Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Claus Plein
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Claus Plein »

Misschien is nummer 9 vrijgehouden voor de nieuwe lijn over de derde stadsbrug. Of het komt zo ook gewoon goed uit.
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Bemined schreef: do 14 mar 2024, 17:41 Omdat er niet zo veel lijnen zijn? Als men 1/11 als één beschouwd (in het kaartje worden ze althans met één lijn getekend) heb je 8 lijnen. Vroeger, toen er veel meer lijnen waren, had je uiteraard wel gewoon een 9.
Nee ik vraag me af waarom de lijnen niet genummerd zijn van 1 tot 11. Ik neem aan door lijn 11 (die kon lijn 9 zijn, maar waarschijnlijk voor duidelijkheid werd er lijn 11 gekozen).
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Rond twee uur halteerde er kort een RSG3 op Prinsenlaan. Ik vermoed instructie, lijn A was net vertrokken.

Verder zag ik ook bij Graskruid, Romeynshof en Hesseplaats nieuwe snelheidsborden 55km/u hangen.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Waarom rijdt lijn 79/toekomstige lijn 64 over de Schroeder van der Kolklaan om het dorp heen, ipv via de Albrandswaardseweg (zoals de 602/612 doen)? Volgens de reisplanner duurt het via deze route maar 2 minuten langer om vanaf de halte Linnaeusstraat op station Poortugaal te komen, en je bedient op deze manier een groter gebied dat zou kunnen profiteren van de directe verbinding naar Hoogvliet die er gaat komen.
Let op: links uitstappen!
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Grote files op Zuid, waardoor bussen zelfs +70 krijgen.
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Display: volgende metro op lijn A is een tweetje. Jazeker, een tweetje SG2/1. Die zag ik op de vroege ochtend niet aankomen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De aangegeven treinlengtes zijn de laatste tijd sowieso onbetrouwbaar, dit wordt lang niet altijd bijgewerkt als er een afwijkende lengte ingezet wordt, ik zie regelmatig dat de borden een tweetje aangeven maar dat er een solo SG3 of juist een drietje SG2/1 aan komt rijden.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Op lijn D zag ik vanochtend een 2tje MG2/1. De metrostellen die deze 2tje zijn is de 5335 en 5338
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Bemined schreef: ma 18 mar 2024, 08:43 De aangegeven treinlengtes zijn de laatste tijd sowieso onbetrouwbaar, dit wordt lang niet altijd bijgewerkt als er een afwijkende lengte ingezet wordt, ik zie regelmatig dat de borden een tweetje aangeven maar dat er een solo SG3 of juist een drietje SG2/1 aan komt rijden.
Dus dat is geen automatisch proces?
Zeg maar, wagens 5303 blijkt defect dus wordt ontkoppeld van de 5301-5302, en het systeem maakt er meteen een 2-wagentrein van?
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Nee, het systeem van treinlengtes dateert van voordat voertuigen in verbinding stonden met de wal, en ook van voor er zowel twee- als driedelige metrostellen bestonden. En zover ik weet worden treinlengtes bij uitrukken automatisch ingevuld op basis van de dienstregeling, als dit afwijkt moet dit handmatig aangepast worden. Vandaar je op lijn D ook wel eens een tweetje SG3 als driewagentrein aangekondigd ziet worden als deze in een dienst rijdt die oorspronkelijk met MG2/1 gepland was.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

In dat geval vind ik het helemaal raar dat een 2xSG3 als 2tje wordt getoond. Ze zijn bijna even lang als een 3tje.
Met een enkeltje kun je nog spelen met treinlengte 1 of 2 (al is 1 beter in dit geval)maar het gaat er in ieder geval om dat de reiziger inzicht heeft in waar ze zich moeten opstellen (voor de paar die dit systeem snappen dan).
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wisselen de buurtbussen van Capelle overdag van lijn? Het viel me al een paar keer op dat als er een busje defect was de RET niet meld op welke lijn er uitval is maar de drie lijnen altijd als één verstoring vermeld. Ook zag ik vanmorgen een rood busje met RET logo's rijden op de route van lijn 606 en een paar uur later reed er weer een wit/grijs RET busje op deze lijn.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

De buurtbussen rijden in principe één grote lusroute, waarbij er op Capelle Centrum koppeling is tussen de lijnen 607 en 605/606. Dat rode busje is er omdat een aantal weken terug een van de andere witte busjes zware schade had opgelopen op de IJsselmondselaan wanneer deze moest uitwijken voor een tegenliggen en toen tegen een container is aangereden.
Let op: links uitstappen!
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Iedere vijf minuten opstappen en extra stations in Rotterdam en Schiedam, maar niet voor de metro

Dit is een van de domste stukken die ik in lange tijd heb gelezen. Ik hoop dat die manie rondom een "metro" op de Oude Lijn ipv een trein die even vaak rijdt (met hetzelfde tarief) zo snel mogelijk afsterft.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Foeteren op adje dattie domme stukjes schrijft is een beetje hetzelfde als foeteren op de paus dattie zulke katholieke dingen zegt.

Los daarvan verbaast het kaartje me - niet omdat er geen stations meer over zouden blijven tussen Den Haag en Leiden, maar omdat ik altijd begrepen had dat Den Haag Centraal het vertrek- en eindpunt zou worden.
🗣
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik meen ooit te hebben gelezen dat er een splitsing zou zijn met Den Haag <-> Leiden en Den Haag <-> Rotterdam i.p.v. één continue lijn. Het hele traject zou zegmaar hetzelfde concept zijn maar dan in twee gesplitst.
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

In Vlaardingen heeft een vuilniswagen de bovenleiding van de Hoekse Lijn kapotgereden. Metro B is stilgelegd tussen Schiedam Nieuwland en Vlaardingen West.
SLH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 16:48

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SLH »

Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

https://youtu.be/OnnLb5yqqoI?si=midQ85394MWMzqd-
5713 heeft iniedergeval een nieuwe stroomafnemer nodig na die incident in Vlaardingen
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op lijn A lijken 3 van de 8 diensten uitgevallen te zijn, wachttijd kan oplopen tot 30 minuten omdat er ook 2 diensten achter elkaar uitgevallen zijn en de RET niet aan bijsturen doet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

Bijsturen doet de RET nooit. Dat is te moeilijk :s .
Gebruikersavatar
Julius
Berichten: 357
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 01:33
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Julius »

Bemined schreef: do 21 mar 2024, 14:13 In Vlaardingen heeft een vuilniswagen de bovenleiding van de Hoekse Lijn kapotgereden. Metro B is stilgelegd tussen Schiedam Nieuwland en Vlaardingen West.
Ik denk dat de overheid moet beginnen met maximale-hoogte borden te zetten voor spoorwegovergangen. :s
Track closures (2)(3)
Express tracks on Broadway 7th Av closed. (3) train via the (1) line. The (2) train via the (5) line.

This is a Wakefield-241 St-bound (2) express train via the (5) line. The next stop is: Grand Central-42 St.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Dan krijgen we een Nederlands equivalent van deze brug.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Niet nodig, de wettelijke maximale hoogte van een vrachtwagen is 4 meter en bovenleiding hangt standaard op 5,5. Dan zou je overal wel borden op kunnen hangen want je mag nergens zonder meer met voertuigen hoger dan 4 meter rijden en je kunt overal wel obstakels tegenkomen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Het is natuurlijk wel mogelijk om de bovenleiding kapot te trekken als de bak van de vuilniswagen omhoog staat tijdens het rijden. In Vught is de bovenleiding ook al twee keer in korte tijd gesneuveld omdat een vrachtwagenchauffeur zijn kiepbak of kraan niet inklapt voordat die gaat rijden en een soort stuurslot om te voorkomen dat een vrachtwagen met een uitgeklapte arm of bak gaat rijden zit niet standaard op zo'n joekel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten