Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Bemined schreef:De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
Dat wordt lekker proppen in de ochtend
PSA: Links gaan, rechts staan
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Bemined schreef:Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Wellicht een eerste opzet om te bezien of het zin heeft een bus naar die wijk te sturen. In het verleden hebben natuurlijk al diverse andere lijnen over de Van der Duyn van Maasdamweg gereden, maar echt succesvol waren die niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

katvis schreef:
Bemined schreef:De spitsritten van lijn E zijn inmiddels tot november uit de reisinformatie verdwenen...
Dat wordt lekker proppen in de ochtend
Gezien de huidige ontwikkelingen zie ik geen volledige herstart van het spitsverkeer na de zomer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Nog maar aanpassingen, zo te zien nog niet verwerkt in de reisinformatie: van 30 augustus t/m 22 oktober krijgt de metrobaan tussen Heemraadlaan en De Akkers groot onderhoud, 's avonds na 20:00 gaan de metro's via één spoor rijden. Hierdoor zullen de vertrektijden aangepast moeten worden want momenteel kruisen zowel lijn C als lijn D zichzelf op dit stuk. In deze periode wordt één spoor aangepakt, volgend jaar van maart tot juni volgt het andere spoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Van 8 augustus tot 4 september worden de tramsporen vervangen op het Churchillplein.

Lijn 8 rijdt tussen Rotterdam Centraal en Droogleever Fortuynplein via Eendrachtsplein.
Lijn 20 rijdt niet.
Lijn 21 en 24 rijden tussen Hofplein en Oostplein via de Goudsesingel.
Lijn 23 rijdt tussen Erasmusbrug en Kruisplein via Eendrachtsplein en een rondje Delftsepoort.
Lijn 25 rijdt tussen Erasmusbrug en Rotterdam Centraal via Eendrachtsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Yep, dat staat ook al op de Wiki. :Y
Door de werkzaamheden op Zuid rijdt lijn 20 overigens sinds 13 juni al niet meer. Officieel is de lijn nu tot 4 september opgeheven, maar omdat er daarna wederom werkzaamheden bij het Breeplein zijn, neem ik aan dat lijn 20 tot medio oktober niet zal rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Jelmer »

Ik zie op OVZoeker.nl Les-Citaro 375 op lijn 70 rijden, dat gebeurt maar weinig volgens mij.
https://ovzoeker.nl/voertuig/RET:375
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik had geen idee dat er een Citaro is die speciaal voor lesritten wordt gebruikt.
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Heeft iemand al in het echt kunnen zien hoe het er in de spits aan toe gaat bij Pijnacker? Ik zat net op ovzoeker.nl te gluren en zag een pendelbus wegrijden op het moment dat de metro aankwam, en twee pendelbussen die aankwamen net toen de metro vertrok. Het lijkt niet echt op een regelmatige 2,5 minuutdienst maar ook zeker niet op een dienstregeling waarbij ze op overstappers wachten.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Meltrain schreef:Ik had geen idee dat er een Citaro is die speciaal voor lesritten wordt gebruikt.
Maar als er al een 'exotische' bus rijdt, is de kans 99% dat die op lijn 70 rijdt. :Y
2 zelfs. De 375 en 376.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De RET heeft er op basis van de weerberichten nog even een snelle update tussendoor gegooid, aanstaande zaterdag extra metro's tussen Blaak en Hoek van Holland Haven.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Etienne schreef:
Bemined schreef:Nog iets, ik zie vanaf 31 augustus een buslijn 34 in de reisinformatie staan tussen Melachthonweg en Park Zestienhoven. Zo te zien een spitslijn die om de 10 minuten rijdt, waarbij slechts één bus ingezet wordt dus een heel klein rondje. Iemand hier iets over voorbij zien komen?
Wellicht een eerste opzet om te bezien of het zin heeft een bus naar die wijk te sturen. In het verleden hebben natuurlijk al diverse andere lijnen over de Van der Duyn van Maasdamweg gereden, maar echt succesvol waren die niet.
Is het niet zinvoller om buslijn 35 gewoon iets te verlengen naar Park Zestienhoven :')
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef:De RET heeft er op basis van de weerberichten nog even een snelle update tussendoor gegooid, aanstaande zaterdag extra metro's tussen Blaak en Hoek van Holland Haven.
Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat is zinvoller ja. Maar ja ... het is niet voor niets de RET :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk zijn de extra metro’s zo ingelegd zodat het bestaande dienstrooster niet aangepast hoeft te worden. Mij lijkt aannemelijk dat specifieke metro’s zaterdag einde dienst aan de juiste kant van Delfshaven-Marconiplein moeten staan, een deel zal een week lang niet gemakkelijk op de ‘s-Gravenweg kunnen komen. Ben ook benieuwd of de opstelsporen in Hoek van Holland volgende week gebruikt worden om stellen te laten overnachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De werkzaamheden beginnen pas maandag en er is geen eiland, want men zou het materieel via Hoogvliet/Spijkenisse aan de andere kant van de werkzaamheden kunnen brengen, mocht dat nodig zijn.

Qua opstelsporen in Hoek van Holland: die worden niet gebruikt, zover ik weet starten er 2 metro's op Schiedam Centrum (leeg naar Marconiplein) en (voor wat ik begrepen heb) worden de andere 2 metro's waarschijnlijk op De Akkers opgesteld.
Laatst gewijzigd door MetroRET op ma 03 aug 2020, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

MetroRET schreef:Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?
Wellicht handiger juist om een extra metro in te zetten richting het strand, i.p.v. de huidige metro's overvol te laten raken met strandgangers, waardoor de overige reizigers hutje mutje meemoeten of misschien zelfs achterblijven toch?
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op ma 03 aug 2020, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Je bent wel zo een half uur langer bezit om materieel op de juiste plek te krijgen. Dat is ook niet gratis, dus zoveel mogelijk alles aan de juiste kant hebben lijkt mij wel zo efficiënt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

hauptbahnhof schreef:
MetroRET schreef:Is het verlengen van lijn A niet zinvoller ?
Wellicht handiger juist om een extra metro in te zetten richting het strand, i.p.v. de huidige metro's overvol te laten raken met strandgangers, waardoor de overige reizigers hutje mutje meemoeten of misschien zelfs achterblijven toch?
Materieel en personeel besparen, meer doorgaande metro's (minder hoeven overstappen) en de frequentie op de Hoekse lijn zal hiermee niet lager liggen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nog een reden om te zien dat de tijdsligging van deze extra metro's niet zinvol is, ten opzichte van een doorrijdende lijn A: 2 minuten achter de reguliere rit van lijn B in beide richtingen.

En niet alleen haal je hiermee de drukte niet uit de reguliere ritten van lijn B, ook mis je met de extra ritten van lijn B ook nog de aansluitende lijn 611.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Maar met de gekozen optie heb je extra metro's rijden zonder dat je de bestaande ritten en bestuurdersdiensten hoeft aan te passen of te herplannen. Je kan de extra ritten dus veel gemakkelijker inplannen en die flexibiliteit heb je hard nodig.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Als je dan per se extra ritten in wilt plannen, leg ze dan niet in een tijdspatroon waarmee ze alleen maar (hete) lucht gaan vervoeren.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Het staat me bij dat de dienstregeling erg beperkte mogelijkheden kent vanwege de brugopeningen op het traject. En juist op warme dagen kan je brugopeningen verwachten, dus ik vermoed dat je om die reden nooit een gelijkmatige tijdligging kan hebben.
Daarbij, de aansluitende lijnen sluiten aan op de bestaande metrotijden en niet op de 'loze' tussentijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten