Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De 9248-9252 zijn volgens mij later gekomen en hebben geen rolluik bij de geleding. Er blijven dus maar 6 Citaro's over, waarvan 5 van de nieuwere serie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik het mij goed herinner zijn die afkomstig uit Alkmaar en werden ze vroeger gebruikt voor lijn 360.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens wiki: 9248-9253 zijn in 2008 in dienst gekomen, eerst in NHN, (klopt Suus) later naar AML gekomen, 9253 rijdt nog in NHN. Volgens zeggen blijven deze Citaro's tot juli 2018 in AML (opening NZL)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nice! Ben benieuwd wat er eigenlijk met de ruimte gaat gebeuren waar in een normale touringcar een toilet en bagageruimte zit (bij achterdeur naar links). Zitruimte?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ergens toch jammer dat het gewoon touringcars worden i.p.v. OV-bussen in dubbeldekkeruitvoering. Het lijkt toch niet helemaal "echt" zo. Gevoelskwestie denk ik.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Helemaal mee eens. VDL maakt notabene dit soort bussen ook, zo''n bus bedoel je waarschijnlijk:
https://www.google.nl/search?q=vdl+dubb ... FfbRQnrI4M:
Het enige argument dat ik kan bedenken is, dat CXX op dit buitentraject liever een coach-achtige, wat luxere dubbeldekker heeft, dan een stadsdubbeldekker, zoals bijvoorbeeld in Berlijn. Heb zo het idee, dat de coach-achtige dubbeldekkers ook duurder zijn in aanschaf.
https://www.google.nl/search?q=vdl+dubb ... FfbRQnrI4M:
Het enige argument dat ik kan bedenken is, dat CXX op dit buitentraject liever een coach-achtige, wat luxere dubbeldekker heeft, dan een stadsdubbeldekker, zoals bijvoorbeeld in Berlijn. Heb zo het idee, dat de coach-achtige dubbeldekkers ook duurder zijn in aanschaf.
-
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
9253 rijdt ook in aml op lijn 197.fred1954 schreef:Volgens wiki: 9248-9253 zijn in 2008 in dienst gekomen, eerst in NHN, (klopt Suus) later naar AML gekomen, 9253 rijdt nog in NHN. Volgens zeggen blijven deze Citaro's tot juli 2018 in AML (opening NZL)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
n-evo schreef:Ergens toch jammer dat het gewoon touringcars worden i.p.v. OV-bussen in dubbeldekkeruitvoering. Het lijkt toch niet helemaal "echt" zo. Gevoelskwestie denk ik.
Het voelt inderdaad raar, maar ik geloof wel dat het de betere keuze is. Het drukste stuk van de 346 is op de snelweg. Maar het moet jullie niet verbazen dat CXX ziek inzet op de verbindingen Haarlem - A9 - A'dam Zuid / Bijlmer Arena. Kijk maar eens naar die frequentietabellen .
Een ander argument is dat CXX meer 'white collar' dat werkt in Zuid en woont in Haarlem de bus in wilt proberen te krijgen. En die verleid je met meer luxe en comfort.fred1954 schreef:Het enige argument dat ik kan bedenken is...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is ook een valide argument, wegens Zuidas maar vergeet VUmc niet, meer "white skirt" :D Momenteel reis ik 1x per week met de 346 VU-Tempelierstraat v.v. maar er stapt eigenlijk "van alles" in.Natorious schreef:
Een ander argument is dat CXX meer 'white collar' dat werkt in Zuid en woont in Haarlem de bus in wilt proberen te krijgen. En die verleid je met meer luxe en comfort.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zulke inderdaad. Weet alleen niet of ze beetje oké en comfortabel over de snelweg gaan. Daar zal de issue wel zitten.fred1954 schreef:Helemaal mee eens. VDL maakt notabene dit soort bussen ook, zo''n bus bedoel je waarschijnlijk:
https://www.google.nl/search?q=vdl+dubb ... FfbRQnrI4M:
Het enige argument dat ik kan bedenken is, dat CXX op dit buitentraject liever een coach-achtige, wat luxere dubbeldekker heeft, dan een stadsdubbeldekker, zoals bijvoorbeeld in Berlijn. Heb zo het idee, dat de coach-achtige dubbeldekkers ook duurder zijn in aanschaf.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat lijken mij ook meer stadsbussen dan streekbussen, met weinig en niet al te comfortabele stoeltjes.
Dan lijken de bussen die nu besteld worden me toch een stuk beter.
Sowieso snap ik niet waarom het niet "echt" zou zijn: tussen luxe streekbussen (Qliners) en touringcars zit ook nauwelijks verschil.
Dan lijken de bussen die nu besteld worden me toch een stuk beter.
Sowieso snap ik niet waarom het niet "echt" zou zijn: tussen luxe streekbussen (Qliners) en touringcars zit ook nauwelijks verschil.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wil Connexxion bovendien niet hetzelfde bereiken als EBS met hun Bizzliner? Dat is eigenlijk ook gewoon een luxe touringcar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je kan in die "stadsbus" geen andere stoelen installeren? De VDL Citea en Mercedes Citaro worden sowieso al in tig verschillende smaken geleverd aan zowel stad- als streekvervoerders. Zit er zoveel wezenlijk verschil tussen een Mercedes Citaro van GVB en eentje van Connexxion tussen Haarlem en Zuidoost? Volgens mij niet.Meltrain schreef:Dat lijken mij ook meer stadsbussen dan streekbussen, met weinig en niet al te comfortabele stoeltjes.
Dan lijken de bussen die nu besteld worden me toch een stuk beter.
Sowieso snap ik niet waarom het niet "echt" zou zijn: tussen luxe streekbussen (Qliners) en touringcars zit ook nauwelijks verschil.
En ik zei al: het is een gevoelskwestie. Niet per se rationeel.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hoe wordt het open instapbeleid eigenlijk voortgezet in de komende concessie? Momenteel mag je op de huidige lijnen 300 en 310 bij alle deuren instappen, net als bij een groot aantal haltes op Schiphol-Noord, -Centrum en -Zuid. In de komende concessie wordt lijn 310 gesplitst in twee nieuwe lijnen. Gaat dit betekenen dat er op de gehele trajecten van deze twee lijnen een open instapbeleid wordt gehanteerd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Open instap:
- geheel Schipholnet binnen de "stads"grens van schiphol.
- 300 geheel
- 397 tussen nieuw-vennep en Schiphol knooppunt noord
Alles hierbuiten gesloten instap voor alle soorten vervoer.
- geheel Schipholnet binnen de "stads"grens van schiphol.
- 300 geheel
- 397 tussen nieuw-vennep en Schiphol knooppunt noord
Alles hierbuiten gesloten instap voor alle soorten vervoer.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vandaag zijn er trouwens wat kleine wijzigingen aan het vervoersplan vrijgegeven op de Connexxion site: https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 202017.pdf
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dak is te laag of wij zijn te lang. Ik heb er ingestaan en je kan er als bovengemiddeld lange Nederlander niet in staan.n-evo schreef:Zulke inderdaad. Weet alleen niet of ze beetje oké en comfortabel over de snelweg gaan. Daar zal de issue wel zitten.fred1954 schreef:Helemaal mee eens. VDL maakt notabene dit soort bussen ook, zo''n bus bedoel je waarschijnlijk:
https://www.google.nl/search?q=vdl+dubb ... FfbRQnrI4M:
Het enige argument dat ik kan bedenken is, dat CXX op dit buitentraject liever een coach-achtige, wat luxere dubbeldekker heeft, dan een stadsdubbeldekker, zoals bijvoorbeeld in Berlijn. Heb zo het idee, dat de coach-achtige dubbeldekkers ook duurder zijn in aanschaf.
Toegankelijkheid geldt niet alleen voor ouderen en mindervaliden maar ook voor mensen die wat langer dan gemiddeld zijn (met echte reuzen kan niet iedereen rekening houden).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Waar haal je het vandaan dat die issue niet speelt bij deze touringcar?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mooi, lijn 199 blijft ook 's avonds en in het weekend rijden. :pos:sirvinniei schreef:Vandaag zijn er trouwens wat kleine wijzigingen aan het vervoersplan vrijgegeven op de Connexxion site: https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 202017.pdf
De stadsdienst van Amstelveen blijft kansloos, maar dit is toch wel een goede verbetering.
Ik dacht gelezen te hebben dat er in deze dubbeldekkers geen staanplaatsen komen.ovforens schreef:Dak is te laag of wij zijn te lang. Ik heb er ingestaan en je kan er als bovengemiddeld lange Nederlander niet in staan.n-evo schreef:Zulke inderdaad. Weet alleen niet of ze beetje oké en comfortabel over de snelweg gaan. Daar zal de issue wel zitten.fred1954 schreef:Helemaal mee eens. VDL maakt notabene dit soort bussen ook, zo''n bus bedoel je waarschijnlijk:
https://www.google.nl/search?q=vdl+dubb ... FfbRQnrI4M:
Het enige argument dat ik kan bedenken is, dat CXX op dit buitentraject liever een coach-achtige, wat luxere dubbeldekker heeft, dan een stadsdubbeldekker, zoals bijvoorbeeld in Berlijn. Heb zo het idee, dat de coach-achtige dubbeldekkers ook duurder zijn in aanschaf.
Toegankelijkheid geldt niet alleen voor ouderen en mindervaliden maar ook voor mensen die wat langer dan gemiddeld zijn (met echte reuzen kan niet iedereen rekening houden).
Tussen Citaro's zijn de verschillen wel kleiner dan tussen Citea's.n-evo schreef:Je kan in die "stadsbus" geen andere stoelen installeren? De VDL Citea en Mercedes Citaro worden sowieso al in tig verschillende smaken geleverd aan zowel stad- als streekvervoerders. Zit er zoveel wezenlijk verschil tussen een Mercedes Citaro van GVB en eentje van Connexxion tussen Haarlem en Zuidoost? Volgens mij niet.Meltrain schreef:Dat lijken mij ook meer stadsbussen dan streekbussen, met weinig en niet al te comfortabele stoeltjes.
Dan lijken de bussen die nu besteld worden me toch een stuk beter.
Sowieso snap ik niet waarom het niet "echt" zou zijn: tussen luxe streekbussen (Qliners) en touringcars zit ook nauwelijks verschil.
En ik zei al: het is een gevoelskwestie. Niet per se rationeel.
Maar zoals ik eerder vroeg: een Qliner voelt voor jou dan ook niet "echt"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb nog nooit over een Q-liner nagedacht en het wekt zo 1,2,3 ook geen directe gevoelens op links om of rechtsom. Kan je er dus helaas geen antwoord op geven.
Wat betreft de Citea's: er zijn varianten die in de streek rondrijden die amper verschillen van de stadsvarianten. Het is maar net wat klant wil. Ik zie niet in waarom dat met een dubbeldekker Citea anders zou zijn.
Wat betreft de Citea's: er zijn varianten die in de streek rondrijden die amper verschillen van de stadsvarianten. Het is maar net wat klant wil. Ik zie niet in waarom dat met een dubbeldekker Citea anders zou zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die dubbeldeks futura's zijn wel fraaie bussen hoor, en erg geschikt voor een snelweglijn als de 346 waar iedereen instapt om er langere tijd in te zitten.
Ik vind touringcars ook altijd een beetje jammer maar op de impressie hier http://www.vdlgroep.com/?news/2915432/1 ... xxion.aspx heeft ie het toch wel.
Ik vind touringcars ook altijd een beetje jammer maar op de impressie hier http://www.vdlgroep.com/?news/2915432/1 ... xxion.aspx heeft ie het toch wel.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ben erg benieuwd. Ook hoe ze qua inrichting worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Toch jammer dat ze allemaal naar TCR gaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is niet onlogisch natuurlijk: lijn 346 is enorm verspitst, dus kan TCR waarschijnlijk het materieel beter inzetten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten