Pagina 247 van 472

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 15 okt 2020, 17:05
door Busseninportland
Bemined schreef: do 15 okt 2020, 14:38 De RET gooit de plannen voor de instroom van de elektrische bussen om. Omdat het op tijd realiseren van laadpunten op Zuidplein vanwege diverse procedures en bezwaren te riskant bevonden wordt wil men de volgende levering elektrische bussen inzetten op de lijnen 40, 42, 51, 53, 54, 70 (deels), 96, 97, 98, 126 en 174. Er zullen 25 hybride en 15 dieselbussen naar de Sluisjesdijk verhuizen ter vervanging van de 300 serie.
Kunnen er 20 hybride bussen blijven bij Sluisjesdijk en 5 hybride bussen naar Ridderkerk omdat hun te kort komen aan hybride matrieel en gebruiken nu ook een paar 300 series terwijl dat niet hoort? :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 15 okt 2020, 18:00
door Bemined
Meltrain schreef: do 15 okt 2020, 16:53Zijn er voor die lijnen dan wel voldoende oplaadlocaties beschikbaar?
Er komt 1 extra oplaadpunt op Rotterdam Centraal en 2 extra op Schiedam Centrum. Verder twee nieuwe oplaadpunten op Marconiplein, 2 op Rotterdam Noord, 3 op Capelsebrug en 2 in Keizerswaard.

Op lijn 70 gaat het overigens maar om 8 bussen, dus zo ongeveer de helft van de bussen op die lijn. Die worden 's nachts op de Sluisjesdijk opgeladen en overdag tussen de diensten door in Keizerswaard. Ik denk niet dat er een volledige oplaadinfrastructuur op de Sluisjesdijk komt voor deze 8 bussen, meer een tijdelijke laadvoorziening. De garage Sluisjesdijk gaat namelijk op termijn sluiten, tegen de tijd dat de 3e en 4e partij elektrische bussen binnenkomt zal de nieuwe stalling in Beverwaard waarschijnlijk al gereed zijn.

Die 3e en 4e leveringen komen er volgens planning in respectievelijk dienstregeling 2025 en 2030 bij. Welke van de twee naar Zuid gaat is nog niet duidelijk, men geeft aan wel door te willen met de laadpunten op Zuidplein om zo mogelijk de voorbereidende werkzaamheden gelijktijdig met de werkzaamheden aan het nieuwe busstation mee te nemen. Dus de infrastructuur zal hier in 2025 wel op orde zijn. Alexander is daarentegen nog een groter vraagteken, er wordt al jaren gesproken over het vernieuwen van het busstation hier maar concrete plannen zijn er nog niet. Vandaar dat de tweede levering elektrische bussen ook naar de lijnen gaan die Capelsebrug als standplaats hebben.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 15 okt 2020, 19:19
door MetroRET
Enig idee waar deze plannen te vinden zijn ? :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: do 15 okt 2020, 19:29
door Bemined
https://mrdh.nl/agenda

Hier worden de vergaderstukken van de commissie Va (vervoersautoriteit) gepubliceerd. Half november zullen hier ook de bezuinigvoorstellen van de RET en HTM op te vinden zijn als het goed is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 10:50
door Meltrain
Lijn 23 wordt de komende (bijna) 4 weken op Zuid vervangen door tramlijn 2 en buslijn 723, dus is het superhandig dat die lijnen niet dezelfde frequentie hebben. :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 11:09
door Bemined
Welkom bij de RET, waar frequenties heilig zijn. Bij de werkzaamheden aan de metro houdt men ook altijd zo belachelijk vast aan de reguliere frequenties. Bij de werkzaamheden aan de metrobaan tussen Capelsebrug en Schenkel heb je dat nu ook weer, op zaterdag rijdt men 6x per uur enkelspoor en op zondag 4x per uur want dat zijn nou eenmaal de normale frequenties van lijn B. Op zondag is de frequentie dus onnodig laag, normaal 8x per uur nu 4x per uur terwijl de infrastructuur 6x per uur toestaat.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 22:21
door Matt5154
Busseninportland schreef: do 15 okt 2020, 17:05
Bemined schreef: do 15 okt 2020, 14:38 De RET gooit de plannen voor de instroom van de elektrische bussen om. Omdat het op tijd realiseren van laadpunten op Zuidplein vanwege diverse procedures en bezwaren te riskant bevonden wordt wil men de volgende levering elektrische bussen inzetten op de lijnen 40, 42, 51, 53, 54, 70 (deels), 96, 97, 98, 126 en 174. Er zullen 25 hybride en 15 dieselbussen naar de Sluisjesdijk verhuizen ter vervanging van de 300 serie.
Kunnen er 20 hybride bussen blijven bij Sluisjesdijk en 5 hybride bussen naar Ridderkerk omdat hun te kort komen aan hybride matrieel en gebruiken nu ook een paar 300 series terwijl dat niet hoort? :roll:

Neem aan dat de 25 hybride wagens van de Kleiweg afkomstig zijn, er blijven dan wss alleen 7 normale hybride bussen voor lijnen 170 en 173 omdat er niet genoeg R-net bussen zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 12:59
door Visgraatmodel
Wat is dat met de deurknoppen van de (R/H)SG3’s? Ik heb een stel met de huidige knoppen gespot, een met nieuwe dikke knoppen (SG2-stijl) en een stel met dunne (ook in SG2-stijl).

Ook metro’s gespot met nieuw interieurverlichting, het ziet er wat feller en witter uit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 13:24
door hauptbahnhof
Die SG2's zijn al van zo lang geleden... Welke knoppen zaten er ook alweer op?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 15:02
door Matt5154
Visgraatmodel schreef: za 17 okt 2020, 12:59 Wat is dat met de deurknoppen van de (R/H)SG3’s? Ik heb een stel met de huidige knoppen gespot, een met nieuwe dikke knoppen (SG2-stijl) en een stel met dunne (ook in SG2-stijl).

Ook metro’s gespot met nieuw interieurverlichting, het ziet er wat feller en witter uit.
Dat ligt allang al. Bij sommige stellen hebben ze anders ingezet, maar het zijn exact hetzelfde model. Hij bedoelde de deurknoppen buiten. Die zijn idd vervangen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 16:44
door Suus
De bestemming voor lijn 23 met de actuele werkzaamheden is Parksluizen. Voorheen werd bij keren op het Droogleever Fortuynplein toch de bestemming Euromast gebruikt?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 18:06
door Bemined
Altijd lastig de naam van die halte. De RET website noemt hem nog steeds "Euromast / Erasmus MC" in de dienstregelingen, terwijl het Erasmus MC daar helemaal geen ingang meer heeft. Google maps en OV info noemen de halte "Euromast" zonder de achterhaalde toevoeging. Als bestemming krijgen de trams dan weer "Drooglever Fortuynplein" mee in de OV info app. Overigens is geen enkele van de vier namen voor deze eindhalte logisch als je op Marconiplein in de tram stapt, want dan zou je verwachten dat de tram via Delfshaven gaat en niet eerst via het centrum.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 18:44
door jesse-cruzu
Het is anno 2020 nog steeds blijkbaar moeilijk om bestemmingen aan te duiden met 'via' of simpel de goede logische eindpunt te tonen. Ook in de reizigersinformatie systemen is het blijkbaar lastig om het logischer te maken.

Euromast is voor bijna iedereen een duidelijk en logische bestemming. Wat er al eerder werd gezegd bestaat de ingang van het ziekenhuis al jaren niet meer aan die kant en niet iedereen weet waar het Drooglever Fortuinplein ligt.

Voor lijn 23 is het toch fijn als je op Marconiplein staat om in 1 knipoog te kunnen zien dat deze Euromast, via Rotterdam Centraal tonen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 18:58
door Meltrain
Suus schreef: za 17 okt 2020, 16:44 De bestemming voor lijn 23 met de actuele werkzaamheden is Parksluizen. Voorheen werd bij keren op het Droogleever Fortuynplein toch de bestemming Euromast gebruikt?
Bemined schreef: za 17 okt 2020, 18:06 Altijd lastig de naam van die halte. De RET website noemt hem nog steeds "Euromast / Erasmus MC" in de dienstregelingen, terwijl het Erasmus MC daar helemaal geen ingang meer heeft. Google maps en OV info noemen de halte "Euromast" zonder de achterhaalde toevoeging. Als bestemming krijgen de trams dan weer "Drooglever Fortuynplein" mee in de OV info app.
Op de DRIS'sen staat ook "Drooglever Fortuynplein" als eindbestemming. Zelf zou ik voor "Euromast" hebben gekozen.
Overigens is geen enkele van de vier namen voor deze eindhalte logisch als je op Marconiplein in de tram stapt, want dan zou je verwachten dat de tram via Delfshaven gaat en niet eerst via het centrum.
Dan zou het dus eigenlijk logischer zijn geweest om lijn 25 naar de Euromast te laten rijden en lijn 23 naar het Willemsplein?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:06
door KoenN
Op station Blijdorp staan op het perron richting Slinge 2 metrostellen met de lichten uit en 'sorry, geen dienst' erop, weet iemand wrm dit is?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: za 17 okt 2020, 22:07
door Matt5154
Wss MATrit richting remise Waalhaven. Onderhoudbeurt gehad.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 10:10
door Bemined
Als de metro's slechts enkele minuten stilstonden waren ze gewoon op een vrij perronspoor op Rotterdam Centraal aan het wachten. Al zou je dat 's avonds minder snel verwachten, dat speelt vooral op zondagmiddag en in de spits wanneer de extra ritten van lijn D op spoor 2 keren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 11:47
door Gideon
Heeft iemand de tijden van waterbus 19 van beide haltes?
Wil namelijk de tijden soms thuis in zien en ze laten het online niet volledig zien

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 14:09
door Suus
Afbeelding

Staat ook gewoon op de site van de Waterbus: https://www.waterbus.nl/haltes/piekstraat

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 14:35
door Gideon
Ja die zag ik, maar wat doet hij dan tussen 8-9 en 10-16?
Hoopte meer op een lijstje zoals bij een bushalte.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 15:00
door Stadsbus
Dit zijn de tijdens volgens de OVinfo app:

Richting Plantagelaan:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Richting Piekstraat:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 15:07
door Anne
Gideon schreef: ma 19 okt 2020, 14:35 Ja die zag ik, maar wat doet hij dan tussen 8-9 en 10-16?
Dat staat er toch?
Tussen 7:30 en 9 uur om de 15 min en tussen 10 en 16 uur om de 20 min.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 15:09
door hauptbahnhof
Richting Rotterdam Piekstraat:

Vanaf 7:30 tot 9:00: elk kwartier (00 - 15 - 30 - 45)
Vanaf 9:00 tot 16:00: elke 20 minuten (00 - 20 - 40)
Vanaf 16:00 tot 18:15: elk kwartier

Allemaal af te lezen van de dienstregeling die Suus gepost heeft...

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 16:16
door Suus
Bemined schreef: ma 12 okt 2020, 14:21 Nog even terugkomend op de tram, tussen 16 oktober en 13 november wordt zoals bekend gewerkt aan de keerlus bij Wilhelminaplein. Hierdoor kunnen er geen trams uitrukken vanaf Beverwaard naar de rechter maasoever. Omdat Kralingen geen ruimte heeft voor zoveel extra trams zullen er zo'n 25 trams op de Kleiweg opgesteld worden.
Ik merk het, de 2108 met reclame voor veilig reizen met de RET rijdt nu op lijn 8 terwijl ik die voorheen op de noordoever alleen maar heb zien rijden op lijn 23 en 25 :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 19:27
door Wubbo
hauptbahnhof schreef: ma 19 okt 2020, 15:09 Allemaal af te lezen van de dienstregeling die Suus gepost heeft...
Ik moet zeggen dat ik dit wel een dieptepuntje vind qua heldere reisinformatie. Op de eerste oogopslag denk je dat er niets vaart overdag, totdat je de tabel eindelijk begrepen hebt.