Storingen ebusco of VDL??TLP schreef: ↑do 20 jan 2022, 21:09 Weet je ook hoe het komt dat er sinds de nieuwe dienstregeling nog altijd een paar Iveco's ingezet worden op lijn 340/347/348/357/358? Heeft dit er soms mee te maken dat er te weinig laadpalen zijn voor alle elektrische bussen die op busstation Uithoorn komen omdat dit er nu nog meer zijn dan na de opening van de Uithoornlijn?
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanaf dinsdag 1 februari wordt van maandag t/m vrijdag de zaterdagdienstregeling gereden in verband met de vele ziekmeldingen in de concessie.
Meer info en wat uitzonderingen:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/aan ... meerlanden
Meer info en wat uitzonderingen:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/aan ... meerlanden
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Balen, dat betekent een gehalveerde frequentie voor mij (356)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hmm, er staat "AML Flex rijdt volgens reguliere dienstregeling en wijzigt niet", maar lijn 149 staat niet in het lijstje met uitzonderingen.
Ik mag toch hopen dat AML Flex dan wel gewoon lijn 149 vervangt?
Ik mag toch hopen dat AML Flex dan wel gewoon lijn 149 vervangt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
149 rijdt gewoon lijkt me.
Het 1x per uur volgens een vaste rijden is een besparing t.o.v. het altijd op afroep rijden. Het zijn dezelfde busjes en volgens mij ook chauffeurs.
Het 1x per uur volgens een vaste rijden is een besparing t.o.v. het altijd op afroep rijden. Het zijn dezelfde busjes en volgens mij ook chauffeurs.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Betekent dit dat veel vroege ochtendritten (voor vroege forensen) ook vervallen? De zaterdagdienst begint toch op veel lijnen een uur later dan doordeweeks?Frank93 schreef: ↑do 27 jan 2022, 14:43 Vanaf dinsdag 1 februari wordt van maandag t/m vrijdag de zaterdagdienstregeling gereden in verband met de vele ziekmeldingen in de concessie.
Meer info en wat uitzonderingen:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/aan ... meerlanden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom stoppen de lijnen 300, 341 en 356 niet bij de halte Cateringweg en stopt lijn 341 ook niet bij de halte Anderlechtlaan?
Lijn 397 stopt wel bij beide haltes.
Lijn 397 stopt wel bij beide haltes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik denk eerder dat de 397 juist wel bij de Cateringweg stopt omdat daar geen gewone buslijn rijdt. Lijn 341 heeft minder capaciteit, wellicht dat men daarom heeft besloten alleen de 397 bij de Anderlechtlaan te laten stoppen. De 369 van GVB stopt ook niet bij zowel Cateringweg als Anderlechtlaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bus 356 komt volgens mij niet langs de Cateringweg.
Beide haltes - Cateringweg en Anderlechtlaan - zijn bepaald niet druk en één hoogfrekwente lijn volstaat dan (overigens halteren de GVB ochtendspitslijnen 245, 246 en 247 er ook).
Voor de halte Anderlechtlaan vermoed ik dat lijn 397 de voorkeur heeft gekregen vanwege het Mercure hotel daar; die gasten willen natuurlijk vooral naar het centrum van Amsterdam.
Beide haltes - Cateringweg en Anderlechtlaan - zijn bepaald niet druk en één hoogfrekwente lijn volstaat dan (overigens halteren de GVB ochtendspitslijnen 245, 246 en 247 er ook).
Voor de halte Anderlechtlaan vermoed ik dat lijn 397 de voorkeur heeft gekregen vanwege het Mercure hotel daar; die gasten willen natuurlijk vooral naar het centrum van Amsterdam.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook lijn 356 komt langs de Cateringweg, net als lijn 300 die dezelfde route heeft tussen Knooppunt Schiphol Noord en busstation Amstelveen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Oorspronkelijk was het de bedoeling om de haltes Oude Haagseweg en Anderlechtlaan door zowel lijn 341 als lijn 397 aan te laten doen. Daar is op 29 augustus 2017 een addendum op gekomen, waarbij de halte Oude Haagseweg is vervangen door de halte Cateringweg en lijn 341 beide haltes niet meer aandeed. Het hoe en waarom van deze afweging kan ik niet meer exact terugvinden, maar ik vermoed dat het inderdaad te maken heeft met het wat meer toeristische karakter van lijn 397, de bijbehorende vervoersvraag naar het Mercure hotel en een voldoende hoge vervoersvraag naar de bedrijven rondom de Cateringweg, ondanks dat deze halte binnen 800 meter ligt van Knooppunt Schiphol Noord.
Wat er trouwens in de toekomst met de halte Cateringweg gaat gebeuren wordt nog interessant, omdat alle lijnen naar de Anderlechtlaan (341, 369 en 397) in het kader van de Westtangent worden gestrekt met een nieuw viaduct over de A9 en dan überhaupt niet meer bij de halte Cateringweg komen. Of de lijnen 300 en 356 nog wel van de huidige aansluiting op de A9 gebruik blijven maken of ook verlegd worden via de nieuwe brug is mij niet duidelijk. Overigens wordt de halte Koekoekslaan bij de golfbaan wel vernieuwd en wordt er overwogen om er weer een bus te laten stoppen als alternatief voor de halte Cateringweg.
