Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Waarom rijdt lijn 35 eigenlijk niet naar het busstation bij Alexander, is dat niet allemaal veel duidelijker als alle bussen vanaf dezelfde plek vertrekken? Het kost maar 3 minuten extra om door te rijden namelijk.
010rdamm
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door 010rdamm »

Best vreemd dat lijn 35 wordt ingekort. Je zou vanaf de Barbarakruid ook om kunnen rijden via de Hoofdweg in Capelle. Scheelt weer een overstap voor doorgaande reizigers.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Wordt weer niet aan de reizigers gedacht en maar opzadelen met extra onnodige overstap.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chauf21 »

busfanNL schreef: di 28 dec 2021, 19:13 Waarom rijdt lijn 35 eigenlijk niet naar het busstation bij Alexander, is dat niet allemaal veel duidelijker als alle bussen vanaf dezelfde plek vertrekken? Het kost maar 3 minuten extra om door te rijden namelijk.
Het is wel wat meer dan drie minuten, verwacht ik. En je moet heen en terug, dus dat is al zes minuten. Waarschijnlijk heb je dan meer bussen en chauffeurs nodig om de dienstregeling te rijden en dan loont het niet meer.
Dan liever deze oplossing met een klein stukje extra lopen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Het geplande mat-ritje tussen beide "Alexanders" wordt gehanteerd alszijnde 5 minuten.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

010rdamm schreef: di 28 dec 2021, 20:28Je zou vanaf de Barbarakruid ook om kunnen rijden via de Hoofdweg in Capelle. Scheelt weer een overstap voor doorgaande reizigers.
Maar levert je mogelijk ook vertraging op, hier heb je 's middags nu al regelmatig file, als straks de Alexanderlaan dicht is wordt dat alleen maar erger ben ik bang.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

De 5351, het metrorijtuig dat in november 2020 op de walvisstaart landde, gaat naar de sloop.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Ik geloof dat ik dat een tijdje geleden ergens voorbij zag komen. Het is jammer, maar aan de andere kant is het ook wel logisch. Maar, wanneer gaat hij dan naar de sloop?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Bemined schreef: di 28 dec 2021, 18:36 Op 10 januari zal de verbouwing van metrostation Capelle Centrum eindelijk verder gaan. De oostelijke ingang van dit station is al in 2017 verbouwd maar de verbouwing van de andere helft van het station liet lang op zich wachten waardoor het station er nogal apart uit zag de laatste jaren. Maar volgend jaar gaat de westelijke ingang dan ook eindelijk in de verbouwing en tegen de zomer is het station dan volledig vernieuwd: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... -van-start
Jeeezus dat werd tijd _O-
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Bemined schreef: di 28 dec 2021, 21:38
010rdamm schreef: di 28 dec 2021, 20:28Je zou vanaf de Barbarakruid ook om kunnen rijden via de Hoofdweg in Capelle. Scheelt weer een overstap voor doorgaande reizigers.
Maar levert je mogelijk ook vertraging op, hier heb je 's middags nu al regelmatig file, als straks de Alexanderlaan dicht is wordt dat alleen maar erger ben ik bang.
Het is al drukker door werkzaamheden en afgesloten wegen in Schollevaar.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Waarom rijdt metrolijn D tijdens deze vakantiedienst in de spitsuren ineens elke 7,5-minuut naar Spijkenisse, terwijl dat in de normale dienstregeling slechts elke 10 minuten is? Het is ook niet heel erg nodig als je het mij vraagt....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

8x per uur is de normale spitsfrequentie in de vakantiedienstregeling, de vraag is dus vooral waarom men niet afgeschaald heeft dit keer wat men in de zomervakantie wel deed. Ook al was de lockdown pas laat afgekondigd, het thuiswerkadvies was er wel al en de de scholen zijn in de vakantie sowieso dicht. Maar aangezien de RET geen vervoerplannen meer maakt is de verantwoording voor dit soort keuzes ook niet meer openbaar terug te vinden helaas.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik kwam net langs de nieuwe spoorwegovergang bij de Einstenplaats, maar net als bij Graskruid gaan de bomen ook hier eerder omlaag en later omhoog dan bij de oude installatie :( Hopelijk wordt dat later nog bijgesteld, want voor drukkere kruisingen zoals de Grote Beer (waar bus 36 soms 5 minuten voor rood staat te wachten) lijkt me dit niet echt gewenst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Waarom rijdt lijn 7 in de vakantiewerkdagdienstregeling eigenlijk wel tot einde dienst van/naar Willemsplein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ik zie de ritten na 20:20u vanuit Woudestein erin staan tot Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Misschien vanwege oudjaar dus dan was de laatste rit vanuit Woudestein tot Willemsplein.
Nog een vraagje over lijn D, deze lijn zou toch naar Pijnacker Zuid rijden. Ik weet wel dat er testritten zijn geweest en dat de stroomvoorziening het toen niet aankon. Is dit al aangepast? En vanwege covid reed deze lijn ook nog niet naar Pijnacker Zuid.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Als ik het goed heb is de enige reden dat lijn D nog niet naar Pijnacker Zuid rijdt omdat er nu vanwege de aangepaste dienstregeling geen spitsritten worden gereden, zoals die naar Vlaardingen West ook niet worden gereden.
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Dit is een tijd geleden eens op een zaterdag getest, dat werd rond 10:00u al stopgezet, vanwege spanningproblemen.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

busfanNL schreef: di 28 dec 2021, 19:13 Waarom rijdt lijn 35 eigenlijk niet naar het busstation bij Alexander, is dat niet allemaal veel duidelijker als alle bussen vanaf dezelfde plek vertrekken? Het kost maar 3 minuten extra om door te rijden namelijk.
Ik vraag me altijd af, kan er geen busbaan over de metrobaan komen, dan kan de bus technisch ook met andere bussen samen komen.
Al zat die nooit komen, omdat het geld kost. Al wat de rest zegt met omrijden, zou dat niet veel winst leveren en de files.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Busbaan over de metrobaan? :shock:
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik denk dat Gideon een (on)gelijkvloerse kruising bedoelt
PSA: Links gaan, rechts staan
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Bus 98 vanaf 10 januari weer naar Capelsebrug

Bus 98 gaat weer rijden tussen Krimpen aan den IJssel en Capelsebrug. Dit gaat in vanaf maandag 10 januari 2022. Vanaf deze datum rijden dus zowel bus 97 alsook bus 98 weer tussen Krimpen aan den IJssel en Capelsebrug. De route binnen Krimpen blijft gedurende de werkzaamheden aan de Grote Kruising hetzelfde.

Lees meer

Deze uitbreiding levert doordeweeks rare gaten op in de dienstregeling tussen Capelsebrug en Krimpen a/d IJssel Van Ostadelaan, variërend tussen 30 minuten en wel 2 uur. Wanneer niet naar Capelsebrug wordt gereden, moeten doorgaande reizigers alsnog overstappen op lijn 97.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Die gaten in de dienstregeling lijken te komen door personeelswissels, die bussen komen dan leeg vanaf de garage en gaan direct Krimpen in i.p.v. eerst een mat-rit naar Capelsebrug en daar beginnen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Terwijl, in de andere richting wel continu een halfuursdienst gereden zal worden (dit was overigens toch voor de werkzaamheden veel vaker?)
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dat zal komen omdat linksaf slaan niet mogelijk is vanwege werkzaamheden bij de grote kruising, uitrukkers kunnen dus niet rechtstreeks naar de Algerabrug maar moeten bij de Van Ostadelaan keren, en inrukken kan alleen vanaf de Algerabrug en niet vanuit Krimpen zelf.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten