak is op lijn D of dat het oplossen van dit probleem echt zoveel uren duurt elke keer. Ook nu is er nog steeds geen voertuig om de metro eventueel op te ruimen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Chollo
Berichten: 132
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

jesse-cruzu schreef: do 12 mei 2022, 21:19
Chollo schreef: do 12 mei 2022, 20:39
jesse-cruzu schreef: di 10 mei 2022, 20:39 Ook staat er in een van de plannen een verlenging van lijn 8 naar Melanchthonweg ingetekend. Echter zie ik dit niet zo snel gebeuren over dat smalle strookje langs de metrobaan waar nu een fietspad ligt. Over de Ringdijk lijkt mij realistischer.
Als je de tram en metro zou samenvoegen zoals dat tussen Laan van NOI en Leidschenveen ook gebeurd, zou het moeten kunnen. Dan lijkt mij het logisch om de tram gelijk door te pakken van Kleiweg - Melanchtonweg - Meijersplein - Fairoaksbaan - Airport.
Dat is niet zo logisch. Er komt veel meer bij kijken dan even een paar wissels aanleggen en aansluiten op het tram/metronet. Trams en metro's verschillen qua profiel behoorlijk. Kijk maar naar de perron hoogte verschillen. Ook hebben de trams geen vorm van beveiliging en ik denk niet dat de trams om kunnen gaan met 750 volt tegen de draad.
Als het in Den Haag kan, moet het in Rotterdam ook kunnen (zolang de wil en het budget ervoor is). Als dezelfde trams als op de Zoetermeerlijn gekocht worden door de RET moet het kunnen lijkt mij?
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Kalil Nieuw schreef: za 14 mei 2022, 16:04 Het lijkt er nu op dat die defecte metro in de richting van Rotterdam Centraal staat. Al bijna 3 uur geleden melde de RET in de app dat er een defecte metro op lijn D is.
De metro heeft van circa 15:15 tot 16:00 defect gestaan op spoor 2, daarna is het metroverkeer weer hervat via beide sporen. Dus drie kwartier, geen 3 uur.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik doelde niet zozeer op dat die metro daar 3 uur stond maar dat er toen 3 uur geleden een melding was van de RET over een defecte metro. Dan was dit dus wel de tweede incident...
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik ben trouwens benieuwd wat de RET morgen gaat doen. Het wordt 26 graden maar op lijn B staat nog een halfuurdienstje naar Hoek van Holland gepland. Pas vanaf 26 mei start de geplande zomerdienstregeling voor de Hoekse Lijn met op zon-, feest- en vakantiedagen een kwartierdienst naar Hoek van Holland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Het zou wel eens druk kunnen worden. Maar het weer moet zich maar gewoon aan de wetmatigheid aanpassen dat het strandseizoen in Hoek van Holland pas op Hemelvaartsdag wordt geopend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten