Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is de oorzaak van de busbrand in Haarlem half december al bekend?
Het OV rijdt (bijna) nooit links (de verkeerde kant), alleen in het VK & Ierland is rechts de verkeerde kant.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik lees op FB dat brandstichting uitgesloten is. Heeft in de media gestaan.
Artikel op nu.nl:
https://nu.nl/haarlem/6113946/brandstic ... ussen.html
Artikel op nu.nl:
https://nu.nl/haarlem/6113946/brandstic ... ussen.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De RAR heeft advies uitgebracht op het concept vervoerplan 2022 van CXX voor AML:
https://rar-vervoerregio.nl/document/0c ... 1fa6fc17ff
Niet dat je er veel wijzer van wordt. De kaasschaaf gaat over de frequenties, maar hoe en wat precies wordt niet duidelijk.
Wel wordt de 348/347 ingekort. Maar of dat aan de Amsterdamse of Aalsmeers/Uithoornse zijde is, wordt niet duidelijk. Ik gok het eerste. Daarmee zou je toch op een schraal punt komen, namelijk dat Asdz, het station dat zo belangrijk is, vanaf Amstelveen Busstation niet bereikbaar is. Terwijl in 2008, bij aanvang van de vorige concessie AML, je met de 165, 166, 171 en 199 naar Asdz kon.
https://rar-vervoerregio.nl/document/0c ... 1fa6fc17ff
Niet dat je er veel wijzer van wordt. De kaasschaaf gaat over de frequenties, maar hoe en wat precies wordt niet duidelijk.
Wel wordt de 348/347 ingekort. Maar of dat aan de Amsterdamse of Aalsmeers/Uithoornse zijde is, wordt niet duidelijk. Ik gok het eerste. Daarmee zou je toch op een schraal punt komen, namelijk dat Asdz, het station dat zo belangrijk is, vanaf Amstelveen Busstation niet bereikbaar is. Terwijl in 2008, bij aanvang van de vorige concessie AML, je met de 165, 166, 171 en 199 naar Asdz kon.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Uit de zin erna valt op te maken dat het richting Amsterdam is.
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
Flickr!
-
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Zoals ik het lees blijven 357 en 358 naar Elandsgracht resp. Amsterdam Zuid rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
CXX sorteert blijkbaar voor op het verdwijnen van 347/348 in 2024 als de Uithoorntram gaat rijden.
Uiteraard is het makkelijk en goedkoper om passagiers voor Amsterdam te droppen bij het GVB op de lijnen 5/25, maar klantvriendelijk is het natuurlijk niet. En laten we het maar niet hebben over de betrouwbaarheid van deze tramlijnen, die laat nog al eens te wensen over door sein-/wisselstoringen en ont-/versporingen.
Dan verlang je terug naar de tijd dat je zonder overstap met de bus van Amstelland naar de Dam kon bij wijze van spreken.
Een beter alternatief is dan om de 347 in ieder geval door te laten rijden naar het H’meer circuit. In “niet-Coronatijd” is het erg druk op de Amstelveen Amsterdam route, waar met name in de spits bussen haltes voorbijrijden omdat ze vol zijn. Alleen 357/358 aan de westkant van Amstelveen en Buitenveldert (en Amsterdam-west via Amstelveenseweg [Metro] is met de huidige frequentie te weinig.
De RAR heeft in een reactie op de CXX doorkijk na 2021 al aangegeven dat de lijnen 357/358 alleen niet voldoende zijn met de huidige frequentie, op het stuk A’veen Busstation - Amsterdam.
Ik ben ook benieuwd wat de geschetste scenario’s zijn die CXX voorstelt in het concept Vervoerplan, ik vrees het ergste.
Maar goed, niemand weet nog hoe het na Corona zal zijn met het passagiersaanbod,
Uiteraard is het makkelijk en goedkoper om passagiers voor Amsterdam te droppen bij het GVB op de lijnen 5/25, maar klantvriendelijk is het natuurlijk niet. En laten we het maar niet hebben over de betrouwbaarheid van deze tramlijnen, die laat nog al eens te wensen over door sein-/wisselstoringen en ont-/versporingen.
Dan verlang je terug naar de tijd dat je zonder overstap met de bus van Amstelland naar de Dam kon bij wijze van spreken.
Een beter alternatief is dan om de 347 in ieder geval door te laten rijden naar het H’meer circuit. In “niet-Coronatijd” is het erg druk op de Amstelveen Amsterdam route, waar met name in de spits bussen haltes voorbijrijden omdat ze vol zijn. Alleen 357/358 aan de westkant van Amstelveen en Buitenveldert (en Amsterdam-west via Amstelveenseweg [Metro] is met de huidige frequentie te weinig.
De RAR heeft in een reactie op de CXX doorkijk na 2021 al aangegeven dat de lijnen 357/358 alleen niet voldoende zijn met de huidige frequentie, op het stuk A’veen Busstation - Amsterdam.
Ik ben ook benieuwd wat de geschetste scenario’s zijn die CXX voorstelt in het concept Vervoerplan, ik vrees het ergste.
Maar goed, niemand weet nog hoe het na Corona zal zijn met het passagiersaanbod,
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten