Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waar kan ik die foto op Facebook vinden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In de besloten groep Connexxion en Hermes bussen. Kan er niet naar linken helaas.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Inmiddels rijden de 9746/9747 op R-net, op dit moment op 357. De 9748/9749 rijden nog op Schipholnet. 9750 was net niet te traceren.
Eén kleine opmerking, de randen die de deuren rondom accentueren, zijn bij R-net rood en op Schipholnet wit. De omgestickerde 9746/9747 rijden (nog?) met wiite randen, dat ziet er in combinatie met de R-net kleuren niet echt uit. Maar ja, als dat alles is? Ik vind de BRT-look mooier dan de traditionele Citea’s, dat maakt weer een hoop goed, zullen we maar zeggen. :pos:
Eén kleine opmerking, de randen die de deuren rondom accentueren, zijn bij R-net rood en op Schipholnet wit. De omgestickerde 9746/9747 rijden (nog?) met wiite randen, dat ziet er in combinatie met de R-net kleuren niet echt uit. Maar ja, als dat alles is? Ik vind de BRT-look mooier dan de traditionele Citea’s, dat maakt weer een hoop goed, zullen we maar zeggen. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Een "late" reactie op de wijziging dat lijn 255 al om 4.59 uur vanuit Haarlem gaat rijden. Is dat niet een materieelrit die nu leeg naar Bijlmer Arena gaat en vanaf daar als 356 terug naar Haarlem. Hetzelfde als nu aan het einde van de avondspits gebeurt. Als 356 van Haarlem naar Bijlmer en terug als 255. Lijn 356 gaat op dat moment terug van 8 naar 4 keer per uur.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat lijkt mij niet: de rit komt aan om 05:37 op Bijlmer ArenA en de tweede rit van lijn 356 vertrekt daar om 05:33. De volgende rit vertrekt om 06:02. Als het materieel voor die rit echt uit de 255 zou komen dan kan de eerste rit net zo goed een kwartier later vertrekken, dan lijkt mij nog sprake van enig nut vanwege de aansluiting op de trein naar Utrecht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als die rit van 04:59 aan één van die twee lijnen doorgekoppeld wordt dan lijkt lijn 300 mij het meest waarschijnlijk. Lijn 171 wordt in principe niet vanuit stalling Haarlem gereden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook de 9749 rijdt inmiddels op R-net.fred1954 schreef:Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bussen zijn dan wel R-net rood gespoten of gestickerd, maar filmen nog in Schipholnet-wit en hebben Schipholnet-interieur.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens Jurre zullen de filmkasten t.z.t. aangepast gaan worden aan het andere Citea materieel incl. lijnkleuren. Dat ze het interieur gaan veranderen, geloof ik niet zo, maar je weet nooit.......
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De eerste rit van lijn 255 rijdt inderdaad met een Solaris en zit op Bijlmer ArenA vast aan lijn 300.Milco schreef:Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Kijk eens aan. Ik neem aan dat uiterlijk per dienstregeling 2028 (de oorspronkelijke afloopdatum voor deze concessie) ook de wit-rode vloot vervangen gaat worden door zero emissie?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In principe mogen er in de regio Amsterdam per 2030 geen dieselbussen meer rondrijden in het OV, dus ja ik ga er van uit dat in de komende jaren ook de witte Iveco’s vervangen gaan worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er loopt een insider op dit forum rond die ons daar vast iets meer over kan vertellen. (A)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Meerdere zelfs. :Y
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook meerdere vervoerskundigen? Er lopen een aantal buschauffeurs hier rond maar die zullen niet altijd even betrokken zijn bij het vervoerkundige proces, omdat ze in de eerste plaats ervoor moeten zorgen dat de bussen rijden.Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y
Ook al waren er de nodige opstartproblemen, de exploitatie wordt tegenwoordig redelijk stabiel uitgevoerd en het vervoersnetwerk is voor de dikke lijnen sterk verbeterd sinds de start van de nieuwe concessie. De vertraging op de lijnen naar de Elandsgracht blijf je houden, maar daar moet ook wel iets significants gebeuren wil de doorstroming daar ooit gaan gebeuren (iets met een dure/complexe aftakking van de Noord/Zuidlijn via het Leidseplein en het Museumplein bijvoorbeeld). Bovendien is er de wil bij Connexxion om wensen te evalueren en waar mogelijk optimalisaties van het netwerk in te zetten. Al met al zie ik een stijgende lijn in het verloop van deze concessie en geeft vijf jaar verlenging bijvoorbeeld de mogelijkheid om iets eerder over te schakelen op 100% zero emissie.sirvinniei schreef:Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.
In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.
In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Heb je een paar dagen geduld? Volgende week weten we meer.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen; dan kan Amsterdam Zuid wel het eindpunt van de streekbussen (of wacht dat heet tegenwoordig R-net) worden.fred1954 schreef:Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.
In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nee, daarvan ben ik hier helaas de enige, haha.TLP schreef:Ook meerdere vervoerskundigen?Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y
De 342 is ook komend jaar grotendeels nog gekoppeld aan de 347/348.fred1954 schreef:Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vergeet niet dat de Uithoornlijn met gekoppelde trams gaat rijden, die zie ik niet zo nog niet zo gauw de stad in komen........Vinny schreef: Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten