Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: vr 22 mar 2024, 16:55
De 5217A is vandaag voorzien van een metrosnor (M-logo en gele lijnen op de kop)
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Dan vrachtwagenchauffeurs herinneren om de bak/kraan inklappen…ArrivaBas schreef: ↑vr 22 mar 2024, 16:35 Het is natuurlijk wel mogelijk om de bovenleiding kapot te trekken als de bak van de vuilniswagen omhoog staat tijdens het rijden. In Vught is de bovenleiding ook al twee keer in korte tijd gesneuveld omdat een vrachtwagenchauffeur zijn kiepbak of kraan niet inklapt voordat die gaat rijden en een soort stuurslot om te voorkomen dat een vrachtwagen met een uitgeklapte arm of bak gaat rijden zit niet standaard op zo'n joekel.
... door middel van waarschuwingsborden (ruim) voor de overweg .Julius schreef: ↑vr 22 mar 2024, 18:29Dan vrachtwagenchauffeurs herinneren om de bak/kraan inklappen…ArrivaBas schreef: ↑vr 22 mar 2024, 16:35 Het is natuurlijk wel mogelijk om de bovenleiding kapot te trekken als de bak van de vuilniswagen omhoog staat tijdens het rijden. In Vught is de bovenleiding ook al twee keer in korte tijd gesneuveld omdat een vrachtwagenchauffeur zijn kiepbak of kraan niet inklapt voordat die gaat rijden en een soort stuurslot om te voorkomen dat een vrachtwagen met een uitgeklapte arm of bak gaat rijden zit niet standaard op zo'n joekel.
de halte Pleinweg (t.h.v. Wolphaertsbocht) is al gerealiseerd aan de oostzijde van de kruising (beide richtingen). Halte Amelandsestraat en Charloisse Poort zijn er nog niet.
Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Ik zie de wijziging van lijnen 65 en 79 helemaal niet terug, zouden die nog doorgaan?jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 12:21 Wijzingen in de dienstregeling voor de bus ingaand vanaf 8 april. Dit hangt samen met de ingebruikname van de HOV-busbaan op de Maastunnelcorridor:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
En is STOP-en-GO volledig vervallen.jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 12:21 Wijzingen in de dienstregeling voor de bus ingaand vanaf 8 april. Dit hangt samen met de ingebruikname van de HOV-busbaan op de Maastunnelcorridor:
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... pdate.html
44 is ook niet echt een bus dat je voor 30+ minuten kan nemen en dus geen betere bussen nodig heeft. Ik vraag me nog steeds af waar RET de bussen krijgt voor de 8x/uur op lijn 44.010rdamm schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:19Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Vast niet, RET zit al erg krap met materieel en metrobestuurders.HSG3 schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:43 Ergens volgende maand zal de Spijkenisserbrug voor een langere tijd worden afgesloten, waardoor extra veel mensen met de metro van/naar Spijkenisse zullen gaan reizen. Is er bekend of de RET hierop gaat inspelen, zoals bijvoorbeeld een verandering in de dienstregeling of iets dergelijks?
Die halen ze uit de mottenballenvloot. Alle Citaro's die de RET nog heeft (behalve 375, omdat ie is omgebouwd tot lesbus) worden weer dienstvaardig gemaakt.Julius schreef: ↑di 26 mar 2024, 08:0044 is ook niet echt een bus dat je voor 30+ minuten kan nemen en dus geen betere bussen nodig heeft. Ik vraag me nog steeds af waar RET de bussen krijgt voor de 8x/uur op lijn 44.010rdamm schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:19Mee eens. Valt zo niet heel veel op qua HOV gehalte. Geen R-Net en ook geen luxere bussen… Verder mis ik toch ook wel wat haltes. Zoals bij de Euromast voor een overstap op lijn 8 bijv. En tussen Dijkzigt en Tiendplein. Zou ook graag gelede bussen willen zien. Zeker met het oog op dat er maar Max 8x per uur een bus door de tunnel mag rijden. Benieuwd hoe dat gaat met standaard bussen straks en als de lijn echt aanslaat. En maar afwachten of de files nu gaan verdwijnen .jesse-cruzu schreef: ↑ma 25 mar 2024, 14:06 ^^ Ik denk zelf dat ze dat wel redden. Op de Pleinweg gaan er nota bene alleen doordeweeks bussen rijden. Van wat ik heb gezien zijn de haltes gewoon eenvoudig en goedkoop uitgevoerd langs lijn 44. Vind het niet echt "hoogwaardig" uitstralen met de standaard abri's en simpele DRIS. Als je hier echt een statement wilt uitdrukken om het autogebruik terug te dringen hadden ze wel meer geld mogen uitgeven aan de faciliteiten. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken in de praktijk. Gaat bus 44 echt hoge prioriteit krijgen in het verkeer? Dus dan heb ik het over bij kruispunten met verkeerslichten en met invoegen ect.
Wel goed: de afdeling tram heeft deze dagen veel nieuwe leerlingen. Er wordt waarschijnlijk straks weer normale dienstregeling gereden.Meltrain schreef: ↑di 26 mar 2024, 09:35 En zolang er niet voldoende chauffeurs zijn, wordt er "slechts" 6x/uur gereden.
In het Vervoerplan 2025 wordt wel een frequentie van 8x/uur genoemd.
De brug wordt alleen voor het autoverkeer afgesloten, voor brommers, fietsers en voetgangers blijft de brug gewoon toegankelijk. Het voornamelijkste alternatief voor wie niet wil omrijden via de Hartelbrug en A15 is dan ook om de fiets te pakken. Voornamelijk voor inwoners van Hoogvliet en Spijkenisse die in de buurstad moeten zijn is de fiets sowieso de meest voor de hand liggende (want snelste) manier, jammer dat veel mensen toch de auto pakken op dat korte stukje. Deze brug kent echt onnodig veel lokaal autoverkeer.HSG3 schreef: ↑ma 25 mar 2024, 20:43 Ergens volgende maand zal de Spijkenisserbrug voor een langere tijd worden afgesloten, waardoor extra veel mensen met de metro van/naar Spijkenisse zullen gaan reizen. Is er bekend of de RET hierop gaat inspelen, zoals bijvoorbeeld een verandering in de dienstregeling of iets dergelijks?