Wat er trouwens in de toekomst met de halte Cateringweg gaat gebeuren wordt nog interessant, omdat alle lijnen naar de Anderlechtlaan (341, 369 en 397) in het kader van de Westtangent worden gestrekt met een nieuw viaduct over de A9 en dan überhaupt niet meer bij de halte Cateringweg komen. Of de lijnen 300 en 356 nog wel van de huidige aansluiting op de A9 gebruik blijven maken of ook verlegd worden via de nieuwe brug is mij niet duidelijk. Overigens wordt de halte Koekoekslaan bij de golfbaan wel vernieuwd en wordt er overwogen om er weer een bus te laten stoppen als alternatief voor de halte Cateringweg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die lijnen blijven de huidige route rijden en zouden dus wel bij de halte Cateringweg kunnen (blijven) stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik zou de halte gewoon schrappen, vanuit Schiphol Noord zijn de bedrijven ook makkelijk te bereiken en het blijven Rnet lijnen die je niet teveel wilt vertragen.
In mijn frequente ritjes op de 356 wordt er trouwens ook met enige regelmaat gestopt... voor buschauffeurs die willen meerijden.
In mijn frequente ritjes op de 356 wordt er trouwens ook met enige regelmaat gestopt... voor buschauffeurs die willen meerijden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tenminste twee gelede Solaris-bussen afkomstig uit deze concessie zijn bij een Duits bedrijf (Quecke) in dienst die door VIAS wordt ingehuurd voor het SEV van de RE19 Arnhem - Oberhausen. Zaterdag reden ze op de sneldienst Arnhem - Zevenaar - Elten - Emmerich - Wesel - Oberhausen. De komende maand is er heel veel SEV op deze lijn, dus ik acht de kans groot dat ze nog wel vaker in Arnhem zijn te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nou ik zie wel veel mensen soms bij die halte.sirvinniei schreef: ↑za 19 feb 2022, 19:42 Ik zou de halte gewoon schrappen, vanuit Schiphol Noord zijn de bedrijven ook makkelijk te bereiken en het blijven Rnet lijnen die je niet teveel wilt vertragen.
In mijn frequente ritjes op de 356 wordt er trouwens ook met enige regelmaat gestopt... voor buschauffeurs die willen meerijden.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik zeg ook niet dat er geen mensen gebruik van maken, ik zeg alleen dat Schiphol Noord een goed alternatief is voor die halte.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ironisch genoeg gaan de meeste reizigers daar terug naar kpn, om dan over te stappen op de 300 of de 356...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
KPN?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Knooppunt Noord.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Tsja, gemak tegenover minimale kosten.
Je kan trouwens ook makkelijk de ringlijn Schiphol laten rijden via de cateringweg. Gewoon een klein stukje A9 meepakken.
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik vraag mij af of dat zin heeft, ik heb juist het idee dat de mensen die op Schiphol werken in onder meer Amsterdam en Amstelveen wonen, dus het lijkt mij juist dat je een van de R-Netlijnen naar Amsterdam of Amstelveen bij de Cateringweg laat stoppen zoals lijn 397/N97 dat nu doet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die ringlijn Schiphol is voor woon-werkverkeer sowieso minder interessant, want die verbindt geen woonwijken met werkplekken.sirvinniei schreef: ↑ma 21 feb 2022, 10:40 Je kan trouwens ook makkelijk de ringlijn Schiphol laten rijden via de cateringweg. Gewoon een klein stukje A9 meepakken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat doen de meeste schiphollijnen ook niet. Toch zijn ze van levensbelang voor de luchthaven.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Stoppen bij een halte waar je toch al langs komt, levert toch nauwelijks vertraging op?sirvinniei schreef: ↑za 19 feb 2022, 19:42 Ik zou de halte gewoon schrappen, vanuit Schiphol Noord zijn de bedrijven ook makkelijk te bereiken en het blijven Rnet lijnen die je niet teveel wilt vertragen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In het geval van de Cateringweg, die nog op enige afstand ligt van andere haltes, misschien niet. Maar als die filosofie overal toegepast wordt, dan wordt het opeens een ander verhaal. Natuurlijk zijn er wel meer dingen veranderd bij de concessiewissel in 2017, maar ik durf wel te zeggen dat mijn reisbeleving mede door het vergroten van de gemiddelde halteafstand verbeterd is. Na elke 400 meter met de lijnen 170 en 172 moeten stoppen om enkele passagiers binnen te laten, zeker midden in de spits en als de bus bij de knooppunten al volgestroomd was, vond ik namelijk geen pretje.
De reisbeleving zal dus ook veranderen als de R-netlijnen bij alle haltes stoppen die (nog) op de route liggen. Dat wordt bijvoorbeeld leuk voor de 300 en 356 tussen Amstelveen en Bijlmer ArenA.
De reisbeleving zal dus ook veranderen als de R-netlijnen bij alle haltes stoppen die (nog) op de route liggen. Dat wordt bijvoorbeeld leuk voor de 300 en 356 tussen Amstelveen en Bijlmer ArenA.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten