Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

TLP schreef: ma 29 nov 2021, 15:25 Wat betreft de rittenverdeling op lijn 257 heb ik wel een opmerking: naast dat de versterkingsrit alleen op vrijdagochtend logisch lijkt omdat dan ook het nachtnet rijdt, vind ik het vreemd dat deze rit vóór de reguliere rit uitrijdt in plaats van er achteraan. Ik zou zeggen dat de reguliere rit daardoor voor spek en bonen rijdt en de versterkingsrit mogelijk te druk wordt. Als dat niet zo is zou de versterkingsrit net zo goed alleen kunnen rijden. Zou deze rit overigens niet vanaf het Centraal Station kunnen rijden omdat (net als in eerdere uren) er toch al een bus als lijn N57 aankomt? De nachttrein rijdt ook nog op dat tijdstip en daar kan dan mooi op aangesloten worden.
Ik denk dat die rit door een nachtchauffeur wordt gereden en hierdoor de keuzes zo gemaakt zijn.
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Vind het super jammer dat er op het traject Mijdrecht - Uithoorn nog maar 1 buslijn blijft, Lijn 130.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Je had vroeger: 140, 142, 126 én spitstoevoegers. Een andere busverbinding die behoorlijk verslechterd is: Nieuwkoop-Uithoorn-Amsterdam. Daar waren vroeger ook meer sneldiensten op en de 147 is ook alleen maar trager en korter geworden. De tijd dat Uithoorn-Busstation een relevante vervoersknoop was is wel voorbij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Is de frequentie ook afgenomen of gelijkwaardig?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

Dat is moeilijk te zeggen, omdat sommige bussen vaker reden dan andere en soms direct achter elkaar. Ik denk dat het aantal bussen per uur tussen Mijdrecht en Uithoorn ongeveer gelijk gebleven is. De komende maanden wordt wel vervelend, omdat het busstation lastiger bereikbaar is aangezien ze de tram gaan aanleggen daar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

fred1954 schreef: zo 12 dec 2021, 06:38 En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
Het was ook de bedoeling dat lijn 348 verder ging naar Mijdrecht en lijn 242 vervangen, maar voor een rede is dat ook niet doorgegaan
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ov-op-maat

Alternatief voor nu in Aalsmeer en Amstelveen.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Ik hoorde een geautomatiseerde omroep in lijn 357 ri. Amstelveen (halte Kalfjeslaan) dat de bus te vroeg is en een paar minuten moet wachten. Dit gebeurt ook in het Engels. Misschien is dit al langer, ik hoor het voor het eerst.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Frank93 »

Het is al een tijdje mogelijk inderdaad om dit te doen. Dit is één van de teksten die we als chauffeur kunnen laten afspelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

TheAgedGamerYt schreef: ma 13 dec 2021, 07:45
fred1954 schreef: zo 12 dec 2021, 06:38 En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
Het was ook de bedoeling dat lijn 348 verder ging naar Mijdrecht en lijn 242 vervangen, maar voor een rede is dat ook niet doorgegaan
Als straks de Uithoorntram in dienst is, is het wel een logische buslijn. Ik zou er dan wel voor pleiten om ook het R net wat anders te gaan opzetten:
- Mijdrecht-Uithoorn-Aalsmeer-Hoofddorp-Haarlem
- Kudelstaart-Aalsmeer-Schiphol-Amsterdam Zuid
- Nieuw Vennnep-Hoofddorp-Schiphol-Amsterdam West
- Aalsmeer-Amstelveen-Amsterdam Zuid
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

@Vinny, dat zie betekenen geen bussen meer van Amstelland naar het Leidseplein/Elandsgracht. Terwijl dat een drukke route is.

CXX moet een verbinding aanbieden vanaf Amstelland met het centrum van Amsterdam van de opdrachtgever. Toevallig is in de Regioraad van de Vervoerregio een paar weken geleden besloten dat de nu tijdelijke haltes op het Leidsebosje voor CXX omgebouwd gaan worden tot vaste haltes voor 347/357/397.

Lijn 347 zal afvallen over een paar jaar, maar er zal altijd nog drukte zijn op de corridor Amstelveen - K Karelweg - Amsterdamseweg - Amstelveenseweg - Stadionplein - Lairessestraat - Museumplein - Amsterdam Centrum, Passagiers hebben op die westelijke route niks aan tram 25.

Aangezien de Vervoerregio al besloten heeft dat er geen parallelle buslijn mag rijden tussen Uithoorn en Amsterdam als de Amsteltram doorgetrokken is, zal CXX zich over deze drukke corridor moeten gaan buigen.

Er is vanuit de directie van CXX al geroepen dat alleen een 357 op deze westelijke corridor met de huidige frequentie (15 m) niet voldoende is, als de 347/348 verdwijnen. Er is veel passagiersaanbod (in ieder geval voor Corona was dat zo) vanaf/voor Amstelveen-West, en Buitenveldert -West (Busstation Amstelveen, metro Amstelveenseweg) dat daar wel vanuit de kant van CXX aandacht voor gevraagd zal worden.

Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde. Oplevering voor de Amsteltram is 2024, misschien wordt het wel 2025. En dan maar hopen dat er dan geen sein/wisselstoringen meer voorkomen op deze lijn, want dat gebeurt nog teveel.

EDIT: waar ik aan zat te denken is, om eventueel lijn 397 in de toekomst vanaf Schiphol via de A9 te laten rijden en dan vanaf Amstelveen Busstation de route van 347 te laten rijden, richting Elandsgracht, al realiseer ik me dat deze oplossing wel ver gezocht is.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Kun je die lijn niet 8*/uur laten rijden op een deel van de route dan?
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door fred1954 »

Over welke lijn heb je het?

EDIT: denk dat je 357 bedoelt? Die zou inderdaad dan (deels) naar een hogere frequentie kunnen om het passagiersaanbod op de westelijke corridor op te vangen.
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door tripel7 »

fred1954 schreef: di 14 dec 2021, 06:41
EDIT: waar ik aan zat te denken is, om eventueel lijn 397 in de toekomst vanaf Schiphol via de A9 te laten rijden en dan vanaf Amstelveen Busstation de route van 347 te laten rijden, richting Elandsgracht, al realiseer ik me dat deze oplossing wel ver gezocht is.
Dat kan je wel vergeten, in de toekomst gaan de electrische kliko's van Amstelveen naar schiphol zuid en op die lijn rijden, de huidige route is al krap (en naar mijn ervaring qua range met die dingen gaat het niet lukken), route via de A9 redden ze al helemaal niet, plus dat de omweg waars genoeg reizigers wegjaagt, die kunnen dan net zo goed de trein naar zuid pakken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Vinny »

@Vinny, dat zie betekenen geen bussen meer van Amstelland naar het Leidseplein/Elandsgracht. Terwijl dat een drukke route is.
Het is een drukke route maar niet R-net waardig en waarschijnlijk ook niet meer relevant voor Aalsmeer en Uithoorn die bestemmingen in Amsterdam dan sneller kunnen bereiken via Schiphol of de Uithoorntram.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Duplex
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 dec 2015, 10:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Duplex »

Ik stap 10x liever in de (eventueel langzamere) bus verbinding naar het centrum/Elandsgracht dan dat ik in dat tochtgat genaamd "Station Zuid" moet overstappen en moet hopen dat tram 25/Uithoornlijn eindelijk eens rijdt. :')

En met mij ook vele die ik spreek, proberen we zo veel als mogelijk de 25 te mijden. En de beste verbinding is niet altijd R-net. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Meltrain »

Het is en blijft dan ook een rare beslissing dat lijn 25 niet naar het Leidseplein (en verder) rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door hauptbahnhof »

Grootste struikelblok blijft de dubbeltractie heb ik het idee.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Roeland »

En zo blijft alles in Amstelveen zoals het was: naar het centrum van Amsterdam neem je gewoon de hoogfrequente streekbus.
En ja, daarnaast rijdt er ook nog een GVB-tram die wat minder betrouwbaarheid is dan die bus...
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Sinds 2017 is het OV in Amstelveen ver achteruit gegaan, helaas ook in Hoofddorp, Aalsmeer en Kudelstraat.
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Zo ik keek net even de afgelopen ritten op lijn 271 en ik zag dat vandaag en gisteren de ritten werden gereden door een Futura, dit is zeker onmogelijk want lijn 271 is niet bedoeld voor dubbeldekkers.

https://busposities.nl/rithistorie/cxx_2_m271
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Milco »

Waarom zou het onmogelijk zijn?

Voorheen reed lijn 271 geregeld met twee bussen op die ene rit (12m en 18m), dus dan is die dubbeldekker een mooie oplossing denk ik zo :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

TheAgedGamerYt schreef: wo 15 dec 2021, 21:17 Zo ik keek net even de afgelopen ritten op lijn 271 en ik zag dat vandaag en gisteren de ritten werden gereden door een Futura, dit is zeker onmogelijk want lijn 271 is niet bedoeld voor dubbeldekkers.

https://busposities.nl/rithistorie/cxx_2_m271
Het bespaart anders wel uitgaven.
Hensepens
Berichten: 103
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Bericht door Hensepens »

TheAgedGamerYt schreef: wo 15 dec 2021, 15:20 Sinds 2017 is het OV in Amstelveen ver achteruit gegaan, helaas ook in Hoofddorp, Aalsmeer en Kudelstraat.
R-Net heeft veel "kapot" gemaakt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten