Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja, Remco, ik geloof, dat hij im de war was. Hij noemde een paar andere R-net lijnen op die ook met standaardbussen gaan worden gereden, ik meen 340/341.

Ik ken nog dat lijstje van jou over de aantallen bussen, per type, en van de R-net Iveco's zouden er maar 27 van besteld worden/zijn. Daar kun je 1,5 R-net lijn mee rijden en dan ben je door je standaardbussen heen. Of het bestelde aantal moet inmiddels veranderd zijn. Het feit ook dat hij het over 13m Solaris had, klopte ook niet.

Maar er werden zoveel verschillende vragen afgevuurd op die mensen, in maar ook buiten de Raadzaal, dat ik me kan voorstellen, dat hij het even niet meer wist. We gaan het inderdaad zien. Ik hou het er maar op dat het geledes worden, en dan denk ik Solaris diesels, want de 357 komt niet in de buurt van Schiphol om op te laden. Een aantal omlopen van de 347 wel (als 342) dus dat zullen dan SLFA's kunnen worden. Maar het blijft gissen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Kan idd 340/341 word 13m
397 word 18m
300 word 21m
346 dubbeldekkers
356 word 18m????
Zoals ik weet
357 18m diesel
347/342 18m diesel en elektra

Dan zijn we er zo een beetje wel
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Als ik het dan in mag vullen, als buitenstaander:

Kan idd 340/341 word 13m , Iveco
397 word 18m SLFA
300 word 21m Capacity
346 dubbeldekkers Futura
356 word 18m???? SLFA
357 18m diesel Solaris
347/342 18m diesel en elektra SLFA/Solaris
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

397 moet diesel worden want stalling Rozenburg krijgt eerste 3 jaar geen elektrische wagens.

Er zijn maar 33 capacity 21m besteld ipv 57 dus de rest verwacht ik 18m Mercedes of extra solarissen.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ok, Remco, dat weet jij uiteraard beter dan ik. Misschien de ex-300 Citaro G voertuigen, die zouden toch nog een tijdje blijven.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Remco1989 schreef:357 met 13m dat is voor ons (intern) nieuw hahaha bij ons word nog steeds gezegd 18m maar we gaan het mee maken
Staat gewoon in ons document, R-net, 13m voertuig
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wordt dan dringen in de garage om een standaard R-net bus te bemachtigen bij aanvang dienst, als al minimaal 3 R-net lijnen met standaardbussen gaan rijden: 340/341 is bevestigd op de inloopavond en blijkbaar dan toch ook 357. En dat met 27 R-net Iveco's?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Klopt...

Zo zaten Remco en ik ook al te denken
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Wat gaat er gebeuren met de (ex-Hermes) MAN geleed, blijven deze nog rijden in AML?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Alles wat nu in aml rijd word afgevoerd per 10-12-17 en verkocht of onder verdeeld in andere concessies. Muv een deel van de huidige 300/310 wagens die blijven nog tot de NZ-lijn open gaat
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Blijf benieuwd wat ze met die 300/310 bussen gaan doen. In principe zijn ze tijdelijk inzetbaar op alle R-net lijnen. Kan me ook voorstellen, dat ze als reserve dienen voor de electrische bussen, mochten daar aanloopproblemen mee zijn. Ik begreep gisteren uit het verhaal bij de inloopavond, dat er weliswaar nu ervaring wordt opgedaan in EHV met de 43 BRT bussen, maar de bussen die nu in productie zijn voor AML zijn dan toch weer iets moderner, met name de accu's zijn anders/nieuwer/beter dan die in de bussen in EHV.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

Remco1989 schreef:Alles wat nu in aml rijd word afgevoerd per 10-12-17 en verkocht of onder verdeeld in andere concessies. Muv een deel van de huidige 300/310 wagens die blijven nog tot de NZ-lijn open gaat
Meer voer voor TCR (of Arriva die sinds kort ook 2e hands voertuigen koopt).
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Michael 1988 »

Even offtopic, ik ben juist blij dat Arriva nu eindelijk weer eens gelede wagens kopen (al is het dan tweedehands). Hier in Brabant is dat op verschillende lijnen nodig en scheelt inhuur.

Nu ontopic: Ik mag hopen dat ze toch wat meer dieselbussen als reserve houden tot de opening van NZ-lijn. Zoals al aan is gegeven kan dat handig zijn voor storingen of lege accu's (waarbij opladen relatief lang duurt).

Overigens werd hier ook gezegd dat Solaris geen 13m bussen had. Die hebben ze wel, namelijk de InterUrbino 12,8m (https://www.solarisbus.com/vehicle/interurbino-12-8). Deze heeft een lengte van 12 855 mm en is bedoelt voor op de streekdiensten. De bus is vergelijkbaar met de Volvo 8900 en de Mercedes-Benz Intouro en Integro.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Die heeft een hoge vloer én opstapjes naar de stoelen, dat is allebei niet toegestaan in deze concessie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Michael 1988 »

Ik zei niet dat deze bussen worden gekocht voor AML. Alleen dat ze wel bestaan ;)
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:Het wagenpark per 10-12-17:
Onderliggende net:
1x buurtbus
6x iveco 10,8m diesel
14x iveco 13m diesel

Rnet:
27x iveco 13m diesel
58x Mercedes capacity 21m diesel
40x solaris 18m diesel (na 3 jaar vervangen door elektrische)
49x vdl elektrische 18m (zoals Eindhoven)

Schipholnet:
51x vdl elektrisch 18m brt-look

En tot opening Noord-Zuidlijn blijven de huidige mercedessen van de 300/310 ook rijden. Daarna weg.

Tot zover.
Nog even terugkomend op het lijstje van Remco, in combinatie met hetgeen er gezegd is op de informatieavond van CXX.
Daar had men het over 272 nieuwe bussen.

Als ik even terugkijk naar bovenstaande lijst, tel ik 246 nieuwe bussen, daar gaan van af 24 Capacity's die er niet gaan komen, blijven over 222 bussen. Dat is een verschil van 50 bussen, berekend van het aantal dat CXX noemt, dat is nog een flinke order. Benieuwd waar die 50 vandaan gaan komen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Fred ik heb werkelijk geen idee, wat nu de plannen voor materiaal zijn. dit is de lijst die wij toen kregen, maar voor die afbestelde 21m zullen toch wel bussen terug komen alleen of dat standaard of geleed word geen idee
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Snap ik Remco, dat ze jullie niet op de hoogte gaan houden van elke extra order die ze doen, daarom ben ik benieuwd, waar Connexxion uiteindelijk mee op de proppen komt. Die 50 bussen verschil kan deels opgevangen worden door dat deel Citaro G's die nog tot juli 2018 blijft. Maar de rest......? We gaan het zien. :D
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

't Kan ook zijn dat TCR ergens aankomt proppen met restjes van hier en daar.
Wel 50 stuks restjes om precies te zijn. Nu zijn het er maar 20 stuks.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 25 mei 2017, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Tcr rijd alleen lijn 346 dat is 99,9% :wink: zeker dus die hebben alleen die dubbeldekkers
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Lijn 45 »

Kan TCR de Citaro LE's die nu in AML rijden niet gebruiken?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De Citaro LE's van het Schiphol Sternet bedoel je? Die zijn 10 jaar oud, volgens mij. Zullen wel naar het buitenland gaan?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door bartjemestrom »

Citaro LE is die met die opbouw achterop, waar TCR in de regio Hoofddorp mee rondrijdt.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja, nu snap ik 'm, ja, die zijn nog niet zo oud. Rijdt TCR ook mee op de 170-bundel op lijn 142 en in het weekend/avond 149 meen ik. Daar zijn ze straks ook niet meer nodig. Altijd mooie bussen gevonden. Ik ga er van uit, dat deze naar een andere concessie gaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Elders in het land heeft TCR nog wat oude bussen, zou geen kwaad kunnen als daar wat vervanging plaats vindt.

Ben overigens ook benieuwd waar TCR heen gaat, ze wonen nu bij Connexxion in de garage Uithoorn in maar die gaat sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten