Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.

Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.

De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Iemand al iets gezien van het definitieve vervoerplan 2023 in AML? Over ruim 4 weken is het al zover.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

fred1954 schreef: za 22 okt 2022, 08:22 De 242 komt niet meer terug, daar is de 274 voor in de plaats gekomen.

Blijkbaar is het (nog) niet nodig om de 346 te ontlasten, vandaar dat de 244 nog een tijd in de garage blijft.

De 342 naar Schiphol zal ooit wel weer terugkomen, denk ik. De route Mijdrecht - Uithoorn wordt ook door Syntus gereden. De 340 is op dat stuk niet nodig.
Mijdrecht heeft gewoon zo een verslechterd OV Systeem nu, het verdwijnen van de lijnen 142, 174, 242, 340. De 348 die ook nooit naar Mijdrecht ging ookal was dat belooft.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Als ik het dus goed begrijp zullen de volgende dieselbussen nog overblijven in AML:

Iveco:
2747.
2748.
2749.
2750.
2752.
2753.
2761.

Citaro:
9250.
9252.
9253.
9254.
9261.

En de Capacitys hebben definitief hun exit gemaakt in AML.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door teun »

Ik kan me niet voorstellen dat alle witte Iveco's eruit gaan toch?
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door ovVeluwe »

De overige R-NET Citaro's, Capacity's en Iveco's (die niet op dat lijstje staan) gaan naar Veluwe Zuid.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks. Om voor die laatste jaren nog ZE bussen voor het onderliggend net aan te schaffen, zie ik niet gebeuren.

We gaan het zien…..duurt nog even…..2030,
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daan! »

Tenzij ze mee moeten naar de volgende concessie. En wanneer zijn die bussen afgeschreven?
IIVQ
Berichten: 854
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door IIVQ »

fred1954 schreef: di 08 nov 2022, 06:46
TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen. Wat de Witte Iveco's zal vervangen is nog niet bekend.
Denk niet dat die witte Iveco’s in de huidige concessie AML vervangen gaan worden. Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen ZE zijn. Rond 2030 moeten in principe alle bussen ZE zijn. De huidige concessie loopt tot 2032. Denk dat voor de witte Iveco’s men wel iets bedenkt, bijvoorbeeld motor ombouwen voor het gebruik van biodiesel, of iets dergelijks.
VZIW rijden die bussen al op HVO (een van de vormen van biodiesel)
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door teun »

Bovendien is biodiesel absoluut niet "zero emissie"
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Daan! schreef: di 08 nov 2022, 06:55 Tenzij ze mee moeten naar de volgende concessie. En wanneer zijn die bussen afgeschreven?
Denk niet dat ze meegaan naar de volgende concessie. Ze zijn in dienst gekomen eind 2017 bij begin van de nieuwe concessie. Al heel snel heeft de Vervoerregio deze 10-jarige concessie verlengd met 5 jaar, dus in 2032 zijn de bussen 15 jaar oud. Die zullen wel voor de export zijn tegen die tijd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat Daan! het heeft over de mogelijkheid om elektrische bussen te kopen en die verplicht over te laten nemen voor de volgende concessie.
TheAgedGamerYt schreef: ma 07 nov 2022, 21:41 Nee, die zijn nog nodig voor de huidige Streeklijnen.
Waarom heb je ze dan niet opgenomen in je lijstje? :S
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 08 nov 2022, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: di 08 nov 2022, 20:01 Ik denk dat Daan! het heeft over de mogelijkheid om elektrische bussen te kopen en die verplicht over te laten nemen voor de volgende concessie.
Inderdaad.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht niet dat 15 jaar oude bussen overgenomen gaan worden.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Daan! »

Volgens mij zouden ze dan twee jaar oud zijn.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Dienstregeling AML 2023 staat online……
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door omaylie »

Waar? Ik kan 'm in ieder geval niet op de Connexxion site vinden (een link is hier wel handig).
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Lijn 45 »

OVinfo heeft 'm in ieder geval.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

https://www.connexxion.nl/nl/resultaten/dienstregeling

I am so solly……

Wel even datum veranderen naar ergens midden december…..
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door omaylie »

Dank je :)
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door JcJay »

Verandering 1 die me opvalt: N30 & N97 gaan weer terug naar 1x per uur in de nacht... Jammer, zal ongetwijfeld het gevolg zijn van het aanhoudende personeelstekort of...? 😔
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Denk zeker dat dat te maken heeft met personeelstekort. Zeker deze lijnen N30/N97 zijn nou niet bepaald lijnen waar weinig reizigers aanbod is, niet in de laatste plaats omdat beide lijnen Schiphol aan doen. Ik begrijp uit de pers dat het toerisme in Amsterdam weer bijna op het oude niveau is. De 397/N97 bedienen met name die groep passagiers. M.i. dus onlogisch om w.b de N97 daar een uur dienst van te maken in de nacht, tenzij CXX inderdaad de roosters niet volledig kan vullen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik heb begrepen, is dat dit tijdelijk is (in ieder geval voor de eerste helft van 2023). Dus daarna maar even kijken of het weer teruggedraaid kan worden.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Hopelijk komt er ooit weer (Kans is klein.) een Directe buslijn tussen Almere en Schiphol via Amstelveen, net als de voormalige 215 en 216.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten