Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Weet in ieder geval dat Connexxion/Transdev wel eens bussen naar Ter Aar brengt voor onderhoud, dus zou kunnen inderdaad.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En de bevestiging kwam er nu ook; bij die brand zijn de Ebusco 2121 en VDL E-citeas 9734 en 9797 verloren gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bij welke bedrijf is dat dan?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En de Hermes 5850. Stonden bij Voortman voor schadeherstel
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Schadebedrijf Voortman zit niet aan het afgebrande pand vast. Wel heel bijzonder dat die bussen dan verloren zouden zijn gegaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is overgeslagen door vonken. Heb een foto maar kan hem niet uploaden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Deze foto?
Dennis
Dennis
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Na de tussentijdse aanpassing (lees: minder bussen op een aantal lijnen) van de dienstregeling van AML op 4 juni, hier de vakantie dienstregeling vanaf 23 juli:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/nie ... anden-2023
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Inderdaad, het wordt wel heel karig zo voor sommige RNet lijnen... Hopelijk wordt er vanaf 3 september weer opgeschaald ten opzichte van de dienstregeling van 4 juni
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als de reizigersaantallen een frequentieverlaging rechtvaardigen dan is dat geen probleem.sirvinniei schreef: ↑zo 16 jul 2023, 07:40 Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
Beter een frequentieverlaging van 4 naa 2x per uur dan dat een dorp van 1x per uur naar 1x per 2 uur of zelf geen bus.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Maar dorpen in Amstelland Meerlanden worden bediend met een vraagafhankelijk flexnet.
Het is eerder de vraag of je 6x i.p.v. 8x per uur wilt rijden op drukkere lijnen, wat qua wachttijd veel minder verschil maakt.
Wat mij betreft was lijn 356 overigens ingekort tot Amstelveen, maar met behoud van de kwartiersdienst. Een halfuursdienst is gewoon een onaantrekkelijk product omdat je opeens op moet letten hoe laat je vertrekt, in plaats van dat je gewoon naar de halte kunt lopen en de eerstvolgende bus kan pakken.
Bij frequentieverlagingen door personeelstekort was het voor mij op een gegeven moment aantrekkelijker om met de tram te gaan en dan 346 te nemen dan om lijn 356 te nemen, terwijl die laatste route eigenlijk overbelast is. Of je daar als vervoerder nou blij mee moet zijn...
Het is eerder de vraag of je 6x i.p.v. 8x per uur wilt rijden op drukkere lijnen, wat qua wachttijd veel minder verschil maakt.
Wat mij betreft was lijn 356 overigens ingekort tot Amstelveen, maar met behoud van de kwartiersdienst. Een halfuursdienst is gewoon een onaantrekkelijk product omdat je opeens op moet letten hoe laat je vertrekt, in plaats van dat je gewoon naar de halte kunt lopen en de eerstvolgende bus kan pakken.
Bij frequentieverlagingen door personeelstekort was het voor mij op een gegeven moment aantrekkelijker om met de tram te gaan en dan 346 te nemen dan om lijn 356 te nemen, terwijl die laatste route eigenlijk overbelast is. Of je daar als vervoerder nou blij mee moet zijn...
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
356 zit, behalve in de spits op het traject gedeeld met de 300, voornamelijk leegsirvinniei schreef: ↑zo 16 jul 2023, 07:40 Halfuursdiensten passen zo slecht bij Rnet. En dat terwijl bijvoorbeeld de 356 tussen 3 forse kernen rijdt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
3[45][78] zijn kruisende lijnen. Op alle takken (behalve Aalsmeer-Kudelstaart) rijdt er 4xpu nog iets.
De 356 inkorten tot Amstelveen lijkt me ook beter, al moet je dan een oplossing voor Ouderkerkerlaan en Langerhuize verzinnen. En Haarlem-Amstelveen is 36-41 mn, Amstelveen-Bijlmer maar 23-15 (vakantie-ochtendspits). Door in te korten tot Amstelveen kan je de frequentie op de rest nog niet verdubbelen. Zeker niet als je nog iets moet bijdoen naar Langerhuize.
De 356 inkorten tot Amstelveen lijkt me ook beter, al moet je dan een oplossing voor Ouderkerkerlaan en Langerhuize verzinnen. En Haarlem-Amstelveen is 36-41 mn, Amstelveen-Bijlmer maar 23-15 (vakantie-ochtendspits). Door in te korten tot Amstelveen kan je de frequentie op de rest nog niet verdubbelen. Zeker niet als je nog iets moet bijdoen naar Langerhuize.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Langerhuize stapt geen hond in buiten kantoortijden. Ouderkerkerlaan wordt voldoende bediend door de tram en door lijn 174 en 199. Het is wel jammer voor wie van de Ouderkerkerlaan naar de Bijlmer wil, maar overstappers uit de tram kunnen dat ook op Oranjebaan doen; overstappers vanuit de 174 en 199 kunnen dat ook op het Busstation doen; en wie op de fiets komt, kan naar Oranjebaan of het Busstation fietsen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dan is het misschien zelfs beter om de lijn in te korten tot Schiphol Noord. Daar kan ook wat beter gekeerd worden.IIVQ schreef: ↑zo 16 jul 2023, 18:32 3[45][78] zijn kruisende lijnen. Op alle takken (behalve Aalsmeer-Kudelstaart) rijdt er 4xpu nog iets.
De 356 inkorten tot Amstelveen lijkt me ook beter, al moet je dan een oplossing voor Ouderkerkerlaan en Langerhuize verzinnen. En Haarlem-Amstelveen is 36-41 mn, Amstelveen-Bijlmer maar 23-15 (vakantie-ochtendspits). Door in te korten tot Amstelveen kan je de frequentie op de rest nog niet verdubbelen. Zeker niet als je nog iets moet bijdoen naar Langerhuize.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Was vergeten dat de 356 daar ook kwam. Dan wordt de vervoerswaarde wel laag, en ik vraag me af of de 300 het alleen af kan (Schiphol Noord-Amstelveen is in mijn beleving toch het drukste stuk)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik heb liever dat lijn 356 ingekort wordt en lijn 171 in het weekend het hele traject gaat rijden, zodat de tussenhaltes ook fatsoenlijk bediend worden.
Ik snap oprecht niet dat de haltes De Entree, Ventweg en Ouderkerk West zó matig bediend worden, terwijl er veel bussen (zonder te stoppen) voorbij rijden.
Ik snap oprecht niet dat de haltes De Entree, Ventweg en Ouderkerk West zó matig bediend worden, terwijl er veel bussen (zonder te stoppen) voorbij rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
300 rijdt geleed en in het weekend heb ik hem eigenlijk nooit zitvol gezien. Nou ja, bij evenementen in Bijlmer kan het lastig zijn, maar dan staan meestal sowieso de wegen helemaal vast. Ik denk dat een halfuursdienst sowieso weinig toevoegt als 300 6x per uur rijdt. Hooguit krijg je propvolle bussen omdat de 356 met 12m rijdt.
Het gaat mij niet zozeer om de vervoerswaarde, maar om de reismogelijkheden. Haarlem en Amstelveen zijn twee vrij grote steden die je het liefst enigszins hoogfrequent met elkaar wilt verbinden. Ik denk dat je met een halfuursdienst een sterfhuisconstructie creëert.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En daarbij ook in acht genomen dat Amstelveen de grootste stad (inmiddels 95.000 inw.) van Nederland is zonder treinstation.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik vraag me wel eens af hoe lang de politiek toelaat dat er zo drastisch wordt gesneden in de dienstregelingen. Het lijkt erop dat vervoerbedrijven een vrijbrief hebben de dienstregelingen te ruïneren. 2 x per uur een R Net bus is ver ondermaats voor het concept.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is nog altijd 2x zo veel als de R-net bus tussen Almere en Blaricum.....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja, en daarom lijkt de 356 keren op Schiphol mij geen goed idee.sirvinniei schreef: ↑ma 17 jul 2023, 13:47300 rijdt geleed en in het weekend heb ik hem eigenlijk nooit zitvol gezien. Nou ja, bij evenementen in Bijlmer kan het lastig zijn, maar dan staan meestal sowieso de wegen helemaal vast. Ik denk dat een halfuursdienst sowieso weinig toevoegt als 300 6x per uur rijdt. Hooguit krijg je propvolle bussen omdat de 356 met 12m rijdt.
Het gaat mij niet zozeer om de vervoerswaarde, maar om de reismogelijkheden. Haarlem en Amstelveen zijn twee vrij grote steden die je het liefst enigszins hoogfrequent met elkaar wilt verbinden. Ik denk dat je met een halfuursdienst een sterfhuisconstructie creëert.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
... en inmiddels ook zonder metroverbinding
Dan kan een frequentieverlaging naar Haarlem er ook nog wel bij...
Zolang de 356 in de spits maar minimaal 4x/uur rijdt, vind ik 2x/uur daarbuiten trouwens nog wel een beetje acceptabel.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Heeft nooit een metro gehad, alleen een sneltram.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten